Jump to content

Eroare Debitmetru pe tester


Recommended Posts

Salut, tot imi apare pe tester la fiecare 20-50 km parcursi eroare pe senzorul de la debitmetru. Daca sterg eroarea, peste 20-50 km apare iar. Si din ce am observat in ISTA la detalii, mereu apare in jur de 3000 - 3500 rpm. Alte erori numai am pe tester.

Masina merge ok, dar parca nu ar trage cum ar trebui sa traga un BMW, din 163 CP (motor 2.0D), as da un 120-130 CP. Masina are 180.000 km. Presiunea pe turbo e ok in tester, corectii injectoare aproape de 0 la relanti cat si in mers. Sa faca debitmetrul diferenta?

Link to comment
Share on other sites

Daca e stricat debitmetru , normal ca nu simti nici o diferenta si cand ii scoti mufa. Eu zic sa il schimbi si dupa sa vezi deferenta.

Poti sa il cureti (exista ceva spray special pentru MAF) dar nu stiu daca poti sa il mai salvezi, poti sa incerci macar. Dupa ce il cureti sa ii resetezi adaptarile, la fel si daca il schimbi.

Link to comment
Share on other sites

La resetat adaptari ma bag doar daca il schimb cu altul nou.

L-am desfacut pe al meu, nu ai ce sa cureti. Nu se poate demonta senzorul. Iar prin sita nu se vede nimic, e doar un plastic.

Pe Autokarma acum Bosch face codul 0 928 400 529, iar al meu pe masina e 0 928 400 504. Deci va trebui adaptat. Oricum e destul de scump, 600 de RON.

Nu stiu daca al meu e stricat in totalitate.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si eu sper sa fie unul bun, dar nu am nici un simptom de MAF defect, doar cum am spus, daca scot mufa, merge la fel masina. Nici mai rau, nici mai bine.

Masina trage asa si asa, parca am uneori o mica intrerupere pe la 3000 rpm. Dar odata la 10 accelerari bruste.

Si eroarea pe debitmetru o primesc mereu la peste 3000 rpm.

Link to comment
Share on other sites

daca scoti mufa de la maf si masina merge la fel inseamna ca maf-ul este stricat

daca scoti mufa si masina trage mai prost inseamna ca maf-ul este bun

dupa ce il schimbi sa resetezi adaptarile si la maf si la rail pressure sensor,

sunt in acelasi meniu in ista si sunt strans legate una de cealalta

Link to comment
Share on other sites

Masina merge la fel daca scot mufa de la MAF. Poate chiar un pic mai bine, dar cred ca este efect placebo. Dar cu siguranta mai prost nu merge.

 

Eu sunt inca in dubii pentru ca la o cautare pe google "BMW E60 520D 3FF0 error code", cod care corespunde unui debitmetru defect (exact codul care mi l da si mie pe tester), am gasit ca problema nu ar veni din debitmetru ci din multe alte cauze posibile.

 

Dar sper sa fie asa cum ziceti voi, sa fie stricat.

 

La calcarea la fund a acceleratiei practic pentru 2 secunde nu se intampla nimic, are cuplu de dacie. Iar cateodata in jur de 3000 rpm parca primesc un lift mode, dar scurt, de o jumate de secunda, dupa care se accelereaza. In treptele 1 si 2 trage destul de bine, chiar perfect, pt. o masina de 163 CP. Treapta a treia este cea care m ar lasa la bariera fata de o masina de 125-130 CP.

 

In schimb daca e sa calc pedala liniar, usor, masina trage sa zic asa cam cu 110-120 CP din cei 163 CP. Viteza maxima am atins o si o ating, iar sa schimb vitezele o pot face si la 4000-4500 rpm. Deci nu e vreo limitare.

 

Turbina nu suiera, nu are zgomote, iar presiune pe tester face cum e cea nominala. Masina are 180k km reali si a fost foarte ingrijita.

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat debitmetrul azi.

Am intrat cu ISTA-D la adaptari, resetare senzor debitmetru, l-am resetat (asta insemnand doar sa apas butonul de resetare nu? Apoi arata 0 la idle speed si 0 la load).

Nicio diferenta in comportamentul masinii.

Eroare pe tester nu a dat in drumul de 20 km care l-am facut, dar nu e certitudine ca nu va da, ca nici inainte nu dadea constant, dadea pe un drum de 50 km sa zic asa.

Chiar si dupa schimbare si adaptare, la live data la air mass am observat pe la 2500-3000 rpm turata la relanti o diferenta de vreo 70 mg pe minus fata de target.

 

Mi se pare totusi ca nu trage cum ar trebui sa traga masina (2.0D 163 CP), de ajuns ajunge la viteza maxima, dar in depasiri e mai greu cu ea. De ex. ce mi se pare tare ciudat e cand apas pedala de acceleratie la maxim, nu pleaca, are un delay de 1-2s pana incepe sa plece, iar cand incepe nu pleaca nu ar trebui.

Daca o accelerez lent pe tester am observat ca presiunea pe turbo se apropie de cea target, daca ii dau brusc accelerare, presiunea ramane la 1 bar iar cea target se duce la 2 bar. Turbina nu suiera, nu face alte zgomote.

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.