Jump to content

Eroare Debitmetru pe tester


Recommended Posts

Revin cu problema.

Se pare ca am cumparat debitmetru nou Bosch total degeaba. Deci 550 RON aruncati pe geam.

Am facut un drum extra urban de 100 km + 20 km de oras. Am pus testerul pe masina si surpriza, eroarea pe debitmetru era din nou prezenta.

 

Detaliile erorii: https://imgur.com/7MsA6c7

 

Desi am resetat valorile pentru noul debitmetru la 0, se pare ca ECU nu vrea sa le invete pe cele noi. Am intrat din nou la adaptari, dupa acest drum, si valorile la Idle Speed si Load erau tot pe 0. La alte masini aici apar de obicei valorile pe care debitmetru le trimite catre ECU. La mine se pare ca nu trimite nimic.

 

Dovada: https://imgur.com/jMtxABQ

 

Pentru cei mai priceputi si care vor sa vada cum se comporta masina in real time, live data pe valorile de aer, am filmat cu telefonul si am urcat pe Youtube un video. Calitatea e slaba, dar se pot observa valorile daca sunteti un pic mai atenti.

 

 

Cert este ca ceva nu e in regula. La secunda 10 din clip, puteti vedea ca la 3900 rpm, valoarea actuala la air mass e 423 mg iar la target e 566 mg. Deci o diferenta de 140 mg, asta cu un debitmetru nou Bosch.

 

De pierderi de vacuum m-am uitat pe la furtunele cele mici de pe langa galeria de admisie, si totul e ok. Mai ales ca s-au uitat si baietii de la BMW cand am schimbat bujiile.

 

Pareri?

Link to comment
Share on other sites

Eu am resetat adaptarile la e90 si la e60 si erau la fel cu 0, deci stai linistit ca e normal cum apar.

Si reseteaza si adaptarile de la rail pressure sensor, sunt strans legate una de cealalta.

Dupa ce ai resetat adaptarile si de la debitmetru si de la rail pressure sensor mergi cu masina 5-10 km ca sa si le refaca, abia dupaia vezi cum trage.

Vezi ca dupa ce resetezi adaptarile la debitmetru trebuie sa opresti motorul, scoti cheia din contact si astepti 5-7 min.

Link to comment
Share on other sites

La rail pressure sensor nu am resetat nimic, pentru ca in live data am vazut ca sunt aproape la fel valorile, fara diferente.

Daca sunt pe 0 si la Idle Speed si la Load, inseamna ca s-au resetat nu?

Am mers cu masina dupa cum am spus peste 150 km si tot 0 apare in ambele: Idle Speed si Load.

Link to comment
Share on other sites

S-a urmat procedura descrisa mai jos?

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1289115

 

E greu de crezut ca dupa ce ai schimbat debitmetru, filtrul de aer(!) si (..teoretic corect) ai facut o resetare a debitmetrului, sa mai apara erori sau motorul sa nu traga un pic mai bine, si fara erori..

 

Fie nu s-a facut adapatarea corect (cel mai probabil) fie problema/eroarea e data din alta parte..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La rail pressure sensor nu am resetat nimic, pentru ca in live data am vazut ca sunt aproape la fel valorile, fara diferente.

Daca sunt pe 0 si la Idle Speed si la Load, inseamna ca s-au resetat nu?

Am mers cu masina dupa cum am spus peste 150 km si tot 0 apare in ambele: Idle Speed si Load.

 

Adaptarile de la debitmetru si de la rail pressure sunt strans legate una de cealata, daca se schimba debitmetru trebuie refacute ambele adaptari

Este specificat si in ista in textele inainte de proceduri

Reseteaza pe ambele si o sa mearga altfel masina

Link to comment
Share on other sites

Uita-te pe youtube, in linkul de mai sus, la secunda 10, si iti dai seama. La turatie constanta.

Nu mi se pare.

Cert este ca primesc mereu eroare pe senzorul de debitmetru.

Adaptarea la debitmetru am facut-o in felul urmator.

Am conectat mufa, am pus cheia in contact, am apasat butonul Start si am pornit motorul. M-am dus pe adaptari, DDE, air mass flow sensor, acolo mi-au aparut Idle Speed 0 si Load 0, si aveam doua variante. Un buton de reset si unul sa ma intorc inapoi. Am apasat pe reset, mi-a aparut "turn ignition off for at least 3 minutes". Am lasat fereastra deschisa in ISTA-D, am oprit motorul, am scos cheia din contact si am asteptat vreo 6-7-8 minute. Apoi am pus contactul iar, am dat next si m-a scos din acel tab.

 

Dar aceasta adaptare se face numai din relanti? Ca am vazut acolo in dreapta ca scrie ca se face la doua puncte de operare, si al doilea ar fi in mers, la o turatie intre 1700-3000 rpm, si o viteza intre 90-160 km/h.

 

Poate fi filtrul de aer? Am cumparat pe Bosch, pe seria de sasiu, si vad ca ar avea aceeasi inaltime cu filtrul Mann, dar diametrul este cu 20 mm mai mic.

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.