Jump to content

Senzori placute


Kosmog

Recommended Posts

aici in video se vede cum vine montat cel in L

 

Pai astia sunt la fel ca cei de e90 si vezi ca incepand de la siguranta aia metalica care vine prinsa in scobul din placuta tetonul ala nu este deloc cat grosimea placutei

 

cred ca te-ai lamurit, daca nu da roata jos si o sa vezi cum sta treaba,si daca ai si un senzor ramas ardei un ciocan sa vezi ce este in el.

seara buna.

Edited by cabron
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poi asta e ideea..ca nici la mine nu au fost aprinsi inainte de schimb. Si nici dupa, doar ca cel din fata arata 1200km in loc de 8000km cat era initial. Doar dupa ce am dat reset s-a aprins eroarea. Oricum, o sa dau comanda de senzori; altceva nu cred ca am ce sa ii fac.

Ba ai ce sa faci.

Sa verifici calitatea conectorului (si continuitatea) cablului senzorului. Foarte probabil ceva s-a intamplat in timpul schimbului placutelor din moment ce acum arata (o eroare!) ceva ce NU arata inainte!!! Iar asta ar trebui sa produca intrebari in mintea ta pentru ca, cand s-au schimbat placutele inainte de semnalizare in bord (deci punand placute noi!) senzorii nu aveau cum sa mai fie atinsi de disc (..pentru ca nici inainte nu erau afectati - trebuia sa fie eroare in bord deja daca erau afectati/atinsi). Cel putin asa functioneaza logica la mine..

 

 

_____________________

V@si, ca sa te citez:

"Pe fata e gros cat placuta, se vede in poza. In momentul cand atinge placuta se distruge o prima rezistenta si atunci masina numara km ramasi. Cand ajunge aproape de baza senzorului se distruge si acea rezistena plus se aprinde martorul in bord."

 

Ma indoiesc ca senzorul (fie fata fie spate) sunt la fel de lungi cat grosimea placutei! Monteaza la urmatorul schimb senzorul pe o placuta NOUA (scoasa din etrier sa se vada clar cu senzor si clama sa..) si fa o poza din lateral/sus si urca poza aici (chiar de la un E60; cu toate ca topicul e despre E90) si atunci te cred.

 

In poza mentionata de tine (in postarea lui "cabron"), mai jos la descrierea produsului scrie ceva interesant: "Numarul indicatorilor de uzura (per axa): 1"

.... hmm, ce o insemna?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

In poza mentionata de tine (in postarea lui "cabron"), mai jos la descrierea produsului scrie ceva interesant: "Numarul indicatorilor de uzura (per axa): 1;">.... hmm, ce o insemna?

 

;">This post has been edited by bimmer90f30: 7 minutes ago

 

 

Inseamna un lucru foarte simplu si anume ca ai sensor doar pe o roata ,mai exact stanga fata si dreapta spate....ce draq o mai dam in balarii acum ..nu era discutia antica si de demult ca sensorii nu se refolosesc?

 

ma duc sa ma culc

 

 

Edited by dorubimotoru
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In poza mentionata de tine (in postarea lui "cabron"), mai jos la descrierea produsului scrie ceva interesant: "Numarul indicatorilor de uzura (per axa): 1;">.... hmm, ce o insemna?

 

;">This post has been edited by bimmer90f30: 7 minutes ago

 

Inseamna un lucru foarte simplu si anume ca ai sensor doar pe o roata ,mai exact stanga fata si dreapta spate....ce draq o mai dam in balarii acum ..nu era discutia antica si de demult ca sensorii nu se refolosesc?

 

:) (pun asta doar pe seama faptului ca e tarziu..)

Gresit.. Ce descrie clar este cate NIVELE de uzura sunt in senzor - adica 1 (unul!) adica senzorul atins (o data intr-un loc/zona anume) intr-un singur loc (pentru unii la inceput, pentru altii ceva mai incolo- aproape de SUBTIEREA PLACUTEI- cum e firesc!) iar asta ar trebui sa se inteleaga fooarte bine!

 

Dar foarte probabil, dupa cum isi explica v@sy fenomenul, la el senzorul ar avea doua nivele ceea ce nu prea reiese in descrierea produsului..

(da, probabil sunt senzori cu mai multe nivele de uzura, dar nu acela dat exemplu..)

 

dorubimotorul, de ce nu ai contrazis ce am descris/analizat mai sus un pic de ceea ce i-am spus lui v@sy!? Contrazi logica aceea sau explica tu fenomenul (ce i s-a intamplat) lui Kosmog, caci el e cel cu problema(!) nu inteleg de ce ai ales sa ma contrazici pe mine... (si eronat)!! :turned:

Daca Kosmog ia senzor nou si nu dispare eroarea ce solutie ii dai/dam?

 

Restul, "balarii" si "discutie antica" nu le-am vazut! ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Senzorul e lung cam cat jumate grosimea placutei si e pe 2 nivele. Primul nivel are un sunt, al doilea nivel are o rezistenta cu valoare fixa.

Cand gradul de uzura e suficient de avansat incat sa se taie suntul, contorul din bord incepe sa scada vertiginos, de genul 2-3000km. Cand uzura creste si mai mult si se taie rezistenta din senzor, in bord iti apare instant eroare de placuta si martorul rosu aferent.

Diferenta intre cele 2 nivele ale senzorului e ca odata taiat suntul, nu ai eroare, dar nici nu mai poti reseta contorul. Daca totusi te mananca, te alegi cu eroare de placute.

 

Kosmog, senzorul tau a fost atins si suntul intrerupt. Nu aveai eroare inainte, dar ai obtinut-o dupa ce ai resetat. Daca te uiti atent eventual cu o lupa, pe latura de uzura se vad 2 capete de fir subtire.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:) (pun asta doar pe seama faptului ca e tarziu..)

Gresit.. Ce descrie clar este cate NIVELE de uzura sunt in senzor - adica 1 (unul!) adica senzorul atins (o data intr-un loc/zona anume) intr-un singur loc (pentru unii la inceput, pentru altii ceva mai incolo- aproape de SUBTIEREA PLACUTEI- cum e firesc!) iar asta ar trebui sa se inteleaga fooarte bine!

 

Dar foarte probabil, dupa cum isi explica v@sy fenomenul, la el senzorul ar avea doua nivele ceea ce nu prea reiese in descrierea produsului..

(da, probabil sunt senzori cu mai multe nivele de uzura, dar nu acela dat exemplu..)

 

dorubimotorul, de ce nu ai contrazis ce am descris/analizat mai sus un pic de ceea ce i-am spus lui v@sy!? Contrazi logica aceea sau explica tu fenomenul (ce i s-a intamplat) lui Kosmog, caci el e cel cu problema(!) nu inteleg de ce ai ales sa ma contrazici pe mine... (si eronat)!! :turned:

Daca Kosmog ia senzor nou si nu dispare eroarea ce solutie ii dai/dam?

 

Restul, "balarii" si "discutie antica" nu le-am vazut! ;)

Defapt tu aberezi. Mentiunea aia se refera la faptul ca e un senzor pe axa si anume stanga fata si dreapta spate. La e60 nu sunt senzori cu "1 nivel de uzura". Ai descrierea lui cosmin mai sus, nu ma mai obosesc sa scriu.

Edited by gaby_wmw
Link to comment
Share on other sites

Defapt tu aberezi. Mentiunea aia se refera la faptul ca e un senzor pe axa si anume stanga fata si dreapta spate. La e60 nu sunt senzori cu "1 nivel de uzura". Ai descrierea lui cosmin mai sus, nu ma mai obosesc sa scriu.

gaby..., te rog sa nu jignesti ca nu ne cunoastem!

Daca NU AI EXPERIENTA cu senzorii de frana ai masinii cel mai bine ar fi doar sa te informezi. Ce ai scris mai sus o iau ca pe o jignire iar calificativele tale sunt duse mai sus. Daca observi, topicul este pe seria 3 nu pe/despre seria 5!..

Aici ma opresc cu replici catre tine.

 

In aceiasi nota personal sunt curios si inca caut tot netul senzori de BMW cu doua nivele! Desigur ca si Cosmin poate sa arate ca sa ne lamurim. :purple: Logica lui e impecabila dar nedovedita real pana nu se vad acei senzori. Dar probabil el a gasit ce am gasit si eu pe net (- adica cum ar zice englezul: "both of the same world"):

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/#/topics/264585?page=1

 

Pe buna dreptate el a dat replica cui trebuie.

 

Kosmog, daca nimic nu ajuta, poate ajuta asta: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180799-resetare-placute-frana/page__p__2409191#entry2409191

(vezi atasamentul din topic)

 

Si e cum se face oficial; am folosit metoda de resetare cu succes. Masina mea avand senzori cu un nivel ca in poze. :rolleyes:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Dar probabil el a gasit ce am gasit si eu pe net (- adica cum ar zice englezul: "both of the same world"):

Eu nu dau informatiile citind pe net, ca altii. M-am lovit de aceeasi problema ca si colegul si nu-mi explicam fenomenul. Am disecat un senzor (sunt electronist, stiu ce sa fac cu el), apoi am facut legatura cu informatiile ce mi le dadea masina.

 

Bimmere, nu-ti mai pune lumea in cap. Ti-am mai zis ca te contrezi din placere, fara rost.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Senzorul e lung cam cat jumate grosimea placutei si e pe 2 nivele. Primul nivel are un sunt, al doilea nivel are o rezistenta cu valoare fixa.

Cand gradul de uzura e suficient de avansat incat sa se taie suntul, contorul din bord incepe sa scada vertiginos, de genul 2-3000km. Cand uzura creste si mai mult si se taie rezistenta din senzor, in bord iti apare instant eroare de placuta si martorul rosu aferent.

Diferenta intre cele 2 nivele ale senzorului e ca odata taiat suntul, nu ai eroare, dar nici nu mai poti reseta contorul. Daca totusi te mananca, te alegi cu eroare de placute.

 

 

Si totusi de dragul bunei intelegeri a unei situatii (senzor cu doua nivele de detectie) ... as spune ca suntul de care vorbesti este mai sus de fapt, si la "radacina" senzorului se afla rezistenta!

Primul se rupe shuntul de fapt (..la jumatatea placutei?) apoi la minim se rupe si rezistenta mai mare... dar daca shuntul se rupe, cand franezi nu va reaparea prin disc un alt shunt?? :bashwall:

 

[dar daca .. (fapt neconsiderat de tine) care ar fi rezultatul a doua rezistente in paralel (in placuta) din care una are valoarea zero (shunt)? Nu cumva zero?] :bounce: :bigyellowgrin:

 

Poate imi place sa contrazic dar si mai mult imi place sa inteleg. :stupid: :cheers:

 

Restul sunt minusuri.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Primul se rupe shuntul de fapt (..la jumatatea placutei?) apoi la minim se rupe si rezistenta mai mare... dar daca shuntul se rupe, cand franezi nu va reaparea prin disc un alt shunt?? :bashwall:

Ba da. Dar iti scapa niste principii de baza.

1. Dupa ce s-a intrerupt suntul, contorul a inceput numaratoarea. Incepand de atunci nu mai conteaza daca-l suntezi sau nu, pana la resetare cu un senzor bun (sunt permanent), el isi continua countdown-ul. Nu ma intreba de ce, asa e softul.

2. Ce daca va reaparea suntul in momentul franarii? Cand lasi pedala, placuta se departeaza si suntul e intrerupt. Ce se intampla mai departe, am explicat la punctul 1.

Link to comment
Share on other sites

o fi la e 60 asa,atunci mufa ar trebui sa fie cu mai multi pini 3 sau 4 avand doua detecti practic, ca altfel nu imi explic cum poate sa faca diferenta calculatorul daca el citeste rezistenta pe un circuit,si tot pe circuitul ala sa vada ca il intrerupe.Idea este ca daca ar fi fost invers adica sa inceapa sa consume din senzor si cand ajunge la cap sa intrerupa circuitul atunci ar fi explicabil,dar cum ziceti voi nu prea cred ca este posibil pe un senzor cu doua fire

ar insemna ca trebuie sa masoare odata continitatea circuitului si dupa ce sa intrerupe o parte a lui sa inceapa sa masoare rezistenta.cam complicat zic eu

cosmine daca poti sa imi explici si mie cum este posibil ca eu nu pot sa imi dau seama. MS.

oricum la e90 repet nu este asa ,deci nu avea ce sa intrerupa.

astept ca initiatorul sa schimbe senzori,poate vrea sa sparga unul si sa puna cateva poze poate asa se mai lamureste lume.

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

Rezistenta in paralel cu suntul. Ecu masoara valoarea senzorului pe cele 2 fire.

 

Rezistenta 0 = placute perfecte, contorul variaza (urca si coboara) dupa bunul plac la un nr. mare de km.

Rezistenta 500 ohmi = placute aproape de limita de uzura, contorul incepe numaratoarea inversa.

Rezistenta infinita = placute uzate, contorul ajunge la 0, apare eroare in BC.

 

Totul tine de interpretarea valorii senzorului. Ce-i asa dificil?

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

doar ca pana acum nu am intalnit un asemenea senzor.

si pana ajunge la senzor cine face numarare km,ca odata montate placutele km incep sa scada,ca senzorul ala nu este nici pe jumatate din grosimea placutei.

sa inteleg ca si la e90 ar fi acelas tip de senzor ?

 

si sa inteleg ca in cazul meu am avut noroc ca am schimbat placutele inainte pt ca ma enervau ca fluierau, si de aceea au mers refolositi senzori.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ajunge uzura sa intrerupa suntul, nu ai niciun semn si senzorii merg refolositi.

Numaratoarea o face computerul in baza stilului de mers, etc. Dar s-a mai discutat ca de multe ori coboara de la 100.000 la 10.000 intr-un timp relativ scurt, apoi urca inapoi. Dar din momentul activarii primului nivel, nu mai e cale de intoarcere.

Link to comment
Share on other sites

Numaratoarea incepe de cand resetezi intervalul , nu are nici o treaba cu senzorul . Prima parte din sensor actualizeaza KM pentru interval, de ex daca folosesti foarte mult frana , o sa uzezi placutele mai repede de cat iti zice acel contor(el are o medie, dar oamenii sunt diferiti) , si cand ajunge cam pe la jumate si tu inca ai 40.000km pe contor , cand atinge prima parte din sensor o sa scada 15-20.000km din cat ai avut inainte (adica o sa scada la jumate cat ai avut maxim dupa ce l-ai resetat) banuiesc ca merge si invers , daca tu nu prea le-ai folosit dar el tot scade ,scade sub jumate si cand atinge prima parte o sa urce inapoi ca doar acuma ai ajuns la jumate.
Link to comment
Share on other sites

Cabron, nu este greu sa implementezi/dezvolti asa ceva. Practic daca shutul este rupt la un anumit nivel al senzorului un circuit traductor poate interpreta/raporta ECU-ului ca placutele au ajuns la jumatate acel shut fiind dispus la jumatatea grosiimii. Dupa ce shutul dispare urmatorul nivel de tensiune [pentru ca si asta se poate intampla; ceva tensiune sa fie aplicata rezistentei ramase in acelasi circuit (pe doua sarme..) ca etapa a doua...] pana ajunge la radacina/baza senzorului unde este intrerupta si aceasta de catre rotatia discului.. Apoi valoare scazuta este din nou raportata ECU-ului.

 

La E90 nfl nu este asa. Pe o roata am un senzor care este atins si am resetat de doua ori pana acum placutele/senzorii dupa metoda prezentata in linkul pus mai sus.

Pe cealalata roata senzorul e neatins; la fel, nici o problema cu resetarea!

 

Ca si pe tine (probabil), ma intriga ca altora nu le iese ce imi iese mie! ;)

Sau e vorba doar de o masura preventiva(?) (fara alt rost decat financiar..) de a transmite soferului faptul ca placutele sunt la jumatate din viata lor..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.