Jump to content

Recommended Posts

eu am pus preturile in primul meu post din topic

 

desi, repet, politica lor de preturi nu ma priveste, este de neacceptat ideea de a refuza piese de origine (BMW) aduse de client in scopul de a vinde piese aftermarket in beneficiul lor, si in detrimentul clientului, oricat de buna ar fi calitatea montajului...

 

punct !

Link to comment
Share on other sites

tu ce nu ai inteles?

faptul ca la tine a fost doar 150 lei diferenta de pret nu e relevant...la XXL diferenta de pret era dubla...din ce am dedus eu.

sau reparatia turbinei ajungea la costul uneia noi.

acum e clar si pentru tine?

 

p.s. niciunu dintre noi nu a contestat "meseria" pe care o fac.

 

Ba e foarte relevant dacă citești tot ce am spus și încerci să înțelegi cât de cât cum funcționează un business.

Mai citește te rog cu atenție ce am zis, vezi exact la ce ai dat Quote și apoi acuză-mă de prostie, eventual.

Apropo de care, cred că ți-am mai zis: Lasă tonul, că nu te ajută. Nu sunt dușmanul tău și nici cineva care îți vrea răul - suntem colegi de forum și mi-aș dori să nu mă tratezi ca pe un imbecil care nu pricepe că 1+1=2.

Edited by deeJayOg
  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ba e foarte relevant dacă citești tot ce am spus și încerci să înțelegi cât de cât cum funcționează un business.

Mai citește te rog cu atenție ce am zis, vezi exact la ce ai dat Quote și apoi acuză-mă de prostie, eventual.

Apropo de care, cred că ți-am mai zis: Lasă tonul, că nu te ajută. Nu sunt dușmanul tău și nici cineva care îți vrea răul - suntem colegi de forum și mi-aș dori să nu mă tratezi ca pe un imbecil care nu pricepe că 1+1=2.

de parte de mine asta, ia-o ca pe o discutie intre colegi...si ne permitem in limitele bunului simt sa ne vorbim pro si contra pe anumite "tonuri" ;)

consider ca toate cheltuielile intra in pretul manoperei si nu al pieselor.

ei piesele le au cu livrare gratuita si discount.

deci au marja de profit bunicica.

 

 

in plus XXL voia piese aduse de el OE si i se recomanda montarea pieselor AM, cu pret superior.

 

te salut!

 

edit: nu te-am acuzat de prostie, doar ca esti subiectiv...pt simplul fapt ca esti tu multumit.

Edited by Alex_wly
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

in plus XXL voia piese aduse de el OE si i se recomanda montarea pieselor AM, cu pret superior.

 

 

Asta nu o pot accepta sau înțelege nici eu, mai ales că eu am făcut cu piesele mele acum o săptămână lucrare. Poate au schimbat recent macazul. Văd că și alți colegi au avut piesele lor.

 

OFFTOPIC: "acum e clar și pentru tine?" e ce mă duce la gândul ăla. Nu sunt subiectiv, din contră, chiar nu vreau asta și nu am motiv să le accept situația lui XXL - care e de cacao, clar. Ce mi-e teamă este că se va ajunge la un fel de BIMMER SERVICE thread, fără argumentare serioasă. (nu e cazul lui XXL BTW) El cred că a fost fair. A zis pas, pentru că nu i-a convenit - este o atitudine perfect normală.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

OFFTOPIC: "acum e clar și pentru tine?" e ce mă duce la gândul ăla. Nu sunt subiectiv, din contră, chiar nu vreau asta și nu am motiv să le accept situația lui XXL - care e de cacao, clar. Ce mi-e teamă este că se va ajunge la un fel de BIMMER SERVICE thread, fără argumentare serioasă. (nu e cazul lui XXL BTW) El cred că a fost fair. A zis pas, pentru că nu i-a convenit - este o atitudine perfect normală.

 

Cred ca esti tu prea sensibil :console:

Nu are lagatura...bimmer se baga in operatiuni, care pt ei erau de domeniul SF-ului...aici inca nu a fost cazul.

Edited by Alex_wly
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am citit vreo 3 pagini de pareri, sfaturi, amenintari si concluzii: Deci, incep propozitia cu "DECI", cine e multumit de acest service sa se duca in continuare si sa plateasca preturile cerute, nu va baga nimeni mana in buzunar. Cine nu e multumit,sa se duca in alta parte, nu va obliga nimeni sa mergeti acolo. Eu daca as avea garaj, nu as monta niciodata piese aduse de client, fie ele si OE, daca nu ar fi comandate de mine si montate de mine (firma mea). Si eu am firma de transport si garantez DOAR pentru transporturile si CMR-urile mele, facute de mine si nu de altii. Mi se pare ceva normal, fiecare face cum vrea. Mie mi s-au parut cam jepcari cu preturile si nu foarte profesionisti. Cand ceri preturi de reprezentanta pentru piese AM, ai grija ca macar manopera sa fie impecabila si ca la carte si sa nu vin eu sa-ti zic ca ai uitat sa cureti franele si sa dai cu pasta, asta e treaba ta de mecanic. Daca ar trebui sa-mi supraveghez soferii care-mi conduc dubele, sa le zic cand sa bage in viteza si cand sa depaseasca, m-as duce dreq, scuzati-mi franceza. Daca vor bani multi, fie ei si dubli, sa presteze servicii pe masura. Tepari de genul taxam fraierul dublu sau triplu si lucram de mantuiala...e piata plina de ei, sunt satul.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine pretul piesei OE este cel care il primesc daca sun spre exemplu la Autobavaria.Daca unii dintre noi au posibilitatea sa faca rost de piese OE din Germania la alte preturi decat la cat vinde BMW in Romania este altceva.Si in oferta pentru turbina scrie 1600-2400 probabil in functie de model sau de ce se schimba in ea.Daca a costat 1700 reparatia, mi se pare foarte aproape de limita de jos a ofertei -1600-.Deci nimic exagerat.

Doar propria parere.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

da, dar totusi rolul tau ca service este sa garantezi manopera. piesa in sine are un producator responsabil de garantie. deci nu cred ca ar trebui sa te intereseze de unde vine piesa, atata vreme cat respecta codurile OE. calitatea piesei este responsabilitatea clientului atunci cand vine cu ele de acasa.

Exact. Daca esti un service serios (mai ales care/daca repara doar/in principal BMW..) care stie ce face, refuza piesele, componentele de proasta reputatie. Iar clientul te va respecta/devine mai fidel asa.

 

E neobisnuit sa refuzi sa inregistrezi in serviciu care l-ai prestat chiar daca componenta a fost adusa de client si vorba altora, o poti verifica dupa cod si experienta personala.

 

Personal MA INDOIESC ca le calca prea multi pragul cu piesa/piesele in brate.. comparand cu, cei care accepta AM (fara sa stie!) si pretul(!) ca e de la/pentru BMW.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Hai sa va povestesc si despre experientele mele cu Service Scream (Tezparii).

 

1. Cand am cumparat F10-le, am mers la ei pentru o prima verificare generala + diagnoza. Masina bec. Bine, am verificat-o si inainte de cumparare (cu altcineva), detaliat.

Pe langa verificare, schimb lichid de frana, update de soft pentru modulele masinii, update de navigatie, memorare start-stop.

Putin dubios ca aceasta operatiune s-a efectual la service-ul de pe calea vitan, garajul ala mai urat. iar pentru memorare schimb lichid de frana pe istoric, a trebuit sa le zic eu (nu s-au oferit), si am mers la service-ul de pe splai pentru memorare in istoric online. In rest, all good, multumit de servicii. Iar toata operatiunea n-a costat mult, nu mai retin exact dar stiu ca a fost super bun pretul.

 

2. Am un zgomot uneori, ca de huruit de esapament/racord flexibil. Vorbesc cu ei, merg intr-o dimineata las masina. Dupa ceva vreme revin cu apel si-mi zic ca toata evacuarea e impecabila, inclusiv racordul flexibil. Le-am zis sa mai caute pana seara cand vin sa iau masina. Pe la 5 ma suna, ca cica tampoanele la motor sunt de vina.

Bun, dam comanda de tampoane OE, a durat o saptamana pana sa vina, apoi las iar masina la reparat.

630 ron (aprox) a fost bucata (± 20 ron, nu mai retin exact), 200 lei manopera. Deci ~1460 ron total, pentru schimb tampoane motor OE.

Nu stiu daca e un pret corect, poate-mi spuneti voi.

Toata treaba s-a efectual la service-ul de pe splai. Idem, a trebuit sa mentionez eu ca vreau tampoanele trecute pe istoric, nu s-au oferit ei.

 

Dar problema nu e pretul, problema e ca uneori tot apare acel huruit. Iar cand are momentele lui, se aude la ralanti ca si cum ar fi un capac sau aparatoare slabita, si trancaneste ceva. Iar in mers, huruie doar cand e in sarcina. Mers constant nu se aude, in frana de motor nici atat. Cum accelerez usor, haraie. Dar asta se intampla rar, odata la 1-2 saptamani apare fenomenul, si e cam greu sa le demonstrez mecanicilor.

Tamponul la cutie l-am verificat la ZF cand am facut revizia cutiei, all good si acolo.

 

3. Urmeaza sa merg la ei din nou, cu aceasta problema. Deasemenea si pentru o igienizare a sistemului de climatizare (cand opresc AC, vine un miros imediat dupa, apoi dispare).

 

Cam astea-s interactiunile mele cu ei, urmeaza sa vedem daca gasesc care e problema cu zgomotul ala de apare uneori.

Edited by SimionBaws
Link to comment
Share on other sites

Scurt si la obiect, din punct de vedere al experientei si rezultatului lucrarii, nota 10! Cunosc pe cineva de acolo foarte priceput pe parte de motor/distributie si la fel o persoana de nota 10 ca si caracter si tot! Daca as fi fost din Bucuresti m-as fi dus cel mai sigur la Service Scream (Tezparii) doar din prisma faptului ca am cunoscut persoana respectiva. Cat despre preturi/manopere, etc, astea sunt treburi de "conducere", de "profit" si asa mai departe.

 

P.S Simion ce zici tu acolo poate sa fie un simplu capac ce intra in rezonanta. (de ex la E60 problema cunoscuta la filtrul de aer ca baraie toata carcasa aia, solutia? : o strangi cu un soricel de plastic din ala)

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

SĂŁ nu acepte piesele aduse de client, mai ales când vii cu ele noi, OE, cu codul pe ele și tot mi se pare o prostie.

Se poate da granție doar pentru lucrare, nu și pentru piese ĂŽn cazul ĂŽn care aduce clientul piesele.

 

Din moment ce se vede cã sunt piese noi, ce se poate Întâmpla? Adicã nu-s bune?! nu pot sã garanteze pentru ele nu? Aftermarketurile ce le bagã pe gât clientului,

cu 500% adaos, deci mai scumpe decât piesele OE, cu deviza, "dar sunt ca și cele originale", și te fapt vezi cĂŁ e Textar, dupĂŁ cum zicea un coleg;

 

Deci vorbesc de piese noi, aduse de client, nu SH-uri de la dezmembrĂŁri.

 

Dar așa sunt unii, vor service premium, au impresia cĂŁ dacĂŁ plĂŁtesc dublu pe piesele lor, asta ĂŽnseamnĂŁ "servicii premium", la nivel "HIGH".

  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asta nu o pot accepta sau înțelege nici eu, mai ales că eu am făcut cu piesele mele acum o săptămână lucrare. Poate au schimbat recent macazul. Văd că și alți colegi au avut piesele lor.

dar si altii care, la fel, au fost refuzati

 

Vad ca nu zice nimeni nimic de faptul ca piesele OE au garantie daca sunt montate intr-un service autorizat. :rolleyes:

exact :goodjob:

 

asta era si intentia mea, plus ideea de istoric BMW... dar daca nu a fost sa fie, asta e... m-am dus in alta parte...

oricum, am facturile daca va trebui vreodata sa demonstrez cuiva ce am schimbat la masina. :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Hai sa va povestesc si despre experientele mele cu Service Scream (Tezparii).

 

2. Am un zgomot uneori, ca de huruit de esapament/racord flexibil. Vorbesc cu ei, merg intr-o dimineata las masina. Dupa ceva vreme revin cu apel si-mi zic ca toata evacuarea e impecabila, inclusiv racordul flexibil. Le-am zis sa mai caute pana seara cand vin sa iau masina. Pe la 5 ma suna, ca cica tampoanele la motor sunt de vina.

Bun, dam comanda de tampoane OE, a durat o saptamana pana sa vina, apoi las iar masina la reparat.

630 ron (aprox) a fost bucata (± 20 ron, nu mai retin exact), 200 lei manopera. Deci ~1460 ron total, pentru schimb tampoane motor OE.

Nu stiu daca e un pret corect, poate-mi spuneti voi.

Toata treaba s-a efectual la service-ul de pe splai. Idem, a trebuit sa mentionez eu ca vreau tampoanele trecute pe istoric, nu s-au oferit ei.

 

Dar problema nu e pretul, problema e ca uneori tot apare acel huruit. Iar cand are momentele lui, se aude la ralanti ca si cum ar fi un capac sau aparatoare slabita, si trancaneste ceva. Iar in mers, huruie doar cand e in sarcina. Mers constant nu se aude, in frana de motor nici atat. Cum accelerez usor, haraie. Dar asta se intampla rar, odata la 1-2 saptamani apare fenomenul, si e cam greu sa le demonstrez mecanicilor.

Tamponul la cutie l-am verificat la ZF cand am facut revizia cutiei, all good si acolo.

 

3. Urmeaza sa merg la ei din nou, cu aceasta problema. Deasemenea si pentru o igienizare a sistemului de climatizare (cand opresc AC, vine un miros imediat dupa, apoi dispare).

 

Cam astea-s interactiunile mele cu ei, urmeaza sa vedem daca gasesc care e problema cu zgomotul ala de apare uneori.

 

Cum zicea și WIN60, este posibil sa atingĂŁ ceva pe acolo. Am pĂŁțit de curând dupa ce am schimbat volanta și ambreiajul sa am un huruit metalic destul de urat când motorul era subturat. Am crezut ca e de la volanta și ma gândeam cu groaza ca trebuie sa desfac iar ca nu e ceva in regula. Pana la urma era o tĂŁblițĂŁ de azbest care nu fusese strânsĂŁ calumea și atingea de racordul flexibil.

Link to comment
Share on other sites

Paranoia la romani este mare dar PROSTIA este uriasa.......facusem o programare la AB pentru o verificare la lantul de distributie pentru astazi ,pe care am anulat-o deoarece intre timp am facut si o intrebare la Filaret(service autorizat BMW) si am inteles ca si ei fac acest lucru care inseamna demontarea masinii si masurarea elongatiei lantului plus ascultarea cu un aparat.Costurile acestei operatiuni sunt de 200/250 roni.Deci prin urmare nu ma mai grabesc sa prind pseudo-oferta AB de 250 roni doar pentru ca "mi se pare" mie sau altcuiva ca se aude lantul.Ce dracu cautati fratilor la tot felul de mecanici ORL-isti si service-uri care practica preturi la piese aftermarket mai mari decat la piese originale.

Cum fac frate aia la service-ul asta constatarea?Asculta cu urechea si zic:"Domne se cam aude ceva ,poate fi de la lant.......morcovul este bagat si tu preventiv schimbi distributia.Cat de prost sa fi incat sa te lasi manipulat de astfel de oameni,am mai dat ieri pe strada de unii care faceau decalcificari cu hidrogen.....curatau motorul,DPF,EGR si tot ce se poate cu un aparat minune care injecta hidrogen in admisie,lucrau la un Golf 4 de 1.4 benzina cu numere rosii care apartinea unor colorati(samsari sau proaspat proprietari de super masina).

Duceti-va toti la ei ...ce draq sa cautati voi prin reprezentante......acolo se fac doar lucrari de mantuiala si se schimba piesele voastre bune cu altele SH.

Edited by dorubimotoru
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

el recomanda reprezentanta, dar ia du-te tu cu o masina de 10.000 de euro la reprezentanta, sa te taxeze cu 2000 de euro pentru o operatiune care o poti face cu 700-800 de euro....se cam schimba datele problemei.

 

constatarea de 250 lei nu e o suma, dar cere oferta pentru schimbare distributie in reprezentanta :))

Edited by Alex_wly
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@dorubimotoru - toată lumea are dreptul la opinie, dar unde e legătura cu Service Scream (Tezparii)? :rolleyes:

 

Nu are o legatura directa cu ei,nu am fost la ei si nu vreau sa spun ceva de rau de ei.....dar exista variante concrete de a depista o problema ....in cazul N47 se desface efectiv si se masoara ceva.....si nu costa o avere.Dupa o vreme pe acest forum singurul lucru pe care simt eu ca l-am castigat este ca stiu de existenta unor useri care chiar se pricep la BMW si contra cost sau nu ei chiar te pot ajuta.In rest multa caterinca si cam atat.

Legat de ce spunea colegul AlexCris .......atat poti tu.Fiecare este responsabil de service-ul unde duce masina si de cati bani are in buzunar.

Edited by dorubimotoru
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Paranoia la romani este mare dar PROSTIA este uriasa.......facusem o programare la AB pentru o verificare la lantul de distributie pentru astazi ,pe care am anulat-o deoarece intre timp am facut si o intrebare la Filaret(service autorizat BMW) si am inteles ca si ei fac acest lucru care inseamna demontarea masinii si masurarea elongatiei lantului plus ascultarea cu un aparat.Costurile acestei operatiuni sunt de 200/250 roni.Deci prin urmare nu ma mai grabesc sa prind pseudo-oferta AB de 250 roni doar pentru ca "mi se pare" mie sau altcuiva ca se aude lantul.Ce dracu cautati fratilor la tot felul de mecanici ORL-isti si service-uri care practica preturi la piese aftermarket mai mari decat la piese originale.

Cum fac frate aia la service-ul asta constatarea?Asculta cu urechea si zic:"Domne se cam aude ceva ,poate fi de la lant.......morcovul este bagat si tu preventiv schimbi distributia.Cat de prost sa fi incat sa te lasi manipulat de astfel de oameni,am mai dat ieri pe strada de unii care faceau decalcificari cu hidrogen.....curatau motorul,DPF,EGR si tot ce se poate cu un aparat minune care injecta hidrogen in admisie,lucrau la un Golf 4 de 1.4 benzina cu numere rosii care apartinea unor colorati(samsari sau proaspat proprietari de super masina).

Duceti-va toti la ei ...ce draq sa cautati voi prin reprezentante......acolo se fac doar lucrari de mantuiala si se schimba piesele voastre bune cu altele SH.

 

Dorule, eu am scris in mai multe randuri experientele mele cu reprezentanta BMW din Timisoara:

1. Am schimbat la ei discuri + placute fata spate si lichid de franare, costul lucrarii a fost de 7000 de lei. Am fost de 5 ori la garantie pentru ca scartaiau penibil de tare, ca ultima rabla de tramvai. Au inceput sa dea vina pe etrieri si imi propuneau sa ii schimb pe banii mei, sa pun sistemul de franare de pe 535. Am refuzat si am insistat sa imi schimbe discurile si placutele pe garantie. S-a dovedid ca placutele erau de vina. Cat am umblat pe acolo, tot mai multe masini au inceput sa aiba problema mea, erau si ceva topicuri pe intalnirea BMW-urilor.

2. Aveam zgomot la clima. Le-am platit diagnoza si au zis ca nu am freon suficient. Am cerut sa fixeze remedieze problema si o igienizare. Dupa 1000 de lei platiti, la 2 zile dupa am ramas complet fara clima. Motivul, condesatorul de clima era spart ca toti dracii in partea de jos, pur si simplu era acordeon cand l-am demontat. Daca aveau macar curiozitatea sa arunce un ochi la masina, sa faca o inspectie pentru o problema care am aflat ca este extrem de comuna la F10, mi-ar fi zis de la inceput.

3. Role schimbate la reprezentanta, scartaie dupa 3 luni. M-am dus la garantie si insistau ca e pompa de apa. S-a dovedid ca nu era vina pomepei, ci rolele.

 

Toate operatiuniile de mai sus au fost facute cu piese achizitionate din reprezentanta, nu aduse de mine. Asa ca ia mai povesteste-mi tu mie de profesionalitatea reprezentantei. Cand mecanicii din reprezentanta au salarii penibile, ai pretentie sa isi dea interesul pentru munca pe care o depun? Te-ai astepta ca un mecanic cu vechime la BMW sa castige sume destul de bune, avand in vedere cat costa o ora de manopera. Un fost mecanic mi-a relatat ca se castiga 2300-2500 de lei, daca ai experienta. Voi ati lucra pe banii astia, sau v-ati deschide propriul service daca aveti cunostintele necesare si sunteti stapani pe meserie?

Edited by X X L
lb romana
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Am cateva experietene reusite cu ei, il cunosc pe sorin de vreo 10 ani, am facut cateva masini pe la el si stiu ce face si cum face.... am fost de cateva ori la ei si cu piesele mele si cu piesele lor, tariful practicat la manopera nu sa shimbat, legat de pretul lor pentru piesele am difera un pic (pentru mine nu este un lucru deranjant ca platesc cu 50-100 lei in plus la o revizie, placute etc.....). Ce mi-a placut, este ca sunt amabili, raspund aproape imediat, se straduiesc sa te ajute, nu au atitudinea aia de "astea sunt conditiile, daca vrei bine, daca nu nu".

Ca minus, nu se poate plati cu card, dar am primit mereu factura pentru ce s-a facut acolo.

Cu siguranta o sa merg la ei si pentru alte interventii daca va fi nevoie, si aici revin cu marele plus legat de amabilitatea si disponibilitatea oamenilor cu care am vorbit.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are o legatura directa cu ei,nu am fost la ei si nu vreau sa spun ceva de rau de ei.....dar exista variante concrete de a depista o problema ....in cazul N47 se desface efectiv si se masoara ceva.....si nu costa o avere.Dupa o vreme pe acest forum singurul lucru pe care simt eu ca l-am castigat este ca stiu de existenta unor useri care chiar se pricep la BMW si contra cost sau nu ei chiar te pot ajuta.In rest multa caterinca si cam atat.

Legat de ce spunea colegul AlexCris .......atat poti tu.Fiecare este responsabil de service-ul unde duce masina si de cati bani are in buzunar.

 

Scopul nu a fost acela de a te influenta insa daca tot ai deschis subiectul hai sa iti explic putin cum sta treaba la noi(lucrez in domeniu). Reprezentatele la noi in marea majoritatea au cei mai prosti mecanici posibili, habar nu au sa foloseasca o diagnoza sau sa identifice o problema. De ce se intampla asta? Culmea nu neparat din vina rerezentantei in sine ci a angajatilor si aici am sa dau un exemplu: Bavaria il angajeaza pe Gigel ca sef de service si il trimite la scolarizare in Germania ca sa stie tot ce tine de Bmw si de modul de a aborda problemele la aceasta marca. Gigel se intoarce in Romania si incepe sa lucreze... pe masura ce trece timpul devine din ce in ce mai bun ca mecanic si ii dirijeaza si pe ceilalti in service, ce sa faca si cum sa rezolve diverse probleme( de regula maxim 2-3 oameni sunt scolarizati). Clienti incep sa afle de faptul ca Gigel care este sef de service la Bavaria este foarte bun in ceea ce face si fac pe dracu in patru prin diverse cunostinte si relatii sa ajunga la Gigel ca el sa se ocupe de masina lor. Cu timpul... Gigel realizeaza ca nu mai merita sa stea ca si angajat, sa se treazeasca in fiecare zi la ora 7 dimineata si sa ajunga la 7 seara acasa pe un salariu fix cand poate bine mersi sa stea acasa, sapa o groapa in curte isi cumpara niste scule din autovit si incepe sa isi anunte asa cum poate clientii ca pot veni direct la el acasa la alte preturi fara de reprezentanta. Dupa un timp Gigel incepe sa produca bani si mai vorbeste cu un baiat sa il faca asociat cu care s-a inteles bine la reprezentata si in care are incredere si pleaca si respectivul, investeste niste bani si devine service specializat BMW. Astfel, clientul e fericit ca Gigel se ocupa 100% de masina lui, Gigel e fericit ca se agita pentru el, ca are afacerea lui si castiga mai bine. Bavaria ramane fara omul in care a investit ceva si o ia de la inceput.

Aceasta poveste este valabila peste tot, nu numai la Bmw, oamenii din reprezenante sunt foarte slab pregatiti, habar nu au cum sa diagnosticheze o problema banala plus ca exista si o lipsa de interes. Avantajul reprezentatei consta in faptul ca daca ai o problema complicata la masina, mai ales pe partea electrica reprezentanta apeleaza direct la constructor pentru a identifica problema dar aceste cazuri sunt destul de rare.

Pot da la nume de reprezentante unde nu mi-as lasa masina nici macar sa imi schimbe filtrul de polen dar nu am niciun interes sa ii vorbesc de rau.

 

Legat de Service Scream (Tezparii) Bmw, personal ii stiu pe baieti si am sa ii recomand tot timpul, sunt oameni de nota 10 care se implica si cauta o solutie cat mai ok fara sa te jupoaie, sunt foarte bine pregatiti. Eu am sa ii recomand tot timpul si nu am niciun interes, de mai bine de un an nici macar Bmw nu mai detin deci nu am de ce sa le fac reclama. Cat despre faptul ca service-ul nu accepta piesele clientului din nou va zic... este normal, iar acest lucru se va schimba peste tot inclusiv la service-urile de cartier. Chiar daca tu vi cu piese OE service-ul nu are cum sa iti ofere garantie pe lucrarea pe care o efectueaza la masina ta. Daca o piesa din cea pe care tu ai cumparata se strica, te vei duce la magazinul de unde ai achizitionat-o iar magazinul respectiv iti va refuza garantia pe motiv ca sevice-ul este de vina. Au fost nspe mii de cazuri. De asemenea asa cum a mai spus un coleg mai sus, niciun service nu vrea sa isi asume responsabilitatea ca tu ai venit cu piesele tale si ca sunt ok, pot fi fake-uri. Sa nu uitam imensa fabrica de uleiuri false care a fost gasita in Rusia, fabricau printre altele si ulei Bmw.

Incercati sa vedeti putin si partea plina a paharului, un service nu poate sa traisca dintr-o manopera pe care ti-o ia la un schimb de ulei sau la un schimb de ambreiaj. Si service-ul ala trebuie sa isi plateasca angajatii, sa plateasca chiria, curentul etc si sa mai aiba si preturi de bun simt pentru toata lumea.

 

Asa merg lucrurile iar in scurt timp singurii care vor mai accepta piese ale clientului vor fi mecanici privati sau service-uri de cartier unde te duci sa faci cel mult o revizie.

 

De asemenea poate o sa va vina greu sa credeti insa in 99% din cazuri service-uri precum Service Scream (Tezparii) Bmw, Bimmer Serv, Ad Garage, Evo Car si altii, au pretul de intrare al pieselor mai scump decat cel de vanzare al magazinelor precum Epiesa sa Autokarma. De ce? Pentru ca aceste magazine vand piese intr-o zi cam cat vinde un service in doua luni. Este imposibil sa ai preturile asemenatoare cu cele pe care le practica magazinele astea din cauza diferentei foarte mare de volum.

Edited by AlexChris
  • Like 8
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca toti patronii de service vor meseriasi de top cu salarii de cacat,din cauza aia pleaca si Gigel sa lucre pt. el ,vede cati bani produce el zilnic si realizeaza ca nu mai e rentabil sa lucre pe un salar fix .Si ce descris colegu de mai sus e exact ce se petrece in "reprezentantele" super extra specializate . Edited by ADRIAN HD
Link to comment
Share on other sites

@AlexChris daca ii cunosti personal atunci sa ii intrebi asa:

- cum e posibil sa montezi piese si sa bati cu ciocanul de fier direct pe piesa, adica inteleg ca e mai greu de montat dar exista presa daca nu intra, sau folosesti o bucata de cauciuc/plastic intre piesa si ciocan sau chiar ciocan de cauciuc. Daca ma duc la ei ca s-a defectat piesa montata de ei si vad urmele de lovituri o sa comenteze ca a umblat altcineva !

- am cerut schimbarea amortizoarelor + flanse punte spate + rulmenti. le-am lasat inclusiv protectiile de cauciuc... ce crezi ? erau in punga originala nedesfacute !

- pretul rulmentilor spate aftermarket montati de ei se apropiau de pretul celor OE ( daca ii cumparam eu separat crestea pretul manoperei). Nu stiam ca se schimba modalitatea de schimb a acestei piese in functie de producator, ma depaseste acest aspect.

- dupa schimbul suspensiei la puntea spate daca fac balans la masina scartaie arcurile, doar ce se demontase suspensia si a ramas doar arcul vechi, aici tragi singur concluzia.

- daca tot lucreaza cu piese aftermarket se pare ca nu au aflat pana la sfarsitul lunii Iulie ca unele piese aftermarket se vand cu piesa veche la schimb, sau pur si simplu nu le pasa ca unor clienti le trebuie piesa veche.

 

Cand am cerut oferta initiala am fost inspirat sa intreb destul de clar care sunt preturile pentru manopera si pentru piese si daca acele piese sunt originale sau aftermarket si am aflat ca se schimba pretul manoperei daca nu cumperi de la ei acele piese.

Si da , au niste preturi exagerat de mari la anumite piese, motiv pentru care am facut doar o parte din operatiuni si apoi a trebuit sa ma duc in alte parti sa remedieze micile probleme sau lipsuri dupa vizita la ei.

Pentru mine astea sunt cateva detalii care imi arata cat de mult le pasa de clienti, bineinteles ca o sa fie clienti intotdeauna... ce rost are sa lucreze frumos si corect pentru a ii multumi si a ii face sa revina de fiecare data cu placere.

Oricine va incerca sa imi spuna ca sunt ok pentru mine nu exista modalitate in care sa ma faca sa ma razgandesc asupra faptului ca pur si simplu nu are rost sa ma mai complic sa merg la ei, exista si alte service-uri unde te servesc dupa cum spunea X X L si ii dau dreptate.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.