Jump to content

Masina mea - Bertone Freeclimber.


cavaliere

Recommended Posts

Multumesc!

Da, este un Daihatsu restilizat. De fapt mai am si un Daihatsu Feroza. :)))) Nevasta-mea o sa zica ca am innebunit, de fapt inca nici nu stie ca am mai luat inca o masina ( :)) ), insa Bertonele il caut de cativa ani si nu puteam sa ratez ocazia asta.

In afara de motor si interioriul restilizat, masina este un Daihatsu Feroza cu ecartament putin mai lat. Pana si pe cuplajele planetarelor fata are semnul daihatsu.

Are in plus un Lsd pe spate.

Masina provine din Belgia si inca nu am adus-o acasa, maine ii scot numere rosii. Pretul este unul rezonabil (aproximativ cam cat un e46 coupe bine intretinut) avand in vedere starea masinii, mai ales ca şasiul este ca nou fără pic de rugină, ceea ce e rarisim pt o masina ca asta si avadn in vedere ca face curand 24 de ani. Pentru multi poate parea mult, insa eu m-am bucurat ca mi s-a ivit ocazia si mi-am indeplinit dorinta.

 

Aici o poza si cu sora ei, un Daihatsu Feroza din 1993 cu la o plimbare de toamna..

 

http://i63.tinypic.com/2cyk1gw.jpg

Edited by cavaliere
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O poza cu motorul se poate? :blush:

 

 

Da, am pus mai jos. Astazi a sosit, zilele astea vreau sa ii fac revizia si sa vad poate schimb si distributia. E murdar motorul, poate maine sa ii fac o igienizare ca si inauntru e jegoasa. Motorul suna bine, insa are un tacanit care persista cand urci in ture. Este ceva pe sub masina cred ca la galerie. Relantiul sta la 800, ulei are, porneste la sfert. O sa cercetez maine mai mult.

 

http://i64.tinypic.com/34ga7n5.jpg

Edited by cavaliere
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai sa schimbi distributia ca e pe curea. Pentru cat costa, nu merita sa risti.

Tacanitul poate fi de la tacheti, problema cunoscuta la M40 (am avut 2 motoare, doar ala de 1.6 tacanea, ala de 1.8 a fost silentios).

 

 

Faina masina, sa ai noroc de ea!

Edited by jeezy
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pai sa schimbi distributia ca e pe curea. Pentru cat costa, nu merita sa risti.

Tacanitul poate fi de la tacheti, problema cunoscuta la M40 (am avut 2 motoare, doar ala de 1.6 tacanea, ala de 1.8 a fost silentios).

 

 

Faina masina, sa ai noroc de ea!

 

Mersi de urari.

Pai o schimb acum cu tot cu revizia daca tot o duc. Si problema asta la tacheti cum se rezolva, ce trebuie sa schimb/comand? Am tot citit pe forumurile de e30 si e36 si am vazut ca si evacuarea daca are fisuri poate deregla mersul motorului.

 

Link to comment
Share on other sites

Ti-am scris si in privat, schimbarea lor e solutia dar mergi pe recomandarea mecanicului daca sa ii schimbi sau ba. Nu pot garanta ca ei sunt de vina asa ca ia prin eliminare alte mici chestii inainte sa ii schimbi.

E enervant sunetul uneori, mai ales iarna daca uleiul e mai gros.

Link to comment
Share on other sites

E misto masina ... si admirabil de bine intretinuta pentru varsta ei.

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

 

Mersi! Am facut schimb de ulei, filtre ulei benzina si aer. Ulei am pus Liqui Moly 5 w 40 synthoil hightec, 230 lei bidonul de 5 litri.

Am mai schimbat si vascocuplajul, care a fost 200 de lei nou. Si curelele servo si alternator, vreo 60 de lei ambele.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi! Am facut schimb de ulei, filtre ulei benzina si aer. Ulei am pus Liqui Moly 5 w 40 synthoil hightec, 230 lei bidonul de 5 litri.

Am mai schimbat si vascocuplajul, care a fost 200 de lei nou. Si curelele servo si alternator, vreo 60 de lei ambele.

 

Cum e sunetul motorului? Imbunatatit dupa schimbul de ulei?

Link to comment
Share on other sites

Saptamana asta ai fost pe Fizicenilor? Daca da, am vazut masina ... f.frumoasa. Daca nu, inseamna ca a mai intrata una in tara, avea nr. rosii.

P.S. Am vazut-o atat din fata cat si din spate ... rotile mi se pare un pic cam subtiri.

Sa o stapanesti sanatos.

 

Salut da. Am fost acolo la un prieten la service. Cred ca joi. Este singura momentan cu nr rosii. :)) Am copilarit in cartierul Balta Alba pana la 14 ani, bunica mea statea acolo si inca mai merg uneori pe acolo in vizita.

 

Rotile sunt subtiri intr-adevar, sapt viitoare va primi niste bf goodrich mai inalte si mai late. Acum are 215 75 r15, noile anvelope vor fi 235 75 r 15. Va primi si jante mai late si cu et negativ. Acum are niste jante 5,5 j de tabla.

Jeezy, s-a mai schimbat sunetul, insa tot are acel tacanit. Seamana cu motorul de Oltcit boxer, pe care cand il turam avea fix acelasi sunet.

De principiu nu ma deranjeaza, motorul merge foarte frumos, nu consuma ulei, nu se incinge si trage foarte ok.

Urmeaza sa ii schimb bujiile pt ca nu stiu cand or fi fost schimbate si probabil o sa schimb si distributia.

 

 

Trebuie sa rezolv caseta de directie, pt ca are o scurgere. Cred ca o sa merg la Trami la Targoviste, am mai fost la ei cu alta masina si par priceputi. MAi sunt si prin Bucuresti diversi care repara casete, insa nu stiu ce sa zic. Aveti vreun feedback?

Edited by cavaliere
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat astazi caseta de directie. Am fost la Tramiserv, Targoviste. Caseta s-a reparat, pierdea ulei pe unde intra axul coloanei de directie. A fost curatata, schimbat simering, schimbat bile pentru ca avea si un joc moderat, pus ulei nou. Cu tot cu demontat si montat si geometrie a fost cca 1100 lei.

 

Am schimbat si jantele si cauciucurile, am pus niste jante Enkei cu et 0 si anvelope bf goodrich 235 75 15. Maine o sa postez poze pentru ca abia am ajuns si era intuneric in parcare.

flowers.png

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Motorul trage foarte bine, sta acul la apa sub jumate, nu consuma ulei.

De ce sa il desfac degeaba? Axa cu came si tacheti ar fi in jur de 1000 de lei, nu e problema de bani, insa nu vad sensul sa desfac motorul.

Simptomele unei axe uzate este ca nu se tureaza peste 5000 ture. Al meu se tureaza cat vreau eu, insa am evitat sa dau mai mult de 5 mii pana nu ii schimb distributia. Cine stie cureaua cat de batrana o fi. rolleyes.gif

Edited by cavaliere
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai nu desfaci zice si acolo

 

The first thing to do is remove the rocker cover and inspect the camshaft for signs of wear. Each lobe should be smooth; any scratches or ridges indicate a worn cam which makes it uneconomically viable to replace the tappets; you will have to refresh every part of the valvetrain.

If your cam is in good condition, first try an oil change and a new oil spray bar. This will help keep the tappets lubricated. They will continue to tick on cold start but will hopefully quieten down as the engine warms

 

in general când ai probleme se aude cam asa

 

Link to comment
Share on other sites

pai nu desfaci zice si acolo

 

The first thing to do is remove the rocker cover and inspect the camshaft for signs of wear. Each lobe should be smooth; any scratches or ridges indicate a worn cam which makes it uneconomically viable to replace the tappets; you will have to refresh every part of the valvetrain.

If your cam is in good condition, first try an oil change and a new oil spray bar. This will help keep the tappets lubricated. They will continue to tick on cold start but will hopefully quieten down as the engine warms

 

in general când ai probleme se aude cam asa

 

 

Pai eu nu ma pricep ca nu sunt mecanic. Ca sa schimbi axa cu came ce trebuie sa demontezi la motor?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.