Jump to content

Sfat achizitie E90 - M47 sau N47


al3xxxinho

Recommended Posts

Buna seara,

 

Deoarece am vandut fosta masina si am ramas pieton, m-am hotarat sa imi cumpar altceva si m-am oprit intr-un final la ideea de a-mi lua un BMW Seria 3.

 

Acum, dupa indelungi cautari si zeci de topicuri/posturi citite pe diverse forumuri am ajuns la urmatoarea concluzie:

 

- BMW E90 - pre facelift - are motorul M47 care nu are probleme cu distributia si are lanturile in fata ( fabricat pana in 2007 )

- BMW E90 - facelift - are motorul N47 care are probleme cu distributia si are lanturile in spate ( fabricat dupa 2007 )

 

Ideea este ca am gasit un E90 LCI din 2009 cu pana in 150.000 km, cu istoric la BMW pana in anul 2014, la un pret acceptabil si as fi tentat sa il cumpar. Singurul lucru care ma sperie si care ma opreste sa fac asta sunt problemele cu distributia despre care am citit in nenumarate randuri.

 

Nu m-ar deranja sa o schimb, pana la urma stii ca faci asta si stai linistit dar am mai citit si ca ar putea pica dupa ce o schimbi, asa din senin fara sa dea vreun semn sau sa faca vreun zgomot anume.

 

Daca a da 3000 si ceva de lei pe o distributie noua mi se pare acceptabil, a da peste 2000 de euro pentru a repara motorul in cazul in care se rupe distributia mi se pare sincer mult prea mult. Nu sunt mare cunoscator in domeniu asa ca am sa apelez la sfaturile voastre pentru a putea lua o decizie corecta.

 

Iau in calcul si un BMW E90 din 2007 desi sincer mi se pare putin cam "batran".

 

 

Am in plan sa folosesc masina in jur de 4-5 ani cu un nr mediu de 12-15.000 de km pe an.

 

 

In mare parte, am sa enumer cateva intrebari mai jos:

 

- daca as cumpara un M47 din 2007, ce probleme as putea avea cu el in viitor? Poate sa cada distributia si la M47 ?

- daca as cumpara un N47 din 2009, exista riscul sa pice distributia din senin, chiar daca pe moment nu da semne de oboseala ( zgomote sau altceva ) ? In afara de distributie, ce alte probleme as mai putea intampina la acest model ? Daca o schimb, dupa cat timp sa ma astept din nou la probleme ?

- pentru ambele variante exista probleme cu rugina anumitor parti / piese ?

- filtrul de particule este o problema serioasa ?

- in cazul in care ati avea de ales intre M47 si N47 pe care l-ati alege ?

 

 

Multumesc anticipat pentru timpul acordat.

 

Cu respect,

Robert

 

Later edit: daca cineva ma poate ajuta cu verificarea unui VIN pentru a vedea daca nr de KM este cel real, contra cost bineinteles, il rog sa ma contacteze intr-un mesaj privat. Multumesc

Edited by al3xxxinho
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pt raspuns. Ca idee, va mai exista vreun risc sa crape dupa ce o schimbi ? Intr-adevar este ceva mecanic si intotdeauna vor exista riscuri dar parca totusi m-as multumi cu unele mai mici.

 

Vazusem pe undeva ca, chiar si asa, tot incepe sa faca problemr dupa un nr mai mic sau mai mare de km. ( iar numerele nu erau deloc incurajatoare ).

 

Toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nimic nu tine pe viata. :ermm:

 

@m15a, din cate am inteles ar fi aparut o revizie noua si finala a kit-ului de distributie la care patinele sunt acum de cauciuc si nu se mai sparg. Din ce cred eu, @fullrespect la acela cred ca se referea.

 

Am atasat si o poza cu ceea ce mi-a trimis vanzatorul, a zis ca a facut-o atunci cand a verificat masina in istoricul BMW. Se poate cumva sa fi schimbat distributia la ei fara ca eu sa mai fiu nevoit sa fac asta ?

Din ce imi dau seama pe acolo, s-au schimbat destul de multe in decursul anilor.

 

Multumesc !

post-84914-0-25098700-1506850006_thumb.jpeg

Edited by al3xxxinho
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic de istoric ... se repeta km la date diferite ... apar km mai putini dupa o data in care km erau mai multi.

O turbina de M47 e mai scumpa decat o distributie de N47.

Am avut M47, consuma mai mult si papa ulei ... axum cu N47 consuma mai putini si nu mananca ulei deloc de la schimb la schimb. Am schimbat distributia si acum ascult muzica la un volum ridicat ... fara stresul zgomotului de distributie.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

consuma al tau, dar nu generaliza.

 

Fie ca va place sau nu, n47 este mai bun decat un m47. Am avut si m47 pe e46 si nu se compara cu n47. Asta din urma trage mai bine, consuma mai putin, e mult mai fiabil.

Schimbi distributia si stai linistit cel putin cat tii tu masina. La e90-ul pe care acum il conduce tata, am schimbat distributia preventiv la 180 de mii reali si cred ca mai mergea inca pe atat, era in stare impecabila.

Oricum 99% din n47 care sunt pe piata au kilometrii reali peste 250 de mii, si au distributia originala.

Eu as lua tot n47 fara ezitare, dar na, fiecare face cum crede.

Un m47 din 2007 nu are minim 300 de mii km?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat M47 din 2006, si are 180.000 km. Adus din Belgia. Kilometrii verificati pe tool-urile online cat si la reprezentanta. De reali sunt reali, pentru ca se vede dupa interior, exterior, motor.

Deci nu e minim. Poate medie.

Acum depinde si unde are omul serviciu in Germania sau Belgia. Daca il are la 100 km distanta, la o masina din 2006 ar insemna 400k. Daca il are la 30-40 km, atunci 170-180k se justifica.

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Fie ca va place sau nu, n47 este mai bun decat un m47. Am avut si m47 pe e46 si nu se compara cu n47. Asta din urma trage mai bine, consuma mai putin, e mult mai fiabil.

Schimbi distributia si stai linistit cel putin cat tii tu masina. La e90-ul pe care acum il conduce tata, am schimbat distributia preventiv la 180 de mii reali si cred ca mai mergea inca pe atat, era in stare impecabila.

Oricum 99% din n47 care sunt pe piata au kilometrii reali peste 250 de mii, si au distributia originala.

Eu as lua tot n47 fara ezitare, dar na, fiecare face cum crede.

Un m47 din 2007 nu are minim 300 de mii km?

Marea majoritate dar nu toate.Sa nu generalizam, intotdeauna sunt exceptii:)

Link to comment
Share on other sites

Cavaliere te-ai uitat in dex sa vezi definitia fiabilitatii? Cum dracu spui de n47 ca e fiabil daca pica distributia te-ai c@c@t in el de motor.

 

Da e nasol rau motorul, 3000 de lei sa schimbi o distributie inseamna ca motorul e de cacat, ok. Sa inteleg ca un m47 cu 300 de mii de km este abia in rodaj, la ala nu se strica turbo, clapete. Si chiar de se strica, 3000 de lei e o suma cu care stim bine ca iti ajunge sa faci o masina ca noua, nu? :)))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai pe dreapta 1000euro indiferent de alegere, mai bine stai deoparte, oricare dintre ele au peste 200K. si necesita investitie pana o aduci la zi. Nu gasesti una tzipla fara sa bagi bani in ea constant, chiar si consumabile sunt multe, filtre, bujii, releu, discuri, placute, role, curele, fulie astea de suprafata.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da e nasol rau motorul, 3000 de lei sa schimbi o distributie inseamna ca motorul e de cacat, ok. Sa inteleg ca un m47 cu 300 de mii de km este abia in rodaj, la ala nu se strica turbo, clapete. Si chiar de se strica, 3000 de lei e o suma cu care stim bine ca iti ajunge sa faci o masina ca noua, nu? :)))

 

Mai stii ceva in afara de faptul ca se strica turbina la M47? Turbina se strica la orice motor, mai putin la N47, din simplul fapt ca intai pica distributia.

 

E amuzant cum incerci sa impui un punct de vedere eronat dar de fapt tu incerci sa te minti pe tine, repetand la nesfarsit ca motorul e bun daca ii schimbi distributia. In adancul gandirii tale stii ca nu e asa, de aia ai si cumparat BMW, ca sa nu umbli la distributie.

 

Exact cum spunea Freud, daca ii repeti unei femei ca este proasta, la un moment dat, ea chiar o sa creada ca este proasta. Asa si tu, iti repeti ca N47 este bun daca ii schimbi distributia.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am M47 turbo m-a lasat la 270k. cred ca a tinut destul de bine, am mers si cu N47, alta categorie, e mai vioi, consuma mai putin, se simte progresul, cat despre distributie nu e o asa mare cheltuiala sa stai linistit, restul sunt consumabile inclusiv turbina care cad indiferent de motor dupa un anumit nr. de km.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mai stii ceva in afara de faptul ca se strica turbina la M47? Turbina se strica la orice motor, mai putin la N47, din simplul fapt ca intai pica distributia.

 

E amuzant cum incerci sa impui un punct de vedere eronat dar de fapt tu incerci sa te minti pe tine, repetand la nesfarsit ca motorul e bun daca ii schimbi distributia. In adancul gandirii tale stii ca nu e asa, de aia ai si cumparat BMW, ca sa nu umbli la distributie.

 

Exact cum spunea Freud, daca ii repeti unei femei ca este proasta, la un moment dat, ea chiar o sa creada ca este proasta. Asa si tu, iti repeti ca N47 este bun daca ii schimbi distributia.

 

Eu nu incerc sa conving pe nimeni, mai ales pe mine. Eu stiu ca n47 este un motor superior, este is normal pt ca este mai nou. De aia am si pe e90 si pe x1 n47, de bun ce e. Chiar este best buy in gama de cilindree 2 litri, ma rog era, acum exista b47 care este si mai silentios si consuma si mai putin.

Daca si la b47 trebuie sa ii schimbi distributia la 150 de mii de km, va rezulta ca e motor prost ?:))

 

Pot confirma atatia si pe forum care au avut si m47 si n47 ca este mai bun n47-le, dupa cum cativa chiar au scris si pe acest thread.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.