Jump to content

Baie ulei sparta dupa schimb distributie la N47


Recommended Posts

Salutare. Se da urmatoarea problema: la aproximativ 500 de km parcursi dupa schimbul distributiei la un 520d F10, s-a spart baia de ulei exact in dreptul axului/surubului de la pompa de ulei. Exact ca in poza atasata.

 

Cei de la service spun ca s-a intamplat din cauza ca s-a gripat pompa de ulei, s-a desfacut surubul (care are filetul invers!), a lovit baia si pe urma s-a infiletat la loc. Deci pinionul/axul de la pompa rotindu-se in acelasi sens cu motorul, a reusit sa desfiletez surubul, sa loveasca baia si sa-l infileteze la loc. Atentie, totul din cauza ca s-a gripat pompa! Trebuie adaugat ca pinionul era la locul lui iar lantul nu s-a rupt si nu era sarit de pe pozitia normala! A doua varianta propusa de ei ar fi axul sa fi sarit complet de la loc si sa impinga surubul in baie. Mentionez ca axul statea bine-mersi la locul lui dupa ce s-a desfacut motorul pentru inspectie.

 

Eu nu sunt mecanic dar vad urmatoarele posibilitati, fiecare cu o probabilitate mai mica sau mai mare sa fie cauza reala:

1. Din cutia de distributie, a cazut de mai sus o bucata de "ceva" care a ajuns in dreptul surubului de la pompa si a spart baia. De mentionat aici faptul ca cei de la service au luat bucatile de fier gasite prin baie, electromotor si cutie de viteze dar nu au verificat care unde se potriveste. Inspectia vizuala a restului distributiei parea in regula dar nu stiu in ce stare era capacul de la cutia de distributie (nu stiu daca nu avea cumva lipsa ceva pe peretele interior).

2. Baie montata prost. Ma gandesc ca e posibil sa nu fie montata chiar pe punctul ei iar 1-2mm sa conteze.

 

Voi ce parere aveti? Care ar fi o explicatie valida pentru baia sparta?

Link to comment
Share on other sites

Cam slabe sanse sa cada ceva de sus, sa scape de lanturile principale ale distributiei si sa se opreasca in pinionul pompei de ulei. Iar insurubarea/desurubarea surubului de la pompa de ulei cade.

Insa nu cumva sa fi montat aia invers pinonul pompei de ulei si sa decupeze baia exact cum a patit colegul Win60.

 

PS: dupa cum se vede, nu e nicio urma de "ceva" in gaurile din pinion, ca sa spui ca a cazut ceva. Bucata lipsa nu a ramas in scut? Ar fi mai usor de identificat cauza.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cam slabe sanse sa cada ceva de sus, sa scape de lanturile principale ale distributiei si sa se opreasca in pinionul pompei de ulei. Iar insurubarea/desurubarea surubului de la pompa de ulei cade.

Insa nu cumva sa fi montat aia invers pinonul pompei de ulei si sa decupeze baia exact cum a patit colegul Win60.

 

PS: dupa cum se vede, nu e nicio urma de "ceva" in gaurile din pinion, ca sa spui ca a cazut ceva. Bucata lipsa nu a ramas in scut? Ar fi mai usor de identificat cauza.

 

Uite poza cu bucatile lipsa. Sigur a mai fost una in cutia de viteze dar nu am poza cu ea. Daca a fost si pe scut ceva... Nu mai tin minte de unde au adunat baietii toate bucatile alea.

 

post-84449-0-16890300-1507117672_thumb.jpg

 

In ce service ai facut distributia?

Ai ceva la mana? (factura , nu deviz)

 

As prefera sa nu spun numele service-ului dar sigur puteti afla din alte post-uri de-ale mele. Scopul acestui thread nu e sa fac reclama negativa service-ului ci doar sa ma lamuresc si eu cum am ajuns in situatia asta. Explicatiile lor sunt absurde si fara sens. Ca fapt divers, aveam deviz dar am cerut si factura/bon ieri pentru schimbul facut anterior.

 

Ti-a aparut ceva eroare in bord de la ulei inainte de a se sparge? Motorul s-a gripat, sau a patit altceva?

 

Are dreptate Cosmin. Pare foarte similar cu ce a patit WIN cu baia de la pinionul pus invers.

 

Motorul nu s-a gripat iar inainte sa se intample problema, pe idrive am vazut un warning care spunea ca am lipsa cel putin 1 litru de ulei. Niciun alt martor (gen presiune ulei) nu s-a aprins. Dupa ce mi-a aparut warning-ul, am mai mers probabil 500 de metri pana la o benzinarie, din care am plecat pe platforma.

Link to comment
Share on other sites

Oricum, foarte multe service-uri nici macar nu schimba lantul si pinionul de la pompa de ulei.

Luna trecuta a fost ceva oferta la BMW, schimbau distributia cu vreo 5500 lei, schimb de ulei si filtre inclus, insa nici ei nu inlocuiau lantul de la pompa de ulei. Deci in pretul asta doar cele 2 lanturi, 4 patine, 2 intinzatoare si maruntisurile ce mai erau pe-acolo.

Am intrebat de ce NU si pinionul de la pompa de ulei si lantul acesteia. Cica alea nu se uzeaza niciodata. :)

Link to comment
Share on other sites

Oricum, foarte multe service-uri nici macar nu schimba lantul si pinionul de la pompa de ulei.

Luna trecuta a fost ceva oferta la BMW, schimbau distributia cu vreo 5500 lei, schimb de ulei si filtre inclus, insa nici ei nu inlocuiau lantul de la pompa de ulei. Deci in pretul asta doar cele 2 lanturi, 4 patine, 2 intinzatoare si maruntisurile ce mai erau pe-acolo.

Am intrebat de ce NU si pinionul de la pompa de ulei si lantul acesteia. Cica alea nu se uzeaza niciodata. :)

 

Nici un "pachetul" service-ului unde am schimbat nu erau incluse pinionul si lantul de la ulei dar am cerut eu sa se schimbe - 380 de lei extra. Pentru linistea mea am vrut sa fie toate schimbate.

Link to comment
Share on other sites

La service au pus pinionul de la pompa de ulei invers.

Cum a scris colegul Mircea-si vezi patania lui Win60.

Daca nu au scos pinionul inca de la pompa de ulei iti poti da seama din felul cum este montat, adica invers.

Daca au scos pinionul au stiut ca asta este pricina dar tot cred ca exista ceva urme pe el din care sa reiese ca a fost invers montat, poate ai facut poze. Nu te lasa la ce spune service-ul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La service au pus pinionul de la pompa de ulei invers.

Cum a scris colegul Mircea-si vezi patania lui Win60.

Daca nu au scos pinionul inca de la pompa de ulei iti poti da seama din felul cum este montat, adica invers.

Daca au scos pinionul au stiut ca asta este pricina dar tot cred ca exista ceva urme pe el din care sa reiese ca a fost invers montat, poate ai facut poze. Nu te lasa la ce spune service-ul.

 

Uite o poza cu pinionul de la pompa de ulei. Nu stiu daca au facut ei "smecherii" si l-au pus bine dupa ce au desfacut motorul, doar asa, pentru poza. Motorul/masina a stat la ei de vineri noaptea pana ieri dupa pranz, deci nu stiu ce au facut si desfacut ei pe acolo... Nu acuz dar nici nu am dormit langa motor sa stiu ce s-a umblat la el.

 

post-84449-0-59585000-1507118773_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si uite cum te duci sa schimbi distributia la n47 ca sa dormi linistit, iar acum stai cu masina impachetata!

 

Trist ca nu se simt vinovati. La cate distributii au schimbat banuiesc ca isi permit sa iti repare motorul.

 

Din fericire, motorul merge in regula acum. Aveau in service un motor SH (probabil "explodat" de la o distributie rupta) de la care au luat baia si pompa. Le-au montat pe motorul meu si cel putin 350 de km cat am facut ieri, motorul s-a comportat bine.

 

Gustul amar il am dupa ce mi-au bagat cauzele absurde pentru spargerea baii si pentru faptul ca m-au facut sa ma simt ca un sarac care a primit o mare pomana - ei nu au nicio vina dar din bunatatea sufletului lor mi-au facut masina "pe gratis" dupa ce eu le-am lasat 3995 de lei, eu asteptandu-ma sa nu mai am treaba in vecii vecilor in zona aia de motor. Sa nu mai spun ca in pachetul acesta "gratis" intra si platforma care am platit-o din banii mei - nu putini lei.

Link to comment
Share on other sites

Si uite cum te duci sa schimbi distributia la n47 ca sa dormi linistit, iar acum stai cu masina impachetata!

 

Trist ca nu se simt vinovati. La cate distributii au schimbat banuiesc ca isi permit sa iti repare motorul.

 

Asta aviz fanilor de N47 care spun cĂŁ e un motor fenomenal..ce mare lucuru ĂŽi schimbi distribuția și gata, te mai ține ĂŽncĂŁ 200.000km.

Uite cĂŁ și schimbul ĂŁsta de distribuție nu e chiar așa floare la ureche...

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Gustul amar il am dupa ce mi-au bagat cauzele absurde pentru spargerea baii si pentru faptul ca m-au facut sa ma simt ca un sarac care a primit o mare pomana - ei nu au nicio vina dar din bunatatea sufletului lor mi-au facut masina "pe gratis" dupa ce eu le-am lasat 3995 de lei, eu asteptandu-ma sa nu mai am treaba in vecii vecilor in zona aia de motor. Sa nu mai spun ca in pachetul acesta "gratis" intra si platforma care am platit-o din banii mei - nu putini lei.

 

E clar cĂŁ se simțeau cu musca pe cĂŁciulĂŁ, altfel dacĂŁ ĂŽntradevĂŁr nu era vina lor nu ți-ar fi fĂŁcut pomana asta.

Link to comment
Share on other sites

Incearca totusi sa asamblezi piesele sparte si sa vezi daca e vreo urma lasata de pinion. Daca se vede vreo uzura circulara e din cauza pinionului pus invers.

 

Cel mai simplu, desfa pinionul in fata lor si vezi daca are uzura pe spate!

 

In niciun caz nu cred ca au lasat acelasi pinion si sa-l fi montat corect de data asta. Cel mai bine isi da seama din piesele sparte daca are uzura lasata de pinion.

 

Baieti, masina a plecat din service iar eu nu am stat langa ei cand au reparat motorul. Motivul pentru care nu am stat e ca ei au lucrat "printre picaturi", respectand si programarile. Le-am reprosat si eu ca nu au incercat sa potriveasca piesele alea sparte sa vada care de unde e dar ei au zis ca au desfacut complet motorul sa fie siguri ca nu mai sunt piese sparte prin motor si asta a fost... Ei nu au inteles ca eu incercam sa aflu cauza problemei ci incercau sa ma convinga ca sigur nu au ramas alte bucati de fier ramase prin motor.

Link to comment
Share on other sites

Ai luat macar factura sau un deviz de la ei?

 

Deviz/factura/garantie pentru reparatia motorului mi-a fost imposibil sa obtin de la ei. Au refuzat categoric eliberarea oricarui act in care sa se mentioneze ca s-a reparat ceva la masina zilele astea. Motivul a fost ca ei au folosit niste piese vechi si au incercat sa multumeasca un client, fara niciun cost, desi nu a fost vina lor. M-am contrat destul ieri cu ei dar nu am fost deloc pe aceeasi lungime de unda. Intr-un final am plecat semi-impacat cu gandul ca platforma m-a costat cam cat ar costa si piesele SH (din dezmembrari sa zicem) montate de ei. Deci am pierdut si eu si ei.

Link to comment
Share on other sites

Protectia consumatorului ajuta.

Si daca a fost gratis totusi este o reparatie cu piese dubioase. Nu stii ce componente au fost puse si de unde provin.

As cere un deviz sau factura chiar cu valoarea zero.

 

Mie personal mie frica de lucrarile facute pe degeaba.

Edited by Andrei525
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa fi atent la consumul de ulei pe joja sa nu ai surprize....!

Totusi pinionul din poza este prea curat ,fara ulei, si lantul in partea superioara stanga nu are ulei pe zale iar celelalte zale autoate ulei pe partea de jos.....

Si service-ul unde distributia a fost schimbata este?

Edited by ndacio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.