Jump to content

Baie ulei sparta dupa schimb distributie la N47


Recommended Posts

Protectia consumatorului ajuta.

Si daca a fost gratis totusi este o reparatie cu piese dubioase. Nu stii ce componente au fost puse si de unde provin.

As cere un deviz sau factura chiar cu valoarea zero.

 

Mie personal mie frica de lucrarile facute pe degeaba.

 

Chiar ma gandeam la protectia consumatorului dar ma mai gandesc... Cat despre deviz/factura, va ziceam si in post-ul anterior, nu am putut obtine (nici macar cu valoare zero).

Link to comment
Share on other sites

Chiar ma gandeam la protectia consumatorului dar ma mai gandesc... Cat despre deviz/factura, va ziceam si in post-ul anterior, nu am putut obtine (nici macar cu valoare zero).

Cel mai bine ar fi sa faci o plangere la protectia consumatorului, chiar si anaf(ai dat bani fara sa iti dea nimic la mana) sa fii cat de cat acoperit.

Daca peste 2-3 luni pica motorul nu o sa mai recunoasca nimeni reparatia, garantia verbala e frectie la picior de lemn.

Link to comment
Share on other sites

Sa fi atent la consumul de ulei pe joja sa nu ai surprize....!

Totusi pinionul din poza este prea curat ,fara ulei, si lantul in partea superioara stanga nu are ulei pe zale iar celelalte zale autoate ulei pe partea de jos.....

Si service-ul unde distributia a fost schimbata este?

 

Mersi de sfatul cu joja. O sa urmaresc nivelul.

 

Observatia ta legata de pinion si lant e interesanta. Chiar o sa studiez putin ce poze mai am.

 

Cat despre service, masina am dus-o in acelasi service in care am schimbat si distributia.

  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care vorbesc aiurea, sustinand ca pinionul a fost montat invers, fara suparare, n-ati vazut in viata voastra un motor de N47 desfacut.

In prima poza se vede foarte clar ca pinionul este montat corect (se vede acea adancitura circulara din jurul surubului care este prezenta doar pe partea frontala a pinionului pompei de ulei+cateva litere din cuvantul vORNE).

Incercati sa va abtineti sa emiteti pareri (gresite) daca nu stiti despre ce vorbiti.

L.E.

Iar explicatia oferita, cu surubul care se desface apoi se strange la loc singur, este de domeniul SF-ului.

Edited by mase
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu au cum sa factureze piesele second, nu au intrare pt ele

Poti primi in schimb factura si garantie pentru manopera de orice fel. O reclamatie la Anaf si ai posibilitatea (cel putin teoretic) sa primesti inapoi suma platita fara factura sau bon fiscal

O reclamatie la Anpc ar trebui sa ajute la repararea masinii cu piese noi, originale; nu carpeli ieftine. Eventual ii ameninti ca o sa faci si o constatare la reprezentanta pentru dovada solida.

Bine ca nu s-a dus motorul...

 

PS: s-a spulberat si mit-ul ca schimbi distributia preventiv si stai fara griji

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care vorbesc aiurea, sustinand ca pinionul a fost montat invers, fara suparare, n-ati vazut in viata voastra un motor de N47 desfacut.

In prima poza se vede foarte clar ca pinionul este montat corect (se vede acea adancitura circulara din jurul surubului care este prezenta doar pe partea frontala a pinionului pompei de ulei+cateva litere din cuvantul VORne).

Incercati sa va abtineti sa emiteti pareri (gresite) daca nu stiti despre ce vorbiti.

 

De acord cu tine. Pe pionion scrie "FRONT" si e cam imposibil sa fie pus invers pionionul. Intrebarea tot ramane, si anume "cum am ajuns cu baia sparta?".

 

Nu au cum sa factureze piesele second, nu au intrare pt ele

Poti primi in schimb factura si garantie pentru manopera de orice fel. O reclamatie la Anaf si ai posibilitatea (cel putin teoretic) sa primesti inapoi suma platita fara factura sau bon fiscal

O reclamatie la Anpc ar trebui sa ajute la repararea masinii cu piese noi, originale; nu carpeli ieftine. Eventual ii ameninti ca o sa faci si o constatare la reprezentanta pentru dovada solida.

Bine ca nu s-a dus motorul...

 

PS: s-a spulberat si mit-ul ca schimbi distributia preventiv si stai fara griji

 

Ca sa lamuresc putin aspectul fiscal al discutiei, in septembrie nu am primit nici factura, nici bon. Am plecat doar cu un deviz. Ieri, le-am cerut factura si bon pentru operatiunea din septembrie si mi-au dat. Probabil o sa aiba putina bataie de cap sa introduca factura in contabilitate pentru luna anterioara dar macar am factura. Pentru reparatia motorului facuta cu piesele SH, nu am absolut niciun act.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De acord cu tine. Pe pionion scrie "FRONT" si e cam imposibil sa fie pus invers pionionul. Intrebarea tot ramane, si anume "cum am ajuns cu baia sparta?".

 

 

 

Ca sa lamuresc putin aspectul fiscal al discutiei, in septembrie nu am primit nici factura, nici bon. Am plecat doar cu un deviz. Ieri, le-am cerut factura si bon pentru operatiunea din septembrie si mi-au dat. Probabil o sa aiba putina bataie de cap sa introduca factura in contabilitate pentru luna anterioara dar macar am factura. Pentru reparatia motorului facuta cu piesele SH, nu am absolut niciun act.

Asta este clar, nici un service nu iti acorda garantie sau bon pentru montarea pieselor SH.

Mda, m-am uitat si eu mai atent si da, pinionunl a fost montat corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

@mase - am vazut detaliile de care zici dar conteaza cand s-a facut poza!

 

Se vede ca baia de ulei este inca prinsa in suruburi, deci logica spune ca poza a fost facuta inainte de demontarea acesteia.

 

Poza am facut-o exact dupa ce am ajuns eu la service iar motorul zacea pe un palet. Impresia mea a fost atunci ca nu s-a dat jos baia si pe urma s-a montat inapoi.

Link to comment
Share on other sites

Pentru reparatia motorului facuta cu piesele SH, nu am absolut niciun act.

Doar nu erau fraieri sa recunoasca greseala!

Nu ma pricep prea mult la mecanica insa e prea mare coincidenta ca baia sa se sparga imediat dupa schimbul distributiei. Din moment ce defectul a aparut exact in zona in care au lucrat, clar s-a gresit ceva. Incearca sa obtii o parere si de la alt service, eventual reprezentanta.

 

Asta este clar, nici un service nu iti acorda garantie sau bon pentru montarea pieselor SH.

Garantia pentru manopera este data de service-ul care monteaza efectiv iar garantia pentru piesa este data de producator in cazul pieselor noi sau de atelierul care o reconditioneaza in cazul celor sh.

Daca service-ul respectiv lucreaza cu piese sh trebuie sa acorde garantie pentru manopera aplicata acestor piese (garantie ce atesta faptul ca sunt montate si functioneaza corect).

Cel putin asa este corect (si legal) fata de cumparator

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Da...nu ai de unde sa stii ce sa intamplat deoarece nu ai stat cu ei cand au demontat motor-baie-etc. In locul tau le spuneam sa nu se atinga de masina pana nu stau cu ei acolo ca sa vedem impreuna problema sa eliminam suspiciunile, nu ar fi acceptat, stim cu totii de ce, dar te-ai fi convins dinainte ca era vina lor. Surubul ala arata praf, a impins in baie pana a bubui-o.

Surubul la baia mea era scos/desfiletat la maxim din pompa si totusi doar mi-a fisurat baia, mi-a impins in ea, nu mi-a spart-o. Surubul desfiletat nu iesise de pe cantul pompei de ulei, iar lantul a invartit 20 secunde (aveam 150 km/h cand s-a aprins) lantul cu pinion cu tot pe surub, surub stand intre pompa de ulei si peretele baii de ulei.

 

Posibil sa-ti fi pus chiar si alt pinion, eu as fi vrut sa vad cum arata si pe partea interioara. Din spusele lor tie la un moment dat ti-a scapat surubul din pompa daca s-a desfiletat si aia inseamna ca nu ti-a mai bagat ulei, eu ti-am spus 20 secunde i-a luat motorului meu sa mearga ca sa se faca praf arborele+ cuzinetii (posibil sa fi avut o uzura mica ca prima oara nu s-a auzit nimic in motor ci doar tremura usor si nu mergea in regula, dupa ce am mers cativa km a inceput sa bata).

 

Orice trepidatie,zgomot, orice ti se pare ciudat, te duci la ei. Sper sa nu ai nimic, insa doar din ce spun ei acolo tu deja ai uzura in motor daca ma iau dupa ce am patit eu. Si asta cu s-a desfiletat surubul si dupa sa infiletat trebuie sa fii nebun sa o crezi.

 

P.S ca sa intelegi in poze e montat corect, dar acolo e dat motorul jos, nu cred ca stii ca poti pune pinionul invers chiar acolo sub masina pe elevator fara sa dai motorul jos. A mai remarcat cineva un lucru, pinionul este foarte curat (chiar in poza unde este prinsa baia). Eu cand am dat pinionul jos de 100 km rulati, avea o buza ciupita intr-un loc, am ales sa iau alt pinion pe OE (80 lei parca a fost). Era total diferit la culoare fata de cel deja folosit 100 km, arata exact cum arata al tau cica "al vechi".

 

Eu iti spun un scenariu frumos. S-a intamplat ceva acolo surubul a spart baia de ulei, ei au vazut problema pe pozitie initial, au avut pe stoc pinion nou si ti l-au montat pana ai venit tu.

Orice ti sa intamplat in toata treaba asta, trebuie sa constientizezi ca surubul a fost desfacut in mers, ca putin, ca s-a gripat pompa, ca s-a insurubat inapoi, a fost desfacut la un moment dat si asta inseamna un singur lucru clar, motorul a mers fara ulei

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Gustul amar il am dupa ce mi-au bagat cauzele absurde pentru spargerea baii si pentru faptul ca m-au facut sa ma simt ca un sarac care a primit o mare pomana - ei nu au nicio vina dar din bunatatea sufletului lor mi-au facut masina "pe gratis" dupa ce eu le-am lasat 3995 de lei, eu asteptandu-ma sa nu mai am treaba in vecii vecilor in zona aia de motor. Sa nu mai spun ca in pachetul acesta "gratis" intra si platforma care am platit-o din banii mei - nu putini lei.

Si care e motivul pentru care nu vrei sa spui ce service te-a tratat cum zici mai sus!?

 

"Name and shame!" - cum zic altii cu, coloana vertebrala (nu noi romanii..!).

 

(Si retine ce spune "WIN60".. pentru ca vorbeste DIN EXEPERIENTA!)

Edited by bimmer90f30
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Omul poate vrea sa se abtina, gen, i se intampla ceva peste 5 luni (tot in garantie este sa stii) si dupa se duce la ei si aia o sa zica "da domne dupa ce ai inceput sa zici de noi ca am facut si am nu stiu ce acum vrei sa vii la noi" desi ar fi anormal din partea service-ului si poate nu ar spune, ar avea ceva ura pe el. Eu sper sa nu fie la un service din Bucuresti unde as indruma pe oricine:D:)), sa vedem daca spune colegul.

Nimeni nu-ti face masina pe gratis pe greseala ta, iti arata care a fost problema clar si te pune sa platesti, tot ce au aratat ei este ca a fost vina lor. Tu trebuia sa le zici asa "mai baieti dupa ce ca daca se intampla ceva la motor il platiti cu totul, nici nu trebuia sa-mi spune-ti ca ati schimbat voi pompa de ulei ca sa fie totul ok ci doar sa va faceti treaba".

 

Daca asa arata baia ta, ma gandesc cum arata axul de la pompa de ulei, sau cine stie ce a patit pompa aia in urma interventiei...

 

 

P.S Nu au cum sa-ti de-a nimic pe piesele schimbate acum, poate doar pe manopera desi lucrarea aceasta ar trebui sa fie in garantia distributiei care ai schimbat-o in septembrie. Devizul nu stiu cu ce te ajuta, nu are nici-o putere, poti face 1000 de devize si sa le stergi dupa, devizele sunt doar un estimat de calcul, nu inseamna nimic, poti sa bagi/stergi cate piese/manopera vrei pe un deviz, sa-l scoti sa i-l dai cuiva sa vada cat il costa interventia respectiva si tu il stergi, nu ai vreo garantie cu devizul.

Daca ti-ar da factuta pe manopera ar insemna sa-ti de-a garantie pe manopera parca 3 luni de zile era treaba (asa am si eu la Dacia-Renault).

 

Oricine greseste, important e ca cel care ti-a produs problema respectiva, sa ti-o repare in aceeasi stare cum a fost inainte.

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Omul poate vrea sa se abtina, gen, i se intampla ceva peste 5 luni (tot in garantie este sa stii) si dupa se duce la ei si aia o sa zica "da domne dupa ce ai inceput sa zici de noi ca am facut si am nu stiu ce acum vrei sa vii la noi" desi ar fi anormal din partea service-ului si poate nu ar spune, ar avea ceva ura pe el. Eu sper sa nu fie la un service din Bucuresti unde as indruma pe oricine:D:)), sa vedem daca spune colegul.

 

 

Înțeleg și m-aș regăsi în situația asta poate acum ceva vreme. Drepturile consumatorului sunt altele însă; dreptul la opinie, nu mai zic. Nu zice nimeni să denigrezi, să înjuri sau să îți bați joc de un service pentru o greșeală - putem relata situația corect și prin fapte, nu opinii. Orice service mai dă și chix - se întămplă, important e cum reușesc să remedieze problema după.

 

Trăim în era digitală și a informației ușor accesibile - mi se pare corect și normal să fim transparenți total și să ne asumăm lucruri.

 

Când vom învăța și noi să folosim drepurile ce ni se cuvin corespunzător, vom începe să filtrăm mizeriile ușor-ușor.

Cu atât mai mult, service-ul a avut o atitudine corectă în cele din urmă, dar nu inițial. Genul ăsta de lucruri trebuie să se schimbe. Așa o dăm în nesimțire și nepăsare și noi rămânem și cu banul luat și cu buza umflată.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

adica au pus repede alt pinon au strans la loc si au spus ca s-a insurubat surubul singur ca se strange singur cand se invarte pompa de ulei, pai atunci de ce s-a desurubat?

 

foarte ciudat, poate pompa de ulei avea joc axial? sau baia de ulei nu s-a centrat corect? wtf??

 

surubul ala a fost pus cu ceva loctite ptr blocare sau asa simplu.....asa arata surubul pentru pompa de ulei sau au pus ei unul aiurea? ce spune la manual banuiesc ca trebuia un surub nou nu?

 

foarte aiurea

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Asta aviz fanilor de N47 care spun cĂŁ e un motor fenomenal..ce mare lucuru ĂŽi schimbi distribuția și gata, te mai ține ĂŽncĂŁ 200.000km.

Uite cĂŁ și schimbul ĂŁsta de distribuție nu e chiar așa floare la ureche...

 

+1

 

Aviz cavalerului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In locul tau le spuneam sa nu se atinga de masina pana nu stau cu ei acolo ca sa vedem impreuna problema sa eliminam suspiciunile, nu ar fi acceptat, stim cu totii de ce, dar te-ai fi convins dinainte ca era vina lor. Surubul ala arata praf, a impins in baie pana a bubui-o.

Surubul la baia mea era scos/desfiletat la maxim din pompa si totusi doar mi-a fisurat baia, mi-a impins in ea, nu mi-a spart-o. Surubul desfiletat nu iesise de pe cantul pompei de ulei, iar lantul a invartit 20 secunde (aveam 150 km/h cand s-a aprins) lantul cu pinion cu tot pe surub, surub stand intre pompa de ulei si peretele baii de ulei.

 

Posibil sa-ti fi pus chiar si alt pinion, eu as fi vrut sa vad cum arata si pe partea interioara. Din spusele lor tie la un moment dat ti-a scapat surubul din pompa daca s-a desfiletat si aia inseamna ca nu ti-a mai bagat ulei, eu ti-am spus 20 secunde i-a luat motorului meu sa mearga ca sa se faca praf arborele+ cuzinetii (posibil sa fi avut o uzura mica ca prima oara nu s-a auzit nimic in motor ci doar tremura usor si nu mergea in regula, dupa ce am mers cativa km a inceput sa bata).

 

Orice trepidatie,zgomot, orice ti se pare ciudat, te duci la ei. Sper sa nu ai nimic, insa doar din ce spun ei acolo tu deja ai uzura in motor daca ma iau dupa ce am patit eu. Si asta cu s-a desfiletat surubul si dupa sa infiletat trebuie sa fii nebun sa o crezi.

 

P.S ca sa intelegi in poze e montat corect, dar acolo e dat motorul jos, nu cred ca stii ca poti pune pinionul invers chiar acolo sub masina pe elevator fara sa dai motorul jos. A mai remarcat cineva un lucru, pinionul este foarte curat (chiar in poza unde este prinsa baia). Eu cand am dat pinionul jos de 100 km rulati, avea o buza ciupita intr-un loc, am ales sa iau alt pinion pe OE (80 lei parca a fost). Era total diferit la culoare fata de cel deja folosit 100 km, arata exact cum arata al tau cica "al vechi".

 

Eu iti spun un scenariu frumos. S-a intamplat ceva acolo surubul a spart baia de ulei, ei au vazut problema pe pozitie initial, au avut pe stoc pinion nou si ti l-au montat pana ai venit tu.

Orice ti sa intamplat in toata treaba asta, trebuie sa constientizezi ca surubul a fost desfacut in mers, ca putin, ca sa gripat pompa, ca sa insurubat inapoi, a fost desfacut la un moment dat si asta inseamna un singur lucru clar, motorul a mers fara ulei

 

WIN60, le-am spus sa ma cheme in momentul in care incep sa lucreze la masina. Am fost sunat *dupa* ce au dat jos motorul de pe masina astfel incat am apucat sa fac poza care v-am aratat-o si voua. Nu am de unde stiu daca s-au facut "smecherii" din momentul in care au dat jos motorul si pana in momentul in care am ajuns eu la service. A doua zi doar am fost sunat, "e gata masina, poti veni dupa ea".

 

La tine care-i explicatia pentru surubul desfacut? Eu nu inteleg cum surubul ala poate ajunge desfacut.

 

Cat despre functionarea motorului fara ulei, se pare ca am fost mai norocos si nu m-am ales cu motorul calat. Mie nu mi se pare ca motorul ar suna diferit de cum suna inainte de incident dar sigur toba nu e prinsa bine pentru ca mai aud la anumite viteze/turatii ca ar vibra putin.

 

 

Nu zice nimeni sĂŁ denigrezi, sĂŁ ĂŽnjuri sau sĂŁ ĂŽți bați joc de un service pentru o greșealĂŁ - putem relata situația corect și prin fapte, nu opinii.

 

Foarte bine spus. Cum ziceam si in primul post, incerc acum doar sa adun informatii sa-mi fac o idee care-i cauza reala pentru care am ajuns cu baia sparta. Eu am niste presupuneri dar nu sunt mecanic si am cerut si parerea "colegilor" de forum. Cu toate ca nu-s mecanic, explicatiile lor mi se par ilogice si nu pot sa le accept.

 

a spus ca se poate citi in postarile lui unde a schimbat distributia.

a schimbat-o la Service Scream (Tezparii).

 

Corect.

Link to comment
Share on other sites

WIN60, le-am spus sa ma cheme in momentul in care incep sa lucreze la masina. Am fost sunat *dupa* ce au dat jos motorul de pe masina astfel incat am apucat sa fac poza care v-am aratat-o si voua. Nu am de unde stiu daca s-au facut "smecherii" din momentul in care au dat jos motorul si pana in momentul in care am ajuns eu la service. A doua zi doar am fost sunat, "e gata masina, poti veni dupa ea".

 

Cere si tu inregistrarile video, dar nu inainte. Eu cred ca toata lumea poate gresi; nu se lucreaza automatizat, sunt oameni si cei care muncesc acolo. O gresala de genul asta in schimb, iti poate f**e afacea. Pe de alta parte daca e vb de Service Scream (Tezparii), care face astfel de lucrari pe banda, atunci, ce sa mai zicem de altii.... Oricum, eu cred ca sunt putine sanse sa afli ce s-a intamplat exact....

 

Ce te deranjeaza de fapt? Ca te-au mintit, sau ca s-a intamplat lucrul asta la masina? Cati dintre voi daca erati proprietari de service ati fi spus adevarul?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cati dintre voi daca erati proprietari de service ati fi spus adevarul?

 

Au și service-urile partea lor de dreptate. Nu de multe ori vin clienți cu mașinile pe butuci, dar funcționale, fĂŁrĂŁ sĂŁ ĂŽți dai seama - (nu zic cĂŁ e cazul aici).

Faci apoi o operație ĂŽn cu totul altĂŁ parte a motorului și 3-4 zile mai târziu mașina moare - din motivul inițial (probabil murea oricum și fĂŁrĂŁ sĂŁ mergi la service)

 

Ce sĂŁ mai zici ca service ĂŽn cazul ĂŁsta? Și sunt multe situații așa. Trebuie și ei la fel sĂŁ fie sceptici și sĂŁ investigheze. Totuși la cum am interacționat cu cei ĂŽn cauzĂŁ de acum aș crede și vĂŁd cĂŁ totuși se remediazĂŁ.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cere si tu inregistrarile video, dar nu inainte. Eu cred ca toata lumea poate gresi; nu se lucreaza automatizat, sunt oameni si cei care muncesc acolo. O gresala de genul asta in schimb, iti poate f**e afacea. Pe de alta parte daca e vb de Service Scream (Tezparii), care face astfel de lucrari pe banda, atunci, ce sa mai zicem de altii.... Oricum, eu cred ca sunt putine sanse sa afli ce s-a intamplat exact....

 

Ce te deranjeaza de fapt? Ca te-au mintit, sau ca s-a intamplat lucrul asta la masina? Cati dintre voi daca erati proprietari de service ati fi spus adevarul?

 

Daca citesti post-urile mele, o sa vezi ca nu am incercat sa dau vina sau sa vin cu acuzatii impotriva service-ului. Am inceput thread-ul in speranta ca poate cineva ma ajuta sa gasesc cauza logica a spargerii baii. Daca e sa ii acuz de ceva, ii acuz pentru lipsa de logica si pentru faptul ca m-au luat de prost. Nestiind motivul corect pentru care mi s-a spart baia, de ce nu ar putea sa mi se intample din nou? Cauza nu a fost identificata corect!

 

Legat de greselile umane, le accept, se mai intampla sa gresesti. Dar in cazul in care gresesti, recunoaste-ti greseala!

Link to comment
Share on other sites

Quick question. Cum se poate monta acel pinion invers daca scrie mare pe el FRONT si chiar de 2 ori?

 

Si odata cu pinionul sa intaleg ca ar trebui si surub nou, nu?

 

Ma intereseaza si pe mine sa fac distributia si ... aparent inainte sa te duci undeva trebuie sa inveti mecanica si sa stai cu ochii pe ei!

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.