Jump to content

Baie ulei sparta dupa schimb distributie la N47


Recommended Posts

Ma bag si eu tarziu in discutie fiind patit anul trecut tot cu pompa de ulei (ca deh,si eu am motorul schimbat,ar trebui sa ne facem un club,al meu am inteles ca e de pe un f10,unul dintre primele fabricate,nu ma intrebati cum de s-a pupat totul,primul motor adus avea cateva chestii diferite,masina mea are optiunea "999" si nu e asamblata toata pe linie,multe piese sunt ciudate,spre exemplu peste tot scrie n47d20a ,motorul e n47d20c,cutia e 6hp19z desi multe vin 6hp21 pe lci,flansele cardanice difera +++) .

Nu cred ca e problema de pus pinionul invers ci de strans surubul prost,la operatii de genul cheia dinamometrica e sfanta. Pe premisa am un prieten(chiar i-am dat link cu ce a patit WIN a2a zi dupa el) care si-a schimbat distributia (nu vreun service major) si a patit ca win,pinion pus invers,sarit surub spart baie + mers fara ungere. Dupa spusele lui chiar a mers o perioada pentru ca el trecand de la masina cu idrive la una fara a fost invatat frumos si nu a mai constientizat ca martor rosu = lipsa ungere ,martor galben = lipsa ulei. Motorul nu a patit nimic momentan,se aude la fel,merge la fel si deja i-a monitorizat consumul de ulei si pe 2k facuti de atunci nu ii mananca. Deci sunt cazuri si cazuri,el a fost mai norocos,o uzura sigur o are pe undeva insa nimic care sa necesite motor nou instant,probabil asta va mai merge mult si bine sau poate va cadea maine.

Acum legat de cazul meu: eu am trecut printr-o dilema cu pompa de ulei in sensul ca dupa ce mi-au refacut motorul a ramas span care a ajuns in ulei => pompa si a omorat-o repede. Mi-a luat 1 saptamana de cearta sa ii fac sa inteleaga ca nu am eu vreo problema la masina,e aproximativ imposibil ca una din putinele piese bombproof din n47 sa pice din senin si dupa ce s-a umblat la ea si pe mana celor de la service. M-am ales cu piesa noua,OE,achitand o parte mica din costul total al ei.(sub 1/4,oricum nesemnificativ raportat la cat plateam pentru refacerea motorului :) ). Dar prima oara mi-au pus-o mie in carca fix pe premisa "se strica oricum si daca nu o aduceai la noi,sigur pica". De multe ori suntem luati de prosti in service'uri si problema e ca peste 50% nici nu stiu. (vedeti cazul knet john)

Ei au recunoscut faza cu pompa abia dupa ce au realizat ca dupa toata treaba asta au compromis blocul. (microfisuri)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Theo42, interesante intamplarile. M-ai facut sa-mi aduc aminte de explicatiile expertilor de la Service Scream (Tezparii). Inca ma doare mintea dupa discutiile avute cu ei cand a fost masina la ei in service... Jumatate din mine vrea sa le faca rau dar cealalta vrea sa fie pace pe pamant...

 

Iar acum sa revin la diagnoza injectoarelor. In seara asta am pornit masina dupa o perioada de 24 de ore in care nu a fost deloc pornita. Situatia nu pare deloc roz din ce imi dau seama... :unsure:

post-84449-0-55751200-1508614256_thumb.jpg

 

Filmarea o vedeti aici: https://www.youtube.com/watch?v=rrnPdJpsR2k

Link to comment
Share on other sites

Deci hai sa-ti spun parerea mea cu "Ce sa faci mai departe" din propria experienta, nu stiu daca stii,anul trecut exact in vremea asta am reconditionat injectoarele (1800-1900 lei toate 4) totul a inceput cu un tremurat urat care tinea cam 1-2 minute la relanti, dupa mergea perfect masina, inainte de acest tremurat urat, avea unele trepidatii in unele dimineti, nu tot timpul de 2-3-5 secunde, scurte si finute, dar se simteau foarte bine in masina, m-am chinuit mult sa "rezolv" aceasta problema, nu stiam de unde provine pana am vazut valorile injectoarelor de 1-2-3 (+/-) la rece. (la cald erau ok, fara probleme)

 

Dupa reconditionare prima pornire a fost impecabila, sa auzit motorul perfect, iar valorile la prima pornire au fost de maxim 0.5 (+/-), sa zic ca ma tinut cateva zile treaba asta si dupa iarasi au inceput trepidatiile alea cum le-am avut inainte si anume 2-3-5-10 secunde. Dupa o perioada de 2-3 saptamani masina si-a revenit sa spun asa si de atunci fac aproape 1 an, nu mai exista trepidatii sau alte probleme, rompaitul a disparut, sper sa nu mai apara.

 

Nu te-am vazut sa spui ca iti trepideaza masina la prima pornire dimineata sau lucruri de genul, daca doar "se aude" un zgomot de injectie la o anumita turatie, mergi cu masina, las-o in pace, eventual schimba combustibilul, nu sunt genul sa dau sfaturi unde e mai buna motorina, dar mie nu mai imi face nicicum masina de cand am schimbat motorina (de atunci bag Evo Diesel-MOL), posibil sa fie coincidenta insa asa sa intamplat, dupa ce am bagat motorina de la MOL a 2-a zi sau a 3-a zi si-a revenit si de atunci(1 an) a mers pana acum.

 

Incepe sa iei masuri cand ai clar o problema la masina si anume ca nu-ti trage, ca iti trepideaza, eroare,etc (vorbind pe partea de injectie strict de N47).

 

Nu stiu de cand ai inceput filmarea, important e sa vezi valorile in primele 10 secunde de la pornire ca sa vezi cum fluctueaza si cum se duc, din filmare imi dau seama ca masina era deja pornita inainte sa incepi testul, ca sa faci testul, trebuie sa faci o diagnoza completa la masina (de aia nu te lasa prima data sa intrii pe ABL).

Daca ar porni cu valorile alea ar trebui sa ai trepidatie la rece, insa daca nu ai, las-o asa.

 

Edit: daca tot vrei sa incerci ceva, poti schimba oringurile+ saibele de foc de la injectoare, cel mai simplu lucru sa vezi daca e vreo imbunatatire si sa te uiti la injectoare sa vezi daca ai ceva pe langa ele, umezeala(motorina) sau ceva.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

...

 

Chiar am citit zilele trecute intamplarile tale cu injectoarele. Bine ca nu mai ai probleme acum. Eu deocamdata nu simt niciun tremurat nici la prima pornire si nici in mers, dar nu stiu daca nu cumva o sa se schimbe ceva la iarna. Sunetele se aud *doar* in mers, cu motorul in sarcina.

 

Asa cum ziceati si voi, in prima faza o sa mai incerc si alte tipuri de motorina si o sa schimb filtrul de motorina (spre rusinea mea, nu l-am schimbat de cand e la mine masina). Ma gandesc sa-i bag si aditivul de motorina de la BMW (Cod OE: 83192296922). Mi se pare ciudat ca masina nu avea niciun sunet cand am luat-o, sunetele facandu-si aparitia dupa aproximativ 1500 km in Romania (plus dupa dezastrul cu baia).

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Si eu mai aud acel rontait de injectoare cand e motorul in sarcina (1500-2200rpm).. dar cand merg in concediu si ajung sa alimentez din austria,germania sau ori care alta tara din WEST , sunetul dispare si incepe iara cand ajung sa alimentez din tara de bastina.

Aceasi experienta am avut-o si la Mercedes si am ajuns la concluzia ca injectoarele nu au nimic (nu trepideaza , nu scoate fum , corectile sunt de max 0.5 si porneste la -30grade la fel cum poneste si la +30) MOTORINA IN ROMANIA ESTE MAI ''PROASTA'' , inferioara si eventual slab aditivata.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poate sa fie si de la baia, poate sa fie de la orice, baga-i un aditiv din ala, dar nu-ti face obicei, baga o data si gata, filtrul de motorina se schimba la fiecare schimb daca vrei sa mai ai injectoare (astea inseamna schimbul la maxim 15.000 km).

Daca vrei sa faci economie la ceva, fa-i la habitaclu si atat.

Link to comment
Share on other sites

Nu am de gand sa o mai caut la niciun "organ". Ii schimb motorina, filtrul, ii bag un aditiv si pe urma merg cu ea pana "crapa". Nu am luat-o sa-mi bat joc de ea dar am constatat ca nici nu are sens sa ma agit la fiecare zgomot...
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ca fapt divers, sunt aproape sigur ca am aflat din ce cauza mi s-a intamplat dezastrul descris in acest thread. "Specialistii" de la Service Scream (Tezparii) au bagat ranga sa dea jos volanta si au fisurat/indoit baia. Dupa cateva forje, a urmat ce a urmat. Sunt 99% sigur ca asta s-a intamplat avand in vedere ca toate suruburile, pionioanele si lanturile erau la locul lor dupa ce au desfacut motorul.

 

Sa ramana mesajul pentru posteritate. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.