Jump to content

achizitie BMW seria 5 2011-2012


Wakko

Recommended Posts

cand spuneam "urs" faceam referire la ceea ce a devenit topicul omului, pe ansamblul lui.

 

anyway, strict vorbind la ceea ce are el de ales, adica A6 cu 177cp si seria 5 cu 184cp, as alege seria 5 doar pt ca la audi ai cutia multitonic(CVT) care este o pocnitoare. din aboslut oricare alt motiv as alege audi...inclusiv pt calitatea interiorului pe care o consider peste F10.

 

strict vorbind de motoare de ultima generatie diesel, BMW este in spatele concurentei de la Audi si Mercedes si intaresc chestia cu masuratorile.

0.6 secunde diferenta la demarajele pana la 100km/h(ambele echipate cu AWD) este o eternitate pt ca vorbim de demaraje care tin 5 secunde si un pic, deci o diferenta de 10%...

pt a fi la acelasi nivel probabil bmw necesitand 10% cp in plus.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@X X L ma scuzi pe mine personal ca BMW nu are by default Xdrive pe F10 535d. Am sa discut personal cu ei sa remedieze problema.

pai tu ai facut comparatia, nu eu...

 

ideea e sa compari chestii relativ similare ca si proprietati, astfel incat sa poti sa ajungi sa le compari si performantele...

 

in speta ta, ai comparat un Audi AWD cu un BMW RWD... ceea ce nu e tocmai corect :nea:

Link to comment
Share on other sites

Motorul de 3L nu a fost o optiune pentru mine datorita costurilor inutile (impozit, RCA, Casco). Intr-adevar senzatia este total alta, dar daca nu esti "racer", iti ajunge si motorul de 2L.

 

RCA si CASCO nu costa mai mult daca treci de la 2 la 3 litri capacitate cilindrica.

RCA-ul este influentat de profilul proprietarului, iar CASCO de valoarea de piata a masinii.

Edited by CatalinP
Link to comment
Share on other sites

@X X L nu am stiu ca aceea comparatie era facuta cu RWD ma gandeam ca tot un Xdrive era in comparatie.

Nu am gasit comparatii scrise intre 0-200 la ambele dar si din filmari Audi ajunge 0-200 mai repede ( eu vorbesc doar de 313 HP la ambele deoarece intre ele optez eu )

Cutia aceea multitronic este o jucarie penala ... in schimb Tip-Tronic e o cutie buna ... ar mai fii si S-tronic daca nu ar avea atatea belele.

Mai sus spuneam ca cea de la BMW ori nu se strica ori nu se posteaza problemele la ea ori e f reusita ... ciudat fiind acelasi producator.

@edit sa stii ca si eu credeam la fel ( din poze vorbind ) dar am condus 2 F10 535d si sa stii ca in realitate arata altfel decat in poze. Interiorul e foarte reusit si totul se imbina f bine pe masina.

Ca si comparatii stat pe scaun fara sa o conduci ( aici Audi pentru mine a fost mai vioi dar poate era doar un feeling ) BMW este peste Audi. Tot bordul ala parca face parte din tine.

Legat de impozit/taxele masinii ceea ce cred ca e relevant deoarece eu am avut un A6 C6 de 3.0 diesel este in felul urmator :

Filtre/uleiuri comparat intre 2.0 si 3.0:

In 2.0 intra aproape 4 litri de ulei si in 3.0 intra aproape 9 ( parca 9 erau ). La Passat 2.0 schimbul la acelasi service ma costa 500 ron si la 3.0 ma costa 900 ron ( diferenta infirma din punctul meu de vedere )

Cosum de motorina in afara mers 120-140 la 2.0 era un 6.5 la 3.0 era un 6.3

Impozit 180 ron la 2.0 si la 3.0 era 2180.

Asigurarile nu au relevanta deoarece erau in ani diferiti inscrise masinile dar nu e mai mult de 100 ron pentru diferenta de cilindree.

 

Acum nu imi vine sa cred ca cine are 15k euro sa ia o masina nu isi permite 20 milioane in plus pe an ( acolo e diferenta cea mai mare de bani )

Nu vorbim de, diferentele de putere ca atunci nu ar mai lua nimeni 2.0 diesel.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E

Filtre/uleiuri comparat intre 2.0 si 3.0:

In 2.0 intra aproape 4 litri de ulei si in 3.0 intra aproape 9 ( parca 9 erau ). La Passat 2.0 schimbul la acelasi service ma costa 500 ron si la 3.0 ma costa 900 ron ( diferenta infirma din punctul meu de vedere )

Cosum de motorina in afara mers 120-140 la 2.0 era un 6.5 la 3.0 era un 6.3

Impozit 180 ron la 2.0 si la 3.0 era 2180.

Asigurarile nu au relevanta deoarece erau in ani diferiti inscrise masinile dar nu e mai mult de 100 ron pentru diferenta de cilindree.

 

Acum nu imi vine sa cred ca cine are 15k euro sa ia o masina nu isi permite 20 milioane in plus pe an ( acolo e diferenta cea mai mare de bani )

Nu vorbim de, diferentele de putere ca atunci nu ar mai lua nimeni 2.0 diesel.

 

Costul RCA este calculat si pe baza puterii masinii. La varsta mea, la 3.0 era RCA-ul cam 1800 ron pe an vs 1200 cat este la 2.0

Casco este calculat pe baza multor factori. La 2.0 cea mai mica estimare am avut-o la 1200E, la 3.0 depasea 2000E

+impozit 1600 ron diferenta

Consumul extraurban este cu 1L/100 mai mare, dar cel in oras este mult mai mare la 3.0. Eu intr-un trafic de Bucuresti la ora de varf am maxim 12, A6 3.0 are 17 constant.

Eu merg aprox 25000 km/an (40% urban 60% extraurban) => 650L de carburant diferenta sunt inca 3200 RON pe an

 

Doar de aici se aduna aproape 2000E/an.

 

Daca e sa punem si costul de achizitie, un 3.0 in mintile lui nu il gasesti sub 25k (daca e sa comparam un 2.0 ok e la 21-22k). Despre devalorizarea in timp nu pot sa ma pronunt, nu am facut un studiu amanuntit.

Deci diferenta de costuri nu este atat de mica cand le pui pe hartie.

 

Toate calculele de mai sus sunt facute de mine anul trecut si sunt bazate pe observari reale, nu citite pe net.

 

 

Link to comment
Share on other sites

@kotoy te invat eu ceva :) stiu ca o sa imi sara toti in cap dar sincer sa fiu nu imi prea pasa.

Cand faci actele ( talonul masinii ) pune ca si proprietar al masinii maicata/taicatu/ceva bunici si tu sa fii ca si co-proproprietar al masinii ( se poate asa am eu )

Si asigurarea se va rupe in jumate. Intre mine si tatal meu este o diferenta de la 1000 ron ( eu ) la 600 ron ( tatal meu )

La consum eu pot sa iti garantez ca al meu A6 C6 ( manual era ) avea consum mai mic decat un 2.0 in afara ce ii drept in oras era mai mare la 3.0 ce ii drept.

La casco nu stiu sa ma pronunt deoarece nu am avut casco pe masina.

Edited by Benilika
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@kotoy te invat eu ceva :) stiu ca o sa imi sara toti in cap dar sincer sa fiu nu imi prea pasa.

Cand faci actele ( talonul masinii ) pune ca si proprietar al masinii maicata/taicatu/ceva bunici si tu sa fii ca si co-proproprietar al masinii ( se poate asa am eu )

Si asigurarea se va rupe in jumate. Intre mine si tatal meu este o diferenta de la 1000 ron ( eu ) la 600 ron ( tatal meu )

La consum eu pot sa iti garantez ca al meu A6 C6 ( manual era ) avea consum mai mic decat un 2.0 in afara ce ii drept in oras era mai mare la 3.0 ce ii drept.

La casco nu stiu sa ma pronunt deoarece nu am avut casco pe masina.

 

no sa iti sara nimeni in cap pt asta, iti sare cand vb prostii, sa inmatriculez masina pe mine sau pe sotia si sa utilizeze cel mic, cu ea nu e ceva iesit din comun, pana la urma e masina din familie

diferentele pe care le faceti sunt cele minime intre un 2.0 si 3.0, la cele reale nu v-ati gandit deloc, intretierea nu sta numai in schimb de ulei si filtre. placue, discuri si multe alte piese la care sunt diferente mari intre un 2.0 si un 3.0, articulatii, suspensii, motor, totul e diferit la pret in defavoarea lui 3.0, insa daca vrei rafinament si putere platesti

Link to comment
Share on other sites

@kotoy te invat eu ceva :) stiu ca o sa imi sara toti in cap dar sincer sa fiu nu imi prea pasa.

Cand faci actele ( talonul masinii ) pune ca si proprietar al masinii maicata/taicatu/ceva bunici si tu sa fii ca si co-proproprietar al masinii ( se poate asa am eu )

Si asigurarea se va rupe in jumate. Intre mine si tatal meu este o diferenta de la 1000 ron ( eu ) la 600 ron ( tatal meu )

La consum eu pot sa iti garantez ca al meu A6 C6 ( manual era ) avea consum mai mic decat un 2.0 in afara ce ii drept in oras era mai mare la 3.0 ce ii drept.

La casco nu stiu sa ma pronunt deoarece nu am avut casco pe masina.

 

 

Asa am avut si eu o vreme, pana nu a mai fost posibil. Pe numele mamei nu merita deoarece nu are permis si diferenta e fff mica, am facut calculul.

Excludem asigurarile, totusi raman celelalte costuri.

 

 

Link to comment
Share on other sites

am avut din ambele destule, ambele marci sunt bune, ambele au probleme, daca stii ce sa alegi din curtea amandurora iesi bine. Ultima data cand imi cautam masina vroiam ceva de familie, confortabil, versatil, sigur si cu ceva putere. Nu-mi plac SUV-urile, iar BMW nu face un concurent la Allroad, deci pentru mine ultima decizie de-a lua masina de familie a fost simpla si sunt foarte multumit :). Ma tenta si F10/11, dar nu mi-a palcut feeling-ul transmis si evident nu e o masina versatila, e de sosea si atat.

 

Parerea mea este ca daca vrei o masina ok si fara batai de cap multe, la ambele mergi pe 3.0d cu 8HP. La Audi as evita multitronic nu doar din cauza problemelor, care oricum sunt infinit mai rare pe ultimele generatii de cutii, ci mai mult din cauza feeling-ului. S-tronic cu double clutch are si el niste hibe pe prima generatie a lui A6 C7 si nu e de luat la peste 200k km din cauza uzurii ambreiajelor, dar ca si cutie de viteza e peste 8hp ca timpi de reactie si precizie. La BMW, nu as lua 2.0d, nu din cauza banilor de dat pe-o eventuala distributie preventiva, ci pentru disconfortul psihic pe care mi-l creeaza ipoteza ruperii lantului, valabila si la 3.0d dar cu un risc foarte mic, cazurile sunt rare.

 

Motoarele de 3.0d sunt diferite, cele de BMW au dupa parerea un sunet mai pronuntat de diesel, cele de la Audi sunt mai apropiate de un sunet de benzinar, vorbim de cele Euro5/6. E normal sa sune diferit din cauza arhitecturii. Ca putere, ca si exemplu, la Completechip cele de Audi ies, in 99% din cazuri, pe dyno peste cifrele oficiale pe cand la BMW sunt sub, ca feeling tine de fiecare cum le percepe.

 

Comparatii pe timpi 0-100-200 sunt irelevante in alegerea unei astfel de masini, sunt sigur ca cine isi cumpara un 520d de nou nu se gandeste cate sec. face pana la 200kmh :).

Edited by mik15
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ne pierdem prea mult in amanunte. Toate inventiile tehnice si banii investiti sunt pentru a crea un feeling. ( ca sa zic pe romaneste :) )

Ca un film de Oscar o masina buna iti da un feeling.

Degeaba masina face 3 secunde de la 0 la 100 daca soferul ramane pasiv.

La Holywood se cheltuiesc milioane de dolari pentru a creea o stare de suflet.

Eu personal de asta am ales BMW cu RWD pentru ca ma face sa simt placerea de a conduce.

Am condus si alte masini dar nu este la fel. Au confort, arata bine dar........

Link to comment
Share on other sites

Is curios cati "soferi" sunt printre noi, pe forumuri, care sa stiu sa profite de pe urma unei masini cu RWD (nu ma refer la cei care merg pe adancata , hungaroring sau nurburgring, care chiar sunt pasionati dar si ei sunt o mana de oameni)...si chiar daca stiu, cat des profita...eu unul nu ma incumet sa-mi "forjalesc" masina in drifturi sau sa risc iesitul din niste viraje la viteze mai mari doar ca sa simt "placerea de a conduce"....in toti anii mei de soferie., nu am vazut soferi de RWD "profitand" de bunatatea aia de pe rotile din spate...pe toti soferii de RWD ii vad in schimb cum "rup" masinile lor in depasiri pe linie continua, dupa care odata ajunsi "in varful ierarhiei" (in fata tuturor) mentin aceeasi viteza cu a celorlalti participanti la trafic...nu-i vezi decelerand in curbe si accelerand in jumatatea ei la limita ruperii aderentei si profitand de adrenalina oferita de RWD si a placerii de a conduce ...mint, am vazut acu' 4 ani un 318d facand cerculete in zapada la Polus Mall...
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Acum nu imi vine sa cred ca cine are 15k euro sa ia o masina nu isi permite 20 milioane in plus pe an ( acolo e diferenta cea mai mare de bani )

Nu vorbim de, diferentele de putere ca atunci nu ar mai lua nimeni 2.0 diesel.

 

tocmai asta este, ca cine isi permite 15k pe o masina, practic isi permite skoda Octavia nu seria 5(a nu se intelege vreo aroganta, pt masina din semnatura nu eu platesc... eu doar skoda Octavia imi permit). pe 520d F10 daca dai 15.000, nu inseamna ca va avea cheltuieli de intretinere ca o skoda de 15.000 ci ca un seria 5 care nou a costat 60.000. cand pui pe hartie anvelope pe care dai 3000 lei daca are jante pe 18, costul reviziilor, a consumabilelor de tip placute, discuri, amortizoare, bucse, manopera, RCA, impozit, probabil casco, motorina, doamne fereste de o problema care te usureaza de 2000 de euro(poate daca luai Octavia era 1000 euro sau 3000 la 530d) apoi trebuie sa te tina balamalele sau, patesti ca majoritatea romanilor: cumperi masina si o vezi prin luna decembrie cu anvelope de vara, piese aftermarket, spalata unde e mai ieftin samd. lasati omul sa isi ia ceea ce realmente isi permite oarecum.

 

 

Is curios cati "soferi" sunt printre noi, pe forumuri, care sa stiu sa profite de pe urma unei masini cu RWD

 

ai perfecta dreptate. uite, a mea desi are motor de drujba si e AWD se cunoaste ca e RWD biased. la inceput, de fiecare data cand ieseam mai in tromba de pe o strada laturalnica, invatat fiind cu FWD, dupa ce ieseam, dadeam drumul la volan si asteptam ca masina sa isi indrepte rotile ca la FWD ceea ce nu se intampla decat partial si ma trezeam ca masina continua sa vireze, ceea ce nu era pe placul meu pt ca ma surprindea si faceam corecturile panicat(nici volanul nu il tineam bine in maini). am mai patit faze cu supravirator si efectiv nu support asta...imi imaginez cum e la cei care au peste 300cp RWD. in principiu, cei care spun ca le place RWD, in majoritartea lor nu folosesc aceasta calitate deloc, dar intr-adevar suna bine, barbateste.

 

 

 

 

Comparatii pe timpi 0-100-200 sunt irelevante in alegerea unei astfel de masini, sunt sigur ca cine isi cumpara un 520d de nou nu se gandeste cate sec. face pana la 200kmh :).

 

mai, uite eu am facut. si mereu m-am gandit ca desi E220cdi si A6(194 respective 190cp) sunt masini mai grele, a mea este cea mai lenta, deci motorul cel mai prost. oricum, diferentele sunt minime, dar e la nivel de psihic

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

@X X L eu faceam referire in toate posturile mele la motoare nu la tractiunea in sine.

@edit sa fim sinceri 80% din cei care posteaza pe acest forum vor masini ieftine/bune (daca exista ieftin si bun) si 20% sunt dispusi sa dea 20k pentru o masina de pe forum care a fost intretinuta.

Asa cum avem insticte animalice asa vrem sa luam si masini de reprezentata la un pret de kkt. Nu sunt f multi de pe aici care apreciaza un lucru de calitate.

De exemplu eu daca intram mai repede pe acest forum ( imi faceam cont ) cumparam M550d`ul lui Acero fara sa mai negociez un cent la ce a facut omul ala cu masina aia ... si acuma dupa ce am citit toate paginile imi pare rau ca nu am activat contul cu cateva luni inainte.

Si tot cei 80% din cei care vor cumpara un chilipir sau o teapa de masina tot ei isi vor cumpara si cauciucuri second cu 10 milioane 4 bucati.

Daca iei un passat/skoda de 2.0 diesel si are roti pe 18 tot atat vei da pe cauciucuri.

Acum este drept ca nu am avut niciodata un BMW dar la Audi A6 3.0 elementele de, directie sunt la fel de scumpe ca si cele de A4 2.0 ( aici nu ma refer ca un brat de 2.0 e 4 milioane si la 3.0 e 5 milioane )

Injectoarele de 2.0 sunt mai mult sau mai putin la fel de scumpe ca cele de 3.0. Adevarat e ca discurile de frana sunt mai scumpe si placutele dar nu cred ca un brat de 2.0 e din plastic si la 3.0 se fac din fier.

Totusi vorbim de sume de peste 15k euro ... ca doar nu au adormit si peste noapte s-au trezit cu 20k pe, piept ... sincer daca ai 15-20k euro si faci serviceurile doar in reprezentanta nu ai ce cauta nici cu bmw nici cu audi deoarece nu vei avea bani de intretinere la nici una.

 

Altceva vroiam sa spun ca din punctul meu de vedere CASCO si Impozit sunt cu adevarat mai mari in cazul 2 vs 3 litri restul pentru mine e cancan preturi similare cat de cat.

Daca in fiecare an am schimba injectoare, turbo, intercoolere, cutii automate,pistone si biele, da atunci si eu as dori un 2.0 ( nu as avea bani anual de a schimba atatea piese )dar atata timp cat masina este o loterie si toti speram sa luam masini bune traim cu impresia ca nu se vor strica toate odata si mai ales noua.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Costurile de intretinere mie mi se par foarte apropiate intre 2.0d si 3.0d. Diferentele sunt mici doar la motoare si sunt legate doar de cantitate, in rest pe partea de suspensie sunt la fel. Cred ca daca impozitul la 3.0d ar fi la fel ca la 2.0d ponderea ar fi pentru cele dintai, asta e marea bariera pentru majoritatea.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Benilika,

eu nu incercam sa sugerez ca sunt mai scumpe piesele de 530d fata de 520d(desi cred ca sunt anumite diferente la unele articulatii), insa cand pui totul pe hartie si vezi ca un set de placate de seria 5 plus alte zeci de consumabile costa dublu fata de o Octavia noua de 15.000, atunci se aduna costuri, lucrurie nu mai sunt atat de simple si nu stau doar in diferenta de impozit.

 

am un coleg care a avut un A5 de la serviciu si omul castiga bani, nu gluma. masina a fost luata de noua, a avut numai probleme si spunea ca efectiv, daca masina aia era a lui, nu ii putea face fata cheltuielilor. pana la urma masina a sfarsit cu distributia rupta si vanduta unui samsar cu vreo 3500 euro(8 ani + vreo 4-5 luni vechime si 100.000km)

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Categoric nici nu am spus ca nu ar fii diferente.

Doar ca lumea are impresia ca un 3.0 te rupe de bani ceea ce nu e chiar asa.

Acum tu ai avut noroc cu skoda ta pentru ca si asta te putea rupe de bani daca era o masina stricacioasa.

Noi plecam de la premiza ca sunt masini premium si nu au atat de multe probleme si atat de, des cel putin.

Hai sa zicem ca, consumabilele ( placute filtre ulei si bucse/brate ) nu te saracesc daca alegi 3.0 in detrimentul lui 2.0

Da sunt niste costuri mai mari la 3.0 dar nu din acelea de cum crede lumea.

Acum eu gandesc asa... am un venit de 1000 euro pe luna constant, nu sunt multi bani dar suficienti cat sa imi permit un 3.0 diesel.

Daca as considera masina ca si un obiect care ma duce din punctul A in punctul B nu as fii pe acest forum. Majoritatea care activeaza ca si useri activi aici sunt impatimiti unii duc deja aceasta pasiune inspre fanatism ( ceea ce nu e rau )

Dar deoarece majoritatea de aici sunt mai mult inpatimiti eu personal prefer un motor mai mare, mai rafinat care imi aduce zambetul pe buze mult mai des decat unul de 2.0

 

Daca vrei masine pentru punctul A si B sunt destule passaturi sau audi sau E46 care face treaba mult mai ieftin si bine decat un F10 :)

Edited by Benilika
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

brand-ul sau modelul nu vad ce legatura au cu faptul ca esti sau nu impatimit, am un prieten pasionat de Dacia 1300, are 5 cumparate pana acum, masini in stare originala, are si alte masini mai scumpe dar care sunt masini de dus din A in B, Daciile alea sunt supreme pentru el, nu le scoate pe ploaie, stau la garaj, merge la paradele retro doar, etc... Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

O masina de la punctul A la punctul B este o masina de maxim 3000-4000 euro din punctul meu de vedere.

Si in zona asta de bani e plin de Passaturi B5.5 , A4 B6 si E46 :)

Cu oricare masina mentionata mai sus iti face treaba la fel de bine ca si cu un F10 :)

Asta nu trebuia sa sune rau :) trebuia sa sune a masina robusta care dupa 12-13 ani inca face cariera la noi cel putin

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Benilika La 1000E pe luna iti permiti un motor de 3L? Inseamna ca dai 50% din venit pe intretinerea masinii, sa nu mai discutam de achizitie.

Eu as zice ca iti trebuie un venit de minim 3500E pe luna ca sa iti permiti cu adevarat un motor de 3L.

Edited by kotoy
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.