Jump to content

Comportare ciudata cutie viteze E70 X5


andreisaioc

Recommended Posts

revin cu detalii de ultim moment. Am mai mers cu masina putin, pentru ca in ultima vreme am mers mult prin oras am folosit o alta masina. Acum am schimbat anvelopele de iarna, si am reusit sa mai merg cu masina putin. Problemele au reaparut (de fapt cred ca nu disparusera) si pare sa se fi agravat.

Am facut programare maine la Service Scream (Tezparii) bmw (acelasi service la care am fost in august). Problema este ca aceste probleme au aparut exact la 5 minute de cand am luat masina de la ei (dupa schimb bujii, schimb filtru motorina, curatare galerie admisie, deci nimic legat de cutia de viteze)

 

Intre timp am mai mai citit un topic cu probleme asemanatoare de la alti useri de aici de pe forumul bmw. Dar problemele lor au inceput asa treptat de la mic la mare. La mine a inceput exact cand am luat masina de la ei, si au debutat direct grav. Smuciturile sunt destul de severe, ca si cum masina ar frana sau ceva de genul, si apoi turatia urca iar, fara sa mai schimbe in treapta superioara decat dupa un timp de lag.

 

Maine voi vedea ce imi vor zice cu privire la aceasta problema.

 

Repet, problema apare la plecarea de pe loc, cu acceleratia la jumate sau la fund. Si cred eu ca face doar din trececerea vitezelor 1-2 sau 2-3. Cert este ca pe modul manual nu face asta.

Masina am condus-o fix in acelasi stil ca si pana atunci, si acum.

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

revin cu detalii de ultim moment. Am mai mers cu masina putin, pentru ca in ultima vreme am mers mult prin oras am folosit o alta masina. Acum am schimbat anvelopele de iarna, si am reusit sa mai merg cu masina putin. Problemele au reaparut (de fapt cred ca nu disparusera) si pare sa se fi agravat.

Am facut programare maine la Service Scream (Tezparii) bmw (acelasi service la care am fost in august). Problema este ca aceste probleme au aparut exact la 5 minute de cand am luat masina de la ei (dupa schimb bujii, schimb filtru motorina, curatare galerie admisie, deci nimic legat de cutia de viteze)

 

Intre timp am mai mai citit un topic cu probleme asemanatoare de la alti useri de aici de pe forumul bmw. Dar problemele lor au inceput asa treptat de la mic la mare. La mine a inceput exact cand am luat masina de la ei, si au debutat direct grav. Smuciturile sunt destul de severe, ca si cum masina ar frana sau ceva de genul, si apoi turatia urca iar, fara sa mai schimbe in treapta superioara decat dupa un timp de lag.

 

Maine voi vedea ce imi vor zice cu privire la aceasta problema.

 

Repet, problema apare la plecarea de pe loc, cu acceleratia la jumate sau la fund. Si cred eu ca face doar din trececerea vitezelor 1-2 sau 2-3. Cert este ca pe modul manual nu face asta.

Masina am condus-o fix in acelasi stil ca si pana atunci, si acum.

 

La BMW mai vine cate o tanti care nu prea are talpa si se plange ca masina merge in suturi...procedura aplicata de cei de la reprezentanta e urmatoarea: reseteaza algoritmii cum ai facut si tu, apoi scot masina pe soseaua de centura si ii dau blana cu schimbari agresive NUMAI pe MANUAL pe o distanta de aprox 30 km, cu accelerari pe turatii mari, schimb viteza la 3500-4000...cutia invata sa schimbe agresiv si din nou merge OK...asta pana anul viitor cand mamaica vine din nou...nu iti spun cat cere BMW pt asta :))))....nu stiu daca e cazul la tine, dar poti incerca varianta...

Spune-ne si noua daca ai fost la BMW si au gasit ei ceva...

Bafta!

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Am facut programare maine la Service Scream (Tezparii) bmw (acelasi service la care am fost in august). Problema este ca aceste probleme au aparut exact la 5 minute de cand am luat masina de la ei (dupa schimb bujii, schimb filtru motorina, curatare galerie admisie, deci nimic legat de cutia de viteze)

 

 

Maine voi vedea ce imi vor zice cu privire la aceasta problema.

 

 

maine iti vor spune ca trebuie sa schimbi uleiul la cutie, ca ai X km. si nu ai schimbat uleiul la modelul.

 

La cutia 8Hp cer 2200 - 2400 lei. :thumbsup: Este jagmaneala pe fata.

 

Unde mai pui ca ei au baie cu filtru vaico si se lauda ca este ZF originala. Asa ca ai grija cu ei. Mai mare e lauda pe farcebook. Au preturi mari si la ulei, piese, etc. si nu te lasa sa vii cu uleiul tau.

 

Asa ca ai grija, de ce te mai duci la ei dupa ce ai patit? Crezi ca o sa recunoasca ceva?

 

Singurul lucru care il fac bun, este ca iti trec istoricul online si in bord, atat.

Edited by radu95
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ma astept la asta, dar problema este ca problema a aparut subit si pe modul grav, imediat cum am luat masina de la ei, in primii 200 de metri. Daca aparea treptat intelegeam. Oricum nu voi face nici o operatiune la ei decat daca semneaza ca sunt siguri ca de la asta este, nu am buget sa ma joc pe ghicite la 2500 de lei pe fiecare operatiune.

 

Am gasit la un service dedicat pe cutii automate, pe undeva pe langa iuliu maniu, piesele originale (ulei, baie, si suruburi) la max 1200 de lei plus 100-200 manopera. O sa incerc acolo , imi inspira mai multa incredere decat Service Scream (Tezparii) (care m-au tinut vreo 4 zile pentru un schimb de bujii care dura cateva ore maximum, pe motiv, ca s-a rupt o bujie, ca trebuie sa vine nu stiu ce baiat, ca a venit da' nu are nu stiu ce scula, si alte aberatii)

 

 

apropo daca stie cineva vre-un service care se pricepe la asa ceva, si a avut experiente pozitive, este bine venit sa spuna.

Edited by andreisaioc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand, bujiile se inlocuiesc pe semnatura...din cauza riscului de a se rupe, clientul isi asuma raspunderea daca se rupe bujia in chiulasa. Deci nu mai arunca vina aiurea, ai desfacut vreo bujie la diesel in viata ta sa stii despre ce e vorba??Macar intelegi ce se intampla cand se rupe bujia, iti imaginezi macar asa in gand ce ar fi de facut sa scoti o bujie rupta??

 

Din cauza unor oameni de genul se nasc recenzii proaste care dezinformeaza lumea, nu vorbesc de Service Scream (Tezparii), vorbesc in general, stam sa ne vaicarim de tot, dar noi nici macar nu intelegem procedeul ala, daca l-ai intelege ai tacea.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

In primul rand, bujiile se inlocuiesc pe semnatura...din cauza riscului de a se rupe, clientul isi asuma raspunderea daca se rupe bujia in chiulasa. Deci nu mai arunca vina aiurea, ai desfacut vreo bujie la diesel in viata ta sa stii despre ce e vorba??Macar intelegi ce se intampla cand se rupe bujia, iti imaginezi macar asa in gand ce ar fi de facut sa scoti o bujie rupta??

 

Din cauza unor oameni de genul se nasc recenzii proaste care dezinformeaza lumea, nu vorbesc de Service Scream (Tezparii), vorbesc in general, stam sa ne vaicarim de tot, dar noi nici macar nu intelegem procedeul ala, daca l-ai intelege ai tacea.

 

 

Da, ai dreptate in ceea ce spui, dar problema trebuie pusa putin altfel. De ce se rupe bujia! In Germania, nu trebuie sa dai nici o semnatura, ei isi asuma responsabilitatea pentru lucrarea facuta.

 

Bujia se rupe din cauza indiferentei mecanicului de a o strange la cuplu care il da fabricantul.

 

Sau daca o strange la cuplu, mai strange putin cu cheia, ca de: ,, sa fie el sigur"

 

Sau mai este foarte important cand se desface bujia la o chiulasa de aluminiu sau fonta? Cand e rece/calda chiulasa?? stie vre-un mecanic?

 

As vrea sa vad si eu majoritatea mecanicilor din ziua de azi, iau in calcul aceste aspecte? :thumbsup:

 

Bineanteles ca sunt si mecanici care stiu aceste aspecte, dar aia sunt putini. :rolleyes:

Edited by radu95
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

orice este posibil. Dar sunt 2 probleme aici cu acest service:

 

1. eu am avut o masina 330d (acelasi motor cu x5-ul) si baiatul caruia i-am vandut-o acum cateva luni le-a schimbat singur (cu ajutorul unui prieten) si erau toate duse, trebuiau schimbate cu un an in urma, si nici una nu s-a rupt. Acum la x5 erau doar 2 cu probleme, dar am zis ca daca tot desfac acolo, sa le schimbam pe toate, si iete ca s-a rupt... poate fi si indiferenta mecanicului... dar orice e posibil

 

2. problema nu e ca s-a rupt bujia. Problema este ca un service de calibrul lor (ei asa zic ca sunt mari si tari) si pana la urma orice service mai de Doamne ajuta, ar trebui sa aibe scule profesional de extras bujiile. Eu care nu sunt mecanic, nu am asemenea scule din acest motiv, dar ei ?

In fine, si cireasa de pe tort este ca ma tot duceau cu zaharelul, ca facem intr-o ora, ca nu stiu ce. A doua zi, ca trebuie sa vina un baiat si vine la 4, apoi ca vine la 6, apoi ca la 8. Apoi ca nu mai vine, a treia zi ca nu stiu ce nu are... bla bla. Si pana la a 4a zi (la ora 6 ) au rezolvat-o dar dupa telefoane insistente din ora in ora ....

 

Deci nu mai spune ca este o recenzie falsa. Asta a fost experienta mea cu ei. Sincer modul lor de lucru, dar si cum arata sediul lor (daca nu scria bmw deasupra, poti sa juri ca e o dugheana unde se serviseaza dacii 1300 si 1100) , ma face sa cred ca sunt doar niste amatori (ca mine si ca altii) doar ca mai bine informati si cu niste scule (dar nu multe) in plus....

 

Mentionez ca masina inainte a avut service-ul numai la bmw bavaria (nu cred ca aia de acolo strangeau fara cheie dinamometrica)

 

Una peste alta nu m-ar fi deranjat aceasta experienta usor neplacuta, daca nu as fi avut aceasta problema... ca pana la urma se intampla oricui, dar problema asta aparuta exact dupa ce am fost la ei, a pus capacul...

Edited by andreisaioc
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

exact de ei vorbeam mai sus. Am avut contacte cu ei acum 3 ani cand am cumparat masina. Dar nu m-am mai interesat. Vad ca pretul la piese este 1200 de lei. La jumate fata de Service Scream (Tezparii) si bimmer.

Repet experienta mea cu Service Scream (Tezparii) a fost asta. Poate a fost doar o intamplare, de aia ma si duc maine sa vad exact care e problema daca imi pot spune. Le mai dau o sansa,

 

Nu va sfatuiesc sa nu va duceti la ei, sau altceva, doar povestesc experienta mea, si cand reusesc sa ii dau de cap o sa dau si un verdict. Pana atunci aveti grija la orice service v-ati duce, chiar si la reprezentanta cand masina nu mai este in garantie (si acolo se intampla destule nebunii)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

Mentionez ca masina inainte a avut service-ul numai la bmw bavaria (nu cred ca aia de acolo strangeau fara cheie dinamometrica)

 

 

Ba da, strang si fara cheie dinamometrica, cred ca din lene. Greseala multora este ca nu stau langa mecanic, sa vada cum se desfasoara lucrarea.

 

Si tot Kata Technik, vroiam sa-ti recomand si eu. Ei aduc bai de ulei la cutie, de la ZF Germania.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Ai grija , revizia la cutie nu iti repara eventualele problem fizice ... Daca ai ceva socuri foarte mici mai dispar dupa un schimb de ulei , dar daca ai socuri mari sau comportamente ciudate, nu prea o sa se schimbe prea multe.

 

PS: Bujiile se schimba la rece si daca nu a inflorit miezul ala care se incinge nu prea are ce sa se rupa. Daca vrei sa o schmbi cand motorul e cald, implicit o sa fie si piesele dilatate si o sa fie stranse una de alta , atunci ai sanse foarte mari sa le rupi indifirent daca sunt inflorite sau nu.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

merci de sfaturi. Da socurile sunt puternice dar doar pe drive, si doar din treapta 2-3 (doar atat) Pe manual nu sunt probleme.

Si asta ziceam si eu ca nu schimb uleiul la cutie pe 2500 de lei, ca poate se rezolva, nu o luam pe ghicite la sumele astea

 

Legat de bujii, da, ei mi-au zis ca masina va fi gata seara (eu am dus-o la 8 dimineata acolo) pentru ca trebuiau sa o lase 4-5 ore sa se raceasca complet.

 

Aceasta problema cu bujiile si intarzierea de 4 zile ar fi fost uitata de mult daca nu aparea problema asta cu cutia.

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

Am fost si la ei, nu am schimbat uleiul, dar mi-a facut o constatare. Se pare ca ar fi mecatronicsul sau ceva din cutie.

Propunerea lor a fost sa desfaca cutia si sa reconditioneze mecatronicsul (850 de euro fara tva)

apoi evident 1700 de lei schimbul de ulei, si eventual daca mai doresc sa demonteze si cutia pentru o verificare completa si inlocuirea unor garnituri (cred ca 1000 cu 2500 de lei)

ei ofera garantie 1 an

 

deci un cost total de 2000E+ pentru toate operatiunile. Nu este exagerat de mult pentru o asemenea masina dar totusi nu e de colea...

 

per total Service Scream (Tezparii) sunt niste amatori pe partea asta de probleme. Poate sunt ok pe partea de operatiuni uzuale, gen revizii, dar pe aceste probleme complexe nu se pricep.

sincer baiatul care a fost cu mine la test, nu a stiut exact ce sa ii faca ca sa o testeze. Cum zicea si cineva mai sus, explicatia a fost sa schimb uleiul...

 

cei de la kata tehnic au venit doi baieti, si cu schema cutiei in fata + tester. Par mult mai profesionisti

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca ti-ai dat seama ca nu ai ce sa cauti in reprezenta sau intr-un service dedicat BMW cand ai probleme la cutie , inafara de un schimb de ulei la cutie nu prea sunt capabili de altceva.

Tu ai nevoie de un ''mester/atelier'' ce se ocupa de CV automate.

Link to comment
Share on other sites

corect. In plus cei de la Service Scream (Tezparii) nici nu fac corect schimbul de ulei (adica uleiul din convertizor ramane cel vechi) ei fac doar schimbul uleiului din baie...

probabil al reprezentanta mi-ar fi zis sa schimb cutia cu totul... (cred ca se invarte pe la 7000-8000e)

 

si asta apropo de costuri ale unei asemenea masini... ca era un coleg care cauta raspunsuri

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

am lasat masina astazi acolo. Am optat pentru reconditionarea blocului de valve (mechatronic) si evident revizia (ulei nou si filtru nou originale zf) si in functie de cum arata uleiul se decide daca trebuie data jos si verificate componentele mecanice din ea.

Vom afla verdictul in cateva zile. Oricum la o prima vedere astia chiar stiu ce fac, sa vedem la final, si mai ales pe termen lung...

Link to comment
Share on other sites

Esti intr-o situatie foarte nasoala ... daca repara doar blocul de valve si problema nu dispare , inseamna ca trebuie sa schimbi discrurile de frictiune (pierzi uleiul , filtru si trebuie data jos cutia)

Oricum nu stiu de ce iti cere asa de mult pentru reconditionat bloc valve (acolo trebuie schimbat doar o supapa/selonoid care este reponsabila de treapta 2-3 nu toate) dar asa este aici , te taxeaza ca si cum iti reconditiona tot blocul de valve.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

da stiu ca trebuie data jos. Uleiul oricum il pierd, deci o revizie tot intra. Daca e nevoie o sa o dea jos, as vrea sa o faca complet, ca sa stiu la cine merg cu garantia daca se strica iar pe parcurs.

Oricum ar fi daca am 1 an garantie, merg la ei si trebuie sa rezolve pe costul lor.

 

Chiar nu inteleg de unde vine aceasta problema, chiar asa subit fara sa o ia asa putin cate putin.

oricum ar fi (chiar si cu cutia data jos) manopera in plus nu costa mai mult decat un set de anvelope de iarna "corecte" pe 20 de inch pentru aceasta masina.

 

Tocmai ce am dat anvelopele de vara jos (cumparate de noi in primavara) si una intre ele are o bucata mare de cauciuc lipsa (poate fi aruncata la gunoi).... iar la cele de iarna, una a avut un cui (tot asa noua de anul trecut) noroc ca a mers reparata cu dop de cauciuc ca altfel era si aia 1600 de lei....

 

Dar asta e x5-ul , si pana la urma orice masina mai sus de gama logan/renault/paugeot (entry level)

Nici macar audi, vw, sau ford nu sunt masini ieftine

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

procedura aplicata de cei de la reprezentanta e urmatoarea: reseteaza algoritmii cum ai facut si tu, apoi scot masina pe soseaua de centura si ii dau blana cu schimbari agresive

 

 

tu de undeai aparut?

ai idee ce recomanda ISTA, dupa resetarea adaptarilor?

 

In primul rand, bujiile se inlocuiesc pe semnatura...din cauza riscului de a se rupe, clientul isi asuma raspunderea daca se rupe bujia in chiulasa. Deci nu mai arunca vina aiurea, ai desfacut vreo bujie la diesel in viata ta sa stii despre ce e vorba??Macar intelegi ce se intampla cand se rupe bujia, iti imaginezi macar asa in gand ce ar fi de facut sa scoti o bujie rupta??

 

Din cauza unor oameni de genul se nasc recenzii proaste care dezinformeaza lumea, nu vorbesc de Service Scream (Tezparii), vorbesc in general, stam sa ne vaicarim de tot, dar noi nici macar nu intelegem procedeul ala, daca l-ai intelege ai tacea.

 

ce mare scula de procedeu este, de il ridici atat la rang de arta?!?!?!

am schimbat bujii la diesel destule la viata mea si am si rupt....se intampla, mai ales cand trec anii peste ele.

dar situatia se rezolva simplu.

am dat peste un baiat din chitila, care le scoate ca pe masele.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.