Jump to content

Trepidatie in mers


Recommended Posts

Salutare!

 

Am o problema cu masina dupa ce a fost vazuta de 3-4 mecanici si niciunul nu a fost categoric in a stabili vreun defect: trepideaza in plajele de viteza 45-55 si 90-110.

 

La sfaturile lor, cronologic am efectuat:

 

- grup fata (blocat in mers - pierduse uleiul) - schimbat sh

- tampoane motor - filaret (aici zgomotul a disparut, a ramas o trepidatie abia sesizabila)

- planetare fata

 

A urmat o perioada de cateva luni in care trepidatia s-a accentuat treptat

 

- cardane fata/spate - sh - nicio diferenta

- grup spate alt raport - sh - nicio diferenta. Pus grupul meu la loc.

- bucsa/tampon cutie - nicio diferenta

- fuzeta spate-dreapta - sh - nicio diferenta

- roata dreapta-spate - nicio diferenta

- schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna (bune) - nicio diferenta

- reconditionat convertzorul de cuplu - nicio diferenta

- centrat/ambutisat cardanul spate - s-a dus 70% din trepidatie

- schimbat bujii - nicio diferenta

- roluit jante - nicio diferenta

 

Nu sunt zgarcit, dar am cheltuit cam 200 de milioane de lei vechi in ultimul an si nu cred ca masina mai face atat, de aici si ezitarea mea de a efectua urmatoarele cheltuieli logice: centrat cardan fata, reconditionat cutia de transfer, geometrie, schimbat grup fata... si poate or mai fi.

 

As aprecia orice idee/experienta similara rezolvata.

Link to comment
Share on other sites

Am impresia ca m-ai inteles gresit.

Cand s-a accentuat trepidatia am fost la reprezentanta. Am iesit cu masina in probe cu doi ingineri de la ei si mi-au spus ca sunt cardanele de vina. E drept, s-au balbait un pic. Prima data au zis ca e cardanul spate, pe urma amandoua.

In fine, ce vreau sa spun e ca nu am inceput sa schimb chestii la intamplare. Toate au fost la indrumarea mecanicului.

Dupa ce un mecanic dadea 2-3 gherle (care ma costau cateva mii de lei) mergeam la altul...

Link to comment
Share on other sites

Pentru inceput , despre ce masina este vorba ?

Detaliaza putin problema , cum vibreaza (volanul in mana si/sau fundul pe scaun), vibratia creste si scade progresiv cu viteza , la franare creste/scade (aici ma refer ca doar franaze si nu opresti masina , de ex: frana de la 120 pana la 90-80-70-60)...

Link to comment
Share on other sites

Masina e asta:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/select?vin=Js50487

Adica e46 325xi automat din 2001

 

Vibratia se simte in toata caroseria, nu in volan.

Apare in plajele respective (45-55 si 90-110) indiferent ce fac: accelerez, franez sau o las pe liber.

 

Am uitat sa precizez, nu e insotita de niciun zgomot...

Edited by paf
Link to comment
Share on other sites

Am gresit cand am zis ca vibratia se simte in caroserie.

E o trepidatie a intregii masini. Un “hmmmm” gros care-ti infunda timpanele. Daca stau mult in zona aia de viteza, plasticele masinii intra in rezonanta...

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca ai verificat toate cele 3 flanse de la cardane (1 fata si 2 spate) ... Poti sa mai verifici la cardanul din spate, cam pe la mijloc unde se imbina, este un lagar cu un rulment (lagar central cardan) vezi daca are joc cand misti cardanul sus/jos, stanga/dreapta ... verifica si bucsele de la puntea fata si in special din spate.

Dar avand in vedere ca dupa ce ai centrat cardanul spate , ai scapat de majoritatea trepidatilor , nu ramane de cat sa mai incerci sa centrezi si cardanul mic din fata.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Aceiasi problema am avut-o si eu la un BMW E61 2010 N47 , trepida intre 100-130km/h....Am testat masina aproape 2 ani , am schimbat roti NOI , am verificat cardan , flanse , amortizoare , etc....Pana la urma , era de la softul masinii , cantitatea de motorina injectata era sub limita minima admisa....Pus alt soft pe masina si s-a rezolvat....Norocul a fost ca la 2 saptamani am vandut-o , ghinionul a fost ca nu m-am bucurat cat trebuie de performantele masinii...Incearca si pe partea de alimentare...
Link to comment
Share on other sites

Nu aveam nici o eroare nici in bord , nici pe tester ! La toate serviceurile BMW ( Bavaria , Bimmer , etc) ziceau la fel...cardan , roti , flanse....Pana am gasit un baiat foarte priceput si pasionat de masini care a stat 2 saptamani pe ea - teste de tot felul - si a gasit buba!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Una relativ simpla, dar care a durat cam mult.

La inceput vibratia, acel "hhmmmmm" a inceput acum un an pe la 155-160km/h.Initial am zis ca e subwooferul, cam asa pot descrie sunetul 😊 Nu m-a deranjat asa tare pt ca merg linistit in general, sub 140km/h.

Primul suspect a fost rulmentul intermediar.L-am schimbat si problema a persistat.In iarna vibratia deja se simtea la 130km/h.La un moment dat vibratia era asa de mare incat intrau plasticele in rezonanata!

A urmat apoi flansa cardan ...si vibratia incepea de la 80km/h dupa schimbare.Acest lucru mi-a dat de gandit...

Cand am schimbat flansa am desfacut doar suruburile de la rulmentul intermediar cat sa pot "impinge" cardanul in spate, nu am desfacut si suruburile dinspre diferential.

Astfel crucea cardanica din spate si-a "modificat" un pic "zona de

lucru".

In mers se auzea cumva gen scartait, gen cauciuc pe cauciuc, ceva ascutit.

Am pus masina pe elevator a treia oara, cineva a pornit-o si a cuplat treapta 1 de viteza iar eu cu mecanicul ne uitam sa vedem de unde vine zgomotul acela ascutit...greu de depistat pt ca intra DSC-ul si nu prea o puteam tura.

Am decis ca a doua zi sa dau cardanul jos de tot.Zis si facut!

Crucea cardanica dinspre diferential era in unul din cele patru laturi cu rugina si la o verificare atenta am vazut ca era putin capacul crapat.

Vaselina era inexistenta...iar acel zgomot de ascutit venea de la frecarea fier pe fier dintre "ace" si capatul crucii.Nu pot atasa poze ca scriu dupa telefon.

Bucuria a fost mare ca descoperisem buba 😊😊😊

Am comandat crucea si m-a ajutat mecanicul sa o schimb, greu de schimbat, trebuie presa neaparat.Dar asta e alta poveste.

Dupa ce am schimbat crucea am iesit cu masina in probe.Am zis ca mor, masina vibra la fel dar dupa 100km/h.

Atunci am realizat ca problema este cardanul, mai exact ca nu este echilibrat ca in fabrica.Spun ca in fabrica pt ca majoritatea echilibrarilor dinamice se fac pana la o turatie limitata.

Si am schimbat cardanul cu totul, iar masina merge ca noua 😊

Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea sa!

Inca ceva, toate operatiile de mai sus le-am facut singur, altfel cred ca mai plateam masina inca o data ca si costuri.

Partea buna a fost ca mergeam cu 6% consum, nu am depasit 100km/h.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.