Jump to content

mi-a scos _toata_ apa afara !


Recommended Posts

e, sa vedem acum problema filozofica.

premise:

 

- senzorul de nivel al lichidului de racire merge cind vrea el, asa ca nu-i dau mare atentie; verific destul de des nivelul, dar n-am mai facut-o de mai bine de o saptamina

- nivelul scade cite putin in timp. am schimbat toate furtunele cu unele _noi_, inclusiv colierele. nu se vad scurgeri decit pe la garnitura superioara a radiatorului, si acolo e vorba doar de umezeala, nu de o scurgere propriu zisa.

- viscocuplajul este intr-o stare indoielnica, dar motorul nu se supraincalzeste deloc. in cel mai urit trafic de bucuresti, abia daca se misca un pic acul peste jumatate.

 

ieri am iesit intr-o plimbare si am forjat-o putin. nimic deosebit, acul de temperatura statea acolo unde ii sta bine, un pic sub jumatate. la un moment dat am iesit intr-un drum secundar si am mers foarte incet. temperatura a urcat la 3/4 foarte repede. din pacate n-am fost atent si n-am observat pina ne-am dat jos din masina si am mirosit... antigel. borcanul era uscat si se auzea ceva sfiriind. am crezut ca s-a spart borcanul sau vreun furtun, dar nu, sistemul era presurizat cu ultimele urme de vapori. in rest totul uscat, nici o scurgere. am bagat in total cam 10 litri de apa + antigel, deci deduc ca era aproape complet gol. am facut o noua repriza de forja de citiva km (adica accelerari repetate in treptele 1, 2 pina la redline) si nu s-a intimplat nimic deosebit: apa e la locul ei, temperatura e normala. NU exista nici un fel de urma de scurgere nicaieri pe motor sau pe furtune.

 

se pricepe cineva sa-mi dea o explicatie stiintifica ?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

se pricepe cineva sa-mi dea o explicatie stiintifica ?

 

25567[/snapback]

 

 

Nu pot sa dau nici o explicatie stiintifica :blink:

 

Una simpla ar fi ca ai mici scurgeri de antigel care au dus in timp la pierderea a 10l ,moment in care motorul s-a supraincalzit.

 

Verifica instalatia, sub presiune ,remediaza toate problemele gasite .

Teoretic,nu o sa mai ai probleme :)

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

mie mi s-a intamplat treaba asta cand mi s-a blocat elicea de la vasc in suportul de plastic de la radiator...s-au rupt clemele suportului, iar suportul a blocat elicea...din pacate nu conduce-am eu masina si am primit un telefon ca, curge antigelul din din motor.... :blink:....rezolvarea a fost deblocarea elicei....no problem since.. :)
Link to comment
Share on other sites

repet, pentru cei care nu au inteles: nu exista scurgeri vizibile :blink:

si nu, nici apa in ulei sau invers.

 

de fapt explicatia ca a aruncat toata apa e simpla, important e motivul pentru care a aruncat prima parte... dupa care, fiind aer, e normal ca totul sa fiarba si sa fie scuipat. problema e ca am avut aer in instalatie de nenumarate ori, dar niciodata probleme de genul asta. mai mult, daca ai suficient aer (din estimarile mele, dupa ce pierzi cam 2 l de lichid), nu iti mai baga caldura in cabina. ori eu aveam caldura la greu in momentul ala.

 

din pacate nu am mai gasit de cumparat antigel din ala verde semifluorescent, ca sa pot identifica cea mai mica scurgere. o sa incerc sa ma mai uit dupa urme albastre... banuiesc ca se repeta povestea furtunului care curge foarte putin si exact pe motor, iar lichidul se evapora instant.

Link to comment
Share on other sites

mie mi-a curs odata aproape tot lichidul pe langa pompa de apa (intre pompa si bloc). nu curgea mereu...am avut noroc ca am vazut odata picurand sub masina, nu se vedea nici urma lichidului pentru ca e foarte inghesuit locul ala.

 

Am vazut urma cand am dat pompa jos.

Edited by ve_
Link to comment
Share on other sites

e, sa vedem acum problema filozofica.

premise:

 

- senzorul de nivel al lichidului de racire merge cind vrea el, asa ca nu-i dau mare atentie; verific destul de des nivelul, dar n-am mai facut-o de mai bine de o saptamina

- nivelul scade cite putin in timp. am schimbat toate furtunele cu unele _noi_, inclusiv colierele. nu se vad scurgeri decit pe la garnitura superioara a radiatorului, si acolo e vorba doar de umezeala, nu de o scurgere propriu zisa.

- viscocuplajul este intr-o stare indoielnica, dar motorul nu se supraincalzeste deloc. in cel mai urit trafic de bucuresti, abia daca se misca un pic acul peste jumatate.

 

ieri am iesit intr-o plimbare si am forjat-o putin. nimic deosebit, acul de temperatura statea acolo unde ii sta bine, un pic sub jumatate. la un moment dat am iesit intr-un drum secundar si am mers foarte incet. temperatura a urcat la 3/4 foarte repede. din pacate n-am fost atent si n-am observat pina ne-am dat jos din masina si am mirosit... antigel. borcanul era uscat si se auzea ceva sfiriind. am crezut ca s-a spart borcanul sau vreun furtun, dar nu, sistemul era presurizat cu ultimele urme de vapori. in rest totul uscat, nici o scurgere. am bagat in total cam 10 litri de apa + antigel, deci deduc ca era aproape complet gol. am facut o noua repriza de forja de citiva km (adica accelerari repetate in treptele 1, 2 pina la redline) si nu s-a intimplat nimic deosebit: apa e la locul ei, temperatura e normala. NU exista nici un fel de urma de scurgere nicaieri pe motor sau pe furtune.

 

se pricepe cineva sa-mi dea o explicatie stiintifica ?

 

multumesc

25567[/snapback]

posibil sa ai garnitura de la chiulasa ciupita.asa pateam eu cu a mea si pierdeam toata apa.sa verifici shi planeitatea chiulasei si a blocului motor.noroc

Link to comment
Share on other sites

repet, pentru cei care nu au inteles: nu exista scurgeri vizibile :blink:

si nu, nici apa in ulei sau invers.

 

de fapt explicatia ca a aruncat toata apa e simpla, important e motivul pentru care a aruncat prima parte... dupa care, fiind aer, e normal ca totul sa fiarba si sa fie scuipat. problema e ca am avut aer in instalatie de nenumarate ori, dar niciodata probleme de genul asta. mai mult, daca ai suficient aer (din estimarile mele, dupa ce pierzi cam 2 l de lichid), nu iti mai baga caldura in cabina. ori eu aveam caldura la greu in momentul ala.

 

din pacate nu am mai gasit de cumparat antigel din ala verde semifluorescent, ca sa pot identifica cea mai mica scurgere. o sa incerc sa ma mai uit dupa urme albastre... banuiesc ca se repeta povestea furtunului care curge foarte putin si exact pe motor, iar lichidul se evapora instant.

25598[/snapback]

antigelul il pierzi pe la furtunul de prea plin acela subtire.ca sa-l verifici pune un bidon la acel furtun si sa vezi cum curge.io pierdeam 7 litri in cateva minute.am schimbat pompa de apa,vascocupla,pompa de la caldura si tot la fel facea.chiulasa e singura chestie care poate sa faca asa ceva.garnitura am luat victor renz e un pic mai scumpa dar merita .am dat-o de 5 ori jos shi nu a avut nimic.succes.

Link to comment
Share on other sites

Ceva de genul asta patea un prieten la un Ford Granada cu motor V6.Era din cauza capacului de la vasul de expansiune.Culmea,capacul de la radiator(avea asa ceva desi vasul era separat) si cel de la vas semanau si se potriveau unul in locul celuilalt,si erau schimbate intre ele.Am pus o sticla de 2 litri la borcan pe acel furtunas de supra plin si s-a umplut uimitor de repede.Probabil capacul de la vas il tinea prea etans si apa era scoasa cu presiune pe acel furtunas dupa care disparea misterios.La relantiu sau turat pe loc nu se intampla nimic suspect,doar in mers.
Link to comment
Share on other sites

eu am tot setul de garnituri de la victor reInz :)

tu vrei sa spui ca ai dat-o jos si ai refolosit-o de 5 ori ?

25682[/snapback]

nu de 5 dar de 3 ori cred ca am dat-o jos si nu am avut nici o scurgere de ulei

[bag doar castrol rs10/60],dar treaba cu antigelul e de la chiulasa,sigur.sa-ti spun ce simptome avea a mea:mergea normal ,adica nu incalzea dar dupa ce opream motorul sfaraia la busonul de la vasul de expansiune.....am zis ca e presiune prea mare in motor..asta e,incalzea doar cand ma dadeam la ea mai mult timp si apa creste brusc in cateva secunde,puneam apa ,o aeriseam si plecam,la fel facea.caldura baga ce baga si la un moment dat se oprea si baga aer rece si facea presiune mare in instalatie si dadea apa afara pe la furtunul acela de siguranta.atunci cand incalzea daca o opream trebuia sa astept sa se duca presiunea si dupa aia sa desfac busnul de la vas.si intre timp mai curgea ceva antigel,dar totul foarte repede.aveam chiulasa ovalizata.....

desfa motorul ca alta solutie nu ai,si verifica planeitatea chiulasei,sau ia-o prin eliminare:termostat,radiator,etc. :blink:

Link to comment
Share on other sites

In cazul asta e bine ca am folosit intotdeauna doar antigel Aral.  :blink:

25708[/snapback]

poti sa folosesti ce marca vrei cu sau fara silicati,daca e concentratia mare de antigel macina chiulasa de zici ca nu e adevarat.imi pare rau ca nu am facut ceva poze sa vezi cum arata a mea.....gaurile erau foarte largi...parca le olarise cineva cu dalta...toata treaba e concentratia sa fie buna.

Link to comment
Share on other sites

Ceva de genul asta patea un prieten la un Ford Granada cu motor V6.Era din cauza capacului de la vasul de expansiune.Culmea,capacul de la radiator(avea asa ceva desi vasul era separat) si cel de la vas semanau si se potriveau unul in locul celuilalt,si erau schimbate intre ele.Am pus o sticla de 2 litri la borcan pe acel furtunas de supra plin si s-a umplut uimitor de repede.Probabil capacul de la vas il tinea prea etans si apa era scoasa cu presiune pe acel furtunas dupa care disparea misterios.La relantiu sau turat pe loc nu se intampla nimic suspect,doar in mers.

25686[/snapback]

 

asta merita incercat, will do. capacul meu este sigur de vas, dar poate are supapa prostita.

Link to comment
Share on other sites

nu de 5 dar de 3 ori cred ca am dat-o jos si nu am avut nici o scurgere de ulei

[bag doar castrol rs10/60],dar treaba cu antigelul e de la chiulasa,sigur.sa-ti spun ce simptome avea a mea:mergea normal ,adica nu incalzea dar dupa ce opream motorul sfaraia la busonul de la vasul de expansiune.....am zis ca e  presiune prea mare in motor..asta e,incalzea doar cand ma dadeam la ea mai mult timp si apa creste brusc in cateva secunde,puneam apa ,o aeriseam si plecam,la fel facea.caldura baga ce baga si la un moment dat se oprea si baga aer rece si facea presiune mare in instalatie si dadea apa afara pe la furtunul acela de siguranta.atunci cand incalzea daca o opream trebuia sa astept sa se duca presiunea si dupa aia sa desfac busnul de la vas.si intre timp mai curgea ceva antigel,dar totul foarte repede.aveam chiulasa ovalizata.....

desfa motorul ca alta solutie nu ai,si verifica planeitatea chiulasei,sau ia-o prin eliminare:termostat,radiator,etc. :blink:

25717[/snapback]

 

domnu' roger :)

daca sint probleme cu garnitura sau cu chiulasa iti incalzeste tot timpul, sau poti sa replici problema. eu nu pot, mi-a facut o singura data.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
domnu' roger :blink:

daca sint probleme cu garnitura sau cu chiulasa iti incalzeste tot timpul, sau poti sa replici problema. eu nu pot, mi-a facut o singura data.

25736[/snapback]

 

Uite ca am patit ceva asemanator si eu. Din cand in cand mi se aprinde alarma pe bord vis-a-vis de lichidul de racire. Spune ca ar trebui completat... Intai se aprinde pentru putin timp si se stinge apoi sta mai mult aprins si inalmente pana nu adaug apa distilata cu antigel nu se stinge... Eu am e46 cu motorul de 1.9, 105 CP, pentru lamuriri suplimentare... Ideea este ca prima data s-a aprins acum vreo 1 luna si am pus lichid in plus si a fost OK. Apoi, dupa vreo 2-3 saptamani iarasi, si acum zilele trecute... Am facut cu ocazia asta si o boacana ca am deschis busonul cand motorul era cald inca si mi-a scuipat pe jos vreo 1,5- 2 litri de lichid. Am pus la loc vreo 3,5 litri de lichid si tot nu ajunge la nivel ca lumea deci alta intrebare este: Cat lichid ar trebui sa intre? Mentionez ca acul de temperatura sta fix la mijloc chiar si in conditii de efort maxim al motorului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.