Jump to content

Cai putere pe aspirant


Sabah

Recommended Posts

Cel mai ieftin este sa vinzi acest motor cu 2000-2500, si sa dai ~3500 lei pe un 3.0 de 231 cai. Din soft mai mult de 20 cai nu castigi, alte metode simple si ieftine pentru un motor aspirat nu se gasesc. Filtrul de aer sport, evacuarea, ridicarea limitarii turatiei etc. nu iti vor aduce mai mult de 10 cai. Daca nu o faci cu cap s-ar putea sa ajungi cu o putere mai slaba decat cea initiala.

P.S: dar chiar asa slab ti se pare motorul acela de ai nevoie de upgrade? Stii ca este un motor aspirat si ca pentru a scoate tot ce se poate din el trebuie dus pana in 6000-6500 ture, nu? Mai era cineva pe forum care se plangea ca schimba treapta la 3500 ture si ca vrea sa schimbe motorul ca nu trage. Era vorba tot de un benzinar aspirat :rolleyes:

Edited by All
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cel mai ieftin este sa vinzi acest motor cu 2000-2500, si sa dai ~3500 lei pe un 3.0 de 231 cai. Din soft mai mult de 20 cai nu castigi, alte metode simple si ieftine pentru un motor aspirat nu se gasesc. Filtrul de aer sport, evacuarea, ridicarea limitarii turatiei etc. nu iti vor aduce mai mult de 10 cai. Daca nu o faci cu cap s-ar putea sa ajungi cu o putere mai slaba decat cea initiala.

P.S: dar chiar asa slab ti se pare motorul acela de ai nevoie de upgrade? Stii ca este un motor aspirat si ca pentru a scoate tot ce se poate din el trebuie dus pana in 6000-6500 ture, nu? Mai era cineva pe forum care se plangea ca schimba treapta la 3500 ture si ca vrea sa schimbe motorul ca nu trage. Era vorba tot de un benzinar aspirat :rolleyes:

Trage foarte bine,dar nu ar strica ceva in plus! Cat de sanatos e un soft pe masina stock?

Link to comment
Share on other sites

L-a fel cate este de sanatos un energizant pentru organism , nu te omoara , dar nici bine nu iti face ...

Dintr-un motor fara turbo , singura metoda pentru a scoate ceva caluti in plus este sa ii dai mai mult combustibil (aer nu prea ai de unde , cat trage pisto atata trage) , si cand ii dai mai mult combustibil o sa ii creasca arderea, temperatura si forta asupra componentelor din motor , cutie , diferential, planetare etc ... toate astea duc la o uzura prematura sa zic asa ... oricum o sa se uzeze mai putin de cat un motor turbo din cauza ca nici nu o sa ai o crestere foarte mare de putere ca nu ai de unde sa ii bagi si aer in plus (pana in 10-12 cai, max) ... Pe urma mai conteaza si cum o exploatezi ...

Link to comment
Share on other sites

Se poate mai mult aer dar cu ceva costuri.

Admisie mai permisiva,alte axe si came etc.

Gen

500€ pt 20 cp.

1500€ pt 60-70 cp

Si alte cateva k pt peste 100cp in plus.

M54 nu sunt motoare prea "tunabile"sa zic asa,nu prea mai lasa loc de upgrate fara costuri ridicate.

Se merita?

Mai bine schimbi motorul sau masina cu totul.

 

Si mie imi place idea sa mai imbunatatesc masina proprie si fac asta la motoarele de pe e36,dar care sunt de generatie mai veche si mai permit sa urci putin puterea fara sa spargi banca.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Concluzie: decat sa schimbi 1000 de piese si sa investesti zeci de ora de manopera/timp pierdut etc. pentru a aduce motorul asta de la 170 la 200-220 cai, mai bine il vinzi si iti cumperi un 3.0 de 231 cai. Nu te mai gandi degeaba sa ii maresti puterea acestui motor ca nu o sa realizezi nimic. Un soft bun iti aduce in cel mai bun caz 15 cai si te costa 1000 lei, nu merita in cazul tau. La un benzinar aspirat ca al tau bagi in medie cate 1000 lei pentru fiecare 5-10 cai, n-are niciun sens sa te apuci de asa ceva. Diferenta de consum de la 2.2 la 3.0 nu este prea mare, iar pretul de vanzare pentru motorul tau este destul de bun. Mai mult de 3000 lei nu prea ai cum sa pierzi in toata distractia asta cu schimbat motorul (vandut motorul tau, cumparat un 3.0 si manopera inclusa) si vei ajunge la performante destul de bune.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Concluzie: decat sa schimbi 1000 de piese si sa investesti zeci de ora de manopera/timp pierdut etc. pentru a aduce motorul asta de la 170 la 200-220 cai, mai bine il vinzi si iti cumperi un 3.0 de 231 cai. Nu te mai gandi degeaba sa ii maresti puterea acestui motor ca nu o sa realizezi nimic. Un soft bun iti aduce in cel mai bun caz 15 cai si te costa 1000 lei, nu merita in cazul tau. La un benzinar aspirat ca al tau bagi in medie cate 1000 lei pentru fiecare 5-10 cai, n-are niciun sens sa te apuci de asa ceva. Diferenta de consum de la 2.2 la 3.0 nu este prea mare, iar pretul de vanzare pentru motorul tau este destul de bun. Mai mult de 3000 lei nu prea ai cum sa pierzi in toata distractia asta cu schimbat motorul (vandut motorul tau, cumparat un 3.0 si manopera inclusa) si vei ajunge la performante destul de bune.

Multumesc pentru raspuns! Pana la urma cred ca am sa o vand si o sa-mi iau un 330i.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.