Jump to content

E46 - 320CI FL


bogdanx

Recommended Posts

Salutare!

 

Am decis sa deschid si eu un topic cu si despre noua mea masina veche :frantics:

Dupa un e36 jumate am decis sa trec la urmatorul model, este un 320Ci motor M54B22, din pacate nu am gasit ceva cu motorul 2.5 iar sa platesc impozit pt 3.0 nu era o optiune(nu merg asa de mult cu masina incat sa merite).

Am luat masina de la cineva din Alba, omul a fost de nota 9, tot ceea ce mi-a zis la telefon a fost conform, mai putin faptul ca motorul cam papa ulei, asta mi-a zis-o live. Dar stiind de problemele generale cu uleiul la m54 am decis ca o iau.

Dotarile sunt cam tot ce am vrut, mai putin scaune electrice... but hey, less weight :D

Are toba sport TATechnix, care imi cam lungeste urechile, dar am rezolvat aux-ul si poate o sa fie mai ok.

Dupa cam 1000 si ceva de km sunt convins ca nu e gaina, motorul trage cum trebuie, dinamic sta ok, nu bate nimic. Cutia mai agata dar se rezolva.

Am fost cu ea la tara unde am ridicat-o sa vad cum sta pe dedesubt si am ramas surprins, nu am gasit rugina, subframe-ul e ok, 99.9% din cleme, plastice si suruburi sunt la locul lor(dupa e36 pt mine e ceva wow :D ), clasicele scurgeri de ulei pe la garnitura de baie, corp filtru, simering cutie dar si astea se rezolva.

Nu am multe poze ca nu prea imi place sa fac dar daca exista cerere... :)

so.. opinii, pareri, critici, all welcome!

 

IMG_0720.jpg IMG_0722.jpg IMG_0723.jpg

 

Atasez si o poza cu e36-le care a ajuns la fratele meu, nu pleaca din familie :D

IMG_0498.jpg

pm29412-auto-records.pdf

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

Da, raportat la stare pretul este foarte ok.

 

In alta ordine de idei, am luat si diagnoza (chinezarie k-can) am vrut sa codez diverse dar m-am limitat doar la US DRL si sa se inchida confort si geamurile spate.

Voiam sa fac oglinda sa coboare, dar cumva nu a mers, mai am de sapat.

Iar ca erori este una la termostat, dar o sa fie schimbat la revizia generala ce va urma.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc!!

 

Interiorul a fost cel care mi-a captat atentia si mie, am o slabiciune pt combinatia asta crem/brown si negru.

E36-le are m43b16 l-am luat pentru caroserie, initial voiam sa fac recarosare, cu un motor m50b20tu de pe primul e36.

Dar asta implica un full rebuild la motorul de 2L, iar daca nu am un garaj era mult prea anevoios pt mine asa ca am decis sa trec la e46.

Prima impresie e de dimensiune, o simt mai mare, in special in spate. Dar in afara de asta sunt destul de similare, cu mentiunea ca e36 e putin mai raw, parca simti ca esti mai aproape de asfalt, mai conectat.

PS. Frumos si e36-le tau. :D

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

Mersi! Tot M43B16 a fost si al meu si pot sa spun ca exact acelasi feeling l-am avut si eu cand am trecut la E46. Numai ca eu stau mai slab pe partea de motorizare, al meu fiind un 318Ci M43TUB19. Initial si eu am vrut 6 cilindri, dar la momentul respectiv nu am gasit nimic pe placul meu si sa se incadreze in buget, insa M43-ul isi face treaba. :D
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Foarte frumoasa mașina , exact același motor am avut și eu pe coupe FL , eu am fost f mulțumit de cum trĂŁgea și la consum f bun . Eu ca sa stau liniștit când am luat-o i-am schimbat bujii + bobine , am anulat pcv ( sau ĂŽl schimbi , cum vrei ) , pompa apa + curele accesorii , câteva role ... + consumabile ( frâne fata spate , ulei filtre etc) ... a și am mai schimbat brațele pe fata + bielete antiruliu + bucse bara stabilizatoare .
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hello All,

 

Din pacate nu am facut prea multe la masina, lipsa de timp, alte prioritati, etc.

Dar am reusit sa fac un road-trip cu ea intre 16 si 19 martie.

Am facut cam 1400km, Bucuresti-Cheile Bicazului-Cazare Durau, apoi am mers pe Transrarau, cu un mic popas sa admiram privelistea, apoi Iasi.

De acolo pe drumul de intoarcere a inceput sa vina zapada, incepand cu Targul Frumos drumul era alb.

Am venit pe la Oituz, iar pe serpentine atingeam zapada pe dedesubt, se stransese asa multa zapada ca nu prea mai puteam vira, de travel la suspensie nu mai vorbesc.

Din ferircire nu am ramas inzapezit, nu am avut momente nasoale(m-am speriat putin cand am vazut cate masini accidentate erau pe drum). S-a comportat ok, doar ca a fost nevoie sa dezactivez primul stage din DSC ca imi tot taia gazul.

All in all a fost o excursie frumoasa.

 

Legat de masina, trebuie sa schimb lupele si becurile xenon, erau niste drumuri unde nu vedeam mai nimic.

A mancat ulei dar am si fost mai sprinten cu ea unde am putut.

 

Luna asta sper sa reusesc sa ii fac revizia, macar sa ii fac modul pt ulei.

 

IMG_0289.jpg IMG_0290.jpg IMG_0291.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

New update :)

Cu ocazia zilelor libere am reusit sa fac revizia.

Am schimbat discuri si placute fata+spate(Ferodo tot - placutele cam moi, mult praf); Termostat;

Filtre + ulei (am luat ulei BMW Twin Power Turbo, sper ca o sa fie ok);

De asemenea am schimbat si garnitura de la corpul filtrului de ulei si am facut Pilot mod-ul, inlocuit niste furtune crapate;

 

Referitor la mod, cei care ati facut asta, ati schimbat si joja + adaugat valva de sens pe furtunul dintre CCV si Joja?

Am vazut ca face vacuum destul de mare comparat cu ce era inainte de mod (stiu ca asta ar fi scopul modului) dar mi-e sa nu inceapa sa traga ulei din baie pe acolo si sa il bage in admisie.

 

O sa urmeze partea de articulatii, sa vad unde e necesar.

Din pacate nu am facut decat o poza la inceput, apoi m-am luat cu treaba si am uitat sa mai fac.

pic.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mai adaug un mic update:

Daca tot a fost o minivacanta am decis sa mai fac una alta la masina, mai ales ca un amic mi-a facut disponibil o rampa in service :D

Am schimbat pompa de servo, a mea a picat brusc si fara notificare :) - axul rup din cauza unei palete rupte care a blocat "rotorul"

Eliminat CDV, wow! atat am de spus

Am observat ca am o crapatura in cotul de la acceleratie asa ca l-am petecit pana il schimb.

De asemenea am pus jante "noi" pe e36, rezolvat problemele cu racirea.

KM - 215600 - and rising.

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare,

Mai adaug un mic update in log :D

La masina nu am mai facut prea multe, mi-a picat pompa de la lichidul de parbriz, desfacut, curatat, back in working order.

Trebuie sa incep sa schimb suspensia si ce mai e nevoie pe la articulatii.

Pe fata nu cred ca a fost schimbata, amortizoarele sunt Sachs, pe spate sunt Bilstein, dar trebuie sa vad ce model.

Voiam sa iau Koni FSD dar nu am sanse sa gasesc la noi, iar pe Ebay variaza de la 800 la 2000 eur si nu prea m-as risca.

 

Sambata am facut un mic road trip: Transalpina>Defileul Jiului>Valea Oltului>Transfagarasan

Nu am avut probleme, in total au fost vreo 900km de drumuri in general bune, cu exceptia Obrarstia Lotrului>Petrosani unde de fapt nu e drum.

 

KM actuali 218600

 

4255_B6_E3_CA55_4940_A0_DF_745_CE4_C8442_D.jpg IMG_0856.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Timpul pentru un nou update :frantics:

Kilometrajul a ajuns aproape la 222000

 

The good:

Am reusit sa schimb suspensia.

Initial voiam sa cumpar Bilstein B4 Mtech si sa folosesc arcurile sport cu care a venit masina.

Dar imediat dupa ce am dat comanda am vazut o reducere la Eibach/Bilstein B12 Pro-kit asa ca am sarit pe ele.

Am mai luat si toate flansele, bucsi bascula fata, bielete anti ruliu fata spate.

Am schimbat si becurile xenon, Osram 5000k, voiam de 4300 dar asta e, se vad foarte bine, lumina alba.

Masina se comporta foarte bine, am venit aseara pe Cheia, foarte sprinten, consum de 8.9 pana cand am intrat in Bucuresti.

Suspensiile se simt foarte bine, raportul comfort/sportivitate e aproape optim, ce as putea sa reprosez e ca se transmit micile imperfectiuni mai mult, e mai busy.

Dar per total foarte multumit de ele.

 

The bad:

Luna trecuta pe A2, banda din mijloc, semi coloana, eu destul de obosit, apare brusc un lemn/o craca in fata masini; Bara sparta jos, pierdut proiector, un senzor si numar, contra aripa sparta.

 

The ugly:

O sonda lamda a devenit mai lenesa;

sa fie nevoie de schimbat bucsi dif si flanse/rulment cardan.

 

IMG_1376.jpg IMG_1378.jpg IMG_1379.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa, sa o stapanesti sanatos in continuare!

 

Referitor la suspensii, cum ti se par fata de cele standard (banuiesc ca ai avut sport)? Eu am b4 mtech si eibach pro kit si in combinatie cu rotile pe 18 (225/40 si 255/35) mi se pare destul de rigida pt daily use. Ma gandesc ca B12 sunt mult mai dure.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos!

 

Suspensiile par ceva mai rigide decat erau cele stock sport, dar in acelasi timp mai comfortabile, din pacate nu pot sa spun categoric, cand am luat masina parea mai ceva mai comfotabila, dar s-au degradat destul de tare prin bucuresti si a inceput sa topaie destul de urat, asa ca am ramas cu impresia asta.

Pe fata erau amortizoarele originale ale masinii Sachs, iar pe spate niste bilsein, presupun ca b4 dar nu stiu daca cele m-tech, nu am verificat p/n-ul.

 

B12-le am observat ca absoabe destul de bine denivelarile mari, eventualele capace de canal, dar e foate busy cu cele mici, (gen valurile mici din asfalt de la franarea tirurilor/autobuzelor) se simt ceva mai mult.

 

Daca suspensiile tale sunt in parametrii, poti obtine foarte mult comfort daca pui roti de 17 cu cauciucuri talon 45.

Eu asa am, doar ca sunt de iarna(mai moi), voiam sa trec si eu la 18, dar avand in vedere drumurile, am zis pas si o sa iau niste jante 17 cu et/j mai mare pt vara.

 

Daca vrei b12, urmareste pe autodoc24, am prins reducere si le-am luat cu 2000 lei.

Link to comment
Share on other sites

Eram doar curios. Nu vreau sa schimb nimic momentan ca arcurile si amortizoarele au cam un an de cand le-am montat, iar cu rotile pe 18 a venit masina. De multe ori ma enerveaza si vreau sa scap de ele (in special dupa ce merg cu cele pe 16 de iarna), dar cand o vad cum arata cu astea pe 18 imi trece gandul :)
Link to comment
Share on other sites

Faina si intretinuta thumbsup.png

 

...Ma gandesc ca B12 sunt mult mai dure.

Kitul B12 e compus din amortizoare B8 si Pro-Kit

 

Eu ma gandesc sa incerc niste Style 81, mi-au placut mult jantele alea, dar trebuie sa vad ce combinatie de cauciucuri trebuie pentru a nu umbla la aripi.

215/45/17 ca sa fie ok si fara modificari la setup-ul tau.

Cu 225/45/17 si aripi roluite freaca doar cu 4 persoane in masina, setup amortizoare M-tech si arcuri H&R.

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Dan!

Pentru jante, cam inguste cauciucurile... dar vedem, momentan pot merge cu ce am, vad in primavara.

Pana atunci planuiesc sa mai iau cutie 6 trepte, sa vad ce ruta aleg sa pun blocant.

Dupa asta probabil o sa urmeze sa schimb segmetii pistoanelor cu cele de m52, arbore de 2.5, biele de 139 si asa ii maresc capacitatea la 2.5 dar cu stroke mai mare.

but well see.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mai ștergem nițel praful...

Nu am mai fĂŁcut mare lucru la mașinĂŁ, fiind trecuta in plan secund datorita unor modificĂŁri ale unor schimbĂŁri.... you get the point.... :rolleyes:

Dar am reușit acum de paste sa fac ce voiam sa fac ĂŽnainte de iarna, și anume, un detailing mai pĂŁtrunzĂŁtor.

Am cumpĂŁrat un tratament pt piele de la leaterique, o soluție de tratament ceramic de la carpro( cea cu aplicare prin pulverizare ) și un șampon ironx tot de la carpro.

Rezultatele au fost bune doar cã m-am cam grãbit, plus cã e prima datã când Încerc chestiile astea.

Lacul cam plânge dupã un polish, iar capota cam trebuie vopsita. Prea multe pietre...

Tratamentul pt piele a ieșit bine, la fel vremea ploioasĂŁ nu prea m-a ajutat, era necesar sĂŁ mai stea interiorul in soare, dar pt cat a stat au ieșit bine.

Cumva m-am ĂŽmpiedicat și de un set de jante de vara, doar cĂŁ sunt puțin "on the fence" legat de cum stau pe fațĂŁ.

Jantele sunt Rondell 0081 8j et20 toate. Le-am luat cu niste bridgestone, cu carne pe ele dar de plastic, fiind din 2008, elasticitate nema și am crezut cĂŁ am geometria praf. Dupa un drum la autosoft m-am liniștit, jantele sunt ok, geometria e in parametrii, cauciucurile sunt praf.

Acum caut ceva cauciucuri decente, doar cĂŁ aș cam pune 215 pe fațĂŁ plus cat camber ĂŽmi permite reglajul stoc din flanșĂŁ. O sa fac niste teste sa vad.

Poate așa intra sub aripa cum trebuie.

Apoi sa dau checkout la coșul cu cele j de mii de bucsi de pe spate sa scap de grija asta.

 

BE875-A13-E47-D-4-F62-8916-D835-F58886-B8.jpg 662-A3-B61-7392-4-C59-ADA0-67915-EB49-B4-D.jpg 18249-A0-F-9532-4-E4-F-B30-B-AFB11963-DDA5.jpg 842-F623-E-5-D66-4-C9-C-8150-B625-D42-E9874.jpg B1-ACE743-29-A7-4-FF3-9668-4-B7476-B4-F7-DF.jpg F59-DF813-2-B08-4-B2-D-8-B81-3-BFB39432-A78.jpg CED03-D7-F-E191-4-D6-E-A9-C8-2-DCA6-AA10504.jpg 86397029-FFEA-47-DA-A907-7-F5808276-B1-D.jpg 6-E720-BED-C588-446-C-80-A3-4-CBEE2-C40466.jpg

 

km 228000 -urmeaza revizie

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mai adaugam un update, ca tot am avut un mic concediu.

 

Am vrut initial sa inlocuiesc rulmentii pe spate si bucsele de la bascula.

Vorbit cu amicu' cu service, mi-a dat elevator, scule si da-i.

Am stat mai mult de juma' de zi sa schimb un rulment si o bucsa, partea buna e ca celalalt rulment nu era neaparat necesar sa il schimb, nu facea zgomot, dar am zis sa fie pereche... eh... next time.

 

Apoi, mi-am luat o saptamana concediu serios si m-am luat de treaba, in curte ca omu'.

Am schimbat bucsa de la bratul celalalt, bucsele de la bratele spate sus-jos din fuzeta si bucsa mare de la diferential.

A fost fun, cred ca am facut o luna de sala in doua-trei zile cat am lucrat la masina.

 

Mai am flansa cardan, rulment cardan, sonda lambda, dar pentru astea trebuie data jos evacuarea, iar suruburile care prind teava de galerie sunt praf asa ca am lasat pt alta data.(nu era neaparat necesar dar daca tot eram acolo...)

Schimbat si ulei plus filtru, am pus Motul x-cess 8100 5W40, sa vedem cum il papa si pe asta :D (nehalita rau)

 

Urmeaza sa ii fac o geometrie pt ca sigur nu mai e nimic corect oricat m-am chinuit eu sa le setez.

Am mai aplicat un strat de ceramica, cel vechi inca era prezent dar pierduse ceva din hidrofobie :)

 

Iar in timpul liber ca si relaxare am zis sa fac si eu ce vad pe yutub (monkey see, monkey do) + o poza cu diversele extractoare manufacturate :D + un mic teaser, sa vad daca il duc la capat.

 

E84-F302-C-C873-419-A-92-A9-DED2-C53-A8-C20.jpg C0-C0-B82-F-C888-46-B7-9-D81-72-F75-B7-D70-F71.jpg 3-BD7-CDE4-FE0-E-4-BC4-B28-D-5-DFBDBAE4-BEF.jpg 764-FC3-D7-CFA1-4-EC4-8811-F397-A97-B8-D181.jpg IMG-04611.jpg IMG-22651.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.