Jump to content

F30 upgrade amp+boxe


Recommended Posts

twodoor, legat de subwoofere, ce parere ai, trebuie/merita schimbate si ele?

 

In cazul unui sistem sonor mai bun decat cel stock(logic7 sau care mai sunt), mai merge captat sunetul cu harness?

Sau trebuie musai unul d-asta? https://www.audison.eu/products/bit-dmi/

Mi se pare extrem de scump.

 

LE: Multumim pentru poze si explicatii. :)

Edited by Horus
Link to comment
Share on other sites

Hmm, pai pe F30 ai 3 variante: standard (fara tweetere in usile din fata), HiFi (de care am eu, cu tweetere doar in usile din fata) si Harman Kardon (cu tweetere si in usile din spate) - evident sunt mai multe diferente intre ele dar asa sunt diferentiate cel mai usor.

Ce ai pus tu acolo cred ca e un convertor cu input MOST, adica semnalul emis de amplificatorul HK si cu output optic. Tu ai HK pe masina?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea, subwooferele trebuie schimbate, au impact mai mare decat schimbarea boxelor din usi; practic cea mai mare parte din putere vine prin subwoofere.

 

De la Logic7 in sus nu mai poate fi folosit harness-ul, semnalul e distribuit digital; tocmai de aceea, cel mai usor de upgradat e sistemul HiFi, mai ales de cand cei de la Match au lansat amplificatorul dedicat pt BMW, care are conectorul inclus, si putere suficienta pt subwoofere.

https://www.audiotec-fischer.de/en/match/amplifiers/up-7bmw

 

Dupa parerea mea, la F30 pasii pt upgrade sunt urmatorii:

- amplificator

- subwoofere sub scaune

- boxe usi + antifonare

- boxa centru + spate

- subwoofer portbagaj (pentru asta mai trebuie un harness separat); nu prea merita

 

Ca si modele de boxe, mergeti pe cele dedicate BMW, sunt 4-5 producatori care face, intre 130 si 500 euro perechea (match, eton, ground zero, focal, rockford fosgate, etc)

Eu am pe masina mea match (subs 200 euro si spate 120 eur) si ground zero (usi fata, 200 euro) - sunt clar mai bune calitativ Ground zero.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu am, doar ma documentez, ca sa stiu ce ma asteapta in functie de ce model gasesc sa cumpar.

 

Ce optiuni ar fi sa pot asculta de pe un iphone/android tot ce iese din aplicatia Tidal, fara sa folosesc mufa de casti a telefonului?

Am vazut ca headunit-urile astea mai recente, chiar si modelele ieftine preiau semnalul in digital printr-o mufa USB, ii fac o singura conversie D/A, apoi il trimit spre amplificare.

De ex asta: http://www.kenwood-electronics.co.uk/car/rec/usb/KDC-X5100BT/

Link to comment
Share on other sites

Intrebare pentru colegul care a pus PP86DSP: Ai pastrat si aplificatorul original sau ajunge aplificarea pe care o ofera match-ul?

Eu am avut sistem basic, am pus boxele de HiFi, acum urmeaza sa pun un aplificator, cel putin pentru boxele din fata. Nu cred ca o sa pierd timpul sa fac retrofit complet si pentru spate.

 

Din ce stiu Match-ul plus 'harness' elimina din schema amplificatorul OEM din HiFi (care are si el inclus un procesor); oricum ar fi complicat de folosit amandoua, eventual unul din amplif-uri pt woofere.

 

La orice upgrade de la BASIC recodeaza intai masina la HiFi; mai scriam ca headunit-ul din BASIC are inclusa egalizare la greu pentru a compensa speakerele OEM de calitate scazuta. Amplificator peste headunit BASIC va fi suna nasol si iti va trebui un procesor de calitatea ca sa scapi de acele egalizari.

La mine dupa codarea in HiFi si instalarea JL XD600 calitatea a crescut simtitor dar mereu mai e loc de imbunatatiri. Headunit codat in HiFi necesita amplif care stie de intrari 'diferential-balanced' (toata gama JL e compatibila dar mai sunt si altele).

 

Inca ceva: dupa codare HiFi daca amplifici doar fata (woofere si mid/tweeters) o sa ai volum destul de mic in boxele din spate pe avertizorul sonor PDC (chiar si cu GONG la max). Ori te obisnuiesti sa tii cont de asta ori amplifici si spatele...

 

Succes!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am, doar ma documentez, ca sa stiu ce ma asteapta in functie de ce model gasesc sa cumpar.

 

Ce optiuni ar fi sa pot asculta de pe un iphone/android tot ce iese din aplicatia Tidal, fara sa folosesc mufa de casti a telefonului?

Am vazut ca headunit-urile astea mai recente, chiar si modelele ieftine preiau semnalul in digital printr-o mufa USB, ii fac o singura conversie D/A, apoi il trimit spre amplificare.

De ex asta: http://www.kenwood-e...sb/KDC-X5100BT/

 

Eu folosesc Tidal, singura optiune a reda muzica fara a folosi mufa telefonului ar fi sa iti iei un player portabil hi-fi, deci din telefon direct nu exista alta optiune fara a folosi mufa lui, doar bluetooth.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Interesant "Up-grade", un cost de aproximativ 3000-3500 lei si se aude tot ca Hi-Fi !

Nu era mai usor sa mai pui inca 1000 de lei si iti puneai L7?

 

Nu m-ai inteles, poate m-am exprimat gresit.

amplificator stock + boxe stock HiFi = horror

Match PP86DSP + boxe stock HiFi = love

Match PP86DSP + boxe Eton B100W = un pic mai mult love

 

Legat de subwoofere nu stiu ce sa zic, parerile sunt impartite, am vorbit cu un inginer de la AvLand si au spus ca nu ar fi mare lucru schimbarea acestora din cauza limitarii fizice a spatiului de sub scaune. Practic woofer-ul are putin spatiu in cutie si misca o cantitate redusa de aer, spre deosebire de un subwoofer instalat in portbagaj care ar sta intr-o incinta mai mare si ar misca mai mult aer, rezultand in acele note foarte profunde de bass care fac si geamurile din vecinatatea masinii sa vibreze.

Din nou, sunetul pe care il am acum pe masina e la ani lumina fata de stock HiFi, dar asta in procent de 80% datorita DSP-ului si 20% datorita boxelor din usile din fata.

 

Din ce stiu Match-ul plus 'harness' elimina din schema amplificatorul OEM din HiFi (care are si el inclus un procesor);

 

Asa este, dupa cum am mentionat anterior amplificatorul HiFi stock (da, cu DSP preconfigurat din fabrica) nu il mai folosesc. Schema e in felul urmator - PP86DSP este conectat prin harness-ul custom la harness-ul masinii, doar ca este alimentat separat direct la bateria masinii si nu prin harness cum e cel HiFi stock. Mai pun odata poza cu DSP-ul si harness-ul pentru clarificare:

 

t9GJq1A.jpg

 

Edit: Cei de la Eton au un cablu care are denumirea de Eton BAK. Acest BAK foloseste atat amplificatorul stock al masinii, cat si orice amplificator separat.

 

Eu folosesc Tidal, singura optiune a reda muzica fara a folosi mufa telefonului ar fi sa iti iei un player portabil hi-fi, deci din telefon direct nu exista alta optiune fara a folosi mufa lui, doar bluetooth.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Eu folosesc Spotify de pe iPhone printr-un cablu lightning-USB conectat la mufa USB din cotiera. Am instalata si aplicatia BMW connected (iti arata pe telefon range-ul si cati L de carburant mai ai in masina, poti pune destinatia din navigatia masinii direct de pe telefon etc.) si Spotify apare ca si sursa audio direct din meniul Media al masinii. Apar si cover photos, am playlist-urile, etc.

Edited by twodoor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa este si la mine, la drum lung ma folosesc de telefon si tidal prin mufa lightning si usb-ul din cotiera, colegul intrebase de o alternativa prin care sa nu aiba mufa telefonului ocupata cu un cablu prin care sa redea continutul audio.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu m-ar deranja sa am un cablu permanent conectat. Ma deranja o eventuala degradare a semnalului audio(daca se folosea BT sau mufa jack).

Deci prin USB-ul masinii merge doar cu Iphone 7 sau mai nou? Nimic de la Android?

Tidal e acceptat?

Edited by Horus
Link to comment
Share on other sites

Prin USB teoretic merge cu orice iPhone atat timp cat are un iOS cat de cat nou si nu se pierde semnalul. Ziceam de iphone >=7 pentru ca nu au mufa jack.

Am avut un Samsung Note 5 si nu mergea nimic prin USB ca nu era suportat. Nu stiu de S8/S9 dar parca era pe o pagina de la BMW o lista cu toate telefoanele suportate si functiile respective.

 

Tidal nu cred ca merge, in aplicatia BMW Connected este o lista cu aplicatii integrate cu BMW si pentru muzica sunt doar Spotify si Deezer.

 

YDs9RDH.png

Edited by twodoor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

La orice upgrade de la BASIC recodeaza intai masina la HiFi; mai scriam ca headunit-ul din BASIC are inclusa egalizare la greu pentru a compensa speakerele OEM de calitate scazuta. Amplificator peste headunit BASIC va fi suna nasol si iti va trebui un procesor de calitatea ca sa scapi de acele egalizari.

La mine dupa codarea in HiFi si instalarea JL XD600 calitatea a crescut simtitor dar mereu mai e loc de imbunatatiri. Headunit codat in HiFi necesita amplif care stie de intrari 'diferential-balanced' (toata gama JL e compatibila dar mai sunt si altele).

 

 

Nu stiu daca codarea in Hi-Fi se poate face pentru a avea vreo iesire "balanced"...?

 

Si, asa este, modul Basic este foarte puternic egalizata pentru difuzoarele montate din fabrica si de aceea un amplificator "agatat" la spatele HU nu va aduce imbunatatiri calitativ audio, cu atat mai mult cu, cat iesirile sunt diferentiale (pe 4 fire) iar marea majoritate a amplificatoarelor vor semnal liniar "balance" (pe 3 fire..).

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Prin USB teoretic merge cu orice iPhone atat timp cat are un iOS cat de cat nou si nu se pierde semnalul. Ziceam de iphone >=7 pentru ca nu au mufa jack.

Am avut un Samsung Note 5 si nu mergea nimic prin USB ca nu era suportat. Nu stiu de S8/S9 dar parca era pe o pagina de la BMW o lista cu toate telefoanele suportate si functiile respective.

 

Tidal nu cred ca merge, in aplicatia BMW Connected este o lista cu aplicatii integrate cu BMW si pentru muzica sunt doar Spotify si Deezer.

 

 

Merge Tidal, folosesc eu, si prin usb si prin bluetooth, daca ai abonament Hi-Fi la ei ca sa poti reda piese hi-res, vei auzi imbunatatiri in sunet folosind cablu vs bluetooth, altfel sunt insesizabile diferentele.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by tirese66
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@twodoor, pana la urma recomanzi upgrade si la difuzoare sau nu? As face si eu upgradeul la DSP dar as tine difuzoarele stock. Intr-adevar, sistemul hifi din f30 e pur si simplu un gunoi. Am si un e90 cu hifi L7 si se aude mult peste asta. La e90, hifi-ul are EQ si surround settings, la f30 se pare ca astea s-au pierdut pe drum, wtf?

 

Also, nu mi-e clar ce diferenta e intre DSP-ul tau si cel de la Bimmertech (https://www.bimmer-tech.net/speakers-and-audio-amplifier-for-bmw/). Ei spun ca are alt firmware, care, cel putin teoretic, e tunned for BMW. Mi se pare ca suna mai mult a marketing..

Cel de la bimmertech vad ca e chiar plug and play, nu mai trebuie alte cabluri/mufe/harness-uri si se monteaza exact in bracket-ul celui vechi.

Link to comment
Share on other sites

Also, nu mi-e clar ce diferenta e intre DSP-ul tau si cel de la Bimmertech (https://www.bimmer-tech.net/speakers-and-audio-amplifier-for-bmw/).

 

e acelasi amplificator; probabil include un setup dedicat, dar e usor de facut.

 

cred ca ar fi de luat in calcul amplificatorul nou de la Match, 7BMW - dedicat pt BMW - include si conector pt hifi.

https://www.audiotec-fischer.de/en/match/amplifiers/up-7bmw

 

dupa parerea mea, merita facut si upgrade de boxe: subwoofers si boxele din usile fata.

Link to comment
Share on other sites

Interesant Match-ul asta.. o sa caut sa vad ce gasesc despre el. Vad ca si @twodoor stia de el. Sunt curios daca ne poate spune de ce a ales PP86DSP in detrimentul lui.

 

In legatura cu difuzoarele, e clar o diferenta de sunet, intrebarea e daca aceasta diferenta merita sau nu banii. Stiu ca e subiectiv, pt unii merita, pt unii nu.. intrebam la modul general. La sistemele audio e ca la obiectivele foto, vrei ceva foarte bun, dai X bani. Nu esti multumit si vrei ceva cu 10% mai bun, insesizabil pentru multi, platesti de 3 ori suma X de mai devreme. Practic pretul creste exponential pentru un gain destul de mic. La un moment dat tre sa te orpesti ca efectiv nu mai merita.

Link to comment
Share on other sites

@rashpy, am luat PP86DSP pentru ca nu exista UP7BMW acum cateva luni, UP7BMW abia s-a lansat.

 

Sunt foarte multumit de investitie, acum ca m-am obisnuit cu difuzoarele noi din usile fata pot spune ca a meritat si investitia lor. O ultima necesitate va fi material insonorizant, cred ca o sa iau tot de pe Amazon vreo 2 role din astea: https://www.amazon.de/dp/B06XTFZKVM/?coliid=I1DLFB9HHJVMFY&colid=1XN3INKPMCYUI&psc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Stiu ca exista Dynamat, StP, etc., dar sunt semnificativ mai scumpe si am impresia ca se plateste mai mult brand-ul.

 

Cea mai buna parte la PP86DSP este ca il poti folosi practic pe orice masina, atata timp cat ii gasesti harness-ul potrivit. Daca vand masina peste cativa ani, clar o sa o vand fara DSP :))

 

Din nou, PP86DSP se poate achizitiona de aici la cel mai bun pret (desi in descriere e PP82, versiunea anterioara): http://www.avland.ro/amplificatoare-auto/amplificator-auto-match-pp-82dsp?mfp=manufacturers[13]

Edited by twodoor
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, sistemul hifi din f30 e pur si simplu un gunoi. Am si un e90 cu hifi L7 si se aude mult peste asta. La e90, hifi-ul are EQ si surround settings, la f30 se pare ca astea s-au pierdut pe drum, wtf?

 

Nu sunt foarte sigur dar parca HiFi L7 de pe E90 si E60 echivala cu HK de pe F30 iar pe E60 parca Bang&Olufsen era cea mai de sus echipare (cum azi pe G30 peste HK mai exista Bower&Wilkins; pe F10 a existat Bang&Olufsen si HK in paralel iar in final doar HK).

Oricum HiFi de pe F30 clar este o echipare de calitate slaba - mi s-a parut similara cu echiparea audio Basic + nav Professional pe care am avut-o pe E90: la partea de fidelitate si bass similare - doar volumul urca mai mult pe F30 HiFi. Iar despre F30 cu BASIC no comment - este putin peste sonorizarile oferite pe masinile anilor 2000 (la inceput) :((((

 

Foarte placuta si echilibrata mi s-a parut sonorizarea pe F10 LCI - tot cu HiFi - este la ani lumina peste HiFi de pe F30. Singurul repros ar fi un pic de volum in plus la amplificare - in rest f ok pt gustul meu. Din procesare urca si aportul bass-ului la volum mic (un LOUDNESS care chiar isi face treaba) si in general se umple foarte frumos habitaclul cu un sunet placut distribuit (bass-ul ajunge si in spate, speakerele din spate au tweeter separat si au claritate f ok). Probabil pe langa calitatea mai ok a componentelor (amplif/DSP/speakere) conteaza si amplasarea speakerelor si forma habitaclului.

 

Dupa +1500E investiti am ajuns la o concluzie trista: pentru a evita timp/bani/nervi pierduti e totusi de preferat a alegeti de la inceput echiparea TESTATA care va satisface gusturile. La masina noua 1100E extra pentru HK probabil merita fata de majoritatea retrofit-urilor pe sume echivalente (chiar daca multe pareri spun ca la HK platesti fidelitatea insa are o oarecare lipsa de bass si unii nu sunt incantati de tentativa de surround in habitaclul de F30). Pentru masina second e loteria mai mare - greu de gasit masina ideala (cu tot pachetul de dotari pentru gustul propriu) dar poate merita platit mai mult pentru una care are tot ce vrem. In cazul meu (ALPINA F30 D3) fostul proprietar (62ani) a pus minim de dotari pe masina (bineinteles sonorizare BASIC) dar am luat masina cu ochii inchisi fiind singura disponibila la pretul ala si la numai 10.000km. De cate ori ma sui in masina sotiei (Peugeot 307CC din... 2006) ma bufneste 'rasul-plansul': pentru anii aia e incredibil cum suna pachetul JBL cu care a venit masina. Are basi in usi jos, 2 tweetere pe bord iar in spate 2 basi cu tweeters coaxiali si amplif; cu exceptia unor inalte (pt gustul meu) usor plafonate sunetul e incredibil de echilibrat si distribuit perfect in toate masina - un bass care aduce clar a subwoofer.

 

Concluzia mea de mai sus se bazeaza si pe auditia unor masini upgradate (inclusiv pachetul de varf al celor de la audiofile-incar din UK) care nu pot spune ca suna cat pentru 2300E :mellow: Asta e - lesson learnt pt viitor :getlost:

Edited by cocoon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt foarte sigur dar parca HiFi L7 de pe E90 si E60 echivala cu HK de pe F30

 

Cred ca ai dreptate.

 

Pe e90 erau 2 tipuri de hifi (pe langa Basic, HK si Individual):

1. hifi 676 (tweetere in stalpii din fata, fara difuzor central)

2. hifi 677 = L7 (tweetere + difuzor central + digital amp)

 

Acum pe f30 cred ca e fostul hifi 676 la care au inclus un difuzor central.

 

Edit de pe e90post:

 

See: E9X audio systems defined.

  • Base/Stereo: 4 Mids + 2 underseats, no amp - Hint: look inboard of the mirrors at the A pillar...solid plastic instead of tweeters? --> Base
  • HiFi (Option 676): 4 mids, 2 underseats, 2 or 4 tweeters, analog amp<--EASIEST TO UPGRADE http://www.e90post.com/forums/images/smilies/w00t.gifHint: look inboard of the mirrors at the A pillar...tweeters? Yes & Center speaker in Dash: No? --> HiFi
  • Top Hifi/Logic 7 (Option 677)/Harman Kardon (Option 688): ~13 speakers, plus digital amp Hint: look inboard of the mirrors at the A pillar...tweeters? Yes & Center speaker in Dash: Yes? -->Top HiFi
  • Enhanced Premium Sound / Individual Audio (Option 752) (Brochure): ~16 speakers, digital amp Hint: look inboard of the mirrors at the A pillar...tweeters? Yes & Center speaker in Dash: Yes? AND See through speaker grilles with yellow speaker cones --> Individual Audio

Due to the presence of analog, low-level, flat, balanced outputs, the HiFi option is the easiest to upgrade. If you have any of the others, you may be able to recode to HiFi

Note: Within each, there are varying power levels (and in some cases different speakers), depending on the brain of the system:

  • Non I-Drive
    • Business HU (Option 662)
    • Professional HU (Option 663)

    [*]
    [*]
    • M-ASK (Business Nav)
    • CCC (Early Professional Nav)
    • (Current Professional Nav)

BUT...the important part is figure out your basic physical (amp+speaker) topology.

Edited by rashpy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mersi de precizari, ce ai descris tu la prima instalare e dovada clara ca e 100% necesar sa pui un DSP cand faci upgrade la sunet intr-o masina (cel putin in F30). Daca se instaleaza numai un amplificator, acesta doar preia semnalul din head unit si il amplifica. Un DSP iti ofera posibilitatea de reglaj a fiecarui difuzor in parte, timing-uri care sunt necesare daca vrei sa faci un staging corect.

Dupa instalarea PP86DSP-ului am folosit diferite preset-uri, printre care una de la Bimmertech si una de la Match... cel putin cea de la Match pentru UP7BMW e dezastru, am impresia ca toata muzica vine din usa soferului si atat. Ce vreau sa scot in evidenta e ca poti avea cel mai bun hardware disponibil, daca e codat prost n-ai facut nimic.

Inca am toate difuzoarele stock, sunt foarte multumit de cum le-am configurat, delay-urile mi se par corect configurate astfel incat stage-ul e in fata soferului, iar difuzoarele suna corect fara distorsiuni si la nivel maxim. Atasez preset-ul aici in caz ca e cineva interesat, trebuie doar stearsa extensia .pdf.

Pe viitor ma gandesc la o pereche de Eton B100W pe fata (180 eur pe amazon.de) si subwoofere Match MW 8BMW-D (~910 lei pe emag).

 

@cocoon, baietii aia care ti-au pus MB.Quart-urile ti-au pus si insonorizare pe usi cand au demontat masina?

te rog pm fila

nu pot sa o salvez in format apfx

 

mersi

Edited by stel_i79
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.