Jump to content

BMW E90 318i Erori VANOS: 2A87 2A99


Recommended Posts

Salutare,

 

Am fost nevoit sa elimin catalizator al doilea de la masina (cel NOX) intrucat nu mai pornea deloc. Masina a mers bine 2 saptamani, insa acum de cateva zile se aprinde martorul motor si intra in limp mode dupa cativa km de mers.

 

Erorile de la diagnoza sunt pe vanos-ul de evacuare:

2a99 crankshaft,exhaust camshaft,reference

2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

 

Masina are 72000km. Schimbul de ulei facut cand a fost eliminat si catalizatorul.

Distributia a fost schimbata la 55000km.

 

M-a distrus acest motorul si efectiv nu stiu de cati bani aruncati si de cat timp pierdut mai are nevoie pentru a merge in parametrii.

 

Apreciez orice sfat. Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

In primul rand...masina aia are in cel mai bun caz 150 000km. Trebuie sa ajungi la cineva care se pricepe la Vanos/Valvetronic si care poate verifica ce s-a intamplat acolo. In principiu trebuie sa inlocuiesti un Vanos. Nu inteleg de ce ai scos catalizatorul...ala se infunda doar daca mergi cu consum foarte mare de ulei mult timp. Iar la motorul ala consumul mare de ulei se face la 150-200 000 km.

Spune-ne din ce oras esti ca sa iti putem recomanda la cine sa mergi.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand...masina aia are in cel mai bun caz 150 000km. Trebuie sa ajungi la cineva care se pricepe la Vanos/Valvetronic si care poate verifica ce s-a intamplat acolo. In principiu trebuie sa inlocuiesti un Vanos. Nu inteleg de ce ai scos catalizatorul...ala se infunda doar daca mergi cu consum foarte mare de ulei mult timp. Iar la motorul ala consumul mare de ulei se face la 150-200 000 km.

Spune-ne din ce oras esti ca sa iti putem recomanda la cine sa mergi.

 

Salut si multumesc mult pentru raspuns.

 

Masina are km reali cu siguranta (cumparata de noua din Romania). E extrem de frustrant sa am probleme la ea, in conditiile in care i-am facut toate reviziile la timp si doar cu piese originale.

 

Cel mai probabil catalizatorul s-a infundat din cauza mersului aproape exclusiv urban si mai ales a unor probleme la bujii si bobine. Ideea e ca masina nu mergea deloc inainte sa scot catalizatorul, deci clar acela a fost de vina pentru marea parte din probleme. Acum ramane cea legata de Vanos.

 

Sunt din Craiova, dar la nevoie pot ajunge si in Bucuresti.

 

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

A fost cumparata de noua de tine? Mie mi se pare imposibil sa aiba problemele astea la 72k km... Distributia de ce i.ai schimbat'o? Catalizatorul nu are cum sa se infunde la km astia, indiferent de stilul de mers. Probabil cine a umblat in ea n'a stiut ce face. Cel mai bine il suni pe Florin de la Chitila si mergi la el sa rezolvati problema, o sa ii dea el de cap.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

A fost cumparata de noua de tine? Mie mi se pare imposibil sa aiba problemele astea la 72k km... Distributia de ce i.ai schimbat'o? Catalizatorul nu are cum sa se infunde la km astia, indiferent de stilul de mers. Probabil cine a umblat in ea n'a stiut ce face. Cel mai bine il suni pe Florin de la Chitila si mergi la el sa rezolvati problema, o sa ii dea el de cap.

 

A fost cumparata de la un prieten la 20.000km la un an si putin de cand a luat-o el de noua. Avea garantie si carte service cu toate reviziile facute la reprezentata.

 

Si mie mi se parea imposibil... de cand am inceput sa am probleme cu ea am tot citit pe internet si se pare ca sunt foarte frecvente. Inclusiv catalizatoare schimbate pe garantie la 60.000km si distributie rupta + dauna totala motor tot sub 100.000 km. Deh...calitate germana.

 

Cand au aparut erorile pe vanos si catalizator acum 1 an jumate, mecanicul a zis ca e de la distributie si mi-a recomandat sa o schimb. Bineinteles ca am acceptat cand am vazut cat de frecvente sunt problemele, insa acum se pare a fost schimbata degeaba, cu toate ca masina a mers bine pana cand s-a dus catalizatorul de tot. Era infundat sigur pentru ca nu evacua deloc, iar acum masina merge fara probleme, urca bine in ture, sta bine la relanti.

 

Poti sa imi dai te rog numarul lui Florin? Poate reuseste el sa ii dea de cap.

 

Mai era o varianta sa ma duc la Bimmer Service in Bucuresti. Vad ca au multe review-uri bune si ma gandesc ca se pricep.

Edited by NSamy
Link to comment
Share on other sites

Mai era o varianta sa ma duc la Bimmer Service in Bucuresti. Vad ca au multe review-uri bune si ma gandesc ca se pricep.

Esti sigur ca aia e o varianta ?

Sunt o mie de service-uri in afara de ala, parerea mea si a multora de pe aici.

Daca folosesti un search aici pe forum o sa uiti de ei brusc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum stai in privinta consumului de ulei? Motoarele astea continua traditia glorioasa a N42 in ceea ce privesc simeringurile supape ce se uzeaza prematur/mult ulei ajunge in galeria de evacuare si sfarseste prin a bloca catalizatorul.

 

Un catalizator nu e capat de tara, cred ca vei gasi aftermarket(pilot), oricum nu stiu cum mai citesc sondele lambda valorile dupa catalizator.

 

Florin este ok, poti apela cu incredere.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Esti sigur ca aia e o varianta ?

Sunt o mie de service-uri in afara de ala, parerea mea si a multora de pe aici.

Daca folosesti un search aici pe forum o sa uiti de ei brusc.

 

Deci o sa mai caut alte variante. Multumesc pentru raspuns. Inca nu am avut timp sa ma documentez cu privire la service-uri in bucuresti.

 

Cum stai in privinta consumului de ulei? Motoarele astea continua traditia glorioasa a N42 in ceea ce privesc simeringurile supape ce se uzeaza prematur/mult ulei ajunge in galeria de evacuare si sfarseste prin a bloca catalizatorul.

 

Un catalizator nu e capat de tara, cred ca vei gasi aftermarket(pilot), oricum nu stiu cum mai citesc sondele lambda valorile dupa catalizator.

 

Florin este ok, poti apela cu incredere.

 

Masina nu consuma ulei deloc. In schimb am avut probleme la bujii si bobine si am chinuit-o asa cateva saptamani, pana m-am prins ca de fapt niste bujii Bosch (noi) nu se impacau cu bobinele dand des rateuri.

 

Catalizatorul eliminat e cel NOX (al doilea) inainte de senzorul NOX. Primul catalizator este la locul lui. Deocamdata prioritatea nu este sa rezolv problema catalizatorului intrucat nu e deranjant deloc, iar senzorul NOX nu da erori sau ceva. Ramane problema legata de VANOS.

 

O sa incerc zilele urmatoare sa curat solenoizii VANOS si sa ii schimb intre ei, insa putin probabil sa fie acolo defectul.

 

Multumesc pentru raspuns. As dori si eu numarul lui Florin, pentru a apela la el cand o sa ajung in Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Deci o sa mai caut alte variante. Multumesc pentru raspuns. Inca nu am avut timp sa ma documentez cu privire la service-uri in bucuresti.

 

 

 

Masina nu consuma ulei deloc. In schimb am avut probleme la bujii si bobine si am chinuit-o asa cateva saptamani, pana m-am prins ca de fapt niste bujii Bosch (noi) nu se impacau cu bobinele dand des rateuri.

 

Catalizatorul eliminat e cel NOX (al doilea) inainte de senzorul NOX. Primul catalizator este la locul lui. Deocamdata prioritatea nu este sa rezolv problema catalizatorului intrucat nu e deranjant deloc, iar senzorul NOX nu da erori sau ceva. Ramane problema legata de VANOS.

 

O sa incerc zilele urmatoare sa curat solenoizii VANOS si sa ii schimb intre ei, insa putin probabil sa fie acolo defectul.

 

Multumesc pentru raspuns. As dori si eu numarul lui Florin, pentru a apela la el cand o sa ajung in Bucuresti.

 

Salut. Poti sa imi spui cum ai rezolvat problema cu convertizorul catalitic. am eroare 30e9....si as vrea si eu sa scap de probleme cauzate de sistemul nox

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut. Poti sa imi spui cum ai rezolvat problema cu convertizorul catalitic. am eroare 30e9....si as vrea si eu sa scap de probleme cauzate de sistemul nox

 

Salut. Iarta-ma pentru raspunsul intarziat. Am fost la mecanic si mi-a golit miezul catalizatorului NOX (al doilea).

Edited by NSamy
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare,

 

Imi poti spune te rog cum ai rezolvat problema?

 

Am si eu un E90 din 2010, 318i, 105 kw, benzina, cod motor N43B20A si de aproximativ o luna mi-a aparut martorul check engine aprins in bord pe culoarea galben.

Masina are 65000 km. Este masina sotiei si de 4 ani sta acasa deoarece avem 2 copii mici. Mai merg eu cu ea de o ori pe saptamana la job sau la cumparaturi.

 

Prima data a aparut cand am pornit masina la rece. Apoi am mers 10 minute cu masina. Am oprit la stop si cand am pornit, nu a mai aparut eroarea.

A facut acest lucru in alte 2,3 zile dupa care martorul check engine nu a mai disparut deloc.

 

Simptome: motorul merge la fel nu simt vreo altfel de turatie sau daca trage altfel.

Am observat ca miroase foarte puternic a benzina cand pornesc masina de pe loc. Stiu ca acest lucru e normal dar inainte nu simteam nici un miros.

Si consumul mixt a inceput sa creasca de la 7,8 la 11 litri in aproximattiv 2-3 luni.

 

Modificari: Mentionez ca in urma cu aproape 2 luni am schimbat uleiul si filtrele. Am ales ulei original BMW de la autokarma. Pana acum am facut schimburile la reprezentanta.

Am observat ca la inlocuirea uleiului mecanicul nu a mai pus garnitura la surubul pe unde se scurge uleiul pe motiv ca nu a avut garnitura.

 

Am fost acum 2 saptamani cu masina la Bavaria Baneasa pentru o diagnoza.

Mi-au spus initial ca le apar niste erori pe cele 2 vanos.

A 2-a zi mi-au spus ca au vazut ca lantul de la distributie era slabit (largit)si l-au pus la punct. Au mers sa testeze pe DN1 dar a aparut din nou acceasi problema.

Concluzia lor a fost ca ar trebui inlocuita distributia deoarece lantul este slabit. Din aceasta cauza apar erorile pe vanos.

Am platit 450 lei pentru teste si tot ce au incercat ei sa faca.

 

Imi este greu a crede ca la 65000 km ar trebui sa ii schimb distributia.

Sau daca ii schimb distributia, nu as vrea sa am acceasi problema ca si tine.

 

Imi puteti spune a rog daca un lant slabit (largit) ar explica:

1. faptul ca problema a aparut initial la pornire si apoi a ramas permanenta

2. mirosul de combustibil

3. consumul ridicat de combustibil?

 

Orice sfat ar fi de jutor sa nu schimb distributia degeaba.

 

Merci

 

Gabriel

0726685021

Link to comment
Share on other sites

desfaceti capacul pe unde se toarne uleiul si verificati lantul sa vedeti daca intradevar are joc.

daca are eu unu as schimba intii intinzatorul de la lant,se schimba usor si as face un drum in afara orasului pentru regenerarea filtrului de particole.

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

desfaceti capacul pe unde se toarne uleiul si verificati lantul sa vedeti daca intradevar are joc.

daca are eu unu as schimba intii intinzatorul de la lant,se schimba usor si as face un drum in afara orasului pentru regenerarea filtrului de particole.

Masina colegului nu are filtru de particule, fiind alimentata cu benzina.

 

Credeam ca problema intinzatorului (care a fost revizuit) a fost specifica doar motorului N42, dar cine stie, poate este prezenta si la N43 (principiul de functionare fiind acelasi).Din simptomele prezentate, se poate sa fie distributia sarita de la punct, insa pot fi o groaza de alte cauze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.