Jump to content

Defect Fabrica Cardan Fata E70 (2011 - 2013)


Recommended Posts

Salut, am citit pe forum si nu am gasit nimic legat de acest topic in particular la E70.

 

Am avut un incident extrem de neplacut astazi pe autostrada cam pe la 140km/h: bufnitura puternica sub scaunul din dreapta. Am crezut ca am aruncat o piatra sub scut dedesubt, am luat piciorul de pe acceleratie. Totul ok, niciun alt sunet, fara martori senzor in bord, nicio vibratie. Incetinesc totusi. La aproximativ 30 de secunde a inceput un troncanit puternic, moment in care am incetinit brusc si am oprit pe banda de urgenta. Avarii, montat triunghi de avertizare in spate, am inspectat masina, motorul ok, cutia de viteze aparent OK, suspensii si directie OK si am observat ca atarna ceva cam de sub scaunul meu de sofer. Am decis sa fortez putin nota avand in vedere ca era intuneric, aglomerat si aveam un refugiu la 500m pe autostrada. Am trancanit incet pana in parcare si ma uit sub masina. Rezultatul in pozele de mai jos. Chemat platforma si pe drumul spre casa am cautat pe net probleme similare. Cam nimic in romana, am trecut la rezultate in engleza si am gasit posturi kilometrice cu un recall destul de mare exact din motivul acesta: cardanul fata predispus la defectiuni si uzura tumpurie la E70 (2011-2013).

 

A mai patit cineva asta? Ma gandesc sa ma adresez direct catre BMW si ma astept ca masina sa fie reparata fara cheltuieli suplimentare din partea mea. Avand in vedere ca am "scapat chiar ieftin" la viteza aceea, ma gandesc serios sa cer despagubiri si pentru costul tractarii de la Pitesti pana la Bucuresti.

 

Maine dimineata vreau sa fac niste poze mai bune si o constatare si documentare a avariilor pe cont propriu pe elevator, iar mai apoi sa sun la BMW.

 

Apreciez orice sfat! Mersi!

post-85086-0-59102000-1508709348_thumb.jpg

post-85086-0-72703700-1508709353_thumb.jpg

Edited by MadShobo
Link to comment
Share on other sites

Woow , ai avut noroc ... AM vazut ca si in America este o problema la unele masini , au cardanul din aluminiu (nu stiu cum s-au gandit aia sa bage cardan de aluminiu pe un motor de 5000cm3 :no: )

 

Daca masina nu este in garantie nu prea poti sa ceri nici o despagubire (o sa iti zica ca de ce nu ai mers sa il schimbe ca doar e recall)...In cel mai bun caz , pe langa ca o sa iti schimbe cardanul , o sa iti repare/schimbe ce s-a mai stricat din cauza cardanului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Woow , ai avut noroc ... AM vazut ca si in America este o problema la unele masini , au cardanul din aluminiu (nu stiu cum s-au gandit aia sa bage cardan de aluminiu pe un motor de 5000cm3 :no: )

 

Daca masina nu este in garantie nu prea poti sa ceri nici o despagubire (o sa iti zica ca de ce nu ai mers sa il schimbe ca doar e recall)...In cel mai bun caz , pe langa ca o sa iti schimbe cardanul , o sa iti repare/schimbe ce s-a mai stricat din cauza cardanului.

 

Asa este, abia dupa ce am ajuns in sfarsit acasa si m-am linistit am realizat cat de mult noroc am avut ca nu a fost ceva mai grav si ca masina a ramas stabila si am putut sa o controlez. Cand ma gandesc ca inainte cu vreo 12 ore eram in Arad, ma simt si mai norocos ca am patit asta asa aproape de Bucuresti. :unsure:

 

Nu mai este in garantie din pacate, iar verificand VIN-ul pe cateva site-uri de Recalls din EU, UK, US si AU nu a rezultat nimic, desi in US scrie clar ca sunt expuse la risc ridicat de tear&wear toate modelele E70 intre anii 2011-2013. Comparand cu pozele celor care au patit asta in US este cat se poate de limpede ca este o problema reala, si cu un risk foarte mare de catastrophic failure cu final nefericit ...

 

Sper sa citeasca si altii si sa faca macar un quick check-up!

 

Revin curand si cu deznodamantul.

Edited by MadShobo
Link to comment
Share on other sites

Ciudat e ca s-a rupt asa la viteza de cruaziera cand tensiunea/forta pe cardanul din fata este foarte mica (posibil ceva vibratii sau descentrare)...in general se rupe dupa o accelerare puternica , tractare sau off road... Cati km are masina ?
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Are 138k momentan. Eram in accelerare graduala dar blanda, tocmai am intrat in Pitesti pe autostrada catre Bucuresti dupa vreo ora jumatate de trafic "mai mult stat pe loc decat condus".

 

Offroad deloc, tractat nici atat. Ce este ciudat e ca nu am observat nici alte semne prevestitoare, vibratii sau orice indiciu similar, cum au mai scris unii pe afara ca au patit inainte sa puste si sa cedeze de tot.

Link to comment
Share on other sites

Bmw europa nu are nicio treaba cu Bmw america. Asa cum se intampla, acoplo isi iau toate masurile de precautie ca stiu ca americanul daca apeleaza la judecata se imbogateste si el si urmasii lui pentru multe vieti de acum inainte. In europa nu se agita nimeni cu recall-uri sau rezolvat astfel de probleme.

Mi se pare jignitor cum la aceste masini trebuie sa ai grija ca zboara lantul, ti se rupe cardanul, ramai fara alimentare electrica (e90/e92)...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca iti e cunoscut sunetul

... Sa mai postezi poze si sa ne zici si verdictul de BMW.

 

Am ajuns cu ea la BMW Otopeni astazi, fara sa se uite macar la ea mi s-a spus ca nu figureaza pe nici o lista de recall, sa nu-mi fac sperante sa o repare gratuit... oricat de izbitoare este asemanarea cu daunele din US.

 

Norocul meu este ca in timp ce bratul de la cardanul care se invartea in gol pana am oprit pe loc pe autostrada, nu a mai lovit alte componente de sub masina din zona aia ... putea sa fie mult mai lunga lista avariilor.

 

Am decis sa o repar (considerabil mai ieftin) la un service autorizat, posibil sa reusesc sa repar/schimb doar parte din intreg ansamblul cardan. Costul unui ansamblu intreg nou este de vreo 1000 EUR din cate am inteles.

 

Am mai atasat niste poze de pe elevator si mai apoi cu piesa desfacuta (ca sa pot sa circul macar cu masina, fara sa mai platesc o gramada de bani la platforme care sa imi si buseasca rotile ... ) + o poza (din US) cu seria piesei noi cu care a fost schimbata piesa defecta (care corespunde cu seria cardanului meu puscat, bineinteles)

post-85086-0-49122200-1508793874_thumb.jpg

post-85086-0-09899200-1508793883_thumb.jpg

post-85086-0-61976200-1508793890_thumb.jpg

post-85086-0-78351500-1508793897_thumb.jpg

post-85086-0-23136700-1508793905_thumb.jpg

post-85086-0-22024900-1508794085_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Te-ai interesat daca e bine sa circuli fara cardan ?

 

PS: cardanul dupa ce s-a rupt ar fii putut sa iti sparga cutia de viteza foarte usor , ai avut un noroc foarte mare avand in vedere viteza la care s-a rupt.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Te-ai interest dca e bine sa circuli fara cardan ?

 

PS: cardanul dupa ce s-a rupt ar fii putut sa iti sparga cutia de viteza foarte usor , ai avut un noroc foarte mare avand in vedere viteza la care s-a rupt.

 

Din orice unghi ma uit la acest necaz, am fost extrem de norocos. Puteam si noi si masina sa fim in bucati avand in vedere circumstantele. Cheltuielile destul de costisitoare raman, dar pan la urma .. asta sa fie fie cel mai mare bai!

 

Fara cardan masina merge OK, practic am doar tractiune spate in loc de xdrive-ul care oricum nu folosea mai deloc tractiunea fata pe drum uscat si drept. Decuplez si DSC-ul cat sa ma asigur ca nu invarte degeaba in gol rotile din fata si am mai multa grija. Am circulat cu ea doar intre service-uri si BMW Otopeni, strictul necesar ... nu de alta dar am dat deja 900 RON pe tractare pana acasa ...

 

Severin, este un E70 40d din 2011.

Edited by MadShobo
Link to comment
Share on other sites

Tocmai asupra acestei probleme vreau sa atrag atentia, poate ar fi cazul sa se faca un recall oficial si in EU pentru ca este vorba de exact aceeasi piesa defecta.

 

In 2014 in US primul recall a fost anuntat oficial pentru masini iesite de pe linia de productie intr-un interval de 3 luni in 2011 (vreo 40k masini). 3 ani mai tarziu, la inceputul 2017 au marit numarul masinilor la 200k produse in intervalul 2011 pana in 2014.

 

Poate sunt prea idealist, dar pana la urma este un risc major de accident - acelasi risc ca si in US, singura diferenta e ca noi concudem in Europa, in rest e exact aceeasi masina cu aceeasi piesa care pusca prematur cand ti-e lumea mai draga.

 

Sa nu mai zic de costuri de reparatie daca face praf si cutia de viteze si ce mai prinde sub scut ... am mai auzit cazuri similare si la noi, doar ca nimeni nu a facut nimic in privinta asta.

 

Reparatia deja e gata, am facut-o pe banii mei, dar urmeaza niste mailuri catre BMW Corporate HQ ,ANPC si Comisia Europeana. Sunt curios sa vad daca ciuleste macar cineva o ureche ...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pentru cazuri neprevazute ca acesta am facut o asigurare de tractare de 30 ron. Just in case! Iti transporta masina de oriunde in limita a 1000 ron.

 

Corect si bun sa ai dar problema nu e tractarea si ca ramai "stranded" ci ca daca iti crapa asta in mers ai sanse maxime sa ai dauna la cutie de transfer, cutie de viteze si chiar motor, dupa cum se vede pe forumurile mai din vest, unii au fost atat de ghinionisti incat le-a stricat pe toate 3 dintr-un foc, in functie de cum se nimereste sa-ti loveasca pe acolo cand se rupe. Intr-un caz de-asta e cam dauna totala masina... cu tractare sau netractare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

E jenant si jignitor ca BMW nu isi asuma montarea de proasta calitate a unui element atat de esential ca, cardanul.. El insusi (si datorita pretului extravagant/prohibitiv..) fiind un element montat pe o masina pe viata!

 

Ma indoiesc ca va fi despagubit pentru ca traim intr-o lume prea "inteligenta" ca sa nu gaseasca un raspuns cat se poate de tampit la o problema de siguranta..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Salut ,

Aceeași problema am avut-o și eu, acum 10 zile. S a rupt cardanul la viteza micĂŁ in viraj pe strĂŁduțe in Bucuresti și s a ĂŽnfipt in baia de ulei. Cost reparație 6500 lei ( piese second hand+ulei și filtru+manopera). Mașina e X5 4.0 d model 2011 și 175000km.

post-92033-0-40188200-1542663976_thumb.jpeg

post-92033-0-06003700-1542663995_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.