Jump to content

BMW F11 525xd


Wolff

Recommended Posts

ACC va frana singur pana la oprire in combinatie cu cruise control (pilot automat), foarte util in aglomeratie bara la bara (exact unde nu vrei tu sa-l folosesti). Activezi pilotul setezi viteza la 60km/h si o singra lininuta la distanta fata de masina din fata, dupa care nu mai ai grije, poti sa citesti ce vrei (si romane), trebuie doar sa accelerezi foarte putin si usor cand misca coloana, restu face masina.

 

Am testat, functioneaza cum ai descris.

Dar nu e pe gustul meu - pastreaza o distanta cam mare fata de cel din fata, care creste cu viteza (~10m la 30kmh), practic o invitatie sa iti intre altii in fata in traficul de oras; daca apesi frana instinctiv (de exemplu atunci cand stai pe loc, sau atunci cand iti intra cineva in fata), se dezactiveaza; si poti trai cu impresia ca a ramas activ; franeaza mai tarziu si ceva mai brusc decat o fac eu; daca cineva iti intra din scurt si oarecum fortat in fata, nu cred ca franeaza la timp, probabil datorita plasamentului radarului - am intervenit eu de cateva ori.

 

Una peste alta, mi se pare util daca mergi in coloana, in linie dreapta, cu putine opriri la 0kmh, si nu prea schimba lumea banda de mers brusc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pentru ca am avut ceva timp liber la inceputul de an, am facut cate ceva de intretinere:

- revizie cutie viteze la ZF Faur; desi mi se parea ca schimburile de viteze sunt foarte ok si inainte de revizie, acum sunt aproape imperceptibile; asa ca recomand sa faceti aceasta operatiune; cost 1800 ron, ZF Faur - profesionisti.

- articulatie fata - pentru ca mi se parea putin instabila la viteze mai mari, am facut o verificare mai amanuntita a articulatiei fata - recomandarea a fost sa schimb bratele superioare, biletele antiruliu si bieletele directie+capete bara; le-am schimbat pe toate, acum masina e foarte stabila.

 

cred ca in curand va trebui sa schimb si valva EGR, am avut o eroare legata de ea, dar a disparut dupa ce am oprit masina.

 

distronicul e o placere pe autostrada, setezi viteza si distanta si conduci relaxat.

 

inca astept conectorul pt sonorizare, de vreo 3 saptamani cred ca este in vama la posta romana...

Link to comment
Share on other sites

brate superioare - 420 lei x 2 buc (Lemforder)

bari directie - 260 lei x 2 buc. (Lemforder)

bielete antiruliu fata - 120 lei x 2 buc. (Lemforder)

total piese: 1.600 ron

 

Manopera (inclusiv brate superioare): 500 lei.

 

Am schimbat la bmgarage.ro (Bogdan - intr-o perioada era foarte activ aici pe forum); majoritatea lucrarilor le fac la el; foarte multumit de relatia cu el, lucreaza atent.

 

Pentru aceeasi lucrare primisem deviz la Filaret de ~4.800 ron (~2200 bratele, ~900 barile directie, ~500 bieletele, ~1200 ron manopera); consultantul de service mi-a zis ca nu e absolut nicio diferenta intre piesele OE si cele produse de Lemforder pt acest subiect.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

tot asa de intretinere,

va recomand sa curatati galeria de admisie :-)

 

a mea e foarte murdara/incarcata,

daca nu avea probleme cu puterea masinii si nu trepida motorul

nu ma uitam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dupa aproape 3 luni si jumatate, am reusit sa inmatriculez masina: 2 luni si 3 saptmani a durat programarea la RAR, apoi am fost 1 sapt in concediu, si inca 2 saptamani inmatricularea propriu-zisa - drumuri la taxe si impozite, apoi la ANAF si in sfarsit la politie.

 

Concluzii dupa 4 luni de cand o am - a inceput sa imi placa, in primul rand este foarte comfortabila, insa este si suficient de rapida; o perioada mi-am pus problema sa o resoftez, dar nu cred ca e cazul, e suficient de rapida si nu cred ca are rost sa stresez cutia si turbinele.

 

Intre timp am mai facut si cate ceva intretinere la masina:

- schimbat perna de pe dreapta spate (cea de pe stanga a fost schimbata in DE la ~155k km) - la fiecare 2-3 zile gaseam masina lasata pe dreapta spate

- curatare galerie de admisie si EGR; nu erau foarte murdare, dar chiar si asa parca acum motorul trage mai lin

- schimb ulei cutie de transfer

 

Inca astept de 3 luni un amarat de conector, sa termin upgrade-ul de sistem audio (primul conector a fost ratacit de USPS, al doilea a ramas intr-un hotel din US, livrat a doua zi dupa ce a plecat un amic, al treilea e pe drum - sa speram ca asta ajunge)

 

Urmeaza si un detailing exterior, sa se indrepte vremea.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gata, am instalat si amplificatorul, clar se aude mai bine decat HarmanKardon de pe E91, din toate punctele de vedere (claritate, detalii, volum, dinamica, soundstage) - sunt multumit!

 

In sfarsit a ajuns si conectorul de la TechnicPNP; a fost o adevarata epopee, care m-a costat mai mult decat era cazul.

 

1 - Initial am comandat de la 73mustangconv de pe ebay.com, la inceputul lui Decembrie - 60 USD conectorul, 35 USD transportul (USPS), totul platit prin PayPal; dupa 2 luni de asteptare mi-am pierdut rabdarea si am facut claim la PayPal pt refund - pe care l-am primit; pachetul e inca ratacit, USPS nu stie pe unde e.

 

2 - am luat legatura cu TechnicPNP pe site-ul lui - nu trimite in RO...asa ca am gasit alternativa sa il comand sa fie livrat la un hotel din Seattle, unde a fost un coleg la sfarsitul lui Februarie - a stat 6 zile, dar pachetul a ajuns a doua zi dupa ce a plecat el (desi am comandat cu 3 zile inaite sa plece el) - a durat 2 zile confirmarea comenzii, 4 zile procesarea comenzii, 3 zile livrarea; ghinion, 75 USD pierduti.

 

3 - enervat la culme de situatie, am vorbit cu un prieten bun din Canada sa mi-l comande la el acasa (Toronto), si apoi sa mi-l trimita in RO; nu am stiu exact cat o sa ma coste, si m-a cam usturat - sa nu faceti asa: 75 USD conectorul, 35 USD transport US-CAN, 70 USD transport US-RO prin DHL (a fost livrat in 4 zile, a meritat), 30 USD costuri cu transferul bancar, 20 USD taxe vamale...nici nu mai fac totalul - important e ca in sfarsit a ajuns, dupa 3 luni si jumatate.

 

Sa sumarizam si detaliile despre sound setup:

- inlocuit subwoofere cu match 8bmw-d - plug&play

- inlocuit boxe fata cu match 42c - plug&play, includ si un filtru crossover

- amplificator pt subwoofere: ground zero hydrogen

- amplificator pt restul de boxe : helix p six dsp mk2

 

Instalare - conectorul de la TechnicaPNP e plug-n-play, efectiv il conectezi la amp si functioneaza; poate ajuta pe altii detaliile, mie mi-a luat vreo cateva ore sa deslusesc:

- amp HiFI la F11 e in portbagaj in alveola din stanga - foarte usor de ajuns

- soound input in Helix - am conectat cele 2 perechi de RCA-uri la Line Input A,B,C,D

- remote in Helix - nu e nevoie

- sound input pt amp subs - cu un cablu RCAx2 am conectat Line Output din Helix la Ground Zero

- am conectat firele pt boxe la Output channels A-E si cele pt subs la iesirile de la Ground Zero

- am conectat remote out de la Helix la remote IN de la Ground Zero

- am conectat cele 2 amps la baterie (e sub podeaua portbagajului) - foarte usor de conectat; am folosit sigurante de amperaj corespunzator

- nu a fost necesar sa umblu la alte setari fizice (jumperi) la Helix

- am conectat mufa cu tot cablajul de sunet masinii la conectorul TechnicPNP - niciun fir taiat

- pasul final - cu sunetul oprit, am conectat un laptop la Helix, si am incarcat un setup de pe un F31 pt un amp Match PP86dsp (folosesc acelasi soft)

- cu emotii am dat drumul la sunet, si ce sa vezi - chiar a mers.

 

Softul de la Helix (DSP-PC Tool) ofera posibilitati infinite de personalizare pentru fiecare boxa in parte (egalizare, curbe de sunet, filtrare frecvente, gain, timing, etc), momentan nu prea stiu sa le folosesc pe toate, cred ca un inginer de sunet ar intelege tot ce e acolo.

 

Important e ca se aude asa cum ma asteptam, chiar mai bine; am la ce face finetuning in urmatoarele luni.

 

Ce as vrea sa mai fac - evident, sa inlocuiesc si restul de boxe.

Spre surpriza mea, ieri am constatat ca nu am boxe in usile spate, ci doar in plafon deasupra la portbagaj. Asa ca am mai putine boxe de schimbat.

Cel mai probabil le voi comanda noi, pretul e nesemnificativ mai mare decat pe ebay/olx.

- boxa medii HarmanKardon (677A): 200 ron bucata, imi trebuie 3 bucati (1 centru, 2 tavan)

- tweetere HarmanKardon (677A): 250 ron bucata, tot 3 bucati

sau

- boxa medii Bang&Olufsen (S6F2A): 550 ron bucata x 3

- tweetere: 390 ron bucata x 3

Setul de boxe tavan (2 medii, 2 tweetere, enclosure -dar o am deja) costa pe ebay.de 300 euro + 30 eur transport; adica 1550 ron; daca comand noi, ma costa 1880 ron.

Mentionez asta aici pt ca m-a suprins diferenta mica de pret.

 

Cel mai probabil voi comanda cele de la sistemul HK; sper sa nu aiba conectorii diferiti fata de boxele HiFi.

 

Am luat o boxa HK de pe olx, dar este de usa si nu se potriveste la centru - desi are tot 2.5", boxa de usa e ceva mai mare ca dimensiuni decat cea de centru si nu intra in incinta din bord; boxele din tavan sunt la fel ca cea de centru (au aceleasi coduri).

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

250 ron, am semnat o hartie ca imi asum toate riscurile; a durat cam 90 minute.

nu am observat alte modificari in afara de comportamentul parca mai bun al cutiei automate.

 

Hârtia respectivă se referă la riscurile ce pot apărea în urma update-urilor soft, nu prea înțeleg? Nu sunt reprezentanță, să rezolve eventuale probleme? Update-urile de soft sunt opționale toate?

 

Mă tentează și pe mine să fac update, dar nu prea înțeleg chestia asta cu hârtia și asumarea riscurilor...

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Multumesc; kilometri: ~166.000; a costat ~20k euro, la care se vor adauga costurile de transport si inmatriculare.

 

 

 

Multumesc! pt retrofit comfort access, am gasit un kit la urmatorul link

https://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-5-series-f10-f11-f07/convenience-retrofits/comfort-access-kit

 

trebuie sa gasesc pe cineva care sa il monteze, probabil la primavara.

 

 

Dai 20 de mi de euro si te zgarcesti la 500 euro impozit pentru un 3 litri? trist

  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Tot la Andrei montajul??

Nu, acum am instalat la cei care mi-au vandut boxele si amplificatoarele; nu sunt la fel de buni ca Andrei, dar cu rabdare si citit pe net (eu) s-au descurcat.

 

Hârtia respectivĂŁ se referĂŁ la riscurile ce pot apĂŁrea ĂŽn urma update-urilor soft, nu prea ĂŽnțeleg? Nu sunt reprezentanțĂŁ, sĂŁ rezolve eventuale probleme? Update-urile de soft sunt opționale toate?

 

MĂŁ tenteazĂŁ și pe mine sĂŁ fac update, dar nu prea ĂŽnțeleg chestia asta cu hârtia și asumarea riscurilor...

Pai e simplu - daca se prajeste un modul in timpul update-ului, tu platesti inlocuirea; se intampla foarte rar, dar se mai intampla.

 

Dai 20 de mi de euro si te zgarcesti la 500 euro impozit pentru un 3 litri? trist

Nu e chiar asa simplu - sunt diferente destul de mari de costuri in 3 ani de exploatare:

+500 euro impozit *3

+200 euro la casco *3

+50 euro * 12 * 3 la combustibil

adica in jur de 4.000 euro diferenta in 3 ani; la care adaugi faptul ca o masina de 3l e mult mai greu de revandut in RO.

Am avut in trecut motor de 3l, si costa destul de mult luxul asta - te bucuri de el in maxim 5% din km parcursi; dar cu sufletul iti dau dreptate - trebuia sa imi cumpara un F31 335d :frantics:

  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

Pai e simplu - daca se prajeste un modul in timpul update-ului, tu platesti inlocuirea; se intampla foarte rar, dar se mai intampla.

 

 

Tot mi se pare dubios să îmi asum eu un risc pe un update pe care îl fac ei, poate doar în cazul în care e opțional, atunci da, e ca un firmware sau un update de BIOS, etc. Înlocurie = piesă + manoperă presupun :logik:

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Inspirat de retrofitul facut de colegul flavius.paul, am comandat de pe ebay.com kitul de leduri + manere + cabluri (~90 USD)

 

Acum urmeaza partea mai grea, instalarea - e cineva prin Bucuresti care se ocupa de asa ceva? PM daca stiti info.

 

Aveti idee daca exista in usi deja tras cablajul pt iluminat ambiental? ar fi prea frumos sa fie asa usor.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Gata, am rezolvat cu montajul, e mai simplu decat pare, dar totusi migalos (300 lei manopera, cam 3h)

Kitul include:

- 9 benzi led de dimensiuni potrivite (cate 2 la fiecare usa - trim + buzunar depozitare jos, 1 pentru ornamentul de deasupra torpedoului)

- 4 manere usi (cu led inclus) - fiecare are un buton minuscul care poate schimba culoarea pt acea usa (alb-bleu sau amber - culoarea bmw)

- cablurile pentru conectare, inclusiv mufele care se leaga la masina

- mufele sunt practic niste splittere - se conecteaza in locul comenzilor geamurilor, si impart cablul in 2 - 1 fir pt mufa pentru pentru conectarea comenzilor geamurilor, 1 fir pentru iluminatul interior - nu e nevoie sa tai niciun fir

- ledurile lucreaza in sincron cu restul iluminatului interior

- nu sunt erori in bord sau pe tester

- arata foarte bine, se potriveste perfect cu ambientul interior

 

Montajul - singura parte dificila este la usa sofer, acolo nu ai de unde sa iei curent din usa, pt ca difera mufa de la comenzile geamuri (se comanda toate cele 4 usi); asa ca trebuie luat curent de la butonul deschidere portbagaj

- se desface fata de usa (exista destule filme pe youtube)

- se desface zona de langa buton deschidere portbagaj

- se scoate mufa din buton, se pune spliterul si se conecteza mufa butonului in mufa din cablaj led

- se trag cablurile inspre usa (se desface capacul lateral, se baga cablul prin mufa si apoi in usa);

- atentie, de la butonul portbagaj pleaca 2 fire - unul spre usa, unul spre ornament pasager (eu nu am instalat acea banda led, pt ca din fabrica nu este iluminat acoloa)

- se lipeste banda led pe partea superioara a buzunarului de depozitare (firul inspre spate) si pe ornament (firul inspre fata)

- se conecteaza mufele (intre spliter-maner si maner-benzi led); acum ar trebui facut un test (butonul pus pe pozitii sau pe faca scurta)

- se monteaza fata de usa la loc si e gata prima usa

 

La celelalte trei usi e mult mai simplu

- se desface fata de usa (exista destule filme pe youtube)

- se desface mufa de la comenzi geamuri, se conecteaza spliterul, se conecteaza mufa comenzi geamuri in spliter

- se lipeste banda led pe partea superioara a buzunarului de depozitare si pe ornament

- se conecteaza mufele; acum ar trebui facut un test (butonul pus pe pozitii sau pe faca scurta)

- se monteaza fata de usa la loc si e gata prima usa

 

Cost total: 350 lei (90 usd) kitul led, 300 lei instalarea (se poate face si acasa, dar trebuie rabdare)

De unde am comandat si unde am instalat - cine doreste detalii, va dau in PM; nu vreau sa fie considerat reclama.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

asa arata rezultatul final si la mine; intensitatea se regleaza de la rotita de langa comutatorul de lumini, impreuna cu tot restul de iluminat interior; in film este la intensitate maxima.

 

 

cateva poze de la instalare, nu am facut mult pt ca instalare e destul de simpla.

- conectare usa fata (din butonul deschidere portbagaj)

- conectare usa spate (la fel este si pt usa pasager)

post-62803-0-82954100-1522911189_thumb.jpg

post-62803-0-50438600-1522911195_thumb.jpg

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Da, au intensitate luminoasa mai mare decat cele din fabrica (OE = un generator de lumina LED + o fibra optica prin care se transmite lumina).

In film sunt la intensitate maxima; la minim sunt foarte discrete.

Link to comment
Share on other sites

intensitatea se regleaza de la rotita de langa comutatorul de lumini, impreuna cu tot restul de iluminat interior; in film este la intensitate maxima.

 

pt reglaj intensitate se foloseste functionalitatea existenta deja in masina - rotita de langa butonul de lumini

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cateva update-uri:

- schimbat volanul sport cu volan M cu padele

- codat cutia in 2TB

Masina e mai placut de condus, cutia schimba mai sus; volanul M e ceva mai gros decat cel sport, are o priza mai placuta si mai comfortabila; acum masina chiar imi place, am si facut caetva drumuri de 5-600 km - o adevarata placere pt sofer si relaxare pt pasageri.

 

- schimbat curea accesorii + role intinzatoare (ambele OE) - de ceva timp scartaia putin la pornire; dupa schimb a disparut zgomotul respectiv, si parca per total masina e mai silentioasa

 

- schimb lichid de frana; parca franeaza mai bine, dar e posibil sa fie doar o impresie

 

Ma bate gandul sa pun pachet M, dar inca nu sunt hotarat; m-ar costa vreo 2.000 euro cu tot cu praguri m si jante style 350M, parca e cam mult; o varianta ar fi sa schimb doar bara fata (m-ar costa vreo 500 euro) dar nu imi dau seama cum ar da asa (bara fata M, bara spate normala, praguri normale, jante style 328).

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.