Jump to content

Temperatura mica in afara orasului


GreatValue

Recommended Posts

E vorba de un E90 320d 163 CP.

 

Daca merg prin oras, dupa cativa km se ridica pe la 90 grade.

Insa, daca merg in afara orasului la o temp externa de ~ 10 grade, apa imi sta pe la 68-75 grade Celsius.

 

Ce cred eu:

Termostatu de la pompa de apa e blocat pe deschis !

 

Ce mai e important:

Am facut bypass la circuitul de antigel care intra in EGR-Cooler, deci termostatul de la EGR e in aer.

 

Daca e de la termostatul de la EGR as vrea sa si inteleg cum functioneaza acesta, rolul lui in toata ecuatia, si daca ma poate afecta in vreun fel ca merg asa.

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

E vorba de un E90 320d 163 CP.

 

Daca merg prin oras, dupa cativa km se ridica pe la 90 grade.

Insa, daca merg in afara orasului la o temp externa de ~ 10 grade, apa imi sta pe la 68-75 grade Celsius.

 

Ce cred eu:

Termostatu de la pompa de apa e blocat pe deschis !

 

Ce mai e important:

Am facut bypass la circuitul de antigel care intra in EGR-Cooler, deci termostatul de la EGR e in aer.

 

Daca e de la termostatul de la EGR as vrea sa si inteleg cum functioneaza acesta, rolul lui in toata ecuatia, si daca ma poate afecta in vreun fel ca merg asa.

 

Mersi

 

 

Nu inteleg exact ce vrei sa spui prin " termostatul de la EGR e in aer".... Adica l-ai dat jos ?

 

Da! In mod sigur problema este la unu dintre cele 2 termostate... Te sfatuiesc sa le schimbi pe ambele deotata ca sa nu mai ai probleme pe viitor :thumbsup:

 

Termostatul EGR este la fel de important ca si cel general... Daca este blocat pe deschis temperatura motorului cu greu v-a creste peste 70 de grade..

Link to comment
Share on other sites

La cum descrii fenomenul eu spun ca este termostatul de la EGR. La E46 piese costa undeva in jurul a 100 ron, deci sincer nu merita bataia de cap sa merg cu ea asa. Cand se va lasa frigul mai serios, acul iti va sta si mai jos de 60-70 grade, si ai sa sesizezi ca nici habitaclul nu mai are capacitatea de incalzire cum trebuie. Ajungi apoi sa pui carton in fata raditorului...been there done that timp 400km pe in drum in afara, pentru ca m-am incapatanat sa nu schimb o piesa de 100 ron.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa schimbi ambele termostate si rezolvi problema. Este o problema comuna la M47. Din fericire nu-i costisitoare si se schimba relativ rpd. Iti sugerez sa le cumperi pe ambele pe Behr, fiind componente OEM, in principiu aceleasi ca si cele OE. Bafta.
Link to comment
Share on other sites

original e original.....behr nu e original. daca vrei sa faci treaba ca la carte, schimbi ambele termostate cu piese originale. daca vrei mai low cost, incepi sa schimbi termostatul egr cu unul pe producator si vezi daca se rezolva problema. daca tot nu sta apa la jumatate, schimbi si termostat principal :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Cand am detinut E90-ul am avut intr-o iarna aceeasi problema cu caldura si dupa le-am schimbat pe ambele pe Behr. Behr este producator de piese originale(OE) adica OEM, cel putin la BMW si pt anumite modele. Cel putin la E90, NFL tot ei fabrica si termostatele OE. Nu vreau sa incep iar polemicile vis-a-vis de OE vs OEM, dar asa cum am tot zis si pe alte topicuri, in 90% din cazuri, piesele OEM nu difera cu nimic in principiu fata de piesele OE, exceptand lipsa codurilor BMW si ambalajul de BMW. Sa nu confundati cu cele aftermarket, unde si o piesa OEM este tot o piesa aftermarket in principiu, doar ca respectiva piesa este produsa de acelasi producator care produce si piesa originala si o vinde direct pe piata fara codurile si ambalajele originale ale clientului final. Intamplarea face sa lucrez intr-o multinationala care produce aceleasi piese in aceste doua scenarii si cel mai important folosind aceleasi piese, exceptand logo-uri si P/N-uri de OE atunci cand produce piese separat. Pentru ambele situatii, se foloseste aceeasi linie de productie. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

RaYn3 daca zici tu atunci treaba e simpla. Am mai invatat ceva.

GreatValue schimba termostatele/termostatul cum crezi tu, ia in considerare ce zic si altii.

Daca ai DPF si nu ai apa la 90 grade atunci nu iti va face regenerarea, astfel vei avea cheltuieli mai mari.

Daca nu ai DPF, se uzeaza mai repede motorul + stai mai mult timp in frig(cum a mai spus un coleg mai sus) + consum ceva ceva mai mare, poate ma insel, dar nu cred. Apa neavand temperatura indicata, motorul nu functioneaza in parametrii optimi.

Link to comment
Share on other sites

Eu am anulat racitoru de la EGR ( adica circuitul de antigel din el, implicit termostatul ) pentru ca-l banuiam ca e fisurat si imi baga presiune in instalatie de racire, naiba sa-l ia, parca atunci dupa ce l-am anulat un a mai fost chiar atat de mare presiune cand desfaceam busonul de la vas.

Voi incerca sa-l pun la loc in circuit sa vad daca face presiune. Asta ar fi pasul 1.

De asemenea, da, voi schimba probabil cele 2 termostate daca EGR-Coolerul nu e spart.

 

Intrebare:

Daca am sti ca termostatul de la pompa de apa e OK 100%.

Cum, si ce anume face, si cand, si de ce, termostatul de la EGR. Vreau sa inteleg rolul lui si cum poate influenta situatia daca e stricat doar el.

Link to comment
Share on other sites

Eu am anulat racitoru de la EGR ( adica circuitul de antigel din el, implicit termostatul ) pentru ca-l banuiam ca e fisurat si imi baga presiune in instalatie de racire, naiba sa-l ia, parca atunci dupa ce l-am anulat un a mai fost chiar atat de mare presiune cand desfaceam busonul de la vas.

Voi incerca sa-l pun la loc in circuit sa vad daca face presiune. Asta ar fi pasul 1.

De asemenea, da, voi schimba probabil cele 2 termostate daca EGR-Coolerul nu e spart.

 

Intrebare:

Daca am sti ca termostatul de la pompa de apa e OK 100%.

Cum, si ce anume face, si cand, si de ce, termostatul de la EGR. Vreau sa inteleg rolul lui si cum poate influenta situatia daca e stricat doar el.

 

Pai e simplu.... Termostatul de la EGR e un termostat ca oricare altul, nimic special... El are rolul de a raci gazele care intra in EGR, face acest lucru cu antigelul din instalatie (el se deschide cand ajunge la temperatura optima si lasa sa treaca putin antigel cat sa mentina acea temperatura )

 

 

hBVimLK.jpg

 

Din aceasta poza ar trebui sa iti dai seama ca daca el este stricat (blocat pe deschis) va actiona ca un bypass si antigelul va trece prin el dupa care intra in radiator unde are loc procesul de racire al antigelului iar apoi in motor si atunci e clar ca nu ti se va ridica temperatura la 90 de grade cat trebuie...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.