Jump to content

E90D LCI EURO 5 N47- Ulei in furtunul de la filtrul epurator, capacul cul


Recommended Posts

Salutare baieti,

 

La un 318D LCI, 2009, N47D20U1, Euro5, am observat ca masina a mancat ulei, in jur de 300ml la 4000km.

Am schimbat furtunul care vine de la filtrul epurator, deoarece avea pete de ulei la ambele extremitati (am atasat poza cu furtunul nou).

 

 

As avea cateva nelamuriri, daca ma puteti ajuta: :download:

 

1) Eu am schimbat furtunul sa nu mai vad ulei ca se scurge, dar e normal ca treaca ulei prin acel furtun care vine de la filtrul epurator? (am atasat poza 00, 01.jpg)

 

2) Unde merge mai departe acel ulei care vine prin furtunul de la filtrul epurator?

 

3) E posibil sa fie filtrul epurator infundat?

 

4) Filtrul epurator la EURO5 pare ca si turnat, fiind incorporat in capacul culbutori? (am atasat poza 02.jpg) Nu l-am putut desface si vad ca e lipit de capacul culbutori, sau ma insel?

 

Sper ca am dat toate detaliile necesare.

Astept ajutorul vostru.

:popcorn: :drinks:

post-64499-0-11152100-1510738966_thumb.jpg

post-64499-0-16833500-1510738971_thumb.jpg

post-64499-0-21066900-1510738975_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

1. Mda, este normal sa treaca vapori de ulei ....

 

2. Turbina , intercooler , admisie (unde o parte din vapori raman amestecati cu gazele de la EGR si formeaza depuneri) si restul este tras de motor si ars in cilindrii.

 

3.Daca era infundat ar mai ii trecut ulei pe acolo ?

 

4. Filtrul este turnat in capacul de la culbutori , nu ai cum sa umbli la el .

Edited by OPaul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Filtrul epurator e mai mult un decantor. Ce trece prin el sunt doar gaze/vapori de ulei care au scapat necondensati.

Daca ai asa consum de ulei, ori esti prea greu la talpa, ori nu e ok uleiul ce il folosesti.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:frantics: :yahoo:

Multumesc de raspunsuri, mi-ati raspuns la fiecare intrebare.

 

Adevarul e ca acei 4000km i-am facut pe autostrada spre Germania si inapoi. Iar in Germania tot pe la 200-220km/h mergeam. :zorro:

 

Cam cat de des ar trebui schimbat acel filtru epurator? Daca e in aceeasi bucata cu capacul culbutori, ar fi ceva investitie mai mare si atunci ma indoiesc ca a fost schimbat des. daca as stii ca intr-adevar consuma mult ulei si ar fi din cauza filtrului epurator, l-as schimba.

:good:

Link to comment
Share on other sites

Verifica sa nu ai pierderi de ulei la intercooler (problema cunoscuta la n47). Daca exista, vei vedea ulei pe scut in partea stanga. Te uiti pe langa furtunul de la epurator. Eu aveam senzatia ca papa ulei, defapt pierdea pe la racord intercooler. Se schimba un oring si se rezolva problema
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Verifica sa nu ai pierderi de ulei la intercooler (problema cunoscuta la n47). Daca exista, vei vedea ulei pe scut in partea stanga. Te uiti pe langa furtunul de la epurator. Eu aveam senzatia ca papa ulei, defapt pierdea pe la racord intercooler. Se schimba un oring si se rezolva problema

 

Am verificat si pierderi nu am pe la intercooler.

 

Ulei am Castrol Magnatec Diesel DPF - 5W40.

 

Nedumerirea mea e de ce trece asa mult ulei prin acel furtun care vine de la filtrul epurator?

Am schimbat acel furtun de aproximativ o saptamana in care nu am facut mai mult de 100-150km si aseara cand am scos furtunul si am verificat, mi-a ramas degetul plin de ulei dupa ce l-am scos din acel furtun.

 

Din cate ziceati mai sus ar trebui sa treaca doar vapori (asa stiam si eu), e posibil sa fie ceva spart la filtrul epurator si sa improaste ulei pe acolo?

Masina e un 318D de 143HP dar din cate am vazut masina am cumparat-o direct cu soft (mi-a verificat-o cineva care se ocupa cu asa ceva).

Link to comment
Share on other sites

DIn epurator nu iasa ulei , iasa vapori care se tot condenseaza , la gura epuratorului , acel furtun , intercooler , admisie ... pana ce este aspirat in motor o parte din el ajunge sa se condenseze pe tot traseul ... asta se intampla mai mult cand esti la relanti sau mergi in ture mai joase (prin oras)... Stai linistit ca nu este nici o problema.

Avand in vedere ca ai mers cu +200km/h prin Germania, este normal sa iti consume ceva ulei

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca se stresezi pt nimic. Sincer eu nu vad ulei acolo unde zici tu, dar ma rog.

 

E foarte curat furtunul deoarece e nou, montat de 1 sapt. E plin de ulei in interiorul lui.

 

DIn epurator nu iasa ulei , iasa vapori care se tot condenseaza , la gura epuratorului , acel furtun , intercooler , admisie ... pana ce este aspirat in motor o parte din el ajunge sa se condenseze pe tot traseul ... asta se intampla mai mult cand esti la relanti sau mergi in ture mai joase (prin oras)... Stai linistit ca nu este nici o problema.

Avand in vedere ca ai mers cu +200km/h prin Germania, este normal sa iti consume ceva ulei

 

Faza cu aia 4000km a fost cu furtunul vechi.

Exact cum am scris si mai sus, am schimbat acel furtun de aproximativ o saptamana (in poza apare cel nou) in care nu am facut mai mult de 100-150km in oras si aseara cand am scos furtunul si am verificat, mi-a ramas degetul plin de ulei dupa ce l-am scos din acel furtun.

Edited by sam.sneakers
Link to comment
Share on other sites

E foarte curat furtunul deoarece e nou, montat de 1 sapt. E plin de ulei in interiorul lui.

 

 

 

Faza cu aia 4000km a fost cu furtunul vechi.

Exact cum am scris si mai sus, am schimbat acel furtun de aproximativ o saptamana (in poza apare cel nou) in care nu am facut mai mult de 100-150km in oras si aseara cand am scos furtunul si am verificat, mi-a ramas degetul plin de ulei dupa ce l-am scos din acel furtun.

 

Furtunul ala are rolul de a nu lasa vaporii si uleiul condensat sa iasa din system ... Daca l-ai schimbat asta nu inseamna ca nu o sa mai gasesti ulei prin el. Uleiul se mai evapora din motor + se mai acumuleaza si alte gase ce trebuie sa iasa pe undeva , si de aia este acel epurator acolo sus de tot, sa lase doar vaporii + alte gaze sa iasa si sa nu faca presiune in motor.

Nu cred ca este cineva care sa isi bage degetul in furtunul de la epurator si sa nu se manjeasca cu ulei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E normal sa aiba ulei in interior!

:blink:

 

Nu am problema ca e ulei, eram stresat sa nu fie in cantitate prea mare, daca cumva e stricat ceva (filtru epurator poate) sa inlocuiesc.

Sa nu umblu cu masina daca e ceva defect si poate se poate inrautati.

Nu ma deranjeaza sa mai completez din cand in cand cu ulei.

 

Toata povestea a inceput deoarece un prieten cu un 118D din 2010, care are acelasi motor N47 (N47D20U0, doar ca e EURO4 - fata de al meu N47D20U1, EURO5), nu avea absolut deloc scurgeri in acel furtun care vine de la epurator, pur si simplu era perfect la interior, fara urma de ulei.

:bye:

Link to comment
Share on other sites

Nu are cum sa fie Euro 4 ,e N47D20U0 (cod care se vede doar in Rheingold, pe motor scrie N47D20C care inseamna Euro 5) am eu la E60, este tot Euro 5.

Si nu are codul N47D20U0 deoarece asta este cod de 120, 118D are ceva de genul N47D18UC sau ceva de genu), deci 99,9% prietenul tau are Euro 5.

M-am interesat foarte bine la codurile astea de motor de cand l-am schimbat pe al meu. Iar din 2009 a aparut N427D20C care este acelasi cu 118-120-318-320-520-X1-X3, cel dinainte de 2008 are N47D20A Euro 4 care nu se poate monta in locul N47D20C si invers.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La N47 niciodata.

 

Salut,

 

Esti sigur ca acest filtru epurator nu se schimba niciodata la N47?

Doar intreb,no offence,ptr ca parerile sunt impartite.Am vrut eu sa-l schimb si e 2500 roni :frantics: ,si este doar original.

O sa-l las asa ptr moment dat ma tem sa nu afecteze turbina sau altceva.

Link to comment
Share on other sites

Pai de ce modelul vechi de filtru se schimba si acesta nu?Ca sa beneficiezi de garantia la turbina(dupa reconditionare) prima conditie este sa schimbi filtru epurator,apoi cel de ulei si uleiul.Ma gandesc ca daca nu era asa de important nu era ca si conditie in acordarea garantiei.
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa schimbi firma unde iti reconditionezi turbina ... Asa ceva mah !!!

 

PS: La modelele vechi se schimba filtrul de la epurator pentru ca are un filtru de pasla si este facut sa fie schimbat , si la modelele mai noi ''N'' nu mai este acel filtru , epuratorul este facut ca un decantor si nu ai de ce sa il mai schimbi ca nu are ce sa se mai infunde.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.