Jump to content

Bmw e92 320d pierde/consuma ulei la peste 3000rpm


Recommended Posts

Am un bmw e92 320d care îmi pierde sau consuma ulei la peste 3000 de rotații si pierde chiar destul de mult cred ca in jur de 200-300 de grame la 200km dacă merg cu ea pana in 2500 rpm nu scade deloc nivelul.Stie cineva care ar putea fi problema?ms

 

E normal. Eu sa fiu tu nu i-as face nimic.

 

Si la mine face exact ca la tine; batrana mea E90 cu peste 350k km. Never miss a bit!

 

(daca incepe sa piarda ulei intre schimburi, la turatii de pana in 2500 rpm, atunci m-as ingrijora! am masina de 5 ani)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Realizezi ca ce spune el inseamna sa completezi in jur de 10 litri de ulei in 10k km, nu?... Chiar sper ca nu sunt persoane care amana repararea unor probleme atat de serioase. Foarte curand de la consumul asta de ulei se duc si sondele si catalizatorul.
Link to comment
Share on other sites

Realizezi ca ce spune el inseamna sa completezi in jur de 10 litri de ulei in 10k km, nu?... Chiar sper ca nu sunt persoane care amana repararea unor probleme atat de serioase. Foarte curand de la consumul asta de ulei se duc si sondele si catalizatorul.

Realizez exact ce am spus. Si de aceea si stiu ca la 3000rpm nimic nu va tine tine uleiul in motor! Nu ma intreba de unde stiu pentru ca stiu.

Turbina nu este vreun dop dupa cum nici valvele sau segmentii NU pot face mare lucru mai ales daca (sa zicem) conduci cu a 5-a la 100km/h si 3000rpm constant.. Sunt sigur ca unii o fac si se mira mai apoi. :frantics:

 

Tot ce trebuie sa faca e sa isi schimbe stilul in care isi conduce bmw-ul. Altfel o sa scrie in multe pagini ce i se intampla..

 

Logica ta unde este?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, tu cred ca nu ai habar despre ce vorbesti. In prezent am un diesel care vede constant +3000 rpm in afara localitatii si mananca sub 1 litru de ulei in 10k km. Motoarele sunt proiectate sa functioneze pe toata plaja de turatii si doar un motor cu probleme tehnice mananca atat de mult ulei. Si daca mergi cu un benzinar si il tii prin absurd la 6000 ture 300km si tot ar fi anormal sa manance atat de mult ulei (peste 1 litru in 1000km). Un motor in stare buna folosit la 100 kmh si 3000rpm n.ar trebui sa consume sub nicio forma mai mult de 200-400ml ulei in 1000km. Daca si 3000rpm e mult atunci cu cat vrei sa mergi cu masina? Cu 70kmh? Un diesel are in jur de 150kmh la 3000rpm in treapta 5 iar un benzinar in jur de 110kmh. Majoritatea masinilor de pe forum sunt proiectate sa functioneze normal la viteze si mai mari de atat. Daca masina ta mananca atat de mult ulei eu zic sa te apuci de reparat.
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, tu cred ca nu ai habar despre ce vorbesti. In prezent am un diesel care vede constant +3000 rpm in afara localitatii si mananca sub 1 litru de ulei in 10k km. Motoarele sunt proiectate sa functioneze pe toata plaja de turatii si doar un motor cu probleme tehnice mananca atat de mult ulei. Si daca mergi cu un benzinar si il tii prin absurd la 6000 ture 300km si tot ar fi anormal sa manance atat de mult ulei (peste 1 litru in 1000km). Un motor in stare buna folosit la 100 kmh si 3000rpm n.ar trebui sa consume sub nicio forma mai mult de 200-400ml ulei in 1000km. Daca si 3000rpm e mult atunci cu cat vrei sa mergi cu masina? Cu 70kmh? Un diesel are in jur de 150kmh la 3000rpm in treapta 5 iar un benzinar in jur de 110kmh. Majoritatea masinilor de pe forum sunt proiectate sa functioneze normal la viteze si mai mari de atat. Daca masina ta mananca atat de mult ulei eu zic sa te apuci de reparat.

Ok.

Eu o las pe a mea asa cum e!

Nu pot sa cred ce spui pentru ca vreau sa traiesc in realitate.

Motorul masinii mele trage bine; are ENORM DE MULTI KM si merge impecabil (am vrut sa spun 'toarce" linistit la relanti.. dar trage si in ture.. )

Cu parere de rau cred ca exista doar in carti ce spui tu.

 

Sa ma apuc sa demontez/suspectez un motor pentru ca la 3000 rpm consuma iar pana in 2500 nu!? ;) Multumesc dar ii las pe altii sa o faca!

Sa mesteresc (numai pentru ca unii isi dau cu parerea pe forum?) la un motor diesel care nu are nimic (decat ca pierde ulei la 3000rpm regim constant..) scuza-ma dar e mult mai complicat un diesel fata de un benzinar (..ca tot iti place sa le compari) in ceea ce tine de diagnoza.

 

Te asigur ca turatia la mine sta la 1800-1850rpm la 110km/h treapta a 6-a. Nu am cum sa merg cu 70km/h in a 6-a..

Consumul?

844km garantat cu 50 litri, in medie 5,65 l/100km in temperaturi de la 5 la 25-30 grade cu distante de 25-30 km, zilnic, dimineata si seara.

 

La tine e altfel?

Mi-ar placea sa explic dar nu mai am timp.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Bimmer trebuie sa te contrazic, am mers si cu 200 km/h aproape 50 km constant cat de cat daca se baga vreo masina in fata si trebuia sa micsorez viteza si tot asa...nu a consumat gram de ulei. Daca nu are nici-o problema, nu trebuie sa consume la niciun fel de turatie ulei, acolo e o problema, ca iti este mai usor tie sa nu te apuci sa investighezi e altceva, insa nu poti afirma ca nu are nimic.

 

Sunt curios daca ai vinde-o ce ai raspunde la intrebarea "mananca ulei?"

Edited by WIN60
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca nu are nici-o problema, nu trebuie sa consume la niciun fel de turatie ulei, acolo e o problema, ca iti este mai usor tie sa nu te apuci sa investighezi e altceva, insa nu poti afirma ca nu are nimic.

 

Sunt curios daca ai vinde-o ce ai raspunde la intrebarea "mananca ulei?"

.. Deci noi luam/avem masini cu, cel putin 100k km in bord si avem pretentia sa nu consume ulei in nici o plaja de turatie!?!

Unii viseaza sau chiar cred, dar eu nu voi fi acela.

Am luat masina la 250k km si am facut 100k km cu schimburi de ulei la 10-15k km iar motorul NU CONSUMA uleiul daca nu trec de 2500rpm; in toata perioada asta asa a consumat INTOTDEAUNA motorina (ca mai sus; a, are si injectoarele din fabrica la 350k km)! Iar eu sa cred ca motorul e cu probleme (mari)?? Uzura desigur ca exista, ca doar de aceea schimbam uleiul..

(..Daca nu se rupe lantul intre timp, ne auzim peste 3,4,5 ani.. cu, consumul de ulei si economia si poate atunci o sa desfac ceva mai mult decat surubul de la baie motorului ..sau sa ii curat admisia si EGRul! A si sa ii schimb bujiile) ;)

 

Masina mea nu va fi de vanzare niciodata! Dar daca ar fi sa raspund la aceea intrebare as raspunde ca mai sus. Ii las pe aia care vor masina fara consum de ulei sa isi vada de treaba!

(a, eu am uitat sa intreb daca consuma ulei (pe cuvant) mi-a placut cum merge masina (si chiar a trepidat o data in stilul caracteristic volantei uzate..) DAR am crezut CUM au fost facuti atatia km.. adica foarte multi pe autostrada, si acelasi propietar mai avea in curte inca 2 bmw-uri; asta a fost suficient sa ma convinga ca ii plac bmw-urile, ca probabil le-a schimbat (uleiul) la timp.. /masina are primele 4 schimburi de ulei in reprezentanta la 30k km!)

 

(pana si dealerul mai mult sau mai putin oficial spune ca e normal un consum de ulei(!) iar noi stam sa ne contrazicem..?)

..N-am citit/aflat de nicaieri ca dealerul isi asuma (si repara) consumul de ulei reclamat de prea multi! Poate imi aratati ceva declaratii oficiale, voi cei care credeti ca motoarele nu trebuie sa consume ulei indiferent de turatie..!

Asa ca WIN60 cu regret nu te cred.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Orice producator da un consum tehnologic tolerat de motor in 10K. nu specifica regimul de mers, daca va informati putin cam toata lumea merge pe 1l la 10K> nu mai vorbesc de grupul VAG care da chiar 1l/1000km. condus in situatii extreme. Cum majoritatea masinilor au peste 200K. mi se pare de bun simt un consum de 1l la 10K. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Orice producator da un consum tehnologic tolerat de motor in 10K. nu specifica regimul de mers, daca va informati putin cam toata lumea merge pe 1l la 10K> nu mai vorbesc de grupul VAG care da chiar 1l/1000km. condus in situatii extreme. Cum majoritatea masinilor au peste 200K. mi se pare de bun simt un consum de 1l la 10K.

De ce ar trebui sa dea detalii fabricantul despre ce regim de turatie ar trebui tinut motorul? Face un motor sa il turezi pana in (sau aproape de) rosu, nu; cine se uita la consumul de ulei dupa asta; ce pretentii sa ai? Ce se intampla la rosu oare? ;)

Asta tine de intelegerea si educatia auto a fiecaruia!!

Ce vreti sa fie fabricata masina perfecta!? Sau nu a-ti inteles pana acum cat de bun e uleiul sintetic (care INCA DIN FABRICA TOATE MOTOARELE "moderne" il au - eu sunt de generatie mai veche, am crescut cu alte idei despre ce ulei se pune mai demult in motor cand e nou; unii inca isi amintesc!) ..si cum fabricantul militeaza/recomanda sa fie schimbat la 30k km(!!) (ma mir ca nu au scos lege); ...oare de ce?! Ca sa va mai duceti sa cumparati si alte masini mai putin uzate;) pai ce, vreti sa faca motorul perfect, ..sa nu va mai vada la ochi!? :))

 

Ca si faza cu filtrele DPF! Cati dintre primii cumparatori au fost informati, indrumati de dealer pe ce tip de masina sa dea banu'???

..Cei mai multi vor economie si comfort cand isi iau o masina; in ziua de azi trebuie sa le analizezi/intelegi ca sa le ai.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1. Nu pot sa cred ce spui pentru ca vreau sa traiesc in realitate.

2. Motorul masinii mele trage bine; are ENORM DE MULTI KM si merge impecabil (am vrut sa spun 'toarce" linistit la relanti.. dar trage si in ture.. )

Cu parere de rau cred ca exista doar in carti ce spui tu.

 

3. Sa ma apuc sa demontez/suspectez un motor pentru ca la 3000 rpm consuma iar pana in 2500 nu!? ;)Sa mesteresc (numai pentru ca unii isi dau cu parerea pe forum?) la un motor diesel care nu are nimic (decat ca pierde ulei la 3000rpm regim constant..)

4. scuza-ma dar e mult mai complicat un diesel fata de un benzinar (..ca tot iti place sa le compari) in ceea ce tine de diagnoza.

5. Mi-ar placea sa explic dar nu mai am timp.

 

 

1. Nu traiesti in realitate. In realitate un motor diesel de e90 in stare buna, fie el rulat 50k sau 500k km nu ar trebui sa manance mai mult de 1-2 litri in 10k km, indiferent de stilul de mers. Am prieteni cu e90 320d FL si NFL care merg cu masinile sute de km cu viteze de 160-200kmh (+3000rpm) si niciunul nu a completat mai mult de 1 litru intre schimburile de ulei.

2. Motorul meu are in momentul actual 380k km. Este un 2.0 tdi 140 cai. Nu da fum, trage foarte bine, mi-a consumat aprox. 1 litru de ulei intre schimburile de ulei. Modul de utilizare: mers in afara localitatii preponderent peste 150kmh, atins 4000-45000rpm zilnic atat urban cat si extraurban. Ulei Motul 5w40, folosit 11 000km. In momentul actual are Liqui-Moly 5w30, este utilizat in acelasi stil si inca este peste jumatate nivelul de ulei (am schimbat uleiul de 5000km).

Ultimul motor detinut de mine: e46 2.0 valvetronic, utilizat destul de des peste 4000rpm (avea 4000rpm in ultima treapta la 140kmh) consum de ulei 150ml la 1000km. Vedea 6000-6500rpm destul de des. Acelasi ulei, Motul 5w40.

3.NU este normal ca un motor, fie diesel sau benzina sa consume ulei peste 3000rpm.

4.Nu este deloc asa complicat un diesel fata de un benzinar. Motoarele pe benzina din prezent sunt extrem de complexe. Majoritatea utilizeaza turbina, au un sistem de injectie complex(si scump) etc. Chiar as vrea sa imi argumentezi de ce ti se pare ca e asa complicata diagnoza unui motor diesel. Mai ales ca in cazul consumului de ulei sunt 2-3 cauze principale, nu e mare filosofie.

5.Timp ai, dar n-ai nimic de spus. Nu vreau sa fiu rau sau sa jignesc aiurea, dar sa consideri ca este normal sa completezi 10 litri de ulei in 10k km este aberant.

 

Singura persoana la care am vazut o masina care sa consume ulei si sa nu aiba probleme tehnice este cineva care are un M5 F10 si careia ii consuma 1 litru de ulei in 1500-2000km. Dar aici vorbim de un motor sport, un 4.4 V8 de 575 cai si care in cazul mentionat de mine este folosit numai de alergatura, adica motorul vede 7000rpm la fiecare 2 minute de utilizare.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, tine tu motorul ala in sub 3000rpm si o sa schimbi la turbine de te saturi. Probabil din motivul asta iti si consuma ulei, e turbo pe duca datorita stilului de mers subturat. Valabil si pentru initiatorul topicului.

 

Nu, nu e ok sa iti consume mult ulei la peste 3000rpm si km aia ai tai nu sunt multi. Am vazut masini diesel turbo cu peste 600k km care nu consumau mai mult de 1,5L/10k km, in orice regim de turatii ar fi fost exploatate.

 

Chiar nu va mai inteleg, mai ales pe un forum bmw, de era dacia sau renault mai ziceam. Iti iei diesel, are turbo, trage de jos, asta nu inseamna ca e ok sa o tii la turatii joase. Cititi mai oamenilor cum functioneaza o turbina si ce regim de exploatare normal are, ca sa functioneze in parametri! Dar na, tu le ai cu consumurile, te zgarcesti la combustibil si omori turbina. Bine ca te mai si bati cu pumnul in piept

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ma crezi sau e in contradictoriu tot ce spui tu cu mine si nu vrei sa ma crezi?

Cum am spus ce am patit tot cu motorul ca nu mi-a fost rusine asa iti spun si acuma, in 2 ani de cand e masina la mine (3 schimburi) nu a mancat gram de ulei si masina asta crede-ma ca a stat mai mult dupa 3000 rpm decat inainte..Nu mananca pentru ca nu trebuie sa manance, nici la 500.000 km nu are voie sa manance decat daca are o problema, deci retine nu din uzura! Doar daca are o problema anume! Daca pe tine nu te deranjeaza si te minti singur ca e in regula ca sa nu te apuci nu poti afirma prostii, din discutiile cu tine am vazut ca esti un baiat destept cu capul pe umeri.

 

Imi pare rau ca vad colegi care spun ca trebuie sa manance 1-2L la 10.000 km...mie nu mi-a mancat nici 50 grame de ulei, aia vroiam sa vad si cu motorul asta daca mananca, pana acum in 1500 km nu am vazut nimic si nu ma astept la altceva nici dupa 10.000 sau 100.000.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

All, ce zici tu sunt basme si raman basme pentru mine; am incheiat subiectul. Ce e firesc pentru tine NU e pentru mine.

 

Sylk, s-a intamplat sa vreau sa schimb turbina pentru ca era ruginita si credam ca uleiul din fata elicei de pe admisie era cam mult, era veche, de pe peste 300k km neschimbata; aceasta a fost singura ratiune pentru care am schimbat turbina! Cea reconditionata e super fata de cealalta si sincer inca am vazut ulei in fata elicei.. asa ca ulei tot iese. Consumul de ulei; ca si inainte cu, cealalta turbina; la fel si consumul de motorina -sau aici poate o diferenta mica in plus..

Asa ca nu aduce argumentul subturarii si a schimbului turbinei ca la mine NU SE APLICA si te asigur ca NU SE VA APLICA!

 

Deci inca o data mi se confirma banuiala/presupunerea de mai sus - pana in 2500 e firesc sa nu consume intre schimburi.

 

Acum latura economica: acest motor are mult prea multe uzuri interne; lasand la o parte inlocuirea simeringurilor de supape motorul are si alte uzuri asa ca reparatia lui este ne-economica - are multi prea multi km.

Ar fi bine sa retii ca ceea ce am spus mai sus am spus-o mai mult pentru urechile tale/intelegerea ta a unei situatii.

 

Acum pe partea legala - auto: personal am emotii de cate ori incalc legea; conduc in fiecare zi; condusul este un "must" in munca care o am asa ca nu imi permit sa incalc legea!

Azi in schimb i-am dat nitel pana la 150 si am observat ca "turele" stau la 2500rpm la motorul care il am. O fi ceva in neregula?

L-as intreba pe OP daca E92 lui are 6 trepte de viteze sau merge doar pana in a 5-a!?

Am fost foarte incantat de tinuta de drum la 150km/h azi.. (de obicei e trafic cand conduc asa ca sunt sanse mici sa incalc legea si sa vreau..)

 

Asa ca legea lucreaza in avantajul meu cand conduc; nu abuzez de 3000 de rpm cand conduc si implicit nu pun ulei intre schimburi si fac si economie de combustibil. A si sunt si viu. ;)

 

Sper ca am adus numai argumente de bun simt si legale mai sus.. :flowers:

 

PS.

Pana in prezent, motivul pentru care intru pe forumul acesta este sa imi impartasesc deschis si cinstit experienta sau experientele cand repar cate ceva la BMW ... in decursul detinerii acestei masini.

Pana acum au fost si sunt numai experiente placute din partea marcii; nu este nava spatiala iar topice aici in care sa am probleme si sa nu le fi gasit PERSONAL rezolvarea/intelegerea nu am pus sus, inca, pana la aproape 2000 de postari. ;)

O fi insemnand asta ceva. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

1. Deci inca o data mi se confirma banuiala/presupunerea de mai sus - pana in 2500 e firesc sa nu consume intre schimburi.

 

2. Acum latura economica: acest motor are mult prea multe uzuri interne; lasand la o parte inlocuirea simeringurilor de supape motorul are si alte uzuri asa ca reparatia lui este ne-economica - are multi prea multi km.

 

 

1. Cum ai reusit sa iti confirmi banuiala din faptul ca te-a contrazis toata lumea?

2. Motorul tau nu are asa multi km, majoritatea diesel-urilor mai vechi de 7-8 ani din Romania au peste 300k km. Ar trebui sa il repari daca ai probleme si sa te bucuri de el la adevarata lui valoare.

 

Win: nu am spus ca este normal sa se completeze 1-2 litri intre schimburi, dar din experienta mea cu diverse masini conduse mai mult sau mai putin agresiv + considerentele financiare am tras concluzia ca nu are sens sa te apuci sa desfaci un motor si sa faci reparatii costisitoare pentru un consum de ~100ml de ulei la 1000km. Asta de obicei la o masina inseamna ca ai nivelul de ulei la maxim cand ii faci schimbul, iar dupa 10k km ajunge la minim. Teoretic se poate considera ca nu completezi intre schimburi. Eu de exemplu acum cred ca o sa ajung la cei 10k km cu uleiul peste minim. Nu se poate considera ca ii completez ulei, dar nu pot nici sa ma laud ca nu imi consuma. Oricum ar fi, in cazul meu nu vad de ce m-as apuca sa repar motorul. Iar din experienta cu motoarele pe benzina mi-am dat seama ca la un stil agresiv de condus (mers mult peste 4000-45000rpm extraurban) majoritatea motoarelor de generatie mai veche mananca ulei, dar in niciun caz cum a spus initiatorul topicului 300ml in 200-300km. Ce am intalnit eu au fost consumuri de maxim 250ml la 1000km (cele mai apropiate de valoarea asta au fost motoare pe benzina). Condus preponderent in oras sau extraurban dar la viteze ok (adica tinute sub 4000rpm) consumul de ulei a iesit mult mai mic. Motoare mai noi pe benzina nu am condus, posibil sa aiba un consum de ulei neglijabil.

Link to comment
Share on other sites

 

Normal nu e economic cum a spus bimmer sa desfaci motorul ca mananca 1L la 10.000 km, dar sa manance 10L la 10.000 km e foarte mult.

Eu nu am pus consum litri la zeci de mii de kilometri.

Asa ca nu imi convine sa imi fie puse in gura..

 

In schimb, daca ii dau accelerari dese de peste 3000rpm sigur va trebui sa completez 1 litru sau aproape 1litru dupa 1500-1600 de km.

Poate e aproape, poate e de speriat, eu nu schimb sau conduc in 3000rpm.

 

La drumuri cat mai multe, fara probleme!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.