Jump to content

probleme caldura


sacaliuc

Recommended Posts

Salut...nu sunt din NEAMT.....sunt din Moldova Noua - Caras Severin.....ai ceva poze,vreun tutorial cum ajung la PIESA cu TEPI.

 

 

Mai prietene, eu iti spun din practica, altii vorbesc asa din auzite. Mai bine intreaba-i pe cei care te invata, cati au acest model de masina!

Cum sa fie PIESA cu tepi de vina, cand la tine merge reglata turatia ventilatorului din interior.

 

Pai daca pompa auxiliara cu electrovalva are rol de robinet de caldura, este logic ca electrovalva merge, iar pompa auxiliara este dusa de aceea la relani nu iti baga cald, doar in turatie baga caldura, deoarece vine presiune de la pompa de apa a motorului, dar nu de ajuns sa faca fata si la relanti.

Eu ti-am spus prima data cum sa probezi pompa auxiliara, care este cel mai simplu de probat,

Tu faci ce vrei, daca iti place sa muncesti aiurea, dai drumul, succes.

Edited by radu95
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Partea de control termic o are piese cu tepi ( eu am avut probleme si asa a fost in cazul meu, nu baga caldura decat in mers la viteze de peste 40-50 km/h! Testeaza sa vezi daca la 20 km/h ai caldura).

 

Mult succes!

 

 

Piesa cu tepi are rolul strict de a modifica turatia ventilatorului din masina, min-max.atat, nu are treaba ca intra, sau nu intra apa calda in caloriferul de caldura.

 

 

 

Salut @radu95 ......nu vreau sa muncesc aiurea logic......o sa desfac pompa auxiliara......da cum o probez.....??

 

Pai eu ti-am scris in postul 6, vezi daca nu citesti cu atentie tot ce am scris. Am mai vazut aici pe cineva la care inteligenta/logica lipseste, nici el nu citeste tot, si intelege total pe dos.

 

Proba la pompa auxiliara o faci foarte simplu:

pui contactul pe pozitia a doua si te duci sa vezi daca pompa auxiliara functioneaza ( o vei auzi cu siguranta daca lucreaza, auzi cum circula apa ) si poti proba si daca impinge apa mai departe spre caloriferul de caldura.

 

Si ar fi bine sa raspunda cei care au E46, 318i, motor valvetronic, poate s-au intalnit si ei cu problema asta. La 320I, este alta mancare de peste, este altfel conceput circuitul apei.

Edited by radu95
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sacaliuc, sa nu uiti sa zici si aici daca pompa auxiliara a fost defectul care influienta caldura care nu o ai in masina stationat (sau, banuiesc bine cred, prin oras la viteze mici..) dar cu motorul pornit!

 

Ca sa iti dai seama ce a fost (sau este defect) e bine sa desfaci sau sa schimbi cate un lucru pe rand!

Asa eviti si sa schimbi lucruri aiurea/degeaba.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut @radu95 ......nu vreau sa muncesc aiurea logic......o sa desfac pompa auxiliara......da cum o probez.....??

 

Stii, eu spun sa nu te iei dupa ,,unii MARI meseriasi", care si-au schimbat o piesa in fata blocului si se cred atotstiutori ( nu fac aluzie la nimeni).

Pana sa schimbi ,probeaza ce ti-am spus eu, iar daca nu e asa, atunci poti trece mai departe. Exact asa ti-am spus de prima data.

 

Robinetul de caldura, impreuna cu pompa electrica este primul care trebuie verificat intai. Nu desfacut. Ti-am spus cea mai simpla metoda cum sa probezi, fara sa desfaci/inlocuiesti nimic. Ea chiar influenteaza, caldura.

 

Si iti spun sigur ca pompa auxiliara iti functioneaza si cu motorul pornit.

 

Eu am modelul asta de motor, nu te mai lua dupa unii care spun altceva.

 

De aceea, de multe ori cand venim cu asemenea contraziceri, este bine sa fim si documentati, astfel se isca discutii in contradictoriu si cred ca nu face bine nimanui.

 

Si chiar as dori sa ma insel in privinta pronosticului meu, dar si eu am patit la fel + ca am gasit acceleasi simptome inca la 4 masini, echipate cu acest motor.

 

Pentru a nu mai fi discutii si cine are timp sa studieze: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/ spor la lecturat, :goodjob:

Edited by radu95
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stii, eu spun sa nu te iei dupa ,,unii MARI meseriasi", care si-au schimbat o piesa in fata blocului si se cred atotstiutori ( nu fac aluzie la nimeni).

Pana sa schimbi ,probeaza ce ti-am spus eu, iar daca nu e asa, atunci poti trece mai departe.

 

Robinetul de caldura, impreuna cu pompa electrica este primul care trebuie verificat intai. Nu desfacut

 

Si iti spun sigur ca iti functioneaza si cu motorul pornit.

 

Eu am modelul asta de motor, nu te mai lua dupa unii care spun altceva.

 

Vad ca se tot discuta de pompe si de piese cu tepi... Dar vad ca nu a luat nimeni in calcul varinta ca este posibil ca radiatorul de caldura din bord poate fi infundat si astfel doar cand este presiune mare sa treaca doar putina apa cat sa incalzeasca putin.. :rolleyes:

 

Cineva a spus mai sus cum ca motorul pe benzina face mai putina caldura decat cel pe motorina... :laugh: @sacaliuc a precizat ca la el motorul ajunge la temperatura optima,si cu toate acestea la relanti ii baga rece...

 

Eu zic ca mai bine ai pune-o pe tester sa vezi daca are eroare la pompa sau nu.. Eu am un BMW 320D 2005 E90 si la mine pompa auxiliara este defecta dar nu am probleme deloc cu caldura..

 

Uitate incepad cu minutul 12:30 sa vezi cam ce se poate depunde in radiatorul acela...Am cautat ceva sa fie in romana, fii sigur ca si la BMW este asemanator radiatorul acela si la fel se poate aduna mizerie..

 

Link to comment
Share on other sites

 

Uitate incepad cu minutul 12:30 sa vezi cam ce se poate depunde in radiatorul acela...Am cautat ceva sa fie in romana, fii sigur ca si la BMW este asemanator radiatorul acela si la fel se poate aduna mizerie..

 

 

 

Omul a spus in primul post ca a curatat caloriferul de caldura. Poate nu la curatat cum trebuie :frantics:

 

Tu ai diesel, este altceva, ai alta pompa de apa, la benzinar e altfel pompa de apa.

 

Si daca pui furtun pe direct in locul pompei auxiliare, NU ai caldura la relanti la tipul asta de motor, ai caldura doar in mers cand e turat motorul.

 

De acceea i-am spus intai sa verifice pompa auxiliara, deoarece omul poate nu are cu ce scana. Fii sigur ca daca avea, ne spunea ce defect apare.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Furtunele de la POMAPA AUXILIARA sunt calde.......Totusi cred zic eu ca Problema cea Mare este caloriferul din BORD.......Asta am facut cand am deschis topicul........c)am bagat apa de la retea cu furtunul prin furtunele care duc in caloriferul din bord.....ca sa elimin/scot aerul de pe instalatie mai repede.....<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">d)am costatat ca apa care IESE pe retur vine foarte incet....ceva nu era ok......am inversat si am bagat pe returul furtunului care duce in caloriferul din bord......si drintr-o data a tasnit mizerie si a inceput sa curga cu presiune.....s-a desfundat zic eu....nu am gabat solutie de curatat de niciunfel....

 

Cred ca Problema mea este caloriferul din bord......

Link to comment
Share on other sites

Omul a spus in primul post ca a curatat caloriferul de caldura. Poate nu la curatat cum trebuie :frantics:

 

Tu ai diesel, este altceva, ai alta pompa de apa, la benzinar e altfel pompa de apa. .

 

Da am vazut ca a mentionat ca a curatat caloriferul, insa eu sunt de parere ca nu l-a curatat destul de bine..

 

Apa de la retea are presiune destul de mare si de aceea a trecut prin calorifer, in momentul cand masina sta la relanti nu are asemenea presiune cat sa treaca apa prin el daca este infundat... :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Furtunele de la POMAPA AUXILIARA sunt calde.......Totusi cred zic eu ca Problema cea Mare este caloriferul din BORD.......Asta am facut cand am deschis topicul........c)am bagat apa de la retea cu furtunul prin furtunele care duc in caloriferul din bord.....ca sa elimin/scot aerul de pe instalatie mai repede.....<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">d)am costatat ca apa care IESE pe retur vine foarte incet....ceva nu era ok......am inversat si am bagat pe returul furtunului care duce in caloriferul din bord......si drintr-o data a tasnit mizerie si a inceput sa curga cu presiune.....s-a desfundat zic eu....nu am gabat solutie de curatat de niciunfel....

 

Cred ca Problema mea este caloriferul din bord......

 

pai si in primul tau post spuneai ca ai desfundat caloriferul de caldura. Noi am luat de bun ce ai spus tu. Pai daca nici tu nu stii cat de bine l-ai desfundat..... no coment.

 

Baga solutie de curatat in toata instalatia masinii, sa stii o treaba. Bine ca nu e pompa auxiliara.

 

 

 

Apa de la retea are presiune destul de mare si de aceea a trecut prin calorifer, in momentul cand masina sta la relanti nu are asemenea presiune cat sa treaca apa prin el daca este infundat... :thumbsup:

 

Pai de accea sa pus pompa auxiliara, din cauza presiunii din instalatie :thumbsup:

Edited by radu95
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai si in primul tau post spuneai ca ai desfundat caloriferul de caldura. Noi am luat de bun ce ai spus tu. Pai daca nici tu nu stii cat de bine l-ai desfundat..... no coment.

 

Baga solutie de curatat in toata instalatia masinii, sa stii o treaba. Bine ca nu e pompa auxiliara.

 

Am zis ca am bagat apa pe returul de la EL/calorifer bord.....a curs incet apa din el....dupa care a TASNIT tare cu mizerie .....credeam sa curatat/desfundat.....dracul sa-l ia.......nu am bagat solutie....pentru ca nu aveam.....si nici nu stiu ce solutie sa bag.....

Link to comment
Share on other sites

pai si in primul tau post spuneai ca ai desfundat caloriferul de caldura. Noi am luat de bun ce ai spus tu. Pai daca nici tu nu stii cat de bine l-ai desfundat..... no coment.

 

Baga solutie de curatat in toata instalatia masinii, sa stii o treaba. Bine ca nu e pompa auxiliara.

 

Probabil nu se pricepe..Nu a stiut cat de bine l-a desfundat.. De aceea a apelat la forum sa il ajute cineva :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 5 months later...
Salut, am și eu o problema la un e46 2.0d 136 cp nu se incalzeste deloc radiatorul, deși apa sta la 90 și caldura bagĂŁ. Am dat jos termocupla sa verific dacĂŁ radiatorul se incalzeste deoarece am pus mâna pe furtunul de la retur unde intra in radiator, unde este și compresorul de clima și era rece deși apa la 90, și când am verificat și radiatorul și el era complet rece. Ce poate sa fie,m? Sa fie radiatorul ĂŽnfundat? Aștept pĂŁreri
Link to comment
Share on other sites

Salut, am și eu o problema la un e46 2.0d 136 cp nu se incalzeste deloc radiatorul, deși apa sta la 90 și caldura bagă. Am dat jos termocupla sa verific dacă radiatorul se incalzeste deoarece am pus mâna pe furtunul de la retur unde intra in radiator, unde este și compresorul de clima și era rece deși apa la 90, și când am verificat și radiatorul și el era complet rece. Ce poate sa fie,m? Sa fie radiatorul înfundat? Aștept păreri

Termostatul de langa pompa poate sa nu se deschida.

Adica circuitul mare..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai dacĂŁ nu deschide termostatul, nu trebuie sa creasca temperatura la apa, adicĂŁ sa depĂŁșeascĂŁ 90?

..poate nu se mai deschide complet termostatul.

Eu nu mi-am dat decat o parere. Daca tu vrei doar sa o dezbati masina nu se repara asa.

 

(Intr-un timp obisnuiam sa intreb, cand ai schimbat ultima oara termostatul; multi cred ca is nebun. Eu iti spun ca termostatul principal tine intre 3 si 5 ani..)

 

Acum tu crezi ce vrei.

 

Si as fi fericit daca ar fi doar termostatul si nu radiatorul sau altceva... mai grav.

 

(Nu mai zic de antigel, cand a fost schimbat ultima oara, ca, chiar o sa zici ca am ceva cu tine. ;) Dar la 2-3 ani trebuie schimbat antigelul altfel, o sa ai destule probleme..)

 

Semnat,

un proprietar de seria 3, de 9 ani, aceiasi masina.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De undeva trebuie sa incepi, sa simti ca intra ceva antigel cald prin radiator.

 

Pana la urma, in jurul radiatorului pe care il simti rece, care parte a lui ar fi calda, fierbinte?

 

Eu nu am motorul ala asa ca nu am dat decat sfaturi generale.

 

Fa niste poze cu zonele unde simti fierbinti sau calde conductele..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna... mai cald sus(la intrare), mai rece jos(la iesire).

Numai noutati pe aici.

Alte sugestii unvicont(?), la problema lui, nu a mea, ..ca nu e a mea sa aflu intrarea-iesirea.

Mai stii poate in realitate pe altundeva sunt fierbinti furtunele..

 

In caz ca nu v-ati dat seama ca il incurajam pe el..

 

(Erau unii care ma acuzau de troling..

Care-i treaba, nu se recunosc?)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Salutare! Am un E83 2D 177CP,am avut inițial o problema cu valva de cĂŁldurĂŁ, dĂŁdea cĂŁldurĂŁ tot timpul pe parbriz și picioare. Am schimbat-o și ulterior am vĂŁzut ca și siguranța era arsĂŁ. Acum nu mai da cĂŁldurĂŁ deloc. DacĂŁ am scos siguranța, dĂŁ cĂŁldurĂŁ. Unde ar mai putea fi problema?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.