Jump to content

Probleme baterie noua


Recommended Posts

Dragi colegi,

Apelez la cunostintele cuiva experimentat. Sa incep cu inceputul:

-detin un bmw f10 520D 2011 cutie manuala

-in noiembrie 2016 am schimbat bateria (90mA) originala de pe masina cu o baterie noua - originala BMW, acelasi model dar de 92mA (cei de la service mi-au si aratat undeva pe internet la piese pentru BMW ca la modelul meu recomanda schimbarea bateriei din fabrica de 90mA cu una de 92mA) - la Ad garage ribex serv srl Suceava

-toate bune si frumoase pana in octombrie 2017 cand brusc, dupa ce am parcat masina si am ramas aproape 10 minute cu muzica pornita, a murit TOT. A fost nevoie sa chem un prieten sa "imi dea curent" sa o pot porni.

-am mers la reprezentanta BMW Apan Suceava, unde am solicitat verificarea bateriei si a instalatiei electrice (cu specialistul lor venit de la Apan Iasi), insa nu au gasit nici o problema ! Singurul lucru de care s-au legat a fost faptul ca am pornit masina de vreo 70 de ori in 250 km (multe drumuri in oras) - insa ar fi doar o cauza probabila.

-intre timp am mai patit o data faza cu terminarea bateriei, insa am apucat sa o pornesc la al 3lea buton de start.

-am facut si drum de 100 km in urma cu o saptamana, in speranta ca mai incerc bateria

-de 2 zile, imi apare in bord "charge battery" si "battery discharging while stationary" desi nu am mai folosit alarma de mai bine de o saptamana.

 

A mai intampinat cineva o asemenea situatie ?????? Poate cineva sa imi dea sfaturi ???? Masina o am din vara 2015, iar alarma din primavara 2016....nu inteleg ce se intampla acum. Mentionez ca la service unde au schimbat bateria (Ad garage tibex) le-a luat putina vreme sa ii dea de cap la introducerea noii baterii in sistem.

 

Va rog sa ma sfatuiti !!!

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e o problema de baterie, verifica in ISTA current sleep states sa vezi daca ai consum de curent cand masina e in sleep. Aceeasi problema o am si eu recent, si dupa o noapte lasata la reprezentanta au zis ca de vina ar fi powerbox-ul ca nu mai intra in sleep. Au zis ca dupa ce l-au deconectat a fost totul ok, probabil s-a defectat. Initial am crezut ca sunt manerele de comfort access(astea sunt o problema comuna, cand se defecteaza consuma curent) dar tot nu am scapat de problema. Dupa weekend-ul asta liber am sa dau jos jucaria sa vad daca isi revine masina.
Link to comment
Share on other sites

Am fost cu masina la service, unde mi-au montat bateria.

Pe tester imi da erorile din imagine https://www.photobox.co.uk/my/photo/full?photo_id=500284033848

Prima eroare ("cea cu preheater plug, cylinder 2" domnul de la tester nu a inteles-o...nu stie ce ar fi)

 

Cu motorul oprit, ISB masoara pe tester 12.04 V. Cei de la service zic ca nu ar trebui sa apara in bord "Battery very low" la voltajul asta. Merge pe ideea ca ar putea fi ISB de vina. Solutia lor: au deconectat ISB de la baterie, au disparut erorile si au zis sa circul cu masina cateva zile si sa revin peste cateva zile la testat.

 

Am masurat acasa (din meniul BMW) voltajul dupa ce am parcat si zicea 11.9V bateria. Dimineata, dupa 15 ore de parcare la 1 grad, arata 11.4 V.

 

Idei ? Sfaturi ? Poate stie cineva ce reprezinta eroarea respectiva din imagine

 

Multumesc.

Edited by Adrian IS
Link to comment
Share on other sites

Mentionez ca la service unde au schimbat bateria (Ad garage tibex) le-a luat putina vreme sa ii dea de cap la introducerea noii baterii in sistem.

 

Crezi ca cei de la AD Garage Tibex au inregistrat corect bateria in sistemul masinii? Stiu ca o baterie noua trebuie inregistrata si exista si o setare specifica atunci cand are loc inlocuirea bateriei cu una de amperaj mai mare.

 

Sigur ca pot exista si alti consumatori pe masina. Eu am avut o problema similara cu alarma aftermarket care a generat o eroare si a ramas intr-o stare activa descarcand bateria.

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca cei de la AD Garage Tibex au inregistrat corect bateria in sistemul masinii? Stiu ca o baterie noua trebuie inregistrata si exista si o setare specifica atunci cand are loc inlocuirea bateriei cu una de amperaj mai mare.

 

Sigur ca pot exista si alti consumatori pe masina. Eu am avut o problema similara cu alarma aftermarket care a generat o eroare si a ramas intr-o stare activa descarcand bateria.

 

 

Din ce imi aduc aminte, s-au chinuit initial cand au montat bateria...si s-au blocat la un anumit punct in codare. A trebuit sa revin cand era seful la munca. A incercat acelasi lucru....s-a chinuit vreo 30 minute, nu i-a dat de cap.....si parca a dat-o putin in vrajeala ca nu conteaza, ca nu stiu ce...si sa ramana asa, ca doar e inregistrata in sistem dupa serial number. Apoi, pentru vreo 9-10 luni nici o problema evidenta

 

Merg si pe ideea ca ar putea fi un consumator totusi, desi la verificarea Apan din urma cu doua saptamani, electricianul lor nu a gasit absolut nici o problema la baterie sau sistem electric.

Edited by Adrian IS
Link to comment
Share on other sites

Dupa inca 24 de ore de stationat, la 3 grade, cu motor oprit, masoara 11.2 bateria, cu ISB deconectat (11.9 in urma cu 24 ore).

 

 

Si totusi: stie cineva ce reprezinta eroarea 242600 "preheater plug, cylinder 2, activation: Preheater plug resistance outside specifications" in ISTA ???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mda.....

Revin cu detalii...

Dupa 4 zile de stationare, bateria a scazut la 9.2 V. Evident ca nu am pornit masina fara sa vina un prieten sa imi dea curent.

Am mers direct la reprezentanta APAN Iasi, unde nu au gasit absolut nici o problema....decat ca "ceva se intampla".

A ramas sa trimita de la reprezentanta Braila un dispozitiv cu care verifica sistemele electrice unul cate unul, catre reprezentanta suceava. Ma vor chema cand au primit dispozitivul.

Evident...ceva consuma muuuult curent in repaus.

 

E foaaarte frustrant si enervant - sa ai masina oarecum de lux si sa nu isi dea nimeni seama ce defect are.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dupa muuuulte cautari si plimbari in service-uri.....Cei de la Apan Suceava au gasit problema.

Se pare ca modulul FRM (controleaza farurile si geamurile electrice) era defect. Defectiunea ar fi aparut dupa ce mi-a fost conectata alarma Viper la masina.... Ca si solutie : au incercat resoftarea, insa problema nu a fost rezolvata, asa ca a trebuit schimbat modulul FRM si a trebuit sa dau alarma jos de pe masina... Explicatia fiind ca daca o las conectata risc sa se strice modulul din nou.

Link to comment
Share on other sites

Dupa muuuulte cautari si plimbari in service-uri.....Cei de la Apan Suceava au gasit problema.

Se pare ca modulul FRM (controleaza farurile si geamurile electrice) era defect. Defectiunea ar fi aparut dupa ce mi-a fost conectata alarma Viper la masina.... Ca si solutie : au incercat resoftarea, insa problema nu a fost rezolvata, asa ca a trebuit schimbat modulul FRM si a trebuit sa dau alarma jos de pe masina... Explicatia fiind ca daca o las conectata risc sa se strice modulul din nou.

Modulul frm ai dreptate ii ! Ff sensibil !

Dar nu trebuia alt modul ! Se face din soft frm cu eprom

In jur de 300-450 lei bucuresti

Astea ii moartea lor frm si la diagnoza crapa

Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil FRM a crapat la diagnoza si au dat vina pe alarma ca sa nu il schimbe gratis. Au incercat si cu mine chestia asta la Bavaria, insa nu a tinut. Viper comunica pe CAN, nu am mai auzit sa arda frm

La masina mea, cu baterie schimbata acum 1 an, imi aparea baterie descarcata. Am deconectat alarma,IBS, am pus bateria pe redresor si dupa 2 zile la fel. Suspectam ibs-ul asa ca am pus ista sa vad ce are. In final am descoperit ca bateria noua nu fusese inregistrata, desi am facut inregistrarea cu carly la vremea respectiva.

Dupa inregistrarea cu ista si incarcarea bateriei totul a revenit la normal

Link to comment
Share on other sites

cat a costat distractia cu modulul?

La apan am dat 1700 ron modulul si parca 200 montajul (cu TVA).

Intradevar, alarma comunica prin CAM......prea putin probabil sa mi se fi stricat modulul FRM datorita diagnozei pentru ca am inceput sa ma plimb de problema la 8 luni dupa ultima diagnoza.

Ca si explicatie (sau ce am inteles eu) : alarma comunicand cu FRM (controleaza faruri si geamuri), ar fi defectat modulul, care apoi trezea computerul la fiecare 30 minute si consuma 6A.

Au incercat sa rezolve din resoftare, dar nu au reusit....persista problema cu trezitul si consumul.

Ba chiar carly nu functiona cand am dus-o in service....insa dupa ce am scos masina...se pare ca merge.

Link to comment
Share on other sites

Ca si explicatie (sau ce am inteles eu) : alarma comunicand cu FRM (controleaza faruri si geamuri), ar fi defectat modulul, care apoi trezea computerul la fiecare 30 minute si consuma 6A.

Gresit, alarma nu controleaza nimic. Primeste comenzi prin CAN (armare, dezarmare, armare partiala sau panica) si transmite imobilizatorului masinii starea de alarma. Alarma nu avea cum sa arda FRM (cel putin nu viper pe can)

Ai verificat daca este inregistrata corect bateria?

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.