Jump to content

Anvelope Iarna - BMW E90 - Recomandari/Pareri


AFk^

Recommended Posts

 

 

LE: Am avut pe masina Dunlop sp winter sport 3. Jalnice, foarte tari, tractiune zero la temperaturi scazute, le-am schimbat cu prima ocazie. E drept, dot 2009, mm mai aveau destui, dar si-au aratat varsta. De-aia nu pot sa le recomand sau nu, sunt totusi anvelope foarte vechi. Oricum, desi nu stiu cum le-a exploatat fostul proprietar, am fost surprins ca in 2017 ele inca aveau 6mm. Deci cel putin durabile sunt.

 

E posibil sa fi fost prea vechi, exact cum sunt ale mele acum. Asa am cumparat masina, proprietarul zicea ca mai merg o iarna, dar se vede clar ca varsta isi pune amprenta. Asa si astea pe care le am, inca au 5-6 mm pe ele, dar degeaba. :(

 

Si eu recomand Conti. La servici au folosit Alpin 5 anul trecut pe toate masinile...anul asta deja multi colegi le-au schimbat din diverse motive, unii chiar cu nokian! Eu am folosit nokian 2 ierni si sigur mai ajung 2 (fac 15k km/ iarna), dar dupa 4-5 ani oricum anvelopa imbatraneste!

 

Asta este si parerea mea. Anvelopa de iarna, 3 ierni sunt ok, 4 e deja tras de par, dar posibil sa mearga. Eu ziceam de modelul WR D4, de la nokian, ca se consuma repede, alte modele e posibil sa tina mai mult.

 

Oricum, nokian am scos din calcul. Modelele noi, WR A4, nu prea sunt ok in niciun test, asta din tot ce am cautat eu...

Edited by AFk^
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Orice iei, nu lua de pe emag anvelope. Poti sa ai surprize neplacute referitoare la dot, sunt vandute de tot felul de parteneri afiliati la emag, care au regulile proprii referitoare la transport si retur. Nu te lega la cap daca nu te doare.

Eu iti recomand epneu.ro, sau orice alt magazin online specializat exclusiv pe vanzarea de anvelope. Sau si mai bine, un magazin fizic la tine in oras in care sa le vezi inainte sa le cumperi, chiar daca au termen de livrare mai mare.

Am avut experiente neplacute, timp si bani pierduti din cauza asta, de aia iti si zic

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfat! Mi-am luat masuri de precautie in priviinta asta.

 

Am selectat sa fie vandute de emag, iar inainte sa fac comanda, sun si intreb ce dot au. Am multi prieteni care au comandat asa, si n-au avut probleme. Sunt in Bucuresti, pot sa le iau si de la best-tires.ro (cam acelasi pret). La emag am si ceva discount, de pe urma la black friday, cupon de 1000 lei. Bine, pot sa il folosesc la orice altceva, dar nu asta e important.

Edited by AFk^
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nokian wra4 cica ar fi mai buna pentru clima noastra, nu s-ar toci asa de repede.

Dar aici nu pot sa ma pronunt pentru ca de iarna am avut doar nokian wrd4 si michelin.

Ambele testate personal,

pe zapada nokianul iese invingator dar pe umezeala balanta se inclina spre michelin.

Orice ai lua(premium sa fie) dupa ce le

Montezi pe masina ai 4 ani sa profiti de ele, dupa 4 ani isi pierd mult din proprietati(aici conteaza foarte mult si mediul in care au fost depozitate).

Asta cu dotul cat mai nou este marketing(sau spalare pe creier) sa il faca consumatorul sa cumpere mai des anvelope.

ââŹĹ-vai anvelopele sunt dot 2014, nu mai sunt bune, trebuiesc schimbateââŹÂ.

pai de ce sa le schimb daca nu simt nevoie, anvelopa o schimb cand nu mai simt masina ca vireaza sau franeaza corespunzator, nu ca este dot-ul vechi.

Si legat de Dot, as prefera oricand o anvelopa buna(michelin, conti, dunlop,) cu an de fabricatie ââŹĹvechiââŹÂ (2-3 ani) decat medie-slaba(hankook, viking, barum, riken samd)

Daca ai voucher de reducere mergi pe emag, daca nu....nu :).

Sa ne tii la curent dupa ce trece iarna, cum s-au comportat anvelopele.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca va tin la curent.

 

Tocmai din cauza asta am eliminat nokian din lista mea, nu fac drumuri cu zapada, nu urc pe munte, 90% din drumuri sunt cu mazga sau umed.

 

Partea de marketing a dot-ului nu am luat-o in considerare. Pot spune ca sunt imun la majoritatea procariilor de genul, dar cred cu tarie ca acele componente chimice ale anvelopei de iarna, sunt de scurta durata, dupa 2-3 ani isi pierd din proprietati, fizic, ca si antigelul, uleiul de motor/cutie, de aceea prefer sa le schimb la intervalul asta.

 

Iarasi, dupa 3 ani, poti sa vinzi anvelopa respectiva si iti recuperezi aproximativ 40-50% din pretul initial, deci nu pierzi mai nimic, doar castigi un plus la siguranta cu anvelope mereu noi, daca le pot spune asa dupa 2-3 ierni si maximum 30k km rulate.

 

Probabil din cauza asta se importa in draci anvelope cu dot bun, 2-4 ani vechime, si profil de 5-6 mm.

 

 

As merge pe emag si fara voucher. Doar sa fie vandute de emag, nu de partenerii din marketplace.

Edited by AFk^
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca tot vrei feedback mi-am adus aminte ca nevasta avea pe masina ei Conti TS 850(modelul vechi) ....super bune ca aderenta pe zapada,uscat,ud si mai ales frane bune pe ud.Cand le-a schimbat in mai,iunie cu cele de vara care erau MIchelin Energy Saver am ramas interzis.....acelasi consum de combustibil deci si o rezistenta la rulare foarte buna.Toate variantele de la premium si cred ca stii care sunt astea sunt foarte bune si e greu sa gresesti in alegere....poti lua si unele care ti se par mai aratoase.Nu uita de protectia de janta .
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut aceeasi dilema ca si tine in iarna asta.

Pana la urma mi-am luat Dunlop winter sport 5, la dimensiunea mea evaluarile facute de adac le dadeau castigatoare. Cumparate de aici:

 

https://www.norauto.ro/203-anvelope-de-iarna#/marca-dunlop/diametru-17/latime-225/inaltime-45

 

 

Acum, feedback-ul meu este urmatorul (in urma a 1000 km facuti in week-endul asta prelungit):

 

- in conditii de asfalt uscat si temperaturi de 10 grade - mai slabe decat cauciucurile de vara la franare de urgenta, am simtit abs-ul "jucandu-se" mai devreme decat ma asteptam. Totusi, sunt de iarna si nu era temperatura optima de functionare.

- pe asfalt uscat si, pe alocuri, un pic umed - temperatura 1 grad - abordat dealul negru in varianta optimista ca sa scap de niste tiruri - nici macar un scart sau senzatie de lipsa de control, comportare exemplara

- asfalt umed si temperaturi -1 spre +1 - comportare exemplara.

- extrem de silentioase - nicio modificare fata de pneurile de vara

- pe zapada .... nu am gasit inca :)

Edited by Graveworm
Link to comment
Share on other sites

Recomand pentru iarna, doar Michelin sau Nokian, eu am avut pe masina 4x4 Nokian WDR4 sau asa ceva, si nu sau consumat repede, au ajuns la limita de uzura recomandata pentru schimbare, 4mm, dupa 45.000 km, deci e ok, dimensiunea 225/50R17, nu e relevant ca m-au tinut 2-3-4 ierni, depinde km rulati.

 

Nici dot-ul nu cred e foarte important, ex. anvelope 255/50R19, Goodyear RFT, noi, nerula/nemontate pe janta, DOT 2009, montate in 2015 pe X5/2011, au rulat 80.000 km, pana la uzura 2mm, trageti voi concluziile., achizitionate de pe ebay Germania cu 80 EURO/ buc !

 

Pentru vara recomand numai Michelin.

Acum fiecare cu parerile, optiunile si bugetul lui.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Sincer, nu cred ca s-a inventat anvelopa care sa fie buna si vara si iarna. Este doar o parere personala si prefer sa am si de vara si de iarna.

 

Multumesc pentru parere/recomandare!

 

Michelin CrossClimate :) le am de un an si ceva si pot spune ca sunt destul de ok.Vara si pe ud se comporta foarte bine, iarna sunt decente adica unde am ramas cu gumele de iarna dedicate am ramas si cu astea.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Adevarul este undeva la mijloc... Nu cred ca Win s-a referit ca ar cumpara anvelope resapate de exemplu. Dar niste anvelope Kleber, Debica etc.(adica low cost dar nu facute in China) noi sunt mult mai bune decat niste anvelope premium vechi. Nu stiu cu ce ai mers tu, dar eu am avut parte de Michelin/Continental DOT 2010-2011 si era sa iasa urata treaba...de multe ori. Am mers si cu Kleber/Debica noi (2016-2017) si rezultatele au fost mult mai bune in orice conditii. Iar aici vorbesc strict de anvelope de iarna, utilizate iarna. De cele de vara nu imi dau cu parerea.

 

P.S: vreodata* :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Uita-te cu atentie la profilul Continental Ts860! Eu am avut Ts830 si 850, urmeaza 860 si altceva nu mai cumpar! (cel putin momentan). La fel ca la Bmw!

Nu ai cum sa dai gres!

Edited by wizzardx
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Folosesc de iarna trecuta Michelin Alpine 5,nu am absolut niciun repros.Se comporta excelenta atat pe zapada dar in special pe asfalt umed/mazga.

 

Pentru vara folosesc 225/45/17 de la Vredestein,am o vara cu ele,sunt la minim acelasi nivel cu Continental,Michelin etc

 

Stima

Edited by Nikos123
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vandut anvelope calitate medie noi care in garantie a explodat una din set (masina aproape dauna totala)...ce faci atunci? iara incepeti cu ironii si prostii si nu stiti despre ce vorbiti? Vechime 1 an, niciodata nu o sa mai iau anvelope vechi da sa ma laud ca sunt "premium" , m-am referit la Nokian, Landsail,Tigar,Nexen, KUMHO (echipare masinile noi Renault din reprezentanta, de ex Renault Kadjar). Cele reesapate nu le vad ca anvelope, cine cumpara reesapate mai bine arunca masina.Niciodata nu m-a interesat cat de repede se mananca o anvelopa atata timp cat imi place la restul aspectelor, asta cu cat de repede se mananca mi se pare din partea aia a "zgarceniei", daca anvelopele au fost ok din toate punctele de vedere..nu mai cumperi ca se mananca putin mai repede.

 

Am mers si cu anvelope premium si cu anvelope ieftine (landsail). Diferenta dintre Dunlop Sport COntact si Landsail de acum este mare (la bani), adica Landsail in primul rand ca imi plac mai mult cum se aude si cum sta masina, au certificare B-B in al doilea rand, ma iau si dupa informatiile astea cand caut anvelope+ ce spun expertii sa zic asa despre anvelope.

 

Cea mai mare problema a unei anvelope este vechimea, compozitia cauciucului, e mai important anul anvelopei decat calitatea producatorului.

  • Like 5
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Nu stau sa ma contrazic cu nimeni, eu iti spun exact ce am simtit noi la teste.

Testat premium ââŹĹvechiââŹÂ(3-4 ani) si non-premium noi(un an), nu exista comparatie din nici un punct de vedere: aderenta, franare, virare samd.

Din start am Exclus anvelopele(daca le

Pot numi anvelope) resapate.

Nokian sunt premium doar pe iarna(asa zic ei, dar sa nu uitam ca si astia au manevrat testele de aderenta, nunumai VAG-ul).

Si da sunt chitros, nu imi convine sa schimb anvelopele anual pt ca se consuma foarte repede si cand zic un an nu exagerez.

Imi place sa am o balanta intre Zgomot, aderenta, si durata de viata a unei anvelope iar balanta asta am gasit-o in anvelopele premium consacrate.

Discutiile sunt interminabile ca si tractiunea spate vs fata.

Asa ca nu are rost sa iscam o cearta din asta.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/WinterContact-TS-860.htm

 

vs

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/landsail/Winter-Lander.htm

 

vs

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Tigar/Winter-1.htm

 

 

 

WIN, iti place sa o iei pe aratura grav.

Crezi ca premium inseamna doar suprapret?

Edited by Alex_wly
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu-mi arata testele alea...totusi o anvelopa premium e de 2-3 ori mai scumpa decat un low-cost, daca erau valorile alea aproape egale nu-si mai justifica diferenta de bani.

Nu o iau pe aratura, spun lucrurilor pe nume, doar voi ati mers ma cu Premium :))...ca si cu celelalte subiecte de pe forum, doar voi ati facut ceva anume, altii nu-si permit si daca cumva va contrazic, inseamna ca mint sau nu au dreptate, ai dreptate Alex..Sunt mai bine premium, insa nu de 2 ori, poate un 20% poate mai bune si atat. De asemenea de niste anvelope low-cost nu vreau sa tin niciodata mai mult de 2-3 sezoane pentru ca o cataloghez ca low-cost, implicit in vechime riscurile sunt mai mari, altii isi iau anvelope Premium, le tin 5-6 ani si se lauda cat au dat ei pe anvelope acum 5 ani.

Consider ca o anvelopa mai ieftina, schimbata mai repede, e mai ok decat o anvelopa premium tinuta mai mult implicit o anvelopa low cost mai noua este mai buna si mai sigura decat o anvelopa premium mai veche.

 

Eu am testat anvelope premium in toate aspectele si in gradele maxime de franare/virare/zgomot/viteza, iar diferenta la bani nu si-au justificat-o. Nu ma intereseaza durata de viata deoarece ma intereseaza cum se aude, cum franeaza, cum sta pe drum la viraje si cum se prezinta la viteza (daca tremura volanul).

 

Enders: Voi cine ati simtit la teste?

Edited by WIN60
  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.