Jump to content

Recomandare service cutii automate ZF


Recommended Posts

Salut,

 

Poate recomanda cineva un service de incredere pentru cutii de viteze automate? Poate fi oriunde in tara.

 

Acum cateva luni am cumparat un BMW X1 23d xDrive din 2010. Pana in 2012 cutia automata folosita la X1 era ZF 6hp (ulterior a fost inlocuita de ZF 8hp). Masina a fost cumparata la 174,000 km si uleiul din cutie nu fusese schimbat vreodata. L-am schimbat eu la 176,000km impreuna cu cel din cutia de transfer. Pana sa il schimb, cutia schimba foarte prost vitezele 1-2, 2-3 si chiar 3-4 cateodata. Mai jos sunt lucrurile pe care le-am observat inainte de schimbul uleiului si care s-au diminuat dupa, dar nu au disparut complet

- De obicei, atunci cand schimba "ma dadea in nas", senzatia similara cu cea de la cutia manuala atunci cand soferul nu foloseste ambreiajul foarte bine.

- Un alt simptom apare doar la 1-2, 2-3. Cand cutia schimba treapta, cateodata simt cum masina e impinsa in fata mai tare decat accelerez eu pentru un moment scurt (similar cu situatia in care, la o cutie manuala, atunci cand eliberezi ambreiajul brusc, turatia motorului e mult mai mare decat cea potrivita).

- Daca ma apropii de semafor si vad ca e rosu, iau din timp piciorul de pe acceleratie, astfel turatia motorului scade. Atunci cand cutia retrogradeaza, apare aceeasi senzatia de frana pentru un moment scurt.

- Ultimul simptom e ca atunci cand pun cutia in R, simt un usor soc (poate e mult spus soc, un fel de sughit - ca si cum masina ar incerca sa plece in spate dar nu poate din cauza franei ). Nu stiu, poate e normal acest lucru.

 

Schimburile de viteze nu sunt intotdeauna rele intre treptele mentionate. Cateodata sunt absolut perfecte. Daca nu ar fi turatia motorului, nu as sti ca s-a schimbat treapta.

 

Mentionez ca atunci cand am schimbat uleiul nu stiam ca exista niste adaptari ale cutiei care trebuie resetate si cei de la reprezentanta nu mi-au zis ca ar fi facut asa ceva. Am resetat ulterior (dupa ~5,000 km) adaptarile si simptomele de mai sus s-au diminuat si mai tare, dar in continuare exista, nu au disparut complet. De obicei se simt si mai putin dupa ce merg cateva zeci de km ( ma gandesc ca se incalzesc motorul, uleiul din cutie sau alte componente).

 

Stiti vreun service de incredere la care as putea merge pentru a verifica si eventual repara cutia? As prefera sa repar / previn acum decat mai tarziu.

 

 

Multumesc pentru ajutor! :rolleyes:

Edited by anania
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

N-am apucat inca sa merg nicaieri sa verific cutia. In schimb am mai facut vreo 2,500 km de la ultima postare fara probleme.

Am mai observat un lucru si nu stiu daca e normal sau nu. Atunci cand pornesc motorul si e frig afara (in jur de 0 grade sau mai jos), in primele minute, daca sunt in (treptele 1,2,3) si apas acceleratia la jumatate, sa zicem, masina imi da senzatia ca as avea o cutie CVT. Turatia creste brusc in functie de cat apas eu acceleratia ( de exemplu, se duce la 2,700 rot/min) apoi sta constanta la valoarea respectiva in timp ce masina accelereaza. Ma gandesc ca poate e vreun mecanism de protectie. Cand aflu detalii, pun aici.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare!

 

Asa cum am promis, revin cu detalii. Am fost zilele trecute cu masina la Kata Technik in Bucuresti (i-a laudat cineva pe forum si am vazut ca aveau review-uri bune si pe farcebook). A mers un mecanic de la ei cu masina. Cand am ajuns la ei, motorul era cald si cutia se comporta bine. Nu a observat nimic atunci. Am lasat masina peste noapte la ei (incuiata si cheia la mine) pentru ca dimineata sa o conduca din nou si sa se poate observa senzatia de patinat despre care am mentionat mai sus. A condus masina acelasi mecanic si dimineata si mi-a zis ca acea senzatie vine de la un mecanism de protectie menit sa protejeze motorul, cutia si filtrul de particule in primele minute de functionare, cat sa le dea putin timp sa se incalzeasca. Ce-i drept, eu am observat fenomenul respectiv in timpul iernii, adica atunci cand temperaturile de afara erau scazute. Vara trecuta nu facea asa cutia. O sa vad anul asta daca persista problema dupa ce se incalzeste vremea. Cat despre schimburile care nu imi placeau mie, am inteles ca e normal la cutia mea sa simt putin schimburile de viteze (citez "6hp-ul nu e cea mai smooth."). Ce-i drept, de cand am resetat adaptarile am mai facut ceva km cu masina si parca merge mai bine cutia in ultimul timp. Daca nu-s atent eu la ea si la cum schimba, uit cu totul. Nu iese in evidenta cu nimic. In plus, cei de la service au verificat si nivelul de ulei din cutie. Spuneau ca cea mai frecventa cauza a comportamentului prost la rece e uleiul insuficient. Au verificat si au zis ca e ok.

 

Pe scurt, mi-au zis ca pare in regula cutia de viteze si ei nu vad probleme in modul de functionare. Am platit constatarea si am plecat mai linistit. :sorcerer:

Edited by anania
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Pentru a nu mai deschide alt topic, postez aici: e91 2010 275 000 km, N47 184 cp automat, uneori, doar la rece da un mic soc cand schimba din 2 in 3. Insa doar uneori si doar din 2 in 3. Uleiul in cutie nu a fost schimbat niciodata, a fost doar completat. Posibil sa fie din aceasta cauza?

 

Un service prin apropierea Clujului care sa repare/faca mententanta la cutii ZF imi poate recomanda cineva?

 

De asemenea, codul cutiei e ZF6HP?

 

La kickdown normal, pe Sport sau la franare brusca, cutia nu da niciun fel de soc, schimba foarte bine.

 

 

Am inteles ca ar putea fi pastilele sinterizate.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare!

 

Asa cum am promis, revin cu detalii. Am fost zilele trecute cu masina la Kata Technik in Bucuresti (i-a laudat cineva pe forum si am vazut ca aveau review-uri bune si pe farcebook). A mers un mecanic de la ei cu masina. Cand am ajuns la ei, motorul era cald si cutia se comporta bine. Nu a observat nimic atunci. Am lasat masina peste noapte la ei (incuiata si cheia la mine) pentru ca dimineata sa o conduca din nou si sa se poate observa senzatia de patinat despre care am mentionat mai sus. A condus masina acelasi mecanic si dimineata si mi-a zis ca acea senzatie vine de la un mecanism de protectie menit sa protejeze motorul, cutia si filtrul de particule in primele minute de functionare, cat sa le dea putin timp sa se incalzeasca. Ce-i drept, eu am observat fenomenul respectiv in timpul iernii, adica atunci cand temperaturile de afara erau scazute. Vara trecuta nu facea asa cutia. O sa vad anul asta daca persista problema dupa ce se incalzeste vremea. Cat despre schimburile care nu imi placeau mie, am inteles ca e normal la cutia mea sa simt putin schimburile de viteze (citez "6hp-ul nu e cea mai smooth."). Ce-i drept, de cand am resetat adaptarile am mai facut ceva km cu masina si parca merge mai bine cutia in ultimul timp. Daca nu-s atent eu la ea si la cum schimba, uit cu totul. Nu iese in evidenta cu nimic. In plus, cei de la service au verificat si nivelul de ulei din cutie. Spuneau ca cea mai frecventa cauza a comportamentului prost la rece e uleiul insuficient. Au verificat si au zis ca e ok.

 

Pe scurt, mi-au zis ca pare in regula cutia de viteze si ei nu vad probleme in modul de functionare. Am platit constatarea si am plecat mai linistit. :sorcerer:

Cu intarziere de 1 an dar la rece confirm si eu comportamentul sesizat de tine (iarna se simte mai ales, vara deloc)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Iti recomand Liqui Moly Top Tec ATF 1800 sau Top Tec ATF 1800 R , intra intre 8 si 10L ulei , depinde de metoda folosita , daca este flush eu zic sa iei 10 , daca este doar cu filtrul jos poti sa iei 8 sau 9 sa fii sigur.

 

 

Vad ca mai sunt oameni care folosesc Liqui Moli pentru trasnmisie. Pe forumurile de afara vad ca este destul de popular Top Tec ATF 1800. A mai incercat cineva pe aici acest ulei?

Eu cu siguranta am sa pun in cutia mea. Mai am vre-o 20k si se apropie de al 2lea schimb. M-am gandit de data asta sa fac cu pompa flush sa il schimb pe tot.

Am citit o recomandare ca uleiurile sa nu fie amestecate intre ele.

 

Inca ceva nu am gasit diferenta intre Top Tec ATF 1800 si Top Tec ATF 1800 R. Ma ajuta cineva sa lamuresc si asta?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Uitasem de thread-ul asta, dar revin cu situatia actuala pentru cazul in care cineva mai experimenteaza o situatia similara.

Am mai parcurs vreo ~35,000 km de la primul post. Nu am mai umblat la cutie, iar cutia nu mi-a facut probleme. Foarte rar mai simt mici socuri cand schimba din 2 in 3, dar asta doar in accelerare usoara (i.e. mers pe stradute inguste printre blocuri, plecat de la semafor in coloana, etc.). Cred ca de la data primului post au fost doar vreo 2-3 socuri mai puternice (pe care le-au sesizat si pasagerii). Probabil ca acele bruscari tot nu sunt normale, dar pun asta pe seama faptului ca uleiul a fost schimbat prea tarziu (176,000 km) si, dat fiind ca apar foarte rar, le-am ignorat pana acum. Altfel, cutia merge bine, isi face treaba, la drum lung nu prea sesizez cand schimba daca nu urmaresc asta explicit. Reactioneaza suficient de repede pentru gustul meu, e previzibila (de cele mai multe ori). O singura data, recent, am observat ceva ciudat. Aveam cutia in modul sport DS si am vrut sa o trec in modul D; probabil am facut mutarea chiar in momentul schimbului pentru ca a reactionat ciudat. A turat putin in gol motorul, parea ca nu stie ce sa faca, dar apoi s-a linistit.

Acel patinat din primele minute de functionare, atunci cand e frig afara, s-a reprodus si iarna asta atunci cand temperaturile au fost scazute. Cand e cald afara nu mai face asa.

 

Sper sa fie utila si altcuiva experienta mea.

Edited by anania
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut,

Am achiziționat de 2 sĂŁptĂŁmâni un 320d e90 din 2011 automat și am același sintome ca @anania. Și anume faptul când las pe D schimba Ok toate treptele la turatie joasa sau chiar și la la turatie peste 2500 dar dacĂŁ dau in DS sau M sau chiar și in D ĂŽntre 2200 și 2500 ĂŽmi dau un șoc când trece din 2-3. Unde ĂŽmi recomandați sa mĂŁ duc sa fac o diagnoza in București ? Am gĂŁsit pe google service FAUR specializat zf, e Ok acolo a mai fost cineva ?

Link to comment
Share on other sites

Faceti un reset la valorile cutiei intai. Eu aveam un soc cand opream la stop cand masina era aproape noua (20k km). Mi-au resetat valorile la reprezentanta si apoi nu a mai facut niciodata. Din 2 in 3 si eu sesizam cateodata ca schimba ciudat la accelerari usoare.

 

Patinatul in primele minute de functionare, in special cand e frig, este normal, fiindca nu blocheaza convertizorul pt a permite uleiului din cutie sa se incalzeasca mai repede. Dupa ce se incalzeste se comporta normal.

Faza cu schimbul ciudat daca muti din D in DS (sau invers) fix cand da sa schimbe am mai patit-o si eu, e fix din cauza aia, ca se face schimbul chiar in momentul cand ar fi vrut sa schimbe.

 

Service-ul ZF Faur NU este ok pt reparatii, cel mult un schimb de ulei. Nici nu cred ca se mai baga la reparatii; cand am schimbat uleiul la ei mi-a zis un mester ca 'nu le ieseau' si au renuntat sa mai faca.

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc de rĂŁspuns,

MĂŁ gândeam sa fac schimbul de ulei oricum având in vedere ca abia am luat mașina (momentan are 189000km sper ca sunt și reali așa am luat-o din Germania) și dacĂŁ nu a fost schimbat de curând rĂŁu nu poate sa fie și mĂŁ gândeam sa fac schimbul ori la FRK service ori la service_team, o sa cer oferte sa vĂŁd unde e Ok. DacĂŁ nu fac și update la soft și resetarile necesare mĂŁ duc la reprezentanta pentru partea asta software.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am achiziționat de 2 sĂŁptĂŁmâni un 320d e90 din 2011 automat și am același sintome ca @anania. Și anume faptul când las pe D schimba Ok toate treptele la turatie joasa sau chiar și la la turatie peste 2500 dar dacĂŁ dau in DS sau M sau chiar și in D ĂŽntre 2200 și 2500 ĂŽmi dau un șoc când trece din 2-3. Unde ĂŽmi recomandați sa mĂŁ duc sa fac o diagnoza in București ? Am gĂŁsit pe google service FAUR specializat zf, e Ok acolo a mai fost cineva ?

 

Incearca Automatico de la Preciziei (Bucuresti). Eu am fost cu schimb de ulei in cutie la un ZF8HP, dar am vazut ca se baga la reparatii destul de detaliate la tot ce inseamna cutie automata. Incearca macar o diagnosticare la ei si vezi din discutie daca iti dau incredere. Spor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Incearca Automatico de la Preciziei (Bucuresti). Eu am fost cu schimb de ulei in cutie la un ZF8HP, dar am vazut ca se baga la reparatii destul de detaliate la tot ce inseamna cutie automata. Incearca macar o diagnosticare la ei si vezi din discutie daca iti dau incredere. Spor!

 

Mersi de rĂŁspuns, am fĂŁcut puțin research zilele astea și e posibil sa fie rupta o garnitura de la blocul mechatronic sau trebuie schimbați acei “solinoids” nu știu traducerea in romana dar asta am aflat din research-ul meu. M-am interesat puțin pe net de cei de la Automatico majoritatea review-urilor par Ok. Ămi poți recomanda pe cineva de acolo ? Crezi ca e Ok sa repar la ei acest bloc mechatronic in caz de dupĂŁ diagnoza asta trebuie fĂŁcut ? Pe site la ei vĂŁd ca repara și blocul asta mechatronic nu știu la ce suma de bani ar trebuii sa mĂŁ aștept. Le dau mâine un telefon sa programez o diagnoza inițial.

 

PS cei de la service_team mi-au recomandat direct un schimb de ulei la cutie dar mĂŁ gândesc ca dacĂŁ fac din prima schimbul de ulei și smucitura din treapta 2 in 3 nu dispare și trebuie reparat acel bloc pierd și uleiul din cutie... adicĂŁ bani aruncați aiurea.

Edited by mariuck
Link to comment
Share on other sites

Revin cu mic update, am fost la automatico, am fĂŁcut un test inițial au crezut ca e posibil sa fie o problema la valvele de blocul hidraulic dacĂŁ am ĂŽnțeles eu bine.. dar ĂŽn timpul testului a fĂŁcut o resetare a valorilor se adaptare ai acuma schimba mult mai bine adicĂŁ parca tot e micĂŁ micĂŁ smucitura când schimba din 2 in 3 dar parca acuma e și când schimba din 3 in 4 e posibil sa ĂŽși mai facĂŁ adaptĂŁri ĂŽncĂŁ ? Oricum e mult mai bine acuma poate nici eu nu știu cum ar trebuii sa schimbe. O sa ii fac un schimb de ulei și odatĂŁ cu el o sa ii rog sa verifice și acel bloc hidraulic dacĂŁ e Ok. Revin cu update.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.