Jump to content

Alternator sau baterie - BMW E46 320 Touring


Nanciu Bogdan

Recommended Posts

Buna seara tuturor,

 

Am si eu o situatie din care am auzit pareri tot mai diferite si deloc aceleasi.

 

Voi pleca in concediu la munte si n-as vrea sa ma lase bateria in drum.

 

Nu stiu de cand este pe masina, insa pare destul de veche daca ma iau dupa aspect. Am masurat curentul de incarcare si mi se pare destul de slabut:

 

13.7v - 13.8v fara consumatori

13.7v - 13.8v cu cativa consumatori sau cu toti consumatorii posibili deschisi ( faruri, incalzire in scaune, ac, cd-player, lumini ambientale )

 

Am si turat masina pe loc, cu si fara consumatori, tensiunea de incarcare este si ramane aceeasi.

 

As vrea sa stiu daca considerati ca problema este de la alternator sau bateria este destul de veche si nu mai este capabila de o incarcare mai mare. Bateria este de 80Ah si 640A

 

Considerati ca ar fi capabila sa mai porneasca si sa mearga la -10 , -15 grade cu o astfel de incarcare ? Pana acum in oras nu mi-a facut figuri insa temperatura de afara este intre -3 si 7 grade.

 

Fiind destul de costisitoare ambele variante, alternator sau baterie, prefer sa schimb bateria ( bineinteles daca asta este problema, daca nu ma ocup de alternator ).

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand verifica bateria la un centru de acumulatori, ei iti vor spune in ce stadiu se afla si cat curent consuma la pornire, or sa-ti dea un rezultat in procente, daca e sub limita vei afla daca e cazul sa o inlocuiesti. Si la mine oscileaza incarcarea intre 13,8 14,1, asa a fost mereu, consider ca este destul pentru o incarcare corecta, numai daca bateria mai e in mintile ei. Daca valoarea la pornire e sub 10V te pregatesti de alta noua.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns.

 

Am filmat si curentul de pornire, m-am gandit ca o sa fie nevoie.

 

Inainte de pornire curentul sta la 11.79v. Dupa ce ii pun contactul scade pe la 11.25v ( desii pare normal intru cat pun in functie electronica, mi se pare cam jos )

 

Dupa ce ii dau la automat, cea mai mica valoare care apare acolo este la 8.36v dupa care creste rapid la 8,57v, si dupa 3-4 secunde se stabileste la 13.8v si asa ramane cu consumatori si toate cele porniti.

 

Pornirea functioneaza astfel dupa ce masina a functionat in regim normal de temperatura inainte iar motorul este cald ( drept pentru care nici bateria nu are nevoie sa invarta prea mult electromotorul.

 

O sa cumpar baterie noua, sper sa creasca tensiunea de pornire astfel.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Tensiunea normala pentru incarcare este 13.8-14.4 volti. O baterie la care tensiunea este sub 12V este considerata moarta, pe duca. Era si un tabel ce indica starea bateriei in functie de tensiunea ei. Asta nu inseamna neaparat ca te lasa. Am avut o baterie care a fost pe masina 4 ani cu 11.8-12V si a pornit la -15 grade. A invartit mai greu, dar a pornit. In schimb incarcarea e ca mica.
Link to comment
Share on other sites

de pe E46 fanatics

 

Universally figures for 12 Volts systems are as follows.

 

Fully charged 12 Volt Lead Acid battery - 2.1 Volts per cell for a total of 12.6 Volts. If the battery surface Voltage drops to 12.0 Volts then the battery is effectively fully discharged.

 

As for charging Voltage, typically 13.5-14.5 Volts is the nominal charging Voltage loaded or unloaded on most cars and trucks. There are a few cars and trucks that do not run the alternator full time so you will see 12.6-12.8 Volts at times on some of these vehicles and this could be considered as normal.

 

The E46 however does not shut the alternator off, so you should expect to see 13.5-14.5 Volts when the engine is running.

 

Anything above 15 Volts would be considered not normal and somewhere around 17-18 Volts most cars and trucks will shut the engine control computer down to protect the modules and circuits in the vehicle

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Informatii destul de imbucuratoare in ceea ce priveste tensiunea de incarcare a bateriei.

 

Referitor la baterie, o am sub 12v ceea ce inseamna ca este la capat de drum si ma voi orienta spre achizitia uneia noi.

 

Ma gandesc la o baterie Exide ( am inteles ca sunt destul de bune ), daca ma tine 2-3 ani, sunt multumit. Voi pastra curentul de pornire la 80Ah insa ma gandesc la un amperaj mai mare de 640 din prezent si sa-l situez de la 700 in sus.

 

Multumesc tuturor de lamuriri.

 

Ca si offtopic, e important sa nu ramai cu astfel de masini in drum, o sa zica lumea "uite taranu cu bemveu". Nu de mai mult de 3 sapt. am schimbat ambreiaj+volant+rulement tocmai ca mi-a dat semne si din acelasi considerent de a nu ramane in drum, am investit consistent.

 

Multa sanatate si cat mai multi km fara evenimente !

 

Bogdan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Va salut! Am un 320d/2004 si de cand a venit iarna bateria(BMW 80Ah) a inceput sa dea rateuri. Am accesat meniul din BC si vad ca imi arata 11,8. Dupa ce pornesc motorul incepe sa incarce, dar valorile nu sunt fixe, ele fluctueaza intre 14,0 si 14,3. Credeti ca poate fi dus releul de incarcare?
Link to comment
Share on other sites

Nu, bateria e slaba, un redresor, drumuri mai lungi la cateva zile sa fie cat mai bine incarcata, sau alta noua.

Am pus-o pe redresor acum doua saptamani si dupa doua zile aceleasi valori. Deocamdata nu vreau sa iau una noua, mai trag de asta. Intrebarea este daca merg cu ea asa risc sa am probleme cu alternatorul?

Link to comment
Share on other sites

Va salut! Am un 320d/2004 si de cand a venit iarna bateria(BMW 80Ah) a inceput sa dea rateuri. Am accesat meniul din BC si vad ca imi arata 11,8. Dupa ce pornesc motorul incepe sa incarce, dar valorile nu sunt fixe, ele fluctueaza intre 14,0 si 14,3. Credeti ca poate fi dus releul de incarcare?

 

Bateria dusa din moment ce iti arata 11.8V. (cum iti porneste?!? <_< )

Daca iti arata 14-14.3V in mers e normal. Alternatorul este ok.

Link to comment
Share on other sites

Bateria dusa din moment ce iti arata 11.8V. (cum iti porneste?!? <_< )

Daca iti arata 14-14.3V in mers e normal. Alternatorul este ok.

O pornesc cu asta https://www.blackanddecker12volt.com/p2g7b, dar daca merg cu bateria dusa, imi afecteaza alternatorul? Am citit aici pe forum ca la valorile astea bateria devine consumator si forteaza alternatorul. Tot aici spunea un coleg ca bateria se poate goli si curata daca are depuneri, umpluta cu apa distilata si pusa pe redresor, ulterior golita si umpluta cu acid de baterie cumparat de la o benzinarie. Am sa fac si asta sa vad rezultatele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.