Jump to content

BMW E90 320D 2007 - Problema bujie/regenerare DPF


Docristian

Recommended Posts

Salutare tuturor.

Am un bmw e90 320d m47 163cp.

 

Pe tester imi aparea eroarea 4212 ... adica bujie cilindrul 1 arsa.

Am schimbat bujia, insa eroarea este inca prezenta.

Am sters eroarea de nenumarate ori, dar o vede tot arsa.

 

Acum, ce poate avea altceva?

 

Ma gandeam ca daca este releul de vina, imi dadea eroare la releu sau pe toate bujiile.

 

Cineva mi-a spus ca este posibil sa nu vina curent pe fisa de la cilindrul 1.

 

Este posibil ca schimbarea acelui cablu cu 4 fise pentru fiecare bujie ce pleaca din releu ( sau unde este conectat) sa remedieze problema?

 

Ce sugestii aveti?

 

Tin sa mentionez faptul ca asa am cumparat masina, dar din cauza acestei erori, masina nu isi face regenerarea DPF, deoarece "cica" orice eroare prezenta la motor (inclusiv cea de bujii), nu permite regenerarea DPF-ului... si uite asa am ajuns in limp mode...

Link to comment
Share on other sites

Am gasit problema, cel putin la mine.

 

Numerotarea cilindrilor este de la radiador spre volanta 1,2,3,4

 

Mecanicul ce mi-a schimbat bujia, mi-a schimbat bujia de pe cilindrul 4, crezand ca se numeroteaza invers, de la parbriz spre radiator.

 

Noroc ca am stat langa el cand a schimbat-o si am vazut unde a pus bujia noua...

Maine ma duc sa le schimb pe toate daca tot este iarna...

 

Termostatele sunt in regula, le-am verificat.

Problema era de la bujie in legatura cu regenerarea.

Bujiile la bmw au rolul in timpul regenerarii sa stea aprinse la aprox 30-40% din putere pentru a incalzii mai bine evacuarea pentru a se produce regenerarea.

(Nu stiu exact daca in felul asta se prezinta cauza insa stiu sigur ca daca bujia de pe cilindrul 1 este arsa, regenerarea nu are loc. Cel putin la bmw m47 320d.

 

De ce sa schimb releul daca este bun?

Asta nu se numeste carpeala.

Daca ma duceam la reprezentanta, crezi ca imi schimbau toata electrica de pe acest sistem doar pentru o bujie arsa?

Sa fim seriosi...

Edited by Docristian
Link to comment
Share on other sites

Crezi ce vrei, ti am spus sa schimbi si releul deoarece se arde destul de repede si s ar putea sa schimbi bujii una cate una si sa nu i dai de cap, de aceea te am sfatuit sa schimbi totul odata!

 

Atunci cand se va strica releul, il voi schimba.

Asta e singura eroare prezenta pe masina oricum. De la aceasta problema se infunda si dpf-ul pentru ca nu pornea regenerarea si intram in limp...

Link to comment
Share on other sites

Daca ai ajuns in limp mode putin probabil sa mai porneasca regenerarea. Eu am avut eroare pe bujia 6 am schimbat-o si tot nu am reusit regenerarea nici fortata din laptop.Doar prin curatarea dpf am reusit , mentionez ca la mine masina nu avea probleme cu turometrul sau altceva pur si simplu era prea murdar filtrul ,masina are 350 k.
Link to comment
Share on other sites

Daca ai ajuns in limp mode putin probabil sa mai porneasca regenerarea. Eu am avut eroare pe bujia 6 am schimbat-o si tot nu am reusit regenerarea nici fortata din laptop.Doar prin curatarea dpf am reusit , mentionez ca la mine masina nu avea probleme cu turometrul sau altceva pur si simplu era prea murdar filtrul ,masina are 350 k.

 

 

Schimbat bujie, sters eroare pe tester. totul ok .. insa masina intra imediat in limp... la 2-3 km dupa ce stergeam erorile.

 

Asa ca am investigat putin pe un site din afara tarii cum fac baietii regenerare fortata la bmw.

 

Procedura este urmatoarea:

 

1 bucata tester ( eu folosesc delphi ds150e )

1 bucata pasager

 

Iesit pe autostrada ovidiu-agigea CONSTANT cu 65km/h pe pilot in treapa 2. (pe avarii langa banda de urgenta, noaptea oricum)

 

Am asteptat pana cand termostatul indica temp. apei peste 80 grade, iar temperatura DPF peste 300 grade.

 

Moment in care am pus pasagerul (conectat cu testerul la masina) sa citeasca si sa stearga erorile de DPF fara pauza, rapid.

 

Masina intra, apoi iesea dupa cateva secunde din regenerare.. (simptome? acul de la consum crestea de la 10L/100km la 20 instant...

 

Dupa incercari repetate masina a intrat in regenerare si nu a mai iesit pentru vreo 5-10 minute..

 

Toata procedura de regenerare s-a desfacurat cum am explicat mai sus.

Nu mai dati banii la cine stie ce cunostatori de regenerari sau alte tampenii.

Dureaza totul 10-15 minute daca aveti unde sa circulati constant cu 60-70 la ora pe pilot in treapta 2.

 

 

NU accelerati mai tare de 60-70 la ora (minim 60 trebuie pentru regenerare) deci optati pentru 70 la ora.

Daca aveti o viteza mai mare de 70-80, masina nu mai are puterea de a incinge foarte tare dpf-ul ca sa se produca regenerarea, deoarece este frig afara iar daca circulati cu o viteza mare, vantul raceste dpf-ul.

 

In cazul meu erau aprox 0 grade afara iar dpf-ul la aceasta viteza s-a incins suficient si regenerarea a avut loc fara probleme.

 

Inainte de regenerarea fortata cum am explicat mai sus, aveam presiune la evacuarea (back pressure) aprox 70 milibari la relanti (sau cum se numeroteaza)

Dupa regenerarea fortata in mers cu tester-ul, aceasta a scazut la 9 la relanti!

Masina ruleaza perfect acum

 

Si garantez faptul ca DPF-ul de pe BMW, este APROAPE nemuritor.

Este oarecum cat lifetime-ul masinii daca masina ruleaza perfect.

In general DPF-ul se infunda mult mai rapid daca aveti o problema la o bujie (regenerarea nu mai are loc)

SAU o problema la EGR, TURBO, etc...

Daca toate acestea merg in mintile lor, si isi fac treaba 100% cum scrie pe hartie, dpf-ul duce mult si bine atata timp cat nu aveti nici o eroare pe masina la motor.

 

Mentionez faptul pentru cei care nu stiti, LA BMW, orice eroare prezenta (LA MOTOR), indiferent cat de mica sau de mare este problema, regenerarea nu mai are loc.

Calculatorul BMW nu cere regenerarea dpf atata timp cat exista o eroare la motor.

 

Asa ca inainte sa taiati cu flexul dpf-ul sau sa va bateti loc de masina cu astfel de executii ( da-i ca merge'), verificati sa nu cumva sa aveti o alta problema in alta parte....

 

Alegeti varianta ieftina, baga flex-ul... ca merge...ce conteaza daca poluezi in ultimul hal...si se mai mira lumea de ce a crescut rata de cancer...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

cand ai o problema cu o bujie , se schimba toate plus releul. Eu am patit pe e90 330d, si pe x5 e70, si cel putin 50-60 mii de km ar trebui sa nu mai ai probleme

nu are rost sa schimbi cate o bujie ca te va costa mai mult manopera, de fiecare data

 

cat despre filtrul de particule, sunt sigur ca dupa 175 de mii 200 de mii va incepe sa cedeze, nu cred ca exista cineva aici sa mearga cu aceste masini in conditii ideale tot timpul...

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

cat despre filtrul de particule, sunt sigur ca dupa 175 de mii 200 de mii va incepe sa cedeze, nu cred ca exista cineva aici sa mearga cu aceste masini in conditii ideale tot timpul...

 

 

Nu ma fi asa sigur, ca sunt filtre de particule si cu 300.000 km., care sunt bune. Conteaza cel mai mult modul de exploatare. Daca mergi mult in oras, il termini cum ai spus tu, dar daca mergi pe autobanda, te tine mult si bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu tine Radu95. Insa as adauga un singur lucru:

 

DPF-ul te tine mult si bine chiar si in oras! Pur si simplu trebuie sa indeplinesti urmatoarele conditii:

FARA NICI O EROARE PE MOTOR!

 

Daca nu ai nici o eroare pe motor el isi face regenerarea si cand te duci pana la mall cu masina...o opresti.. incepe dupa iar cand ajunge apa +75...

Pur si simplu daca nu ai erori la motor, va garantez ca o sa si uitati ca aveti dpf...

 

Problemele tuturor cu DPF-ul si unul dintre motivele pentru care multi aleg sa il elimine este urmatorul...

 

Marea majoritate a lor - 99% , au o problema la motor, egr, turbo, bujii, releu, fise... etc etc... iar de la o simpla problema, sa spunem la bujie cum a fost in cazul meu.. regenerarea nu mai are loc si apoi le apar erorile pe navi de la DPF..

Iar ei zic repede ( impreuna cu mecanicii care vor sa le ia banii ) ca trebuie eliminat, bagat flex-ul in el...

Daca incercati macar sa va rezolvati problema de UNDE vine problema cu regenerarea DPF, o sa vedeti ca dpf-ul odata ce isi reia ciclul sau cu regenerarile lui.. nu veti mai avea probleme, pur si simplu uitati de el...... doar indepliniti conditia cu erorile... si termostate ok..

Link to comment
Share on other sites

@ radu95 : vorbim de romania sau ce ? (noi nu prea avem autostrazi)

asta da, trebuie sa nu ai erori pe masina si va fi ok, dar daca mergi numai in oras cum fac multi o sa ai surprize.

 

eu la x5 , am 160.000km si am tevile curate, si este intretinuta foarte bine (fara erori, cu toate schimbate la timp)

pe cand la 330d (acum nu o mai am ca am vandut-o) aveam tevile mereu negre, avea vreo 2 bujii arse, si eu am schimbat doar releul, dar probabil ca nu se mai facea regenerarea de mult

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

@ radu95 : vorbim de romania sau ce ? (noi nu prea avem autostrazi)

asta da, trebuie sa nu ai erori pe masina si va fi ok, dar daca mergi numai in oras cum fac multi o sa ai surprize.

 

eu la x5 , am 160.000km esti sigur ca sunt originali?

 

 

 

Eu la a mea am 250.000 km. F11 LCI ( E6 ) si am DPF-ul OK. si merg destul prin oras, asa ca ce vorbim!

Plus ca la cutie nu am nici o problema, doar am schimbat uleiul si am facut update

 

Tie daca iti place sa schimbi filtrul, schimba-l. Tu oricum faci cum vrei . :rolleyes:

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

da sunt originali, masina cumparata de la bavaria de mine la 120 de mii, si inainte intratinuta numai la ei, cu km certificati, cu garantie.

nu schimb filtrul ca nu am nici o eroare si tevile sunt super curate. Nici pe 330d e90 nu aveam , dar avea tevile negre din cauza filtrului.

 

Plus ca eu merg 35% in afara orasului cu ea, nu merg 100% in oras ca altii care au probleme.

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

e91 din 2006 , motor fara erori, filtru dpf se regenereaza normal, esapamentul este afumat, din pacate cred ca filtrul e aproape de moarte din moment ce scapa fum( l-am trimis la odorhei sa il curat, am zis ca e murdar de aia afuma, a fost curatat si nici o schimbare in modul lui de regenerare sau afumare a esapamentului)
Link to comment
Share on other sites

cati km ai ?

cred ca conteaza si daca a fost lasat in "paragina" o vreme (de exemplu ai mers cu bujiile arse 50.000km) pentru ca odata ce e pe moarte, nu il mai scoti la lumina.

A mea 330d, scotea fum la pornire destul de mult (primele 30-40 de secunde), dupa ce am schimbat releul de bujii nu mai scotea chiar asa dar tot se afumau tevile

Link to comment
Share on other sites

Mai oameni buni, filtrul de particule, dupĂŁ cum ii spune numele, acumuleazĂŁ funingine. Când cantitatea acumulata restricționeazĂŁ prea mult trecerea gazelor, se declanșeazĂŁ procesul de regenerare, prin care aceasta funingine este arsa și transformata ĂŽn cenușĂŁ. Cenușa se acumuleazĂŁ ĂŽn filtru pana când acesta este colmatat complet. Cenușa nu dispare. Nu exista proces reversibil.

 

Prin urmare filtrul de particule se ĂŽnfunda ĂŽncet și sigur. Cat de repede, depinde de modul de exploatare a motorului.

 

Atunci când este ĂŽnfundat, legal și moral este sa fie ĂŽnlocuit.

Edited by CatalinP
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca afumarea tevilor este o cauza a procesului de regenerare, intrucat cunosc masina unui prieten care avea teava curata, iar in momentul in care a schimbat releul si bujiile dupa mult timp, nestiind ca sunt arse, asa cum a spus si colegul mai sus, a inceput sa afume o perioada, dupa care s a oprit! Aici ma refer la la o afumare asa fina, fara sa dea fum in accelerare sau in relanti. Ceea ce am descris mai sus e un fel de constatare sau parere personala!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am masina de 1 an, cand am luat-o avea esapamentul curat, dar avea 3 bujii arse, le-am schimbat si de atunci afuma esapamentul, cu trecerea timpului parca afuma tot mai tare, saptamanal cand spal masina curat si esapamentul , e curat si intr-o sapt in functie de talpa e mai mult sau mai putin afumata, km in bord 210k, dar sunt foarte sigur ca are mai mult.

Fum in accelerare nu da sau cel putin nu il vad eu.

Link to comment
Share on other sites

Am masina de 1 an, cand am luat-o avea esapamentul curat, dar avea 3 bujii arse, le-am schimbat si de atunci afuma esapamentul, cu trecerea timpului parca afuma tot mai tare, saptamanal cand spal masina curat si esapamentul , e curat si intr-o sapt in functie de talpa e mai mult sau mai putin afumata, km in bord 210k, dar sunt foarte sigur ca are mai mult.

Fum in accelerare nu da sau cel putin nu il vad eu.

Cam acelasi rationament descris mai sus vad ca se intampla si la tine!

Link to comment
Share on other sites

salutari sunt nou posesor de bmw cu filtru de particule, e90, 320d, 2006, deocamdata nu am probleme cu dpf dar pe viitorul apropiat ĂŽl elimin si fizic si din soft pt ca mi se pare ca e doar o gaselinta, toate dieselurile fara dpf nu se mai contorizeaza , ĂŽn plus cred ca obtureaza evacuarea suficient cat sa apara alte probleme care duc la costuri mai mari decat eliminarea elementelor de mai sus, oricum la itp, rar se masoara doar presiunea si omogenitatea ĂŽn plus castigi un pic de putere, o evacuare mai usoara un consum putin redus , va doresc succes ĂŽn ceea ce va propuneti!!
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.