Jump to content

E46 mers intrerupt relanti si fum alb


Recommended Posts

Salutare tuturor!

Detin un 318i din 2003, motorul N42 cu urmatoarele simptome:

 

- Mers intrerupt la relanti (dar nu totdeauna, mai ales daca opresc brusc, sau daca merge aerul conditionat)

- de cand are problema de mai sus, nici nu mai trage motorul ca inainte

- scoate fum alb, fie motorul rece, fie cald (il vad in oglinda la semafoare, in timp ce de la celelalte masini nu se vede deloc. Ca ma gandeam ca o fi de la condens)

- cand pornesc ventilatia, vine miros de ulei ars in habitaclu, mai ales cu motorul rece. Cand se incalzeste, se mai simte foarte foarte putin si numai uneori.

 

Deocamdata am schimbat debitmetrul si am observat doar o mica imbunatatire, adica intrerupe parca mai rar la relanti dar motorul tot cam lenes a ramas

si scoate fum alb. Si nu ca nu ar trage bine, dar nu trage ca inainte. Adica il simt ca nu e in apele lui.

Pe tester INPA imi arata ca ar fi o problema cu lambda sensor int.bank 1 si int.bank 2, celelalte apar cu verde.

Din cautarile pe net, am inteles ca valva PCV ar da simptomele cu mers intrerupt si fum alb in acelasi timp,

dar as vrea si alte pareri, sau o confirmare. Sau poate sunt mai multe probleme?

 

Multumesc anticipat

 

P.S. Am vrut sa atasez poza de la tester INPA dar nu vad decat optiunea de poze de pe net.

O fi ca-s nou pe aici, sau nu le vad eu pe toate?:)

Link to comment
Share on other sites

poti sa urci poza pe imgur, dupa aia sa copiezi link-ul aici in casuta care apare cand apesi pe butonul care arata ca o poza, atunci cand scrii un reply

 

sigur e fum alb si nu albastru?

daca e alb e risc sa ai antigel amestecat in ulei. acest fapt de obicei e cauzat de garnitura de chiulasa ciupita. s-a supraincalzit masina recent, cumva?

 

poti verifica daca asta e problema (insa nu cu o acuratete de 100%):

 

- scoate busonul de la radiator (!!!! sa nu fie motorul cald !!!!), pornesti motorul, si te uiti in vas. daca se vad bule, inseamna ca ai garnitura de chiulasa ciupita

- desfa busonul de ulei si inspecteaza-l? vezi spuma alba, capuccino, gen? daca da, aceeasi concluzie

 

daca efectuezi ambele teste si rezultatul e pozitiv (fara bule, fara spuma alba la buson) asta nu inseamna ca poti exclude o problema la garnitura. pur si simplu metodele acelea sunt cel mai usor de verificat.

 

daca fumul e albastru, e posibil sa fie intr'adevar problema de la PCV sau de la simeringuri supape (ambele mult mai putin costisitoare decat speta garniturii de chiulasa ciupite)

Link to comment
Share on other sites

poti sa urci poza pe imgur, dupa aia sa copiezi link-ul aici in casuta care apare cand apesi pe butonul care arata ca o poza, atunci cand scrii un reply

 

sigur e fum alb si nu albastru?

daca e alb e risc sa ai antigel amestecat in ulei. acest fapt de obicei e cauzat de garnitura de chiulasa ciupita. s-a supraincalzit masina recent, cumva?

 

poti verifica daca asta e problema (insa nu cu o acuratete de 100%):

 

- scoate busonul de la radiator (!!!! sa nu fie motorul cald !!!!), pornesti motorul, si te uiti in vas. daca se vad bule, inseamna ca ai garnitura de chiulasa ciupita

- desfa busonul de ulei si inspecteaza-l? vezi spuma alba, capuccino, gen? daca da, aceeasi concluzie

 

daca efectuezi ambele teste si rezultatul e pozitiv (fara bule, fara spuma alba la buson) asta nu inseamna ca poti exclude o problema la garnitura. pur si simplu metodele acelea sunt cel mai usor de verificat.

 

daca fumul e albastru, e posibil sa fie intr'adevar problema de la PCV sau de la simeringuri supape (ambele mult mai putin costisitoare decat speta garniturii de chiulasa ciupite)

 

 

Mukltumesc pt raspuns. Sigur nu e albastru. Este cam asa cum se vede iarna cand e foarte frig. Deci nu foarte alb. :)

De incins nu s-a incins niciodata, dar a trebuit sa completez cu antigel, la un moment dat, ca se aprinsese martorul la bord.

Dar posibil sa fie si un furtun fisurat ceva, ca de vreo 3 ori am vazut dimineata urme de apa pe masca de sub radiator.

Aici link-ul cu poza:

https://imgur.com/a/xxAgU

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am observat cĂŁ se consumĂŁ antigel și cum iese și fum alb, e cam clar cĂŁ e garnitura de chiulasĂŁ.

De asta mĂŁ gândesc sĂŁ ĂŽncerc o soluție mai ieftinĂŁ, decât sĂŁ o schimb ĂŽmpreunĂŁ cu altele.

Dar nici n-aș da 200 de lei fĂŁrĂŁ sĂŁ aibĂŁ efect.

 

Ai folosit și n-a avut efect?

Link to comment
Share on other sites

Mirosul de ulei in habitaclu provine probabil de la garnitura pompei de vacuum, uleiul picura pe evacuare.

 

Prostia aia de 200 ron este o prostie, cea mai buna solutie este sa repari motorul tau( cu ocazia asta verifici si distributia, schimbi simeringuri si alte garnituri care garantat sunt imbatranite), sau cumperi alt motor de la dezmembrari.

Iar faptul ca ai erori la sondele lambda se poate datora faptului ca iti consuma ulei/antigel.....dar poate vaa trebui sa le schimbi si pe acelea.

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Am observat că se consumă antigel și cum iese și fum alb, e cam clar că e garnitura de chiulasă.

De asta mă gândesc să încerc o soluție mai ieftină, decât să o schimb împreună cu altele.

Dar nici n-aș da 200 de lei fără să aibă efect.

 

Ai folosit și n-a avut efect?

 

Antigel se consuma si din alte motive la tipul asta de motor, gen vas expansiune, oringuri capace chiulasa, etc. Trebuie sa verifici mai atent.

Dacă ar fi garnitura de chiulasa, ti-ar fierbe motorul.

 

La tipul asta de motor sunt probleme la simeringuri, unde se vede fum si consum de ulei. Miros de ulei, cauza oring pompa vacuum,oring senzor VVT, sau garnitură capac.

 

mers intrerupt relanti. Ai probat bujiile?

 

Esti sigur ca antigelul intra in motor si ca fumul alb este de la antigel? Cum ai probat?

 

Se poate proba foarte simplu daca fumul alb este de la antigel sau nu:

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Distribuția am fĂŁcut-o acum 1 an, schimbate bujii (am pus bujii bune NGK), am schimbat atunci și o bobinĂŁ de inducție și mergea perfect, nicio eroare pe tester.

Dar de vreo 6 luni a ĂŽnceput sĂŁ meargĂŁ ĂŽntrerupt la relanti ( tremura masina) și nu mai are aceeași putere.

Fumul alb l-am observat de vreo 1-2 luni, dar poate cĂŁ era și ĂŽnainte, numai cĂŁ nu-l vedeam, probabil, pt ca ĂŽncĂŁ nu era frig.

Ămi pare cĂŁ fumul are un miros cam dulceag, de asta mĂŁ gândesc c-o fi antigel.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am adus aminte cĂŁ am pus mai de mult un tester elm327 de la cineva și dĂŁdea erorile din poza de mai jos.

Deci amestecul avea prea mult aer. Am schimbat apoi debitmetrul si merge o idee mai bine la relanti dar motorul tot fĂŁrĂŁ putere.

O trage aer fals pe undeva?

 

https://imgur.com/a/T3OqJ

 

Radu95, ai spus cĂŁ se poate proba f ușor dacĂŁ fumul e de la antigel, dar nu au detaliat. :)

Link to comment
Share on other sites

Mi-am adus aminte că am pus mai de mult un tester elm327 de la cineva și dădea erorile din poza de mai jos.

Deci amestecul avea prea mult aer. Am schimbat apoi debitmetrul si merge o idee mai bine la relanti dar motorul tot fără putere.

O trage aer fals pe undeva?

 

https://imgur.com/a/T3OqJ

 

Radu95, ai spus că se poate proba f ușor dacă fumul e de la antigel, dar nu au detaliat. :)

 

pornesti dimineata si vezi cand se face condens pe evavuare si incepe sa picure, pune pe deget si gusta sa vezi daca e dulce, e simplu.

 

Ai grija cu bujiile NGK, sunt contrafacute si nu sunt bune. La fel si cu bobinele BOSCH, ca au capul necapsulat si iar nu este ok.

 

Daca ar fi tras aer fals, ar fi inceput motorul sa se tureze usor la relanti.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.