Jump to content

Ursoaica E34 525i 24v are toane, invarte lung,porneste greu


Recommended Posts

Salutare tuturor membrilor BMW club.Nu am mai intrat de mult pe forum si asta datorita faptului ca,in afara de intretinerea periodica,ursoaica nu mi-a pus probleme.

Acum sunt intr-un impas si am nevoie de ajutorul vostru.Este vorba de un BMW 525i 24v din 1993 la care mi-a cedat pompa originala de benzina,am schimbat-o si de atunci,masina are toane in sensul ca dimineata la prima cheie invarte muuult pana porneste.Se intampla de multe ori ca si dupa ce a ajuns la temperatura de functionare,sa porneasca greu.Cateodata o ia la sfert,altadata nu.

Am observat ca,la cald,socul automat functioneaza o singura data,dupa care,indiferent de cate ori vreau sa o pornesc ,nu mai functioneaza.Daca o las cateva minute,iarasi functioneaza insa nu si la urmatoarele porniri.

 

In vederea remedierii problemei,am schimbat urmatoarele;

 

-pompa de benzina noua

-am montat supapa de sens pe turul instalatiei,imediat dupa pompa de benzina

-filtrul de benzina

-regulatorul de presiune de pe rampa cu injectoare

-releul pompei de benzina(am incercat cu 3 buc. si face la fel)

-am schimbat toate cele 6 bujiile (au fost uscate,fara urme de ulei si aveau culoare maro-cenusie)

-bateria este de 100ah,e aproape noua si da peste cap motorul foarte usor

-filtrul de ulei si uleiul din motor sunt de asemenea schimbate recent

 

Mentionez ca dupa ce porneste,motorul functioneaza foarte bine,relantiul este stabil,trage cum trebuie iar consumul este absolut normal

Personal,suspectez un senzor de temperatura sau senzorul de pe vibrochen insa nu vreau sa mai cumpar aiurea piese fara un rezultat.Apelez la ajutorul vostru pentru ca,desi am dus-o la 2 testere,unul nu putea sa se conecteze la masina iar celalalt,un Bosch KTS nu arata nici un cod de eroare.

 

Orice ajutor sau sfat din partea voastra este binevenit si tin sa va multumesc ca v-ati facut timp sa-mi cititi postarea !

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Problema ta cel mai probabil nu se datoreaza pompei de benzina, dar functionarea acesteia se poate verifica foarte usor cu un aparat ce masoara presiunea instalatiei, la 2.5 trebuie sa aiba 3.5 bari. Poti verifica cu aceasta ocazie si functionarea regulatorului de benzina, sa nu fie montat de un proprietar anterior unul de pe un motor 2.0 care sustine 3 bari. Ins caderea presiunii poate avea un rol si filtrul de benzina infundat.

 

Ridicarea relantilui la regimul de pornire poate avea legatura cu senzorul de temperatura a apei, se afla sub galeria de admisie . Il masori cu un multimetru pe rezistenta si trebuie sa aiba 2100 ohmi la rece si intre 250 si 400 ohmi la cald (il poti incalzi intr-o oala pe aragaz).

 

Functionarea relantiului mai poate fi influentata si de urmatoarele:

 

- supapa de reglaj a relantiului (piesa cilindrica de cub galeria de admisie) si care se curata cu spray de carburator dupa ce o dai jos.

 

- pierderi de vacuum, in special la cotul dinainte de admisie;

 

- debitmetru, desi nu cred ca afecteaza relantiul la rece;

 

- senzorul de temperatura aer care se afla in carcasa filtrului de aer;

 

 

Eu as incepe investigatiile in felul urmator:

 

- scoaterea cotului de aer dinainte de admisie si verificarea de crapaturi -destul de des se crapa si e bai bine sa il dai jos pentru inspectie;

- verificarea vizuala a celorlalte furtune de vacuum;

- decuplarea debitmetrului inainte de pornirea la rece - injectia va trece pe o harta preprogramata in care exclude acest senzor, daca este defect o sa iti dai seama;

- inlocuirea filtrului de benzina daca nu a fost inlocuit;

- verificarea presiunii de benzina la un service, inainte si dupa regulatorul de presiune;

- demontarea galeriei de admisie si curatarea supapei de reglaj al relantiului, verificarea senzorului de temperatura si restului de furtune de vacuum ce nu sunt accesibile fara demontarea galeriei de admisie - preferabil sa achizitionezi in prealabil garniturile implicate demontarii galeriei: garnituri ale galeriei si oringurile de la injectoare;

 

Eu as renunta la incercarile de a detecta problema cu un computer intrucat la masina asta care are OBD1 informatiile ce pot fi comunicate de maisna sunt putine si au legatura doar cu functiile de baza ale injectiei, este putin probabil sa afli ceva util.

 

Ca idee relantiul la masina asta se ridica foarte putin si pentru perioade scurte la rece (indiferent de temperatura), a mea(cu acelasi motor) tine relantiul pe la 1200 rpm cam 5 secunde iar intr-un minut ajunge la turatia normala ~ 800.

 

Spor la mesterit

Link to comment
Share on other sites

Te salut ! Multumesc mult pentru informatii,o sa incerc ce ai zis si tu.Pompa de benzina e nou-nouta,filtrul de benzina e nou,la fel si regulatorul iar relantiul este stabil si nu mi-a facut problemje niciodata.

Interesant e ca atunci cand demarorul invarte,acul turometrului nu urca deloc ci doar cand e pornit motorul.Sa fie cumva crank position sensor de vina ?

Ce am mai observat azi e ca,prima oara cand pornesc masina,demarorul invarte muuult pana porneste.A doua oara porneste la sfert iar pe urma,din ce in ce mai greu.Iar daca o las 1-2 minute,se repeta acest ciclu.

Sa fie o coincidenta si sa fi picat si alti senzori odata cu decesul pompei ?

Link to comment
Share on other sites

Salut putin probabil sa fie de vina senzorul de pozitie a vibrochenului, asta e un senzor de tip hall si nu da erori intermitente,ori functioneaza ori nu, iar daca nu functoneaza nu porneste motorul.

Filtrul chiar daca e nou poate fi infundat desi este putin probabil. Sa verifici totusi daca nu este montat invers, s-ar putea sa aiba niste supape.

Eu banuiesc cel mai probabil pierderile de vacuum din urmatoarele motive:

- pe toate forumurile se mentioneaza probleme in acest domeniu;

- experienta personala, am avut cotul de cauciuc sectionat si nici nu mi-am dat seama, relantiul era perfect, pornirea la fel ceea ce ma duce cu gandul ca sistemul de injectie stie sa compenseze destul de mult in situatia asta.

 

Spor si sarbatori fericite

Link to comment
Share on other sites

Te salut ! Filtrul de benzina este nou(Mann) si l-am montat corect odata cu pompa de benzina.Dupa sarbatori,voi verifica si daca trage aer fals pe undeva desi mi se pare stranie coincidenta ca odata cu moartea pompei de benzina sa apara si problema cu pornirea.Initial,am luat de pe net de la un neom o pompa originala de E34 "data jos de pe masina, verificata,functioneaza perfect" dar care era complet blocata si avea mal/nisip in ea,apoi am luat o pompa noua Engitec,poloneza, dar care nu tinea presiunea(supapa defecta)si in final am luat o pompa noua Magnetti Marelli facuta in China(zgomotoasa ca naiba) si tare mi-e ca va trebui sa cumpar una noua pe Bosch sau Pierburg.E posibil sa nu bage suficient rahaturile astea noi ???

Din pacate,in acel moment,bugetul nu mi-a permis insa daca ma gandesc bine ,cred ca de aici mi se trage tot ! Trebuia sa iau de la inceput una pe Bosch si gata... Aviz amatorilor de chilipiruri !

 

Multumesc de sfaturi...sarbatori fericite la toata lumea !

Edited by DON CORLEONE
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Va salut ! Desi raspunsul meu este tardiv,poate este de folos colegilor de forum cu E34 pe viitor.

Problema era de la instalatia de gaz...membrana regulatorului de gaz era perforata si dimineata(pornirea la rece),motorul era practic "innecat"cu gaz.Memrana avea peste 100.000 km facuti si trebuia schimbata.Dupa

ce am schimbat-o ,totul a revenit la normal.Drumuri bune !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.