Jump to content

caucuicuri Âşi jante


Vader

Recommended Posts

O discuĂžie des ĂŽntâlnitĂŁ ĂŽntre posesorii de maÂşini se referĂŁ la jante Âşi cauciucuri. Ăn special ĂŽn prag de iarnĂŁ (care acum ne cam ocoleÂşte, dar tot va veni...)

 

MulÞi dintre noi au tendinÞa de a inventa tot felul de soluÞii, ca maºina lor "sã arate bine", sã parã mai sportivã. Pun flanºe peste discurile de frânã ca roÞile sã stea mai "crãcãnate" modificând ecartamentul, eventual modificã ºi aripile ca sã nu frece, roÞi cât mai late, etc...

 

Asta este o prostie. Dinamica, stabilitatea Âşi aderenĂža unei maÂşini sunt chestiuni extrem de bine calculate de producĂŁtor. Iar BMW nu duce lipsĂŁ de ingineri de mare clasĂŁ ĂŽn domeniu.

 

AÂşa cĂŁ cea mai bunĂŁ soluĂžie la care trebuie sĂŁ apelaĂži este cea recomandatĂŁ de firmĂŁ, ĂŽnscrisĂŁ Âşi ĂŽn actele maÂşinii: pt. varĂŁ folosiĂži cu ĂŽncredere 205x16R55 (eventual din aliaj, ca sĂŁ arate mai bine) iar pentru iarnĂŁ 195x15R65, din tablĂŁ.

 

De ce spun asta? FiindcĂŁ nu ajutĂŁ cu absolut nimic dpdv al dinamicii sĂŁ aveĂži roĂži mai late.

 

Pentru iarnã, dacã sunt mai Înguste este mult mai bine, fiindcã presiunea pe zãpadã saudrum alunecos este mai mare dacã suprafaÞa de contact este mai micã (aºa cum ºtim ºi de la lecÞiile de fizicã elementarã, presiunea este forÞa/suprafaÞã), deci vor avea aderenÞã mai bunã. Iar faptul cã au "balonul" mai mare (R65), este ºi mai bine. De ce sã fie jante de tablã? De ce nu ar fi? VreÞi sã juliÞi ºi sã stricaÞi neapãrat niºte jante scumpe?

 

Nici pentru varĂŁ nu are rost sĂŁ folosiĂži jante mai late; nu ajutĂŁ cu nimic, ci dimpotrivĂŁ. Pe de o parte, din motivul pe care vi l-am spus anterior: crescând suprafaĂža de contact anvelopĂŁ-asfalt, pentru cauciucuri mai late, scade presiunea asupra Âşoselei Âşi nu câºtigaĂži tracĂžiune deloc. Ăn plus, tot sistemul de suspensii al maÂşinii este gândit astfel ĂŽncât punctele de sprijin sĂŁ aibĂŁ un anumit ecartament, greutatea este repartizatĂŁ minuĂžios, iar ĂŽn funcĂžie de asta sunt calculate arcurile Âşi amortizoarele. Piese care nu-Âşi vor mai fĂŁcea treaba aÂşa cum au fost proiectate, iar stabilitatea scade.

 

Ca Âşi concluzie, faceĂži cum credeĂži, dar aveĂži ĂŽn vedere legile fizicii Âşi ĂŽncredere ĂŽn proiectanĂži, cĂŁ Âştiu ei ce fac!

  • Like 3
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Nici pentru varĂŁ nu are rost sĂŁ folosiĂži jante mai late; nu ajutĂŁ cu nimic, ci dimpotrivĂŁ. Pe de o parte, din motivul pe care vi l-am spus anterior: crescând suprafaĂža de contact anvelopĂŁ-asfalt, pentru cauciucuri mai late, scade presiunea asupra Âşoselei Âşi nu câºtigaĂži tracĂžiune deloc. Ăn plus, tot sistemul de suspensii al maÂşinii este gândit astfel ĂŽncât punctele de sprijin sĂŁ aibĂŁ un anumit ecartament, greutatea este repartizatĂŁ minuĂžios, iar ĂŽn funcĂžie de asta sunt calculate arcurile Âşi amortizoarele. Piese care nu-Âşi vor mai fĂŁcea treaba aÂşa cum au fost proiectate, iar stabilitatea scade.

 

Deci mergand pe logica asta, o masina de F1, daca ar avea roti de bicicleta s-ar comporta la fel, nu?

 

Asculta ce spune baiatul asta, ca le zice bine.

 

In rest, cu specificatiile producatorului, da sunt de acord.

 

A.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De ce spun asta? FiindcĂŁ nu ajutĂŁ cu absolut nimic dpdv al dinamicii sĂŁ aveĂži roĂži mai late.

 

Deci vara pot pune linistit 185 latime, si ma dau maxim prin toate curbele (santurile), la viteza maxima.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Deci mergand pe logica asta, o masina de F1, daca ar avea roti de bicicleta s-ar comporta la fel, nu?

 

Asculta ce spune baiatul asta, ca le zice bine.

 

In rest, cu specificatiile producatorului, da sunt de acord.

 

A.

 

La maºinile F1 anvelopele sunt FOARTE speciale. Cauciucul este foarte moale, ºi "buretos", oarecum. Intrã În asfaltul pistei, ºi aºa se creazã tracÞiunea. Dar se ºi tocesc foarte repede. De aia ºi le tot schimbã de câteva ori pe cursã.

 

Sã-Þi mai zic Încã ceva: eu sunt ºi motociclist. La motoare, materialul din care sunt fãcute cauciucurile este, de asemenea, mai moale, tocmai pentru ca sã aibã aderenÞã mai bunã cu asfaltul. Ca sã "intre" mai bine În zgumÞuroºenia asfaltului. ªi sã creascã suprafaÞa de aderenÞã. ªi tot de aia "gumele" de la motoare se tocesc mult mai repede decât anvelopele de maºinã.

 

AÂşa cĂŁ poĂži sau nu sĂŁ crezi ce Ăži-am zis, dar asta e...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Să-ţi mai zic încă ceva: eu sunt şi motociclist.

 

Stupoare, si eu, si inginer pe deasupra. Amble afirmatii la fel de relevante (spre deloc) cand vine vorba de diferenta intre aderenta mecanica si forta de frecare :thumbsup:

 

Şi tot de aia "gumele" de la motoare se tocesc mult mai repede decât anvelopele de maşină.

 

Deci nu are nici o legatura cu faptul ca suprafata de contact la motociclete este mult mai mica decat la masini si transmit o putere/kg mult mai mare decat majoritatea masinilor? Ciudat, pentru ca fizica elementara cam asa ar spune

 

Fac din nou trimitere la acelasi video, poate nu esti de acord cu el, dar chiar asa merg treburile.

 

 

Pun si eu o intrebare,am cauciucuri de vara 225 45 r17,am gasit niste jante 8.5 j,oare o sa am probleme cu marimea asta de gume,pana acum le-am avut puse pe jante 8j.

 

vezi aici http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/tyre-size-for-rim-size-width-calculator :drinks:

 

A.

Edited by Atomykatt
Link to comment
Share on other sites

Eu am 225/45R18 pe 8J si 225/50R17 pe 7.5J. Pe ambele stau bine. Mai mult decat acel calculator si experienta avuta nu am ce sfaturi sa-ti dau.

 

Chiar daca vei pune janta mai lata, dar aceeasi anvelopa, suprafata de contact va ramane aceeasi, deci castiguri nu vei avea.

 

A.

Link to comment
Share on other sites

Pun si eu o intrebare,am cauciucuri de vara 225 45 r17,am gasit niste jante 8.5 j,oare o sa am probleme cu marimea asta de gume,pana acum le-am avut puse pe jante 8j.

 

O sa mearga sa le pui dar o sa arate cam ciudat...parca "trase " se spune .....mai monteaza unii pe ursuleti asa ceva si arata cam ciudat.Si eu am pe 17 cu 225 si arata din punctul meu de vedere mai nasol decat alea montate pe grupul VAG unde in dimensiune de 225 talonul anvelopei pica perpendicular pe sol si arata frumos .Dar gusturile oamenilor nu se discuta.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O intrebare... Sau chiar doua.

Pe un E90. In talon am trecute dimensiunile rotilor de 16 si 18. Asta inseamna ca pot sa pun si de 17?

De iarna am pe 16. Pentru cele de vara, pe care urmeaza sa le iau, cineva ma bate la cap sa pun de 18 - ca arata mai bine. Voi ce ziceti? Sunt ok ca tinuta de drum, sau e vorba doar de aspect?

Edited by Avalon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.