Jump to content

upgrade 523i e39


AKM052334

Recommended Posts

Nu prea meritĂŁ. Mai bine schimbi motorul.

Nu vreau sa schimb motorul. Oricum daca schimb motorul nu castig cine stie ce poate un 25 cai sa pun un 2.8. Vreau sa-l fac pe asta. Am inteles ca m-ar ajuta daca pun pistoane forjate, biele forjate, supape forjate, galerie evacuare aluminiu, traseu evacuare. Acum nu stiu ce sa cred cat sa castig cu astea..

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa schimb motorul. Oricum daca schimb motorul nu castig cine stie ce poate un 25 cai sa pun un 2.8. Vreau sa-l fac pe asta. Am inteles ca m-ar ajuta daca pun pistoane forjate, biele forjate, supape forjate, galerie evacuare aluminiu, traseu evacuare. Acum nu stiu ce sa cred cat sa castig cu astea..

 

poti sa faci si cum spui tu. Vre-o 2-3.000 euro si rezolvi problema de care spui tu. Dacă nu ai ce face cu banii.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
poti s-o forjezi toata,nu vei castiga niciun calut din asta.Rolul forjarii internelor e sa reziste la modificari majore ale fortei dezvoltate de motor (admisie fortata). Un motor 2.8 sau de cilindree superioara,nu are in avantaj doar cei ~25cai,ci o gramada de cuplu si reprize pe trepte pe care un motor de capacitate mai mica nu are cum sa le ofere pe sasiu asemanator decat cu modificari scumpe. Cuplul,ceea ce ai tu nevoie ca sa simti diferenta,se obtine din supraalimentare ori cilindree.
Link to comment
Share on other sites

Poti sa incepi cu un o evacuare cu serpisori, admisie aer sport, bujii si bobine mai bune si apoi un soft bun. Asta la prima strigare, daca vrei poti sa te apuci de axe cu came, injectoare, etc..

 

la a doua strigare deja depaseste bugetul cu care isi ia 2.8.

Link to comment
Share on other sites

Ba voi nu intelegeti o treaba, cu swapurile astea de motoare. Vrei sa ai masina, o pastrezi asa cum a iesit din fabrica. Nu poti sa faci din cacat bici sa mai si pocneasca.

AAAAA daca puneai un motor NOU, mai intelegeam, altfel asa apar cazane care sunt bombe pe roti.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ba voi nu intelegeti o treaba, cu swapurile astea de motoare. Vrei sa ai masina, o pastrezi asa cum a iesit din fabrica. Nu poti sa faci din cacat bici sa mai si pocneasca.

AAAAA daca puneai un motor NOU, mai intelegeam, altfel asa apar cazane care sunt bombe pe roti.

 

Eu am un cazan din 97,si nu pt ca asta imi permit,ci pt ca imi place mult cum arata,ca si caroserie,si cum se comporta,ca si manevrabilitate. Cazanul avea m43b18 de fabrica,luata pt sotie.Ca la majoritatea,imi plac masinile (nu carutele trase de cai - aka 316, 318,320 si mortaciunile apropiate) si imediat ce sotia si-a schimbat masina,am preluat-o eu. Dupa schimbarea motrului ,am facut din cacat bici,si trosneste ft tare. Motorul nu tre sa fie nou (ma gandesc ca te referi la acelasi tip) ,pt ca nu se mai numeste swap. Acelasi cazan,nu poate fi mai rau decat este,schimbandu-i motorul.

 

Si cand te gandesti ca suntem barbati,din natura suntem competitivi. Ne luam bmw ca sa ce ? Prin natura ei e o masina ce nu-i usor de intretinut/mentinut. Eu sunt aproape sigur ca barbatii isi iau un bmw pt ceea ce poate pe partea de performanta,apoi pe partea de lux, ori,sa o arzi intr-un bmw pe ritm de vals si sa incurci cazanele pe drum,calca oarecum pe "eu"-l barbatesc. Sunt persoane care se simt sportivi in dacia solenza ,si se dau la linii cu loganul,asa ca ,daca ai un bmw pe care il poti urca ieftin la propriile pretentii,de ce sa n-o faci? Pastrezi masina iubita si o faci M3 la sfert de pret! Fiecare vede diferit treaba asta.

 

 

Edited by Scorpionreptyle
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ba am condus! Iar noi,acum,nu ne cntrazicem,..ne spunem parerile! Cel putin eu asa consider :)

Nu ai acest DREPT(la pĂŁrere) dacĂŁ nu ți-ai dat seama ĂŽncĂŁ,pentru cĂŁ,conduci un CAZAN!! CĂŁ sĂŁ ai dreptul la o pĂŁrere ,trebuie sĂŁ ai un beiamveu cu maxim 40.000 km la bord și maxim 2 ani vechime. 😎

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai acest DREPT(la pĂŁrere) dacĂŁ nu ți-ai dat seama ĂŽncĂŁ,pentru cĂŁ,conduci un CAZAN!! CĂŁ sĂŁ ai dreptul la o pĂŁrere ,trebuie sĂŁ ai un beiamveu cu maxim 40.000 km la bord și maxim 2 ani vechime. 😎

O scurta rectificare ...cele mai multe BMW -uri de max 2 ani din RO au peste 200.000 la intrarea in tara.... :laugh:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai acest DREPT(la pĂŁrere) dacĂŁ nu ți-ai dat seama ĂŽncĂŁ,pentru cĂŁ,conduci un CAZAN!! CĂŁ sĂŁ ai dreptul la o pĂŁrere ,trebuie sĂŁ ai un beiamveu cu maxim 40.000 km la bord și maxim 2 ani vechime. 😎

 

Tare :)) m-am prins de fazĂŁ din primele incercari. Experienta vine de la vechime si experiențĂŁ pe forum :) Nu ma deranjeaza sa rĂŁmân incepator ;)

 

O scurtĂŁ rectificare : suntem pe topicul unui om care vrea sa afle ce posibilitati ieftine/accesibile are pt a-si imbunatati performanta motorului,fara a-l schimba si fara a depasi bugetul cu care si-ar putea lua o motorizare performantĂŁ. Si mai suntem in sectiunea TUNING, nu la "cum sa lasam totul ca de fabricĂŁ"

Link to comment
Share on other sites

- galerie admisie M50

- kit stroker ca s-o duci de la 2.5 la 3L: arbore cotit, biele, pistoane, M54b30

- axe cu came de S50: ai zis ca vrei putere, astea iti ofera, dar sus in turatii, pierzi din cuplul de jos

- filtru nerestrictiv de aer + serpi + evacuare goala (doar cu finala)

- soft, ideal megasquirt care e complet modificabil, ca sa incepi de la amestec bogat sa ajustezi pana la valorile ideale

 

probabil ajungi pe la 240-250 de cai, de la 170...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

- galerie admisie M50

- kit stroker ca s-o duci de la 2.5 la 3L: arbore cotit, biele, pistoane, M54b30

- axe cu came de S50: ai zis ca vrei putere, astea iti ofera, dar sus in turatii, pierzi din cuplul de jos

- filtru nerestrictiv de aer + serpi + evacuare goala (doar cu finala)

- soft, ideal megasquirt care e complet modificabil, ca sa incepi de la amestec bogat sa ajustezi pana la valorile ideale

 

probabil ajungi pe la 240-250 de cai, de la 170...

 

Daca nu ma insel,poate adauga doar arborele de 3.0 si ajunge undeva la 3.1L

 

mai ieftin iesi cu ms42 sau ms43 vs megasquirt. ambele ecu au potential bun de tunning

 

pentru ~250hp sunt bune si axele de 3.0 ! probabil sunt mai ieftine.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Scorpionreptyle
Link to comment
Share on other sites

hmmm; bielele originale sunt mai lungi, deci da, ar obtine gen 3.1L (cred ca se poate calcula exact dar mi-e lene)... dar nu devine raportul de compresie prea mare? ca de dat in valve presupun ca nu da. sau poti sa compensezi cu o garnitura de chiulasa mai groasa, ca la turbo?

pistoanele insa sigur pot ramane aceleasi, blocurile 2.5 - 3.0 au acelasi alezaj, 84mm, arborele determinand cursa (aici nu mai stiu valorile...)

 

da, merg si axele de m54b30 (cand cumperi arborele probabil le obtii si pe ele la un pret bun)... trebuie adaptate putin

 

e de fapt vorba doar de axa pt admisie care intra direct la M52, doar putin taiata; la m50 mai trebuie transferate chestii din chiulasa de m54, scaune, etc.

de asemenea cica axa de admisie de m50 NV are aceleasi specificatii

 

https://www.youtube....h?v=VT5v6CrGStg

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

hmmm; bielele originale sunt mai lungi, deci da, ar obtine gen 3.1L (cred ca se poate calcula exact dar mi-e lene)... dar nu devine raportul de compresie prea mare? ca de dat in valve presupun ca nu da. sau poti sa compensezi cu o garnitura de chiulasa mai groasa, ca la turbo?

pistoanele insa sigur pot ramane aceleasi, blocurile 2.5 - 3.0 au acelasi alezaj, 84mm, arborele determinand cursa (aici nu mai stiu valorile...)

 

da, merg si axele de m54b30 (cand cumperi arborele probabil le obtii si pe ele la un pret bun)... trebuie adaptate putin

 

e de fapt vorba doar de axa pt admisie care intra direct la M52, doar putin taiata; la m50 mai trebuie transferate chestii din chiulasa de m54, scaune, etc.

de asemenea cica axa de admisie de m50 NV are aceleasi specificatii

 

https://www.youtube....h?v=VT5v6CrGStg

 

merge si garnitura mai groasa,dar si luat pistoanele la strung,e vb de cateva sutimi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Se pot face foarte multe la acest motor ca de altfel la majoritatea motoarelor in 6 cilindri e BMW.

Din experienta totusi iti recomand sa faci ceva care sa merite sa fie eficient:

- raport final mai scurt, dar nu cu mult

- planare chiulasa cu scadere de inaltime 1mm

- eliminare catalizatoare

- resoftare custom pe dyno.

Cu aceste modificari e clar ca masina are sa fie altceva, iar daca vrei mai mult e important de stiut ce buget ii aloci, de cate ori vrei sa depasesti valoarea ei cu investitia in modificari...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.