Jump to content

BMW F10 - sfat cumparare de pe mobile.de


Zav25

Recommended Posts

Salut baieti, vreau sa-mi cumpar un BMW F10 din Germania, este prima mea masina din absolut toate punctele de vedere, anul asta o sa iau carnetul... n-am nici un fel de experienta: nici de condus, nici de cumparat si nici despre masini in general.

 

Cand caut o masina pe mobile.de, ma asigur la filtre sa bifez "Full Service History", "Warranty" si sa fie vanduta de un Dealer care are de la 4 stelute in sus feedback.

 

Intrebarea mea este urmatoarea: chiar daca o masina are cele 3 filtre de mai sus (FSH, Warranty si vanduta Dealer cu +4 stelute din 500 de review-uri), se poate ca masina totusi sa aiba ceva in neregula, ascuns intentionat? Eu ma gandesc ca un Dealer cu un feedback atat de bun si care ofera si garantie nu s-ar chinui sa ascunda ceva defectiuni... dar totusi vreau sa fiu precaut si de asta va intreb si pe voi, cei cu mai multa experienta.

 

Mersi!

Edited by Zav25
Link to comment
Share on other sites

Garantia daca nu este de la dealer BMW faci ceva pe ea. Pentru ca trebuie sa duci masina acolo ... si te costa mai mult drumul decat reparatia :)

 

Trebuie mers ai luata cu cineva care are putina experienta in masini! Nici in Germania nu umbla cainii cu covrigi in coada!

 

Daca vrei sa o aduci tu ia in calcul ca fiind incepator nu ai voie sa conduci in afara Romaniei!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Incearca mai bine aici: https://gebrauchtwag...CarSearch/Index

 

Sansele sa gasesti una cu probleme sunt mult mai mici.

 

A.

 

cei de la BMW Romania le aduc pentru tine,

si iti dau 2 ani de garantie,

pentur aprox 2000EUR

 

atentie, EuroPlus Garantie,

nu e garantie, e un fel de asigurare,

 

daca o iei prin dealer din RO, o poti folosi usor,

altfel, e relativ inutila.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scriu in acest topic in ideea de nu deschide altul.

Dupa 2 ani de Audi, ma intorc tot la prima dragoste.... :)

 

Pe scurt....F11, dupa 2015, pana in 80.000 km, motor 2 litri, X-drive si am cateva intrebari la care as aprecia pareri sincere si obiective.

 

1.Care din variantele de 2 litri este mai fiabila, 520 sau 525 ? Care ar fi unele puncte slabe ale masinii ? Distributia mai prezinta riscuri, caseta de xdrive, turbina....

2.Am vazut ca unele au suspensie pneumatica. E la alegerea soferului inaltarea sau coborarea, sau doar automat este controlata de un calculator.

3.Electronic dumper control merita cautat ca si optiune suplimentara?

4.Serviciile Connected drive, functineaza si in Romania ? Ma refer la Google earth in special si sincronizarea cu contul BMW connected...

5.Ce sistem de navigatie sa caut, exista variante cu stocare proprie pe harddisk ?

6.Functia de avertizare la parasirea benzii de circulatie este si cu ajustare automata a directiei ?

 

 

Poate par idiotenii multe subiecte, insa sunt dotari care le-am cunoscut la Audi si le-am gasit ffff utile si faine.

Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Scriu in acest topic in ideea de nu deschide altul.

Dupa 2 ani de Audi, ma intorc tot la prima dragoste.... :)

 

Pe scurt....F11, dupa 2015, pana in 80.000 km, motor 2 litri, X-drive si am cateva intrebari la care as aprecia pareri sincere si obiective.

 

1.Care din variantele de 2 litri este mai fiabila, 520 sau 525 ? Care ar fi unele puncte slabe ale masinii ? Distributia mai prezinta riscuri, caseta de xdrive, turbina....

2.Am vazut ca unele au suspensie pneumatica. E la alegerea soferului inaltarea sau coborarea, sau doar automat este controlata de un calculator.

3.Electronic dumper control merita cautat ca si optiune suplimentara?

4.Serviciile Connected drive, functineaza si in Romania ? Ma refer la Google earth in special si sincronizarea cu contul BMW connected...

5.Ce sistem de navigatie sa caut, exista variante cu stocare proprie pe harddisk ?

6.Functia de avertizare la parasirea benzii de circulatie este si cu ajustare automata a directiei ?

 

 

Poate par idiotenii multe subiecte, insa sunt dotari care le-am cunoscut la Audi si le-am gasit ffff utile si faine.

Multumesc mult.

 

1. la 525 turbina mica e destul de fragila. Sunt destule cazuri.

Distributia e cu povestea cunoscuta: lifetime, dar face zgomote si de cere schimbata.

Cutia de transfer am mai intrebat si eu pe aici, si nici un rasp, deci pare sa fie ok :-)

2. F11 au suspensie cu telescop si asistata de perne, pentru adjustare de nivel.

Sunt multe cazuri de probleme cu cea din stanga, (aprox 450EUR)

3 -

4. nu sunt diponibile in RO

5, 6 -

 

:-)

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Suspensia pneumatica inteleg ca este doar la F11, si numai pe spate, pentru ajustarea automata a inaltimii ?

Soferul nu are nici o posibilitate de selectare manuala a garzii la sol ?

 

Dar internetul, daca e configurat cu un sim de Romania, ar trebui sa se poata conecta. Nu se poate accesa astfel Google maps ?

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Suspensia pneumatica inteleg ca este doar la F11, si numai pe spate, pentru ajustarea automata a inaltimii ?

Soferul nu are nici o posibilitate de selectare manuala a garzii la sol ?

 

Da, doar F11,

 

Eu i-as zice asistata penumatic,

doar in spate, pentru 'leveling' (EN)

 

Nu stiu sa se poata regla garda la sol.

Nu stiu sa existe echipare cu 4 perne si eventual sa fie reglabila garda.

Edited by CosmaCosmin
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. tinand cont de greutatea masinii, recomand motorul cu 2 turbine (525) - mai puternic si mai rafinat (cuplu mare pe o plaja mai mare de turatii); practic ambele sunt N47, deci similare ca fiabilitate, cu mentiunea ca la cel bi-turbo cam pica turbina mica - cauta una care a avut deja turbina mica schimbata, pica de obicei in jur de 80-90k km (asa a fost la a mea)

 

2. Toate BMW F11 au perne de aer pe spate; nu exista perne de aer pe fata la acest model; nu se poate regla inaltimea - aceasta este mereu aceeasi, masina regleaza presiunea din perna in asa fel incat sa pastreze nivelul (pe romaneste, indiferent cat de multa greutate pui in portbagaj, masina nu se lasa de spate).

 

3. Suspensia adaptabila (Variable Damper Control VDC 223) la F10/F11 este pe baza de amortizoare electromagnetice, si se regleaza doar duritatea la ele, nu si inaltimea.

EDC merita, dar atentie la rulaj - sunt foarte scumpe de schimbat, in jur de 2000 euro setul de 4, se gasesc doar pe original.

 

5. Navi Professional are stocare pe harddisk (cred ca 12Gb); cauta sa aiba usb in cotiera, sa poti pune muzica direct de pe stick, si eventual 633 Enhanced Bluetooth telephone functionality with telematics, sa poti da muzica din telefon direct prin bluetooth; cauta sa aiba sistem de sunet Hifi (676), se aude mai bine decat cel standard si se poate interveni mai usor la el (upgrade de boxe si amplificator)

 

6. sunt 2 variante - 5AD Lane departure warning system si 5AG Lane change warning system; la unul dintre ele doar iti semnaleaza in oglinda ca ai ceva in unghiul mort, la celalalt iti vibreaza volanul atunci cand vrei sa schimbi banda si ai o masina in unghiul mort; e util, dar poti trai fara el.

 

Alte optiuni de luat in seama:

- Scaune comfort 456, eventual ventilate 453 si cu "oscilating seat base" 455

- 5DL Surround-view - vezi masina de sus, util la parcare in spatii inguste

- Head-up display 610

- High-beam Assistant 5AC

- Night Vision with pedestrian recognition 6UK

- Active Cruise Control (ACC) with ‘Stop and Go’ function 5DF

- Tailgate operation, automatic 316 (portbagajul se ridica si coboara electric)

 

 

Spor la cumparaturi!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

ma uitam dupa un bmw 520 pe mobile.de zilele astea si citeam la 2 review-uri cum ca una fusese lovita si vanzatorul nu i spusese nimic [ a descoperit el ,probabil pe serie caroserie istoric bmw], iar la a doua tot asa cineva constatase ca km NU erau reali !

dureros ,nu mai e nici Germania asta ce a fost odata :) nu vreau deloc sa fiu pesimist cu postul meu ,dar :Atentie !!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru informatiile concrete oferite. Ca idee un pret pentru turbina mica de schimbat sau daca e posibila reconditionarea ? La e39 o reconditionasem pe la 240.000 km si mergea mai bine ca noua... :)

 

 

Cam spre 525 biturbo mergeam si eu. Suspensia pneumatica pe spate stiu cum e, am avut la e39. Am crezut ca intre timp a aparut si dotare suplimentara cu 4 perne reglabile. Garda la sol joasa m-a chinuit mereu iarna la BMW.

Functia de pastrare a benzii de rulare la Audi e mai evoluata, pentru ca stie sa actioneze directia in mod automat pentru a nu parasi banda. Asta este o chestie fantastic de utila, chiar daca functioneaza doar pret de 4-5 secunde.

ACC-ul il am si iarasi a devenit un "must be".

 

BMW-ul sta mai prost un pic decat Audi la dotari, insa mi-e dor de senzatia de la volanul unui BMW...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inainte de a lua masina din DE scrie-mi pe private, iti dau un tip pe diagnoza si mergi cu el...iti ia pt drum separat 150 euro, ii suporti mancarea si avionul incolo, ceea ce nu depaseste inca 120-140 euro...cazarea o platesti oricum pe camera.

Iti face verificare si diagnoza si ai si soferul nr 2 la intoarcere...plus ca daca Doamne fereste se aprinde ceva in bord pe drum, pune omul laptopul si vede ce e, anuleaza eroarea daca e soft si permite sa mergi mai departe...altfel BMW e al naibii de spurcat cand iti aprinde un bec in bord :)))).

Poti sa ii ceri sa iti recomande si modele de pe Mobile, ii spui ce vrei si cauta, plus ca o verifica in reteaua BMW de istoric.

Spor.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

ACC-ul cred ca functioneaza la fel, nu prea are ce sa difere aici.

 

Side assistul....responsabilul cu unghiul mort, ledurile de avertizare pe oglinda si vibratii in volan daca "ma urc" pe o eventuala masina...

 

Lane assistul insa nu are doar rol de avertizare la parasirea benzii de circulatie, ci este activ si corecteaza electronic volanul pentru a mentine masina pe mijlocul benzii de circulatie. Pret de 4-5 secunde face treaba asta automat, dupa care imi cere sa tin eu volanul....

Nu ca m-as lasa condus de masina, dar impreuna cu ACC-ul , ca sofer, ai o oarece libertate de a citi un sms, de a scrie un raspuns scurt, de a cauta un mar, o placinta la un drum mai lung...de a fi atent la navigatie, etc....

 

Navigatia cu touch...un pad de aproximativ 4x4 cm pe care desenezi cu degetul literele sau cifrele.....foarte fain pentru navigatie.

2 sloturi sd-card, muzica din telefon prin bluetooth, partitie proprie in navigatie de 30 giga, interfata cablu iphone.

Indicatiile si harta de la navigatie in bord intre ceasuri, pe un ecran de dimensiuni rezonabile. Navigatia de tot include si un slot pentru cartela SIM, cu numar de telefon si acces internet, precum si spot WIFI pentru pasageri. Avantajul net este accesul la google earth, care stim cu totii ce avantaje are in comparatie cu hartile masinii. Update-urile de harti de navi se fac foarte usor cu un sdcard, fara sa fii nevoit sa platesti 2000 lei la reprezentanta.

 

Suspensia pneumatica adaptiva care permite rglarea garzii la sol. Asta mi se pare iarasi o optiune foarte faina. La drum o coboara si o intareste pentru stabilitate, la nevoie o poti ridica destul de multisor.

 

 

 

In acelasi timp Audi vine si cu minusuri......din care cel mai mare este tractiunea fata..... Qoattro se apropie cumva doar daca vine cu diferentialul sport care sa poata transfera cuplu mai mult pe spate...poma de inalte este cu risc mare, pompa de ulei cu risc mare....etc

Edited by denti_marius
Link to comment
Share on other sites

Corecția automata pentru menținerea benzii exista la seria G, nu la F.

 

La F ai ca opțional Traffic Queue Assist, ce controlează direcția însă funcționează doar pe autostrada și doar la viteze mici.

 

Touchpad ai la F pe navigația NBT, partea superioara a controllerului iDrive.

Edited by CatalinP
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 sloturi sd-card, muzica din telefon prin bluetooth, partitie proprie in navigatie de 30 giga, interfata cablu iphone.

Indicatiile si harta de la navigatie in bord intre ceasuri, pe un ecran de dimensiuni rezonabile. Navigatia de tot include si un slot pentru cartela SIM, cu numar de telefon si acces internet, precum si spot WIFI pentru pasageri. Avantajul net este accesul la google earth, care stim cu totii ce avantaje are in comparatie cu hartile masinii. Update-urile de harti de navi se fac foarte usor cu un sdcard, fara sa fii nevoit sa platesti 2000 lei la reprezentanta.

 

Update-ul navigatiei se face printr-un slot USB, iar in varianta oficiala costa 99 EUR pentru 2 ani (asta inseamna 4 harti, caci apar harti noi de 2 ori pe an). Nu e nevoie de reprezentanta, descarci un soft din portalul Connected Drive, apoi copiezi harta noua pe un stick USB si faci update-ul in masina.

Indicatiile din navigatie apar si in bord daca ai ceasuri 6WB, altfel le vezi oricum pe HUD.

Deasemenea poti vedea imagini din Google Streetview pe ecranul navigatiei.

WiFi Hotspot exista optional la F si G.

 

Navigatia are 120 GB spatiu de stocare, unde poti adauga si muzica preferata, iar streaming de pe telefon prin bluetooth se poate daca masina are optiunile necesare incluse.

Edited by CatalinP
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E misto masina si are si mega dotari.

Un plus, din punctul meu de vedere, este faptul ca are motorul B47 care este mai rafinat decat N47.

 

Ce intelegi prin "mai rafinat" ? E un motor nou , nu prea are cum sa fie "rafinat" . In general lumea vorbeste ca e mai galagios decat N47 si ca ar consuma ceva mai mult.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.