Jump to content

e39 sau e46, benzina, pana in motor 2.0 litri


cristisad

Recommended Posts

Mda multe pareri proaste despre e46 si e39 niste oldtime-re care si la ora actuala bat la fiabilitate bmw-uri de generatie mai noua.

Eu zic sa-ti cumperi ce iti place ca oricum vei baga bani in ea. Chiar daca este e90 sau e60 tot papa bani,nu este nici o diferenta..

 

Fixeaza-te pe un model care iti place,o motorizare...apoi te pui pe cautat masina verific-o si daca e in aproape toate mintile cumpar-o!

 

Deci asta cu masina/model mai nou e frectie la picior de lemn.

Depinde de masina/model/motorizare,de defectele de fabricatie (ex: distributie)si de cum a fost intretinuta de propietar.

 

Ar mai fi si de soarta ca te poti duce intr-un service pt a schimba o piesa,mecanicul da gres si face buba motorul..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Marius ,nu stiu ce bmweeee au avut altii, dar al meu e46 in 2ani jumatate mai exact, doar de 2 ori mi-a aruncat luminita , check engine , fiind de la bobine.

Odata le-am schimbat si odata erau cu umezeala pe ele. Poate la e90,e60, poate la astea se aplica vorba ta.

Si vorbim de un e46 de 16ani ce avut 3 proprietari.

 

In rest nimic. 2 ani jumate si vorbim de o vechitura de 16ani. Eu in afara de bobine , motorul nu mi-a facut nicio problema. Daca ii dai tot ce-i trebuie, nu apar in bord chestii))

Ca a mai cazut o baterie auto, o macara la geam, un furtun de aer taiat de un prost de la service,un fir electric rupt la portagaj , o siguranta dusa, astea nu se pun. Au fost maruntisuri.

 

De curiozitate, cati km ai facut cu masina in acest timp? Ca eu n-am auzit de persoana sa tina un e46 2-3-4 ani si sa nu bage o groaza de bani in el. Dar aici vorbesc doar de persoane care merg 20-30-50k km pe an cu masina. Daca tu mergi 10k pe an e normal sa nu ti se strice...

 

P.s: daca tu/persoana care cauta masina isi cauta e90 in ideea ca e mai noua si o sa fie mai ok, sa nu isi caute modele de 5500-6000 euro. Un e90 sedan intreg nu se gaseste in suma asta. Stiu ca se gasesc foarte multe la vanzare la banii astia, dar majoritatea ar trebui duse la remat.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cristi eu zic sa nu te mai imbeti cu apa rece. Ce-o fi asa special la un e46 316i... Nu ma intelege gresit, si eu am un e39 pe care inca il conduc cu placere.

 

Dar nu poti sa zici ca un mondeo 2016 e sub un e39, sau un passat, sau o mazda 6. Stai linistit ca si alea au tinuta de drum, nu au ramas toti la nivelul de habarnisti.

 

Plus ca iei o masina non-premium, poti sa o optionezi (mai ieftin) cu multe chestii ce sunt si pe bmw (gen camera 360, climatronic) si nu o sa simti deloc lipsa confortului.

  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Da,dar eu inca cred ca e39 e cu mult peste un ford mondeo nou ,ca tinuta de drum,pentru ca:

E39 are tractiune spate, ceea ce duce la

50/50 greutate pe punti

O mai buna aderenta,directie,raspuns si tinuta de drum net superioara.

O MASINA cu o tinuta de drum exemplara trebuie sa aibe greutate egala pe ambele punti si asta se poate doar cu tractiune spate.

costurile cu tractiunea fata sunt mai mici fata de costurile cu tractiunea spate ,dar si tinuta de drum e alta.

O masina cu tractiune spate intotdeauna va sta mai asezata pe sosea,in viraje si va avea alta tinuta de drum pt ca totusi a fost construita de inginerii bmw

 

Eu nu laud un316i ,eu laud reteta celor de la bmw,tractiune spate si punti 50/50

 

M am dat cu un mondeo din 2002, e fainuca ea asa ca trage , dar e caruta pe langa e46))) la capitolul dinamica ,mecanica.

 

Mie daca imi dai un ford nou nout,il vand si iau un e46 ))) sau un e39 care a fost desemnata acu vreo 2 ani ca cea mai buna masina de cei de la top gear,cea mai reusita a tuturor timpurilor ,luand in calcul inclusiv pretul.

Adica cu 3000 euro iei un e39 care e cat 10 masini,e o opera de arta e39 sau a fost o legenda si va ramane.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Da, stiu stirea celor de la top gear, cu cea mai buna masina E39.

 

Eu un lucru iti mai zic, tu pe 316-le ala nu simti 95% din timp ca ai tractiune spate. Asta e valabil doar daca masina e dusa la extrem (pilotata), ceea ce oricum nu poti ca nu te ajuta motorul.

 

Masinile astea de care zici au avut anii lor de glorie, urmati poate de o fiabilitate in timp. Dar nu se compara cu ce ofera o masina noua (pana la urma s-au facut progrese uriase si la sigurata, daca nu ma insel chiar la ford am vazut airbag-uri in centuri fata/spate). In ziua de azi se pune accentul f mult pe siguranta, la cate masini se gasesc pe sosele. Si ai fi surprins cum se indoaie tabla la una veche.

  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Au si astea noi avantajele lor,dar stiu ca la astea noi nu mai simti soseaua in volan cum le simti in e30 e46 . Acum nu am condus masini noi , dar m-am dat cu un audi a3 2006 si tot e46 e mai bine lucrat inginereste pentru sosea.

Nu m am dat cu astea noi ford si altele,cine stie,poate chiar sunt avansate.

M am dat sincer cu un logan nou si pot spune ca e caruta pe langa e46 la cum sta pe sosea si cum e construit e46. Stiu ca e o vechitura)) dar totusi un logan nou e caruta la cum sta pe sosea si l feeling pe langa e46 ceea ce spune mult despre cat de bine a fost lucrat

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Se ajunge la aceleasi discutii de acum cativa ani, cand era e36 vs. logan. :rolleyes:

 

Deci ce sa mai zic, e46 316i e cea mai tare masina de pe planeta, orice masina noua de la alte marci, e un caruta instabila, cu care daca nu esti atent te rastorni la prima curba. Probabil ford, opel, mazda tre sa mai munceasca 50 de ani sa ajunga la nivelul unui e46. :popcorn:

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Oricum opel ford si mazda mai au pana vor atinge e46 ca si calitate inginereasca.

Tractiunea spate are niste avantaje pe care ford mazda opel nu le vor putea atinge. Cautati pe net tractiune fata vs spate avantaje

 

Nu e doaar puterea la o masina , 3litri põti avea si pe ford

 

Nu e doaar puterea la o masina , 3litri põti avea si pe ford

 

Ar trebui sa va dati cu e46 sa vedeti despre ce vorbesc))) si nu uitati a fost cea mai buna din clasa ei. Deci restul sunt carute

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca ai observat, dar tot ceea ce spui de bine de E46 e la timpul trecut :), da, a fost o masina buna in clasa ei acum 20 de ani cand a aparut si sunt mai bine de 20 de ani de cand a fost conceputa. Cele care au mai ramas in conditie buna si scapate cumva de rugina si "tiuning" se vor aprecia, nu cele in 4 cil., alea's copiii nedoriti ai seriei 3 pentru un pasionat al marcii. Dar revenind la zilele noastre, sa te duca din A in B orice masina noua e mai buna ca E46, pentru tine care mergi 8k km an si aia poate facuti in weekend e ok si E46, dar cand faci naveta cu masina aia, cand ai familie si copii, crede-ma ca nu prea vrei sa tot stai cu ea prin service-uri ca pica mereu cate ceva sau sa te lase in drum in timp ce ati plecat in concediu.

Sunt de acord cu tine ca un E46 in conditie buna sta bine pe sosea si are o dinamica superioara anumitor masini low cost, insa pe partea de exploatare una noua low cost va fi mai cost effective pe termen lung decat E46, chiar daca nu va fi poate aceeasi placere, desi crede-ma ca e un sentiment placut si sa ai o masina(mai) noua chiar si low cost pe care te poti baza zi de zi si stii ca ai si garantie la ea, poti sa ii faci si un Casco si nu te doare cand mai iei o groapa, cand ti-o mai zgarie, samd.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un Golf sau Jetta 1.2 cu jante pe 17 iti alearga 316i-u’ ala din orice pozitie, iar pe serpentine celalalt are timp sa bea o cafea pana ajungi si tu sus.

 

Am condus E46 20d de 150cp si 18i de..122(?)cp. Sunt masini foarte bune, daca tii cont ca mai au putin si fac majoratul, dar vezi ca lumea vorbeste despre masini care merg singure si tu o tii pe-a ta cu E46 316i rullz...

 

Putem inchide topicul asta sau asteptam sa se dea si OP cu o masina dupa 2010 ca sa anunte singur ca a exagerat putin?

  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca omul se simte bine si este entuziasmat de E46 316le lui, spre deosebire de multi de pe aici care si-au luat masini facand diferite compromisuri (de altfel e rusinos sa recunosti ca iti iei BMW diesel din ratiuni de cost si o bagi la inaintare pe aia cu cuplu net superior).
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma rog, una e sa-ti placa masina pe care o conduci, alta e sa bati campii.

 

In alt topic zice ca-i o bijuterie inginereasca (e ca un laitmotiv chestia asta cu ingineria unui e46, inginerii bavarezi etc.)

 

Singurele masini care o sa mai reziste in timp (in era electricelor, Tesla etc.) o sa fie M-urile, poate cate-un seria 8, plus inca cateva. In niciun caz un e46 (316i)

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

TRACTIUNEA SPATE E CEA MAI BUNA DIN LUME SPRE deosebire de restul.

Cei de la bmw explica ca tractiunea fata e imprecisa in curbe si pierd aderenta in viraje si la demaraje,nu mai zic de subvirare ca au toata greutatea pe puntea fata.

Asa ca nu laud puterea lui 316i ,nu ati inteles ,laud TRACTIUNEA SPATE care se simte pe orice masina. Ati mers vreodata cu tractiune spate sa vedeti ce fain se aude transmisia pe sub masina si cum impinge spatele? Senzatia asta nici in vise n o veti avea la astea cu tractiune fata.

ASA ca oricat mi ati spune mie de masini noi gen polo ford, tractiunea spate e de neatins,nu degeaba formula 1 si super carurile au tractiune spate. Nu mai zic cat subvireaza astea cu tractiune fata)))

Astea cu tractiune fata sunt esuate inginereste,pentru ca e incorect sa pui PUTERE pe rotile cu care virezi, e o greseala inginereasca,mai putin in cazul masinilor de familie.

Zicea unul ca ii da polo ceataa la al meu 316i, dar n ai inteles,un polo e esuat din prima,are tractiune fata, e esuat inginereste. Nici nu stiti ce inseamna sa pui putere pe rotile cu care virezi,ruinezi toata dinamica masinii . E46 e cu 10 clase peste orice polo la dinamica,tinuta de drum . Sa te contrazici cu mine daca ai avut cu adevarat e46 asta care zici ca polo e peste)))

 

Bmwul nu se defineste prin putere,bmwul se defineste prin dinamica , avand 50/50 si tractiune spate,prin asta se defineste bmwul ,nu prin cati cai are))). Placerea la drum nu ti-o dau caii.

 

NU ati condus tractiune spate,dar cum sta tractiunea spate pe sosea o senzatie pe care n o vei simti la puntea fata vreodata.

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa facem o petitie la bmw, sa revina in productie E46 si E39, ca sunt mai bune :)))))

 

Sincer, mergi si incearca niste modele noi, de la mai multe firme, nu neaparat logan, si iti vei schimba parerea total. Ca sa nu mai zic de siguranta, care a mai evoluat fata de anii 90.

 

 

Pana la urma fiecare isi cumpara ce ii place, dar nu ar trebui sa ai asteptari ca toata lumea sa aprobe ceea ce crezi tu.

 

Cat despre minunea inginereasca numita e46, detin si eu unul de vreo 8 ani, care abia numara 220.000 km, si excluzand ipoteza in care inginerii si operatorii aceia skilled au produs masina in perioada oktoberfest, pot spune ca sunt destule capitole la care se putea mai bine.

 

 

PS: incearca,de curiozitate, un awd, ceva la 180 cp, si deja vei incepe sa ai dubii legate de superioritatea rwd.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.