Jump to content

X1 xDrive LCI benzina


ccristian

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Cred ca acesta este primul meu post contorizat (am mai postat in topicul despre masini aduse dar acolo nu se pune :) ) si as vrea sa va prezint, in sfarsit, primul meu BMW.

Este un X1 pe benzina Twin Turbo 184 CP Euro 6 - la RAR i-au facut omologare, probabil inseamna ca a fost primul de felul asta inmatriculat in Romania.

 

Masina a fost cumparata personal din Germania undeva prin octombrie si abia zilele acestea am reusit sa termin inmatricularea - dupa cum stiti RAR-ul se face la aproape 3 luni de la data efectuarii programarii.

Povestea achizitiei este lunga si as vrea sa impartasesc oarece detalii in caz ca va folosi si altora.

 

Am plecat de pe o zi (miercuri) pe alta (joi) la Frankfurt cu o programare la un Tiguan la 30 minute cu trenul de aeroport. Cand am ajuns la turc masina era intr-o stare care nu mi-a convenit avand planetarele de pe partea dreapta curse si destul de zgariata pe la bare, un senzor de parcare cazut in bara, bara spate deplasata, etc - aspecte care m-au convins sa nu cumpar masina.

 

Greseala mea a fost ca nu am stabilit planul B si C, asa ca a trebuit sa improvizez. Pe langa Tiguan mai aveam pe lista Q3 si X1. Asa ca am cautat pe mobile alte optiuni. Am gasit un Q3 la reprezentanta Audi in Karlshrue asa ca am luat TGV-ul si am ajuns, din pacate, dupa inchiderea showroom-ului. M-am dus totusi pana la ei si am vazut masina in parcare. Asa ca a doua zi la prima ora eram iar la ei, din pacate pentru mine masina se daduse "ieri", vanduta tot in Germania cu pretul cerut - mi-au aratat factura. Probabil intrebarea logica care se impune este "de ce mama naibii nu ai sunat inainte"? Ei bine am sunat de mai multe ori, si eu dar nu le aveau cu engleza si nici eu cu germana, si o persoana din Romania care vorbea pe limba lor. De fiecare data raspundea call centerul si "preluau" cererea cu promisiunea ca vor reveni cu un telefon, desi de fiecare data am cerut sa ne spuna daca masina me e sau nu. Nu au revenit, partea hazlie e ca masina era parcata fix in fata birourilor de vanzari SH :)

 

Asa ca la 8 dimineata vineri eram iarasi fara nimic. Cu o seara inainte, la hotelul din Karlshrue, am cautat alternative si am gasit acest BMW X1 undeva la 2h cu trenul. Locatia era Rheinfelden undeva pe malul german al Rhinului langa Basel, Elvetia. L-am sunat pe dealer, mi-a zis ca masina e disponibila si e conform descrierii, dealerul avan 4.7 din 5 stele si peste 120 review-uri. Singura problema - la 12 se inchide la numere, deh vineri zi scurta si al nemti :). Dezamagit ca nu resusesc sa fac actele in caz ca, cumpar masina si cu alternativa de a ma intoarce acasa cu coada intre picioare dupa vreo 300 euro deja cheltuiti (saream de 500 cu drumul de intoarcere cumparat iarasi de pe o zi pe alta) am decis sa ma duc la acest dealer si daca masina e OK sa astept pana luni.

 

Am luat bilete la tren si am plecat spre Rheinfelden. Ca sa ajung acolo am mers cu un fel de rapid pana in Basel si dupa aia cu un personal pana in Rheinfelden. Dupa ultima statie din Germania/ Freiburg, bineinteles ca au venit granicierii elvetieni cu pistolete si automate. Plimbandu-se prin tren s-au oprit direct la mine in vagonul tip compartiment si m-au luat la intrebari. Sincer m-au cam luat de sus ca pe un emigrant: control pasaport, rucsac, m-au intrebat unde ma duc, mi-au cerut dovada ca ma duc acolo - le-am aratat anuntul de pe mobile + email cu dealerul, m-au intrebat de cash dupa ce au vazut pretul masinii, le-am declarat ca e cu mine pus bine la buzunarul de la piept si in final mi-au returnat pasaportul. Sincer m-am cam "morcovit" cum s-ar zice.

 

Spre seara am ajuns la dealer, am vazut masina, test drive, verificat planetare si erau placut uscate, alte chestii pe care am putut eu sa le verific: discuri cu placute noi, cauciucuri 2017, interior curat, motor curat evident. Totul OK pana am scos borseta cu carticele din torpedou si acolo ce sa vezi: BMW Schweiz, adica Elvetia, adica NON UE, adica vamuiala. Am crezut ca pica cerul pe mine, m-am dus la dealer si l-am intrebat daca masina e germana. Raspunsul a fost sec: NU, DAR pentru mine nu are nici o importata pentru ca eu voi lua luni o masina cu acte de Germania (factura + briefuri). Am dat cateva telefoane, m-am gandit si in final am decis sa o cumpar. Am facut plata completa si a ramas sa revin luni, a estimat el ca la 11 pot pleca cu masina.

 

Pe moment am fost linistit insa am inceput sa caut pe net (si atunci pe moment am cautat speta insa nu am gasit mare lucru asa ca am considerat ca nu e o problema). Am gasit pe diverse forumuri diverse cazuri in care se cereau mii de euro VAMA + TVA asa ca iar am inceput sa ma stresez, taxele acestea la valoarea masinii s-ar ridica la cateva mii de euro bune. Sambata dimineata m-am dus iar la dealer unde am avut o noua discutie pe subiect, doar ca am gasit alta persoana, nu cea de la vanzari si nu prea stia engleaza insa a inteles pasul meu si mi-a aratat documentatia de import - ceva document EUR.1 care dovedea, pe seria de sasiu, ca s-a admis importul in germania / EU. De asemenea mi-a spus ca asta e business-ul lor (80 de masini din parc erau elvetience) si vinde inclusiv in RO cel putin o masina pe saptamana. Nu au avut probleme de genul cu niciuna. Iar m-am linistit insa nu pot nega ca mereu am stat cu gandul ca voi avea probleme.

 

Temerile mi-au disparut abia cand am primit numerele de RO de la ghiseu zilele trecute :). Asa ca daca mai e cineva in situatia asta pot spune ca e destul de sigura achizitia, insa trebuie facut importul in Germania mai intai.

Daca masina ar fi fost luata pe platforma, caz in care nu se facea brief german, pe langa actele de elvetia se mai dadea acel document EUR.1 cred sau ceva de import care ar fi demonstrat in RO realizarea importului in UE.

 

Sper sa nu va fi plictisit cu povestea, asa ca mai zic si ceva despre masina:

 

- 2.0i xDrive LCI 184CP alba 2013 EURO 6

- navi profesional + Harman Kardon + DAB Tuner

- scaune sport fara piele fara incalzire

- volan M cu padele, plafon negru

- Xenon adaptiv

- cutie automata ZF 8+1

- in cotiera are ceva adaptor pentru Iphone 4/4s - nu stiu daca imi foloseste la ceva

 

Deocamdata i-am pus cauciucuri de iarna pe jantele originale si as vrea sa cumpar un set nou de jante pentru cele de vara cu care a venit masina.

Nu stiu ce as putea moda pe la iDrive system, am vazut ca are Apps, internet prep, teleservices, etc - banui ca pot updata ceva pe acolo. Limbile actuale sunt cele din Elvetia: germana + italiana + franceza, momentat e setata pe francez ca e cea mai cunoscuta mie :) - banui ca si aici pot instala romana.

 

Atasez poze de la dealer din curte din momentul achizitiei.

post-10465-0-52757500-1516699827_thumb.jpg

post-10465-0-94942300-1516699844_thumb.jpg

post-10465-0-96597100-1516699855_thumb.jpg

post-10465-0-18061400-1516699862_thumb.jpg

Edited by ccristian
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Interesanta poveste. Se aseamana cu ce am patit si eu, tot asa, plecat fara backup, crezand ca masina e la fel ca descrisa. Tot turc, si nu a fost. Stiam ca vreau motorizarea, nu ma interesa foarte mult ca e pe 5 sau pe 3, cu tote ca imi doream un 5. Nu regret ca am luat 3, chiar din contra, cred ca nu m-as fi impacat la fel de bine cu 5-ul. Probabil asa vei pati si tu. Nu trebuie sa te gandesti ce ce-ar fi fost. Sa te bucuri de utilaj si sa te duca multi km fara probleme.

 

Spui pe la inceput asta:

 

[...] Twin Turbo [...]

 

Masina nu e Twin Turbo (2 turbine), ci e twinscroll turbo (o singura turbina, cu 2 intrari pe admisie de dimensiuni diferite, un fel de "geometrie variabila") la fel e si la 28i, si la mai noul 30i (tot cu cilindree de 2000). Ce scrie prin anunturi ca e twin turbo sau 2 turbine e incorect.

 

A.

Edited by Atomykatt
Link to comment
Share on other sites

Masina nu e Twin Turbo (2 turbine), ci e twinscroll turbo (o singura turbina, cu 2 intrari pe admisie de dimensiuni diferite, un fel de "geometrie variabila") la fel e si la 28i, si la mai noul 30i (tot cu cilindree de 2000). Ce scrie prin anunturi ca e twin turbo sau 2 turbine e incorect.

 

Sincer nu ma pricep prea bine, dar din cate imi amintesc (sper sa nu gresesc), pe capacul motorului scrie TwinTurbo parca. O sa verific. Interesant ca BMW pune astfel de inscriptii si sa fie altceva.

Cert e ca motorul e interesant prin prisma plajmei de turatii de cuplu maxim, pleaca de undeva de la 1250 RPM cuplul de 270 NM.

Cutia e setata sa ruleze in turatii cat mai joase probabil din considerente de consum, sper sa nu dauneze un astfel de comportament la un benzinar. Similar e si la diesel insa acolo se lasa cu DPF infundat mai devrem sau mai tarziu.

 

LE: Se pare ca scrie TwinPower Turbo.

Edited by ccristian
Link to comment
Share on other sites

Și eu am cĂŁutat tot benzinar când am cumpĂŁrat X1 meu, dar pânĂŁ la urmĂŁ am mers pe diesel și nu ĂŽmi pare rĂŁu - majoritatea celor pe benzina erau sdrive.

 

De curiozitate am intrat acum pe mobile si am filtrat X1, 2013+, allrad (4x4), benzina si preturile pleaca de la 19000+ euro. Ce sa zic, o masina destul de exotica pentru Europa.

Sdrive 18i sunt de la 15000 insa eu vroiam neaparat xDrive - e ciudat sa iti iei crossover cu tractiune spate, mai bine cumperi 3er.

 

Sincer sa fiu eu am gasit masina din intamplare, nu vroiam neaparat benzina, doar cautam Tiguan / Q3 / X1 cu 150cp+ (vroiam sa evit motorizarile de 143 CP atat la BMW cat si la VAG) / 4x4 automat / 2013+.

Anuntul era foarte recent, a fost postat in ziua in care am plecat din Romania dupa Tiguan. Probabil acesta e si motivul pentru care neamtul nu prea a negociat la pretul listat, mi-a lasat doar 250 EUR (actele / numerele / asigurarea pe o luna).

Link to comment
Share on other sites

Eu am căutat în limita bugetului de 16000 euro și sub 125.000 km, iar la acei bani nu găseam decât modelul non fl, benzina, sdrive la acea data... Și la mine a fost tot cu peripeții, am trimis om după una și era praf, aleasa a fost doar a patra. Așa m-am ales cu 2.0xd, 2010, de care sunt foarte mulțumit. Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pentru ca inca nu a inceput nebunia cu schimbatul rotilor as vrea sa imi iau jantele pentru vara (pe jantele originale am pus cauciucuri de iarna si am ramas cu 4 cauciucuri de vara DOT 2017 aproape noi). As avea ca optiuni originale style 319 sau aftermarket Rial Catania. Diferenta origional - aftermarket 150 euro (ambele SH). Merita cele OEM diferenta? La Rial imi place ca sunt gri (vs argintii).

post-10465-0-41823800-1517425899_thumb.png

post-10465-0-45015600-1517425905_thumb.png

Edited by ccristian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.