Jump to content

Ce masina ati alege dintre astea 2? 530D F10


Zav25

Recommended Posts

Salut, momentan ma uit sa iau un 530D F10 din Germania, iar acum am ajuns la 2 masini care imi starnesc atentia, insa nu pot sa ma hotarasc pe care sa o iau, poate parerile voastre ma vor ajuta.

 

O sa listez la fiecare masina optiunea/plusul pe care il are fata de cealalta.

 

Masina 1:

 

- are cu 18,000km mai putin (55,000 fata de 73,000)

- are PDC, front & rear (cealalta nu are PDC deloc)

- are Head-up Display (cealalta nu are)

 

Masina 2:

 

- este cu 1 an mai noua (2013 fata de 2012)

- are Adaptive Drive

- este Premium Selection (pentru cei care nu stiu ce este Premium Selection, copy/paste de pe site-ul BMW: "Un automobil rulat BMW Premium Selection nu este mai vechi de 5 ani şi nu a parcurs mai mult de 120.000 km. De asemenea, automobilele rulate sunt supuse verificărilor riguroase complete, la 360°. Doar acele automobile care respectă standarde predefinite primesc certificarea BMW. Automobilele Premium Selection sunt disponibile exclusiv la partenerii BMW Premium Selection, astfel încât calitatea este o garanţie fermă.")

- are garantie 2 ani, oficiala de la BMW (nu EuroPlus), valabila oriunde in lume

- are Soft Close Doors (cealalta nu are)

- are Active Cruise Control with Stop&Go (si cealalta are Cruise Control, dar cel de baza, simplu)

 

In rest, au cam aceleasi optiuni amandoua si acelasi pret.

 

 

Personal, ma inclin spre Masina 2. La partea cu km mai multi as putea sa trec cu vederea, pentru ca e cu 1 an mai noua si este Premium Selection, ceea ce din punctul meu de vedere, compenseaza lejer cei 18,000km pe care ii are in plus.

 

Mai raman optiunile: voi personal ati renunta la PDC si Head-up, pentru a avea Soft Close si Adaptive Drive? Eu pentru Adaptive Drive sincer as renunta, voi ce credeti?

 

Apreciez parerea voastra, mersi frumos! :drinks:

Edited by Zav25
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Masina 2 , eu nu cred ca nu are PDC (senzori de parcare) + ca pe modelul din 2013 o sa ai sistemul NBT si pe aia din 2012 este posibil sa aiba sistemul mai vechi CIC ... La Head-up display eu as renunta oricand , pentru mine nu este ''must have'' si de multe ori uiti sa il pornesti si iti dai seama dupa ceva km ca nu ii pornit si vezi ca ai mers la fel si fara el.
Link to comment
Share on other sites

Masina 2 , eu nu cred ca nu are PDC (senzori de parcare) + ca pe modelul din 2013 o sa ai sistemul NBT si pe aia din 2012 este posibil sa aiba sistemul mai vechi CIC ... La Head-up display eu as renunta oricand , pentru mine nu este ''must have'' si de multe ori uiti sa il pornesti si iti dai seama dupa ceva km ca nu ii pornit si vezi ca ai mers la fel si fara el.

Mersi pentru raspuns!

 

Masina 2 chiar nu are PDC, si eu am ramas surprins ca are atatea dotari si fix PDC nu are, am verificat VIN-ul si nu apare dotarea + i-am intrebat pe cei de la delarship-ul care o vand, si mi-au confirmat si ei ca nu are.

 

De acord cu tine, la Head-up si eu renunt usor. Cred ca Adaptive Drive e dotarea care face diferenta mare de tot in favoarea Masinii 2.

Link to comment
Share on other sites

Nerusinati astia atunci , daca in 2013 tu brand premium inca mai consideri niste amarati de senzori de parcare ca fiind ceva extra , mai ales pe un seria 5 de 3litri , atunci nu stiu ce sa mai zic. Daca era un seria 1 sau 3 poate as mai fii inteles.

Alege masina 2 , daca vrei un Head-up sau PDC pe viitor poti sa ii faci un retrofit , dar la Adaptive Drive nu prea ai cum.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nerusinati astia atunci , daca in 2013 tu brand premium inca mai consideri niste amarati de senzori de parcare ca fiind ceva extra , mai ales pe un seria 5 de 3litri , atunci nu stiu ce sa mai zic. Daca era un seria 1 sau 3 poate as mai fii inteles.

Alege masina 2 , daca vrei un Head-up sau PDC pe viitor poti sa ii faci un retrofit , dar la Adaptive Drive nu prea ai cum.

N-ai ce sa le faci, trag cu dintii si ei de tot ce se poate.

 

Despre Premium Selection ce parere aveti? N-am luat niciodata masini din programul asta, dar din ce am citit pe internet, toate masinile de acolo chiar sunt verificate la sange si sunt in conditii cel putin bune. A cumparat cineva masina Premium Selection si poate sa impartaseasca parerea sa cu noi?

Edited by Zav25
Link to comment
Share on other sites

M3 fara navi si multe alte optiuni am vazut , masina a fost comandata pentru circuitul de la Nurburgring ca si masina de fun unde conteaza doar performantele nu si confortul zilnic.

Dar seria 5 care este deja limuzina si are un pret de pornire de 40.000-50.000 euro nu prea se mai accepta nimicuri de optiuni sa nu fie deja standard ... Oricum deja deraiem de la topic . Masina 2 .

 

Eu am cumparat Premium Selection , masina a venit exact ca si cum ar fii venit de noua cu urmatoarele schimbate: cauciucuri Pirelli pzero pe 19 , jante, faruri , bara fata-spate (cred ca au fost doar revopsite) , discuri fata spate + placute ,covorase , sac schiuri ,tavita aia din caiuciuc ce e in portbagaj, kit pana roi si toate filtrele si lichidele au fost schimbate dupa ce am zis ca o sa cumpar masina.

Am fost mai mult de cat impresionat si foarte multumit , dar cu toate astea dupa ce masina a iesit din garantie ,dupa 6-7 luni a inceput si distractia , dar nu a fost vina lor , au fost doar probleme commune care ar fii aparut oricum (garniturile de la compartimentul filtrului de ulei , pompa auxiliara de recirculare , conducta de la cutia automata , incalzitor filtru motorina , radiator clima , carlig electric etc...

Edited by OPaul
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte ciudat sa aiba Adaptive Drive ( EDC + Dymanic Drive ) optiune de ~5k euro + ACC + Soft Close si sa nu vina cu niste amarati de senzori. Camera spate are ?

 

Poti sa lasi ultimele 7 caractere din VIN pentru ultima masina ? Sunt chiar foarte curios.

 

Eu am tot un F10 530D cu Adaptive Drive, am cautat special sa fie dotarea asta si poti sa-ti spun ca e cam cea mai buna optiune care o poti pune pe un F10 sau orice alt model.

 

Cu AD are un comportament dinamic ireprosabil chiar daca e o masina mare si grea.

 

Iti las 2 citate de pe un forum strain, ei explica foarte bine toata treaba cu AD:

 

"But as you said, it's not just about dynamic dampers. The ARS technology is truly amazing. Take a corner that's meant for 25mph @ 45mph, and you won't feel the slightest body roll. People say the F10 is a big, heavy car (and it is)... no less the 550xi, which is the beefiest pig of all, but I've found that ARS just has a way of making the car shrink around you. You don't feel weight under normal cruising - you feel weight under acceleration, and in the case of cornering lateral acceleration. The ARS "trick" of counteracting the forces "just enough" and in a dynamic way, makes an otherwise big and heavy car feel significantly lighter on its feet. And the fact that it's dynamic means it always applies only what's necessary, keeping the car softer and comfortable when appropriate, and stiffening up to counteract cornering forces when necessary. It's absolutely a thing of beauty to experience." @ ezmaass ; 5post.com

 

"With my setting in sport or sport+, I feel just as confident trowing this 2 ton wagon around corners on small country roads as I did in my old e46 M3 with KW v3 suspension.

And then I have comfort for everyday driving, which the M3 did not." @ Noggie ; 5post.com

Link to comment
Share on other sites

Am luat eu Premium Selection la 95k km si acum are 150k km.Nu s-a aprins nici un bec in bord,nu s-a ars niciunul ,nici un lant.....nimic aiurea la masina.Schimbat doar consumabile.Masina merge perfect.La ce probleme spun unii colegi ca au cu ele ai putea sa crezi ca ori au milioane de km ori sunt facute din bucati.Evident ca nu mai are senzatia ala de masina noua ....am de la servici o octavia de la zero km si cine a condus o masina de noua intelege ce spun.Pe mine unul m-a convins Premium Selection.Bafta sa ai.
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Foarte ciudat sa aiba Adaptive Drive ( EDC + Dymanic Drive ) optiune de ~5k euro + ACC + Soft Close si sa nu vina cu niste amarati de senzori. Camera spate are ?

 

Poti sa lasi ultimele 7 caractere din VIN pentru ultima masina ? Sunt chiar foarte curios.

 

Eu am tot un F10 530D cu Adaptive Drive, am cautat special sa fie dotarea asta si poti sa-ti spun ca e cam cea mai buna optiune care o poti pune pe un F10 sau orice alt model.

 

Cu AD are un comportament dinamic ireprosabil chiar daca e o masina mare si grea.

 

Iti las 2 citate de pe un forum strain, ei explica foarte bine toata treaba cu AD:

 

"But as you said, it's not just about dynamic dampers. The ARS technology is truly amazing. Take a corner that's meant for 25mph @ 45mph, and you won't feel the slightest body roll. People say the F10 is a big, heavy car (and it is)... no less the 550xi, which is the beefiest pig of all, but I've found that ARS just has a way of making the car shrink around you. You don't feel weight under normal cruising - you feel weight under acceleration, and in the case of cornering lateral acceleration. The ARS "trick" of counteracting the forces "just enough" and in a dynamic way, makes an otherwise big and heavy car feel significantly lighter on its feet. And the fact that it's dynamic means it always applies only what's necessary, keeping the car softer and comfortable when appropriate, and stiffening up to counteract cornering forces when necessary. It's absolutely a thing of beauty to experience." @ ezmaass ; 5post.com

 

"With my setting in sport or sport+, I feel just as confident trowing this 2 ton wagon around corners on small country roads as I did in my old e46 M3 with KW v3 suspension.

And then I have comfort for everyday driving, which the M3 did not." @ Noggie ; 5post.com

 

Foarte multa lume mi-a recomandat Adaptive Drive, iar acum tu ai pus punctul pe i, mai ales ca ai tu insuti si vorbesti din experienta proprie. Mersi pentru raspuns!

 

Nu are nici camera spate. E cheala cand vine vorba de parcare.

 

Ti-am trimis PM cu VIN-ul.

 

Am luat eu Premium Selection la 95k km si acum are 150k km.Nu s-a aprins nici un bec in bord,nu s-a ars niciunul ,nici un lant.....nimic aiurea la masina.Schimbat doar consumabile.Masina merge perfect.La ce probleme spun unii colegi ca au cu ele ai putea sa crezi ca ori au milioane de km ori sunt facute din bucati.Evident ca nu mai are senzatia ala de masina noua ....am de la servici o octavia de la zero km si cine a condus o masina de noua intelege ce spun.Pe mine unul m-a convins Premium Selection.Bafta sa ai.

 

Mersi mult pentru raspuns! Asa ma gandeam si eu si speram sa aud asta. Din cate am citit, astea din Premium Selection sunt masini conduse doar de angajatii BMW.

Link to comment
Share on other sites

Din cate am citit, astea din Premium Selection sunt masini conduse doar de angajatii BMW.

 

Nu este o regula , a patit-o un coleg de pe forum cu un M4 Premium Selection care a fost codus de angajatii BMW inainte sa o cumpere , dupa 2 saptamani masina nu a mai vrut sa porneasca si dupa niste investigatii a iesit motorul praf , nu mai tin minte exact problema (distributie sau a mers fara presiune de ulei) dupa a aflat ca nu ii schimba motorul si doar il repara .

 

PS: Politica lor este sa schimbe piesa nu sa o repare , se pare ca este valabil doar cand sunt banii clientului in joc , ''cand e banii lor'' se mai si repara.

 

Totul tine de noroc, exploatare si de cum o ingrijesti. Poti sa nu ai probleme majore 150.000km cu o masina sau poti sa o patesti dupa 10.000km.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu este o regula , a patit-o un coleg de pe forum cu un M4 Premium Selection care a fost codus de angajatii BMW inainte sa o cumpere , dupa 2 saptamani masina nu a mai vrut sa porneasca si dupa niste investigatii a iesit motorul praf , nu mai tin minte exact problema (distributie sau a mers fara presiune de ulei) dupa a aflat ca nu ii schimba motorul si doar il repara .

 

PS: Politica lor este sa schimbe piesa nu sa o repare , se pare ca este valabil doar cand sunt banii clientului in joc , ''cand e banii lor'' se mai si repara.

 

Totul tine de noroc, exploatare si de cum o ingrijesti. Poti sa nu ai probleme majore 150.000km cu o masina sau poti sa o patesti dupa 10.000km.

 

E foarte bine de stiut si asta, nu totul e verde chiar daca noi am vrea sa auzim doar lucrurile bune. Apreciez raspunsul tau.

 

De curiozitate, macar i l-au reparat in garantie sau a scos bani din buzunarul lui si pentru reparare?

 

EDIT: Acum am citit mai bine raspunsul tau si mi-am dat seama ca a fost reparat in garantie. Bine de stiut si asta.

Edited by Zav25
Link to comment
Share on other sites

Din cat stiu nu , supararea a fost ca ei au zis ca repara motorul in loc sa il schimbe (motorul era distrus in proportie de 80% , inafara de blocul motor toate piesele interne trebuiau schimbate)

Deci l-au reparat in garantie?

 

PS: Politica lor este sa schimbe piesa nu sa o repare , se pare ca este valabil doar cand sunt banii clientului in joc , ''cand e banii lor'' se mai si repara.

 

Eu de aici inteleg ca l-au reparat in garantie, dar sper sa ma lamuresti ca sa stiu si eu la ce sa ma astept in caz de asa ceva, Doamne fereste.

Edited by Zav25
Link to comment
Share on other sites

Asa a ramas discutia ultima data cand am citit topicul. Era culmea sa mai scoata bani din buzunar , dar conteaza si calitatea lucrarii, nu doar un motor carpit care nu stii cat merge (daca masina si pretul e premium , sa fie si lucrarea). Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Asa a ramas discutia ultima data cand am citit topicul. Era culmea sa mai scoata bani din buzunar , dar conteaza si calitatea lucrarii, nu doar un motor carpit care nu stii cat merge (daca masina si pretul e premium , sa fie si lucrarea).

Asa este!

 

La Masina 2 i-am intrebat despre incidente cu masina si mi-au zis cei de la dealership ca a avut bumper-ul spate revopsit pe motiv ca era zgariat, iar ala din fata schimbat, au zis ca nu stie de ce a fost schimbat, dar este inregistrata in baza de date BMW lucrarea. Presupun ca n-a fost nimic grav tinand cont ca doar bumper-ul a fost schimbat, si nu si faruri sau alte componente din zona aia.

 

Din experienta voastra, ar trebui sa-mi fac griji mari in legatura cu asta?

Link to comment
Share on other sites

am luat si eu de la premium selection, garantia este un plus dar restul m-au dezamagit. Probleme

 

1. dupa 20 de zile masina m-a lasat in drum pe un frig incredibil (era 7 ianuarie) cu sotia gravida in 9 luni.... luata pe platforma, reparatia a durat o luna, mi-au dat masina la schimb dupa amenintari ca imi vreau banii inapoi

span pe instalatie, schimbat tot ce tine de alimentare (sau ce nu se putea salva, eu stiu...)

 

2. discuri si placute duse, nu am observat pe moment (mai naiv eu ca am crezut ca totul este tipla la ei), le-am schimbat dupa vreo cateva luni

 

3. anvelope de vara cam duse (masina vanduta iarna, mi-au dat-o cu anvelope vara, super consumate) e adevarat ca am mia negociat 500 de euro in contul unor anvelope noi, dar la un x5 cu banii aia luat cam o anvelopa jumate

 

deci nu este totul roz la ei, dar macar ai garantia aia daca se intampla ceva.

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

am luat si eu de la premium selection, garantia este un plus dar restul m-au dezamagit. Probleme

 

1. dupa 20 de zile masina m-a lasat in drum pe un frig incredibil (era 7 ianuarie) cu sotia gravida in 9 luni.... luata pe platforma, reparatia a durat o luna, mi-au dat masina la schimb dupa amenintari ca imi vreau banii inapoi

span pe instalatie, schimbat tot ce tine de alimentare (sau ce nu se putea salva, eu stiu...)

 

2. discuri si placute duse, nu am observat pe moment (mai naiv eu ca am crezut ca totul este tipla la ei), le-am schimbat dupa vreo cateva luni

 

3. anvelope de vara cam duse (masina vanduta iarna, mi-au dat-o cu anvelope vara, super consumate)

 

deci nu este totul roz la ei, dar macar ai garantia aia daca se intampla ceva.

Ma bucur ca am deschis thread-ul asta, aflu multe lucruri despre care nu stiam! Mersi pentru raspuns.

 

Ti-au schimbat discurile si placutele in garantie? Am citit pe undeva ca alea nu ar fi incluse in garantie.

 

@OPaul - da, doar atat apare in istoric in ceea ce priveste lucrari la masina. In schimb, partea buna este ca se pot vedea si toate inspectiile, reviziile, si toate sunt facute la timp.

Edited by Zav25
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca am deschis thread-ul asta, aflu multe lucruri despre care nu stiam! Mersi pentru raspuns.

 

Ti-au schimbat discurile si placutele in garantie? Am citit pe undeva ca alea nu ar fi incluse in garantie.

 

in nici un caz, trebuie sa ai nu stiu ce pachet de service ca sa intre si placutele si discurile. Eu nu il aveam nici pe asta basic. Este vorba de un x5

Am mai luat anul trecut un mini tot la premium selection cu 30 de mii de km. Ei in contract scriu asa: "mini service inclusive 50.000km sau 5 ani"

 

partea tricky este ca acest pachet de service, este pana cand masina face 50 de mii (ea avand deja 32 de mii) sau pana masina face 5 ani de cand a fost cumparata prima data (2019) deci este o mare inselatorie ca nu se specifica acest lucru. Dar oricum reviziile incluse sunt apa de ploaie (doar lichid de frana schimbat, bujii si ulei, filtrele nu)

 

Deci singura treaba buna este acea garantie care pe mine la x5 chiar m-a ajutat. Eu am estimat ca reparatia ar fi costa 4000-5000 de euro

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca era sa le schimbe le-ar fii schimbat inainte sa vand masina ... Depinde si dealerul de unde cumperi masina , un dealer mai micut sa zicem asa nu o sa investeasca foarte mult intr-o masina inainte de vanzare , fie ea si Premium Selection, schimba exact strictul necesar si gata. Sincer eu nu as cumpara o masina din reprezentanta daca stiu ca dupa cateva luni o sa am de ii schimbat consumabile.

Trebuie sa vezi in ce stare iti vinde masina , ce au schimbat si eventual ce mai schimba inainte sa o cumperi ...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

in nici un caz, trebuie sa ai nu stiu ce pachet de service ca sa intre si placutele si discurile. Eu nu il aveam nici pe asta basic. Este vorba de un x5

Am mai luat anul trecut un mini tot la premium selection cu 30 de mii de km. Ei in contract scriu asa: "mini service inclusive 50.000km sau 5 ani"

 

partea tricky este ca acest pachet de service, este pana cand masina face 50 de mii (ea avand deja 32 de mii) sau pana masina face 5 ani de cand a fost cumparata prima data (2019) deci este o mare inselatorie ca nu se specifica acest lucru. Dar oricum reviziile incluse sunt apa de ploaie (doar lichid de frana schimbat, bujii si ulei, filtrele nu)

 

Deci singura treaba buna este acea garantie care pe mine la x5 chiar m-a ajutat. Eu am estimat ca reparatia ar fi costa 4000-5000 de euro

Sunt cateva chestii care nu se incadreaza in garantia aia, dar in mare parte este folositoare, cum ai zis si tu.

 

O sa ii intreb si despre placute si anvelope, sa vad in ce stadiu sunt, poate chiar niste poze de aproape, sa vedem daca vor sa faca.

 

 

Daca era sa le schimbe le-ar fii schimbat inainte sa vand masina ... Depinde si dealerul de unde cumperi masina , un dealer mai micut sa zicem asa nu o sa investeasca foarte mult intr-o masina inainte de vanzare , fie ea si Premium Selection, schimba exact strictul necesar si gata. Sincer eu nu as cumpara o masina din reprezentanta daca stiu ca dupa cateva luni o sa am de ii schimbat consumabile.

Trebuie sa vezi in ce stare iti vinde masina , ce au schimbat si eventual ce mai schimba inainte sa o cumperi ...

In legatura cu consumabilele, au zis ca inainte s-o cumpar o sa ii faca ei schimbul de ulei si de lichid de frana. Dealer-ul este destul de mare (Autohaus MĂźller Leipzig GmbH).

Link to comment
Share on other sites

Aaaa , pai zi ca din Romania , nu stiu cum e procedura aici , eu am avut si un fel de casco cand am luat masina din Germania ce a fost valabil cat numerele (30 zile) si dupa ce am ajuns in tara a trebuit sa le trimit o scrisoare si sa le confirm ca am ajuns ok (nu prea stiu de ce , dar asa au zis sa procedez)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.