Jump to content

Curent de la alta baterie


Recommended Posts

Salutare.detin un e60 din 2006 capacitate cilindrica 2.0 pe motorina,model 163cp si mi-a aparut in bord acum o saptamana mesajul: high rate discharge battery cu elevatorul.Acum o saptamana am masurat bateria si era f. slaba undeva la 11.39V a pornit cu chiu cu vai(ma mir cum a pornit la tensiunea ai),astazi am incercat s-o pornesc si sufletul.Am masurat-o si avea 10.4V.la tensiunea asta era clar ca nu o sa mai porneasca,dar nu inteleg urmatoarea chestie.

Eu oricum umblu cu baterie de rezerva si cabluri de transfer curent intre baterii,cablu care este destul de gros si are 600AH.bateria de rezerva am masurat-o si pe aceea si are 12.63V.Am conectat cablurile de transfer sa iau curent din bateria buna si tot nu vrea sa porneasca.Este foarte ciudat pt ca ar fi trebuit sa porneasca nu?orice baterie care are 12V sau peste 12V trebuie sa porneasca masina cu ea nu?Nu intleg de ce nu porneste.Ma lumineaza si pe mine cineva?cablurile le-am conectat corect + la + - la-

mai mentionez ca dupa ce am incercat sa o pornesc cu bateria de rezerva mi-a descarcat si mai mult bateria de pe masina.De la 10.4V a picat la 7.99V

unde gresesc?bateria de rezerva trebuie sa aiba mai mult de 12.63V daca doresc sa o pornesc folosind cablurile de transfer???

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Tu ĂŽncurci voltajul cu amperajul și capacitatea.

 

Tensiunea pe care o masori pe bateria de pe mașinĂŁ este atât de mica pentru ca ai cel puțin un element ĂŽn scurt. Bateria e buna de aruncat.

 

Iar ĂŽn legĂŁturĂŁ cu pornirea, nu e suficient voltajul peste 12V, ai nevoie de capacitate suficienta și amperaj mult peste ce trece prin niște cabluri chinezești.

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

omule cu alte cabluri a pornit,ca am mai pornit-o asa.De altfel aceasi baterie care tu afirmi ca e varza,am introdus-o in lacusul ei si asa porneste.Nu stiu daca ai citit si ai inteles ceva din postul meu.Ar trebui sa citesti mai atent

inseamna ca sunt cablurile proaste,dar e f ciudat ca sunt destul de groase

Edited by victor.89
Link to comment
Share on other sites

aceasi baterie care unii dintre voi ziceti ca e praf sau e in scurt,am pus-o in lacasul ei si asa porneste la sfert de cheie cu aceasi tensiune de 12.63v,dar daca incerc sa iau current prin acele cabluri tot de la aceasi baterie nu porneste deloc.Aici sunt eu in ceata

 

am conectat-o si din spate de la bornele bateriei si din fata de la motor si nu vrea deloc prin acele cabluri nici din fata nici din spate,doar montata in lacasul ei.Aici sunt eu in super ceata.Si sunt in super ceata ca ,cu alte cabluri conectate direct din spate de la bornele bateriei porneste.cablurile sunt groase,dar am dat pe ele 45 ron.Sa fie de proasta calitate?

Edited by victor.89
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sigur cablurile sunt proaste.Nu te uita cat de gros este cablul, importanta este grosimea firelor de cupru din cablu,trage izolatorul de pe cleste si vezi firele de cupru ce grosime au,mai conteaza si clesti.La 45 ron sigur sunt cabluri chinezesti din alea de se vand intrun ghiozdanel transparent,am vazut unele la un prieten,sunt niste porcari.niste cabluri bune se vand de la un mil in sus cu grosimea firului de minim 16 mm.

eu am dat 120 ron pe un set de cabluri de 16 cu clesti buni,numai clesti costa 40 ron

Edited by cabron
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sigur cablurile sunt proaste.Nu te uita cat de gros este cablul, importanta este grosimea firelor de cupru din cablu,trage izolatorul de pe cleste si vezi firele de cupru ce grosime au,mai conteaza si clesti.La 45 ron sigur sunt cabluri chinezesti din alea de se vand intrun ghiozdanel transparent,am vazut unele la un prieten,sunt niste porcari.niste cabluri bune se vand de la un mil in sus cu grosimea firului de minim 16 mm.

eu am dat 120 ron pe un set de cabluri de 16 cu clesti buni,numai clesti costa 40 ron

da intr-un ghiozdanel transparent sunt.O sa fac si o poza la ele maine
Link to comment
Share on other sites

Am impresia ca am gresit ceva,astept confirmarea voastra.Pe schita cablurilor care le-am cumparat arata ca se conecteaza altfel cablurile decat cum le-am pus eu.O sa atasez schita cablurilor care le-am cumparat si schita cum am conectat eu cablurile.Deci am gresit cum le-am conectat sau nu??

post-86223-0-05211700-1518369188_thumb.jpg

post-86223-0-72575200-1518369200_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cablurile sunt conectate bine. Problema ta este bateria cu tensiune sub 12V, adica are cel putin un element in scurt circuit. Daca vrei sa pricepi bine, daca nu, iar bine.

 

in cele doua scheme, legaturile sunt CLAR diferite.

La legarea bateriilor in paralel, bateria mai plina se descarca in/pe cea mai slaba ... de fiecare data si intotdeauna.

La legarea bateriilor in serie ... ceea ce nu este cazul de fata... bateria mai slaba/descarcata se va descarca mai repede... deoarece ea va furniza curentul de pornire.

 

cel mai probabil, la modul cum a legat bateriile... senzorul IBS a citit/detectat ceva neadecvat si nu a permis pornirea!

Link to comment
Share on other sites

Am impresia ca am gresit ceva,astept confirmarea voastra.Pe schita cablurilor care le-am cumparat arata ca se conecteaza altfel cablurile decat cum le-am pus eu.O sa atasez schita cablurilor care le-am cumparat si schita cum am conectat eu cablurile.Deci am gresit cum le-am conectat sau nu??

Nu se/s-a conecteaza deloc altfel.

Ce explica fabricantul cablurilor este faptul ca la masinile care au ca borna pozitiva pe post de ..negativ, la acelea "crocodilul" cu + este in aer, urmand sa fie atasat la caroseria masinii.

 

La BMW nu este cazul. Minusul bateriei este legat la caroseria masinii, ca in partea a doua a desenului fabricantului..

 

Poti sa spui ce incerci sa faci cu bateria descarcata atat de mult pe masina!? Banuiesc ca nu te gandesti ca poti accidental strica si alte lucruri..

Si mai sper ca intentionezi ca NICIODATA sa nu incerci sa legi/conectezi + la - apoi + la - (adica in serie bateriile.. adica 24V..) ar fi o catastrofa daca vei incerca! (..doar daca or fi ceva protectii, ceea ce ma indoiesc..)

 

da am procedat corect sau nu?imi puteti da un raspuns,ca sa stiu pe viitor

Ai procedat corect.

PLUS LA PLUS, MINUS LA MINUS; INTODEAUNA CAND INCERCI SA PORNESTI CU ALTA BATERIE SAU DE LA ALTA MASINA!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cablul ala nu duce mai mult de 50A. Pare gros deoarece izolația este groasa, firele de cupru sunt subțiri, undeva pe la 4mm.

Am ĂŽncercat sa pornesc o mașinĂŁ de teren cu asa ceva și s-au topit (nu aveam alte cabluri la indemana)

Cum ți-au spus si colegii, probabil IBS blocheazĂŁ pornirea datorita tensiunii mici din bateria masini

Link to comment
Share on other sites

da am procedat corect sau nu?imi puteti da un raspuns,ca sa stiu pe viitor

 

nu ai procedat corect. nu se leaga 2 baterii in paralel pentru pornire. cea slaba "suge" curentul din cea buna(e o chestiune elementara de scoala generala). in manualul de utilizare gasesti "Jump-starting". (inca din primul post te-am intrebat daca ai conectat cablurile la bornele de la motor).

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

nu ai procedat corect. nu se leaga 2 baterii in paralel pentru pornire. cea slaba "suge" curentul din cea buna(e o chestiune elementara de scoala generala). in manualul de utilizare gasesti "Jump-starting".

Nu te supara ca intervin dar ma faci curios/interesat..

Cum adica nu se leaga baterile in paralel? Cum altfel?

 

Nu mi-as asuma ca o baterie se poate descarca instantaneu pe o alta baterie mai slaba!.. Daca acest lucru s-ar intampla cu siguranta la simpla conectare a bateriilor in paralel ar aparea si scantei (datorita curetului debitat ca si a tensiunii), ceea ce ma indoiesc ca se intampla..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu te supara ca intervin dar ma faci curios/interesat..

Cum adica nu se leaga baterile in paralel? Cum altfel?

 

Nu mi-as asuma ca o baterie se poate descarca instantaneu pe o alta baterie mai slaba!.. Daca acest lucru s-ar intampla cu siguranta la simpla conectare a bateriilor in paralel ar aparea si scantei (datorita curetului debitat ca si a tensiunii), ceea ce ma indoiesc ca se intampla..

 

- in teorie, daca sunt legate in paralel, se obtine aceeasi tensiune la capacitate dubla;

- legarea bateriilor in paralel duce la curenti de circulatie foarte mari mai ales daca sunt de capacitati diferite, grad de incarcare/uzura diferit... si implicit descarcarea bateriei bune;

- garantat apar "scantei" cand respectivul conecteaza cabluri de la 100Ah la 90Ah;

 

- la auto(am avut si am auto cu 2 acumulatori), legarea acumulatorilor in paralel presupune si existenta unor sigurante/relee de reglare a tensiunii; inclusiv sistemul de incarcare e usor diferit;

- la pornire, cu 2 acumulatori in paralel, soliciti alternatorul, pana in momentul decuplarii bateriei ajutatoare, riscand sa il arzi(diode, etc);

- senzorul IBS are memorat/a citit ceva info de la ultima oprire ... si mai pastreaza in acumulator un mimim de putere pentru a putea porni ... binenteles bateria sa nu fie praf!

Link to comment
Share on other sites

 

- la auto(am avut si am auto cu 2 acumulatori), legarea acumulatorilor in paralel presupune si existenta unor sigurante/relee de reglare a tensiunii; inclusiv sistemul de incarcare e usor diferit;

- la pornire, cu 2 acumulatori in paralel, soliciti alternatorul, pana in momentul decuplarii bateriei ajutatoare, riscand sa il arzi(diode, etc);

- senzorul IBS are memorat/a citit ceva info de la ultima oprire ... si mai pastreaza in acumulator un mimim de putere pentru a putea porni ... binenteles bateria sa nu fie praf!

 

Nici eu nu vreau sa discut prea multe teorii.. (inca mai astept sa inteleg cum altfel (daca nu in paralel) ar fi putut fi conectate baterile. Nu de alta dar poate si eu am gresit.. sau gresesc.

 

Postarea ta imi aminteste de UN FAPT incercat pe vremea lui Ceausescu, cand neavand o baterie potrivita/buna pentru Dacia parintilor am facut rost de o baterie de electrocar/elevator (ai citit bine) care pe cat era de inalta ca si lata (cinci elementi au incaput pe tot latul portbagajului al 6-lea fiind fixat/atasat in fata bateriei) dar si grea de vreo 100 kg (Dacia avea arcuri duble, cum se purta..) .. am mers asa mai bine de un an fara nici o problema. Motorul pornea intodeauna la sfert de cheie; nici o problema cu demarorul sau alternatorul (chiar daca ultimul facea figuri din cand in cand.. de aceea descarcase si bateria originala a masinii..).

 

Concluzia, mana in mana cu teoria, spune ca demarorul/sau puntea alternatorului NU are de ce sa fie afectat(e) pentru ca demarorul poate trage/folosi absoluti toti amperii (acestia fiind de ordinul sutelor de amperi!!) necesari pornirii motorului si chiar daca mai raman nefolositi acestia nu pot afecta nimic; dupa cum si alternatorul va debita tot curentul necesar pana la incarcarea necesara si suficienta (adica pana la tensiunea la care trebuie sa fie oprita incarcarea) nimic nu poate determina/solicita alternatorul sa debiteze mai mult CURENT bateriei decat poate el genera; practic bateria din partea alternatorului poate fi vazuta ca un vas in care apa (curentul) va curge atat de mult si repede cat isi permite el sau bateria (rezistenta interna a sa!).

 

Probabil la rezistenta interna a bateriei proaste nu a mai pornit motorul chiar cu baterie in paralel.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

vreau sa mai mentionez ceva,dar nu stiu cat de important este.Am urmarit bateria de pe masina cu ceva vreme in urma,si pierde cam 1V pe saptamana daca sta pe loc.Ambele baterii sunt descarcate.Cea de 100Ah care e de rezerva e oleaca mai buna,dar si asta se descarca pe loc daca nu pornesc masina

Ce sa fac trag si eu de ele cat se poate ca orice om care are 2 baterii,avand in vedere ca o baterie noua AGM de 90Ah pt modelul acesta e 900 roni+codare si inregistrare pe masina se duce la 1000 ron.Pt mine mi se pare o bataie de joc enorm de mult,nici eu nu dau banii aia in ruptul capului,in fine.Iar bmw recomanda agm pt modelul acesta asa mi-au zis de la magazin

 

p.s si credeti-ma pe cuvant ca poate i-as da banii aia,dar stiu cu cata superficialitate se fac bateriile in ziua de azi,si tinute in depozite ani de zile.Daca ar fi ca cele originale de pe masina as face efort si as cumpara,dar asa cand stiu ca te tin doar 2 ani....

Edited by victor.89
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

- in teorie, daca sunt legate in paralel, se obtine aceeasi tensiune la capacitate dubla;

- legarea bateriilor in paralel duce la curenti de circulatie foarte mari mai ales daca sunt de capacitati diferite, grad de incarcare/uzura diferit... si implicit descarcarea bateriei bune;

- garantat apar "scantei" cand respectivul conecteaza cabluri de la 100Ah la 90Ah;

 

- la auto(am avut si am auto cu 2 acumulatori), legarea acumulatorilor in paralel presupune si existenta unor sigurante/relee de reglare a tensiunii; inclusiv sistemul de incarcare e usor diferit;

- la pornire, cu 2 acumulatori in paralel, soliciti alternatorul, pana in momentul decuplarii bateriei ajutatoare, riscand sa il arzi(diode, etc);

- senzorul IBS are memorat/a citit ceva info de la ultima oprire ... si mai pastreaza in acumulator un mimim de putere pentru a putea porni ... binenteles bateria sa nu fie praf!

1.corect, insa nu e cazul la ajutor la pornire (aici e un boost de putere si atat)

2. Fenomenul apare doar cand propietatile bateriilor difera

3. ...

4. Se intercaleaza diode de mare putere intre baterii pt a evita descarcarea accidentala atunci cand o baterie isi pierde propietatile. In general se foloseau pe grupuri de voltaj ridicat (60-80V) unde pierderea de tensiune nu deranjeaza.

Se monteaza 2 baterii din lipsa spatiului pt una mare, echilibrare greutate, etc; legatura directa in paralel

5. Solicitarea apare pe o perioada mare de timp. In 10-15 sec cat dureaza pornirea nu e nici o problema

 

Sper sa nu supere micile corectii, intentia e sa oferim informatii cat mai corecte

 

vreau sa mai mentionez ceva,dar nu stiu cat de important este.Am urmarit bateria de pe masina cu ceva vreme in urma,si pierde cam 1V pe saptamana daca sta pe loc.Ambele baterii sunt descarcate.Cea de 100Ah care e de rezerva e oleaca mai buna,dar si asta se descarca pe loc daca nu pornesc masina

Ce sa fac trag si eu de ele cat se poate ca orice om care are 2 baterii,avand in vedere ca o baterie noua AGM de 90Ah pt modelul acesta e 900 roni+codare si inregistrare pe masina se duce la 1000 ron.Pt mine mi se pare o bataie de joc enorm de mult,nici eu nu dau banii aia in ruptul capului,in fine.Iar bmw recomanda agm pt modelul acesta asa mi-au zis de la magazin

 

p.s si credeti-ma pe cuvant ca poate i-as da banii aia,dar stiu cu cata superficialitate se fac bateriile in ziua de azi,si tinute in depozite ani de zile.Daca ar fi ca cele originale de pe masina as face efort si as cumpara,dar asa cand stiu ca te tin doar 2 ani....

Bateria e 650-700 ron + codare max 100. Mergi la un centru de baterii. Tot acolo poti testa gratis bateria ta.

In situatia de fata risti sa strici unele module

Edited by Madutzu25
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1.corect, insa nu e cazul la ajutor la pornire (aici e un boost de putere si atat)

2. Fenomenul apare doar cand propietatile bateriilor difera

3. ...

4. Se intercaleaza diode de mare putere intre baterii pt a evita descarcarea accidentala atunci cand o baterie isi pierde propietatile. In general se foloseau pe grupuri de voltaj ridicat (60-80V) unde pierderea de tensiune nu deranjeaza.

Se monteaza 2 baterii din lipsa spatiului pt una mare, echilibrare greutate, etc; legatura directa in paralel

5. Solicitarea apare pe o perioada mare de timp. In 10-15 sec cat dureaza pornirea nu e nici o problema

 

Sper sa nu supere micile corectii, intentia e sa oferim informatii cat mai corecte

...

In situatia de fata risti sa strici unele module

 

Nici o suparare. :thumbsup: Nu detin cunostiinte aprofundate despre "electricitate".

Am postat in urma unor experiente neplacute, lucruri aflate si recomandate de la/de catre un electrian auto... si bineinteles cu cheltuielile de rigoare.

 

Cu "Se monteaza 2 baterii din lipsa spatiului pt una mare, echilibrare greutate, etc; legatura directa in paralel ..." mi-ai dat tema de casa!

O sa purced la electrician sa vad daca este posibil sa folosesc doar un singur acumulator... spatiu fiind suficient la masina respectiva.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.