Jump to content

Motorizare noua serie 3 a.k.a g20


AFk^

Recommended Posts

Motor de 2.l in 3cilindrii si de 3.L in 4 cilindrii ? Unde se duce lumea asta ? Mi-e dor de M57 , acum cand am N47.

Urmatoarea masina va fi electrica , dupa 26 de ani de BMW-uri.

 

 

da vor sa puna in 3 cilindri ce e sub 20i/d si in patru cilindri ce e 30i/d

 

Si ceva hibride.

Edited by AFk^
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Motor de 2.l in 3cilindrii si de 3.L in 4 cilindrii ? Unde se duce lumea asta ? Mi-e dor de M57 , acum cand am N47.

Urmatoarea masina va fi electrica , dupa 26 de ani de BMW-uri.

 

 

Eu nu vad unde scrie de 4 cilindri si 3 l. Este de fapt 1.5l si 2l inafara de M-uri care sunt de 3l.

 

Adica 330 va fi de 2l si 4 cilindri. Iar 320 va fi de 1.5l si 3 cilindri :sick:

 

Daca pui si pretul pe masura, clar nu merita. sa dai 50k euro pe un motor in 3 cilindri :wacko:

Link to comment
Share on other sites

suntem tot mai aproape viitorul full-electric, nu conteaza daca ne place sau nu

in 2026 cand o sa apara urmatoarea-urmatoarea generatie probabil numai modelelor de baza li se vor rezerva motoare termice clasice; restul o sa fie ori hibride ori full electrice. nu m-ar mira deloc ca variantele sportive (gen m340i) sa aiba un turbo de 2 litri 4cyl hibrid ~400 de cai. de fapt, mai mult ca sigur chiar asa va fi. si doar M3/4 vor mai avea 6 cilindri, pentru "traditie", si bineinteles xdrive si sunet de motor prin boxe.

 

apoi, dupa 2030 cand o sa apara urmatoarea-urmatoarea-urmatoarea, o sa fie doar electrice.

 

 

asta e, nu e ca si cum cine isi doreste un bmw clasic cu 6 cilindri n-are unde sa-l gaseasca; doar ca nu va fi nou :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu vad unde scrie de 4 cilindri si 3 l. Este de fapt 1.5l si 2l inafara de M-uri care sunt de 3l.

 

Adica 330 va fi de 2l si 4 cilindri. Iar 320 va fi de 1.5l si 3 cilindri :sick:

 

Daca pui si pretul pe masura, clar nu merita. sa dai 50k euro pe un motor in 3 cilindri :wacko:

 

 

"The new generation G20 of the 3 Series will offer different mechanical combinations in gasoline, diesel and plug-in hybrids, so that below the “20i” and “20d” will be blocks of three cylinders and up to the “30i” and “30d” four-cylinder blocks will be used."

 

Adevarat, nu zice si including "30i" si "30d", zice doar up to the, dar probabil or sa puna 2.0l pe cele notate cu 3.0.

Edited by AFk^
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

materialul pare sa fie tradus din spaniola in engleza; la ce puteri au motoarele prezentate in tabel, e posibil ca BMW sa ridice stacheta la putere/litru - posibil ca 330d sa fie motor de 2l biturbo, cu 265cp, 325d tot biturbo cu un soft mai lejer, 238cp; dar parca nu imi vine sa cred ca vor pune motor de 1.5l biturbo si 204cp pe 320d.

 

suna interesant, dar probabil ca fiabilitatea peste 200k km va fi mai mica, asa ca noi astia devoratori de seria 3 sh din DE o sa deschidem larg buzunarul...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Exista deja poze cu viitoarea serie 3 varianta preprod in camumflaj. Pare sa adopte limbajul seriei 5 G30.

- downsizingul motoarelor e datoral normelor din ce in ce mai restrictive: din 2021 limita 95g co2 - https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en ; Atunci sa vezi "sportivitate" cu un litru si 5 turbo plus fake enhancement-urile de rigoare(sunet generat, elemenente de design fake fara functie)

- asa vor evolua lucrurile, ne vom inchina cu 2 maini la un 2 litri din prezent :). In 20 ani de acum incolo cam toate masinile vor fi in cel mai bun caz precum Prius - electro + un motor mic combustie generator; deja imi caut 1-2 masini pe care sa le tin pe termen lung :)

- poate s-ar putea schimba ceva daca piata second n-ar mai lua orice arunca producatorii pe piata. Ar scadea valorile reziduale si modelele noi n-ar mai fi asa de atractive(rate mai mari). Vanzarile scazute ar detrmina producatorii sa se gandeasca de 2 ori inainte sa arunce porcarii pe piata si sa transforme masinile in electrocasnice. Ar trebui sa fim putin mai selectivi. Ok fani dar cand brandul se indeparteaza de valorile lui fundamentale mai merita?

Pun pariu ca orice ar scoate mercile premium, chiar si masini cu motoare de 0.5 litri, lumea tot ar cumpara. Marketing at it's best.

Edited by mike2005
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu am auzit ca BMW sa se ridice cu ceva peste ceilalti la capitolul masini electrice - poate doar pretul .

 

Sunt cu mult peste. Nu neaparat ca masina privita din exterior, pe foaie, ci de ex la partea de incarcare / utilizare iarna. Evident inafara de Tesla model 3. Iar model S sau roadster etc. nu-si au rostul in comparatie.

Link to comment
Share on other sites

Sunt cu mult peste. Nu neaparat ca masina privita din exterior, pe foaie, ci de ex la partea de incarcare / utilizare iarna. Evident inafara de Tesla model 3. Iar model S sau roadster etc. nu-si au rostul in comparatie.

 

Vrei sa spui ca incarcarea e mai rapida sau tine mai mult bacteria la utilizare iarna decat la concurenta ? Care e totusi autonomia oras/afara pt i3 ?

Sa speram ca scot ceva rezonabil pana renunt eu la F10 , ca i3 nici nu intra in discutie (no offense) , iar de i8 nu am bani(de stricat) .

Eu tot sper ca idiotul ala de Musk va ajunge sa produca in cantitati rezonabile.

Link to comment
Share on other sites

materialul pare sa fie tradus din spaniola in engleza; la ce puteri au motoarele prezentate in tabel, e posibil ca BMW sa ridice stacheta la putere/litru - posibil ca 330d sa fie motor de 2l biturbo, cu 265cp, 325d tot biturbo cu un soft mai lejer, 238cp; dar parca nu imi vine sa cred ca vor pune motor de 1.5l biturbo si 204cp pe 320d.

 

suna interesant, dar probabil ca fiabilitatea peste 200k km va fi mai mica, asa ca noi astia devoratori de seria 3 sh din DE o sa deschidem larg buzunarul...

 

Nu te obliga nimeni sa cumperi BMW ca sa deschizi larg buzunarul.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, nu cred ca va fii foarte repede trecerea la electric, producerea de baterii este foarte poluanta, atata timp cat mai avem resurse petroliere vor fi si motoare cu ardere interna, intradevar sunt tot mai stricte normele de poluare

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sunt pentru progres, fosilii se vor termina deci tb alternative sustenabile. Totusi ar tb analizate pe toate laturile, suntem copii sa credem ca totul e lapte si miere, solutia minune?

Dap toti vorbesc de electrificare ca solutie de viitor. Bun dar vad ca se evita subiectul: impactul constructiei unui vehicul electric asupra mediului(dati un goagal "lithium mining disaster"). Care sunt costurile totale? Este scalabila productia de baterii la scara mondiala(de ordinul milioanelor anual) ? Elementele nu sunt reciclabile, ce faci cu ele?

 

Ma umfla rasul cand ii vad pe toti fazanii(politicieni, ceo de concernuri auto) cum juiseaza la electric in aproape fiecare interviu/discurs. Cu aceeasi naivitate cu care imbratisau diesel inainte fara sa-si puna problema despre emisiile de particule.

Edited by mike2005
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu, sincer abia astept sa vina un seria 3 touring cu noul sistem al tractiunii integrale asemanator cu cel de pe noul m5, cu 2 motoare electrice ce dezvolta 500...600 cp in total, cu acceleratia 0-100 sub 3 secunde, cu accelerari dementiale nu numai 0-100 ci si 100-200+( este o diferenta la motoarele electrice fata de cele cu ardere interna), cu autonomie de 3 minim 300km, cu pret mai avantajos pentru transport, fara probleme la DPF,furtune, bujii, intercoolere, filtre, ulei, motorina proasta de la noi, bani reparatii etc... per total cu motorul electric tot iesi in avantaj.

Acesta este viitorul si din pacate inca il astept.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu, sincer abia astept sa vina un seria 3 touring cu noul sistem al tractiunii integrale asemanator cu cel de pe noul m5, cu 2 motoare electrice ce dezvolta 500...600 cp in total, cu acceleratia 0-100 sub 3 secunde, cu accelerari dementiale nu numai 0-100 ci si 100-200+( este o diferenta la motoarele electrice fata de cele cu ardere interna), cu autonomie de 3 minim 300km, cu pret mai avantajos pentru transport, fara probleme la DPF,furtune, bujii, intercoolere, filtre, ulei, motorina proasta de la noi, bani reparatii etc... per total cu motorul electric tot iesi in avantaj.

Acesta este viitorul si din pacate inca il astept.

Toate bune si frumoase dar ai accelerat de cateva ori demential si s-a descarcat substantial bateria. Nu-i ca la motorul cu ardere interna. Plus tb pus banul deoparte sa schimbi bateria. O poti inchiria dar inseamna costuri. Dupa aia fiind multe masini electrice va creste consumul deci si pretul la electricitate. Complexitatea asa crescuta - mai mult electronica va necesita personal calificat, echipamente. Asta inseamna investitii. Meseriasii de la noi isi prind nasul chiar si cu electronica actuala. Cu cea din 10 ani fara studii postliceale/universitare in domeniu nu vor mai avea nici o sansa sa repare asemenea masini.

In plus se pare ca si campul electromagnetic generat de asemenea masini electrice nu face prea bine ocupantilor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O muta in zona agricola iar de acolo vine sub alta forma in organismul nostru

Mare branza nu rezolva cu electricele, doar mai imbogateste o alta patura, pana acu ceva vreme nu auzisem de musk, auzim acum tot mai des de astfel de personaje

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

http://shrinkthatfoo...c-car-emissions

aici se face o comparatie interesanta intre emisiile masinilor electrice si cele cu motoare termice (clasice). se ia in calcul inclusiv impactul asupra mediului din timpul productiei.

 

 

cu cat tara unde se foloseste masina electrica obtine electricitatea mai mult din carbuni decat din metode alternative mai verzi, cu atat o masina electrica polueaza mai mult (CO2, NOx, etc, exact ca una cu motor termic)

 

de exemplu daca india incepe sa inscrie in circulatie multe masini electrice, poluarea chiar o sa creasca, in niciun caz n-o sa scada. situatia este exact opusa in paraguay.

 

"In Paraguay electric cars results in carbon emissions equivalent to a 218 MPGUS (1 L/100 km) petrol vehicle. Contrast this with India where a full electric vehicle causes emissions comparable to a 20 MPGUS (12 L/100 km) petrol car. In China the figure is 30 MPGUS (9 L/100 km)."

 

"In Canada and France, where hydroelectricity and nuclear energy dominate, the petrol emission equivalences are 87 MPGUS (2.7 L/100 km) and 123 MPGUS (1.9 L/100 km) respectively. In these countries electric cars have the potential to more than halve total vehicle emissions."

 

sinteza dintr-un alt articol de pe acelasi site: http://shrinkthatfootprint.com/electric-cars-green

Using coal powered electricity electric cars do nothing to cut emissions, using natural gas electricity they’re like a top hybrid and using low carbon power they result in less than half the total emissions of the best combustion vehicle, manufacturing included.

nu poti vorbi despre masini electrice fara sa aduci in discutie cum e obtinuta electricitatea necesara (dpdv emisii) fiecarui KW incarcat.

 

Edited by drujbex
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

daca mai pui si faptul ca vor deveni probabil si FWD si 3 cilindri...wtf...pentru mine care am apucat sa am cateva proper BMW's, minim un 6 cil. pe un seria 3 si RWD, cand aud ceea ce va urma mi se pare ca s-a terminat cu ceea ce era odinioara fun si bun in acelasi timp la marca asta. Inteleg ca, probabil, asta e viitorul, asa ca hai sa ne bagam in storage cateva exemplare pe care sa le mai scoatem in weekend sa ne amintim ce bine era odinioara :) . Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@drujbex

Merci, interesant. Se vede clar ca emisiile sunt mai ridicate la productia masinilor electrice(apr dublu). Daca mai luam si impactul productiei/reciclarii bateriilor(in afara de CO2).

Centralele nucleare(facand abstractie de riscurile sa faca bum) au costuri mult mai ridicate in realitate datorat combustibililor radioactivi: extractie, rafinare, stocare deseuri. Ca extractia si stocarea se fac de multe ori pe sub mana fara a respecta norme(stochezi aiurea prin tari sarace folosind nus ce firme dubioase) nu mai luam in calcul.

 

@mik15

Deja planuiesc sa tin macar o masina de wend pt vreo 20 ani sa ma bucur in timpul liber. Ma gandeam la ceva gen TypeR.

S-ar putea sa tin si seria 4 pe care il am vreo 10 ani macar, la ce neinteresante incep sa devina masinile dpdv mecanic. Electrocasnice.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.