Jump to content

Cateva probleme...


Recommended Posts

Salutare colegi !

Deschid un nou topic pt batranica mea 116i/2004.

Incerc ,cat o mai tin sa ii mai repar din bube,e batrana(cel putin 170k km si 14 ani).

1.De o vreme ma dispera de mirosul de ulei(cel putin asa simt eu) in habitaclu cand pun ventilatia doar la parbriz(inca nu am gasit 100% cauza-nu apare si la ventilatia pe grilele de la mijloc sau la picioare-ciudat?!?).Am primit doar explicatii de genul "ulei pe catalizator,evacuare,etc-dar nu am vazut asa ceva.Nu scade nivelul in bord,nu picura pe dedesubt.Am gasit ceva ulei aruncat pe cablajul din fata,cred ca de senzorii de axe cu came.Am curatat cum am putut cu spray si benzina,sters,usor ,usor la 1 luna dupa aia iar a aparut,momentan in cantitate mica ulei aruncat pe acolo.Nu stiu daca de la asta miroase inca.Oricum mi se pare ciudat ca miroase doar la parbriz,nu si pe grilele centrale si cele de jos.

Un mecanic mi-a zis ca ar fi niste garnituri la axele cu came -pe la niste solenoizi.Nu prea m-am descurcat sa gasesc in realoem acele garnituri de care vorbeste.

Am atasat niste poze intainte si dupa curatare.

http://i63.tinypic.com/10wr9ck.jpg

http://i68.tinypic.com/rucwba.jpg

http://i64.tinypic.com/rh1fs2.png

E vorba de reperele 2,3 si 5 din schita?

2.In urma cu cca 500km mi s-a aprins pe centura Bucurestiului becul de Check engine.Nici un alt simptom.Eram pe fuga si nu bagasem benzina ,se aprinsese becul de benzina si mai aveam cca 35 km range.Am fost la mecanic,a sters eroarea,mi-a zis ca e de la benzina putina si sa nu mai merg asa(greseala mea).Eram pe fuga cu altele si i-a aparut atunci pe tester ceva eroare de senzor admisie(?!?)

Aseara ,din nou pe centura,mergand linistit apare iar eroarea check engine.Parca am simtit momente cand nu avea zvac cand ma infigeam in acceleratie(simteam un pic de lag) dar am dat vina initial pe motor rece.

Ceva idei?

3.Consumul.In Bucuresti(pe acelasi traseu,conditii similare) aveam cca 12-13 in anii trecuti,aseara(si in general in ultimele luni) trecuse de 15.Extraurban in aceleasi conditii,traseu la 5.7-6% ,acum cu greu scot sub 6.6-6.8%.

Sa imi mai bat capul cu sonde lamda,debitmetre sau sa o las asa si sa nu imi mai bat capul(vechimea?).

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Mirosul de ulei provine de la scurgerile de la capac culbutori si/sau pompa vacuum(este pozitionata la capatul motorului, spre parbriz)....crec ca si la n45 este similar cu n42.

 

 

Mecanicul tau mentiona garniturile 2 si 3(pentru solenoizi) si 5(senzor axa came).

 

Pentru restul, un tester dedicat te poate ajuta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cumpara reperele 2,3,5 si poti sa te apuci de treaba , dar sa iti iei un spray WD-40 sa cureti senzorii de la arbore si selonoizi, mai mult ca sigur o sa gasessti selonoizii cu gauri (modelul vechi) in care trebuie sa bagi mustiucul ala de la spray sa se curate bine ... problema este cunoscuta cu selonoizii aia (prin gaurelele alea mici intra impuritatile din ulei si cu timpul se infunda) daca vrei sa schimbi selonoizii, cauta sa fie modelul nou care are o sita foarte fina peste gauri. Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mirosul de ulei provine de la scurgerile de la capac culbutori si/sau pompa vacuum(este pozitionata la capatul motorului, spre parbriz)....crec ca si la n45 este similar cu n42.

 

 

Mecanicul tau mentiona garniturile 2 si 3(pentru solenoizi) si 5(senzor axa came).

 

Pentru restul, un tester dedicat te poate ajuta.

 

 

aceleas garnituri le-am schimbat si eu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update:

Am schimbat garniturile(toate 6) pe OE.Momentan arata curat dupa 100km parcursi.

Am pus testerul pe masina.

Mai jos sunt erorile detectate.

 

Practic,tot ce tine de motor ar fi erorile 2 si 3 din ce inteleg/mi s-a spus.

S-au sters erorile si a disparut check-engine-ul.

Mi s-a zis ca de la aceste 2 erori nu ar trebui sa se aprinda check-engine-ul,iar daca motorul merge rotund ,chiar si daca se mai aprinde,nu ar trebui sa fie ceva grav.Masina are cel putin 170k km(daca nu si mai mult),de mult banuiam ca sondele sunt batrane.Acum,nu stiu daca se merita schimbate

http://i64.tinypic.com/2qx8apg.jpg

Deci,daca nu de la sondele lamda s-o fi aprins check-ul,atunci e posibil cel putin ele sa afecteze consumul?

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.