Jump to content

Tichetele rabla. O teapa?


Bala

Recommended Posts

Pai mai ramane solutia cu statiile de incarcare (rapide). Oslo e plin de ele. 30% din masinile noi din Norvegia vandute in 2017 au fost electrice (au subventii mari de la stat, cat si beneficii).

 

Momentan nu vad alta solutie decat electrice. S-a incercat cu hidrogen lichid , s-a crezut ca ala e viitorul deoarece alimentarea dura ca si pana acum, 2-3 minute. S-a renuntat, dar nu m-am documentat care au fost motivele, probabil costuri prea mari de productie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pana ajungem noi la nivel de Norvegia o sa fie ei deja la un cu totul alt level. Pana atunci pe la noi o sa atarne cabluri pe la geamurile blocurilor si va cadea reteaua intr-o veselie din cauza suprasolicitarii. Nu face ea fata acum ca toata lumea foloseste electrocasnice alimentate electric daramite cand mai bagi si o masina electrica la incarcat.

 

Si sa nu ne inchipuim ca va fi gratis cum e acum, asta e doar o perioada, va fi la fel de scump ca si pe benzina in cativa ani, acum nu ne taxeaza/impoziteaza ca sa ne incurajeze sa le luam, tot ca PSD fac si ei, no taxes acum, se umple lumea de ele si incep si taxele sa apara :).

 

O sa imi iau una cand nu voi mai putea sa imi cumpar una clasica, till then no way, nu cred in ea, nu gasesc placerea in a o conduce, i am old school si asa raman cat timp pot cand vine vorba de masini. Mai vreau un V8 cat mai pot inca :).

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am fost si am rezolvat problema la Lidl.

 

Nu era asa de grav pt ca estima aiurea. Am facut 20 de km dimineata si a scazut rangeul numai cu vreo 5km. Calculeaza si statul pe loc si cum incalzirea a fost pornita, ca sa butonez la idrive :rolleyes: , indica ca nu ajung prea departe cu ea. Invatam. Invatam.

 

Am facut si rost de cablu :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

mik15 Pai vorbim in general, nu cazul Romaniei. Daca e sau nu viitorul in electrice. Normal ca daca vrei o viata normala nu o s-o duci in Romania. Pana sa adapteze ei reteaua la cerinte, mai trec 15-20 ani, cand deja Europa are 30-40% din parcul auto, masini electrice.

 

@Bala S-o stapanesti sanatos, multi km fara incidente. As fi curios dupa ce cunosti masina sa specifici range-ul in oras/afara.

Link to comment
Share on other sites

sa o stapanesti sanatos !

 

Merci :thumbsup:

 

Tesla parca a ajuns la aproape mia de km.

 

500-600km parca. La tesla model S si la roadster. 1000 inca nu. Poate in vreo 5 ani

 

Ciudat ca nu se livreaza acel cablu odata cu masina. Cat costa?

 

Trebuie cablu type 2, trifazic. Un cablu care duce 43kw si e lung de 3m e pe la 150-200 eur.

 

Masina vine cu un incarcator care are cablul lui. Cablu separat, pe care sa-l folosesti la alte incarcatoare care nu sunt dotate cu cablu, nu ai. Trebuie cumparat separat.

Link to comment
Share on other sites

Tensiune pe cablu ai doar cand este cablul conectat la masina. Unele incarcatoare/masini au zavor care blocheaza scoaterea cablului cand masina incarca. Nu te prea poti curenta.

 

Altceva mi se pare cam aiurea: cablul de 50kw e greu. Eu nu am probleme sa-l misc insa ma gandesc ca daca vine o domnisoara micuta si firava, clar trebuie ajutata. Are cateva kg bune. Nici vorba sa incarce masina daca a parcat cineva si trebuie sa intinda cablul

Link to comment
Share on other sites

daca iti iei cablu si un generator pe benzina/diesel in portbagaj, cre'ca poti sa o incarci oriunde :D

Exista varianta i3REx ( range extender) care are fix un generator pe benzina si rezervor de 9L, dar sunt curios care e diferenta la eco-tichet intre modelul cu range extender si cel fara.

Link to comment
Share on other sites

O adevărată distracție masina electrică. Cel puțin în România

 

Peste tot. Daca trebuie sa te gandesti cat ai de stat unde ca sa te deplasezi, peste tot e o problema. Cand iti face masina programul, devine ea insasi o problema, nu o rezolvare a problemelor. Imaginati-va o lume in care telefonul s-ar incarca in 10 secunde si ar dura 2-3 zile.

Link to comment
Share on other sites

Pai mai ramane solutia cu statiile de incarcare (rapide). Oslo e plin de ele. 30% din masinile noi din Norvegia vandute in 2017 au fost electrice (au subventii mari de la stat, cat si beneficii).

 

pai normal, ce nu consuma/polueaza ei (fiind electrice) se duce la export frantics.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.