Jump to content

BMW e46 Valvetronic


Liviu George

Recommended Posts

Salutati tuturor!!

Detin un BMW e46 Facelift, motorul n42 2.0 valvetronic. Il detin de un an si ceva, timp in care m-am confruntat cu cateva probleme. Prima problema a fost consumul exagerat de ulei, rezolvat prin schimbarea simeringurilor, a doua problema , una care nu imi da pace este urmatoarea: In 50-60% din zilele in care merg cu ea, masina porneste foarte prost, cat timp relantiul nu este inca stabil la 700 de ture, masina are doar un mic tremurat, in momentul in care se incalzeste si relantiul scade, incepe sa mearga groaznic, practic merge in 3, dar atentie, nu e mereu acelasi cilindru problema. Alteori masina porneste bine, se stabilizeaza relantiul si e totul perfect. Bun, cand masina porneste prost, daca o las la relanti mi se aprinde check ul, daca fac diagnoza imi da misfire, asta e singura eroare pe care o am la diagnoza ! Mersul prost isi revine in urmatoarele situatii: Daca o tin turata si merg cu ea , cand se incalzeste ft bine, o opresc si o pornesc de cateva ori si isi revine sau daca scot mufa debimetrului, merg putin asa cu ea(in limp mode) dupa care o bag la loc si totul merge perfect. In acea zi masina merge bine la toate pornirile, doar acum cand e ft frig afara daca o prnesc iar la 4-5 ore de la ultima pornire exista posibilitatea sa faca iar asa.

Masina a venit din Germania cu distributia schimbata, am verificat-o si in tara si e pusa bine, a fost data jos si pusa la unghiuri si e totul bine, a fost schimbat debimetrul, rampa cu tot cu injctoare, am pus bujii noi, bobinele sunt bune, am inlucuit doua dintre ele. Ulei folosesc BMW original , recent am verificat "babeste valva PCV"(pe care am si curatat-o acum ceva timp, fara niciun rezultat), am desfacut furtunul din admisie si pe cel din capacut culbutorilor l am astupat, am tras aer si..face vid. Am Introdus iar furtunul de la capacul culbutorilor si am incercat sa fac vid si nu a mers, tragea aer pe undeva..dupa lungi cautari am gasit flansa de la senzorul vvt defecta, am remediat si totul e ok pe partea de aer, se face vid perfect in motor. Dupa ce am facut operatiunea asta masina a pornit bine (cum o facea si in 40% din zile), cand desfaceam capcaul de la ulei motorul se balbaia, am zis ca s-a rezolvat totul, dar o zi mai tarziu la prima pornire, aceeasi problema, am scos mufa de la debitmetru si am incercat iar sa vad daca face vacuum in motor desfacand capacul de la ulei..nimic, motorul merge la fel.. Uneori face, alteori nu, de fiecare data cand am testat pcv ul acesta face vid, furtunele sunt ok, tutul este etans. Acum vreau sa ii verific partea de la clapeta de admisie, filtrul de aer si sa ii schimb filtrul de aer+cel de combustibil.

IMI POATE DA CINEVA CATEVA IDEI DESPRE CE POATE AVEA MASINA ASTA ? LA SERVICEURI IMI CER SA SCHIMB O MULTIME DE LUCRURI SI NU IMI GARANTEAZA NIMIC, NU VREAU SA INVESTESC 3000 DE LEI INTR-UN MOTOR SI SA MEARGA LA FEL CA INAINTE. Multumesc anticipat !!

Link to comment
Share on other sites

Cel mai util ar fi sa mergi la cineva pentru o diagnoza adaptata (cineva cu o interfata dedicata bmw); refuz sa cred ca motorul merge prost si singura eroare este missfire.

 

Pe de alta parte, ar fi util sa verifici toate mufele, in special senzori axe came/valvetronic, chiar bobine poate ai un contact imperfect. Defectul apare aleator, nu cred ca are legatura cu porniri la rece/cald, etc.

 

Debitmetrul schimbat, daca nu este original, sau bosch, poate genera niste probleme. Poti verifica simplu: incearca sa mergi cu acesta deconectat, cateva zile-practic, masina intra intr-un limp mode, nu se aprinde check engine, dar amestecul nu se va mai realiza pe baza informatiilor transmise de acesta, ci folosind niste harti prestabilite. Tot ceea ce se intampla megrand cu el deconectat este sa ai un consum mai mare , si putere ceva mai mica, in schimb, ralanti-ul ar trebui sa fie stabil.

 

Cauta pe forum, folosind functia search,sunt diverse topicuri legate de N42, sunt convins ca vei gasi lucruri interesante de citit.

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Cel mai util ar fi sa mergi la cineva pentru o diagnoza adaptata (cineva cu o interfata dedicata bmw); refuz sa cred ca motorul merge prost si singura eroare este missfire.

 

Pe de alta parte, ar fi util sa verifici toate mufele, in special senzori axe came/valvetronic, chiar bobine poate ai un contact imperfect. Defectul apare aleator, nu cred ca are legatura cu porniri la rece/cald, etc.

 

Debitmetrul schimbat, daca nu este original, sau bosch, poate genera niste probleme. Poti verifica simplu: incearca sa mergi cu acesta deconectat, cateva zile-practic, masina intra intr-un limp mode, nu se aprinde check engine, dar amestecul nu se va mai realiza pe baza informatiilor transmise de acesta, ci folosind niste harti prestabilite. Tot ceea ce se intampla megrand cu el deconectat este sa ai un consum mai mare , si putere ceva mai mica, in schimb, ralanti-ul ar trebui sa fie stabil.

 

Cauta pe forum, folosind functia search,sunt diverse topicuri legate de N42, sunt convins ca vei gasi lucruri interesante de citit.

Am fost la multi care chiar se pricep, nu am erori, nu pare nimic defect, iar toti imi cer sa schimb de la pompa de benzina pana la un furtunel de vacuum. Ar costa foarte mult totul si nu imi garanteaza ca va merge. Cu debimetrul scos am mers o luna de zile, merge perfect, doar ca da, consuma si nu trage bine. Am cautat pe forum si o sa mai caut, dar asteptam si alte pareri strict despre problema mea. Multumesc mult!

 

Debimetrul este original, pus la alta masina merge perfect, cu doua debimetre bune face acelasi lucru. Am fost la diagnoza dedicata BMW si da, apare doar missfire, atat ! Mi-au explicat mecanicii buni (cei prosti...) ca merge bine cand ii scot debimetrul exact ca intra in acel limp mode si ca missfire nu are treaba cu debimetrul.

Edited by Liviu George
Link to comment
Share on other sites

Salutati tuturor!!

Detin un BMW e46 Facelift, motorul n42 2.0 valvetronic. Il detin de un an si ceva, timp in care m-am confruntat cu cateva probleme. Prima problema a fost consumul exagerat de ulei, rezolvat prin schimbarea simeringurilor, a doua problema , una care nu imi da pace este urmatoarea: In 50-60% din zilele in care merg cu ea, masina porneste foarte prost, cat timp relantiul nu este inca stabil la 700 de ture, masina are doar un mic tremurat, in momentul in care se incalzeste si relantiul scade, incepe sa mearga groaznic, practic merge in 3, dar atentie, nu e mereu acelasi cilindru problema. Alteori masina porneste bine, se stabilizeaza relantiul si e totul perfect. Bun, cand masina porneste prost, daca o las la relanti mi se aprinde check ul, daca fac diagnoza imi da misfire, asta e singura eroare pe care o am la diagnoza ! Mersul prost isi revine in urmatoarele situatii: Daca o tin turata si merg cu ea , cand se incalzeste ft bine, o opresc si o pornesc de cateva ori si isi revine sau daca scot mufa debimetrului, merg putin asa cu ea(in limp mode) dupa care o bag la loc si totul merge perfect. In acea zi masina merge bine la toate pornirile, doar acum cand e ft frig afara daca o prnesc iar la 4-5 ore de la ultima pornire exista posibilitatea sa faca iar asa.

Masina a venit din Germania cu distributia schimbata, am verificat-o si in tara si e pusa bine, a fost data jos si pusa la unghiuri si e totul bine, a fost schimbat debimetrul, rampa cu tot cu injctoare, am pus bujii noi, bobinele sunt bune, am inlucuit doua dintre ele. Ulei folosesc BMW original , recent am verificat "babeste valva PCV"(pe care am si curatat-o acum ceva timp, fara niciun rezultat), am desfacut furtunul din admisie si pe cel din capacut culbutorilor l am astupat, am tras aer si..face vid. Am Introdus iar furtunul de la capacul culbutorilor si am incercat sa fac vid si nu a mers, tragea aer pe undeva..dupa lungi cautari am gasit flansa de la senzorul vvt defecta, am remediat si totul e ok pe partea de aer, se face vid perfect in motor. Dupa ce am facut operatiunea asta masina a pornit bine (cum o facea si in 40% din zile), cand desfaceam capcaul de la ulei motorul se balbaia, am zis ca s-a rezolvat totul, dar o zi mai tarziu la prima pornire, aceeasi problema, am scos mufa de la debitmetru si am incercat iar sa vad daca face vacuum in motor desfacand capacul de la ulei..nimic, motorul merge la fel.. Uneori face, alteori nu, de fiecare data cand am testat pcv ul acesta face vid, furtunele sunt ok, tutul este etans. Acum vreau sa ii verific partea de la clapeta de admisie, filtrul de aer si sa ii schimb filtrul de aer+cel de combustibil.

IMI POATE DA CINEVA CATEVA IDEI DESPRE CE POATE AVEA MASINA ASTA ? LA SERVICEURI IMI CER SA SCHIMB O MULTIME DE LUCRURI SI NU IMI GARANTEAZA NIMIC, NU VREAU SA INVESTESC 3000 DE LEI INTR-UN MOTOR SI SA MEARGA LA FEL CA INAINTE. Multumesc anticipat !!

 

Salut, astfel de probleme la pornire apar si de la axa cu came de la valvetronic. Din ce am mai citit aceasta se toceste si nu-si mai face treaba cum trebuie. Cauta informatii pe net despre subiect, poate te ajuta. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Am fost la multi care chiar se pricep, nu am erori, nu pare nimic defect, iar toti imi cer sa schimb de la pompa de benzina pana la un furtunel de vacuum. Ar costa foarte mult totul si nu imi garanteaza ca va merge. Cu debimetrul scos am mers o luna de zile, merge perfect, doar ca da, consuma si nu trage bine. Am cautat pe forum si o sa mai caut, dar asteptam si alte pareri strict despre problema mea. Multumesc mult!

 

Debimetrul este original, pus la alta masina merge perfect, cu doua debimetre bune face acelasi lucru. Am fost la diagnoza dedicata BMW si da, apare doar missfire, atat ! Mi-au explicat mecanicii buni (cei prosti...) ca merge bine cand ii scot debimetrul exact ca intra in acel limp mode si ca missfire nu are treaba cu debimetrul.

In acel "limp mode", cu debitmetru deconectat, sistemul valvetronic nu functioneaza.....deci as investiga in aceasta directie....motoras, axa, contacte, etc.

Link to comment
Share on other sites

Salut, astfel de probleme la pornire apar si de la axa cu came de la valvetronic. Din ce am mai citit aceasta se toceste si nu-si mai face treaba cum trebuie. Cauta informatii pe net despre subiect, poate te ajuta. Bafta!

M-am gandit la axa de came de la valvetronic, dar a fost pusa pe tester dedicat si functioneaza in parametrii valvetronicul, a fost verificata si vizual de mecanic cand am schimbat simeringurile de la supape. O sa caut informatii sa vad ce mai aflu. Astazi dau toata partea de admisie jos, caut peste tot o eventuala problema.

@Eugen B , Cum am zis mai sus, a mai fost verificata partea aia, nu foarte amanuntit, dar a fost totul ok cand am ferificat..Credeti ca exista posibilitatea sa fie ceva din filtre , pompa benzina ? Multi mi-au zis asta, dar eu nu vad cum s-ar desfunda un filtru daca scot o mufa..tot ceva pe partea de aer, senzori, vvt cred ca este.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am avut o problema similara, mergand cateva luni in 3 sau chiar 2 cilindri, si nimeni nu putea sa-mi spuna cauza. Am verificat pe rand tot sistemul de aprindere, furtunase, pompa benzina, senzorii de pe admisie si evacuare, clapeta de acceleratie, debitmetrul (pe care l-am si schimbat, iar acum am unul nou care sta degeaba.. ), axa vvt, etc.

 

Pana la urma la mine a fost problema de la solenoizi. Un mecanic inspirat i-a schimbat pe ai mei cu cei de pe alta masina si mergea perfect. I-am schimbat pe amandoi, iar de cateva luni nu mai am nicio problema.

 

Tin sa precizez ca nu aveam nici o eroare care putea sa te duca cu gandul la solenoizi. Pe tester singura eroare o aveam la senzor ax came, dar acela era ok (schimbat cu unul de pe alta masina, aceeasi eroare).

 

Daca ai posibilitatea sa probezi solenoizii de pe alta masina, ar fi ideal.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am avut o problema similara, mergand cateva luni in 3 sau chiar 2 cilindri, si nimeni nu putea sa-mi spuna cauza. Am verificat pe rand tot sistemul de aprindere, furtunase, pompa benzina, senzorii de pe admisie si evacuare, clapeta de acceleratie, debitmetrul (pe care l-am si schimbat, iar acum am unul nou care sta degeaba.. ), axa vvt, etc.

 

Pana la urma la mine a fost problema de la solenoizi. Un mecanic inspirat i-a schimbat pe ai mei cu cei de pe alta masina si mergea perfect. I-am schimbat pe amandoi, iar de cateva luni nu mai am nicio problema.

 

Tin sa precizez ca nu aveam nici o eroare care putea sa te duca cu gandul la solenoizi. Pe tester singura eroare o aveam la senzor ax came, dar acela era ok (schimbat cu unul de pe alta masina, aceeasi eroare).

 

Daca ai posibilitatea sa probezi solenoizii de pe alta masina, ar fi ideal.

Ii dau jos si ii schimb cu altii sau ii probez maine, e destul de simplu de vazut daca merg sau nu. Ii conectez la o baterie de 12 V, ca in clipul asta

:https://www.youtube.com/watch?v=xgPPFQBbYbE

Mersi frumos, incerc si asta.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am avut o problema similara, mergand cateva luni in 3 sau chiar 2 cilindri, si nimeni nu putea sa-mi spuna cauza. Am verificat pe rand tot sistemul de aprindere, furtunase, pompa benzina, senzorii de pe admisie si evacuare, clapeta de acceleratie, debitmetrul (pe care l-am si schimbat, iar acum am unul nou care sta degeaba.. ), axa vvt, etc.

 

Pana la urma la mine a fost problema de la solenoizi. Un mecanic inspirat i-a schimbat pe ai mei cu cei de pe alta masina si mergea perfect. I-am schimbat pe amandoi, iar de cateva luni nu mai am nicio problema.

 

Tin sa precizez ca nu aveam nici o eroare care putea sa te duca cu gandul la solenoizi. Pe tester singura eroare o aveam la senzor ax came, dar acela era ok (schimbat cu unul de pe alta masina, aceeasi eroare).

 

Daca ai posibilitatea sa probezi solenoizii de pe alta masina, ar fi ideal.

 

Am verificat azi solenoizii si nu sunt defecti. Eu am si o bataie "ca de tacheti" la rece, pe unde am fost mi au zis ca sunt tachetii, dar azi am vorbit cu un mecanic si el mi-a garantat ca e axa de la valvetronic cu problema, atat cu bataia la rece cat si cu mersul prost si missfire-ul. In rest nu stiu ce poate sa mai fie, pcv-ul e bun, aer nu mai trage pe nicaieri, senzorii sunt ok toti, n am nici o eroare pe tester , doar missfire, o eroare la plasa de la scaunele incalzite si ceva la senzorul de temperatura ulei, astea nu afecteaza cu nimic. Eu de cate ori am pus testerul masina mergea bine, nu avea acel tremurat, adica era calda si mergea in parametrii. Arata ca sistemul vvt merge perfect, dar banuiesc ca atunci cand merge prost imi da o eroare ceva si la axa aia.

Link to comment
Share on other sites

Iti da missfire cand e de la axa.

Deci si tu imi recomanzi tot la axa sa umblu, e bine !!

Am gasit axa perfecta la un amic cu tot cu culbutorii ei si suportul de la vvt la doar 200 de lei, ma mai duce 300 de lei sa o montez, in total 500. As incerca asta, e cea mai plauzibila treaba din cate am analizat pana acum. Ce spuneti pana la urma, sa fac axa ? Eu parca simt ca de la ea e :))

Link to comment
Share on other sites

aceleasi probleme le-am avut si eu.

chiar si dupa schimbarea distributiei.

 

pana nu am schimbat axa valvetronic masina nu a mers ok.

 

simeringuri supape/distributie/schimb axa valvetronic facute la Florin din chitila.

 

fff multumit acum.

Edited by wind-3er
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

aceleasi probleme le-am avut si eu.

chiar si dupa schimbarea distributiei.

 

pana nu am schimbat axa valvetronic masina nu a mers ok.

 

simeringuri supape/distributie/schimb axa valvetronic facute la Florin din chitila.

 

fff multumit acum.

Ai avut si bataie ca de tacheti ? Nu stiu daca sa caut si tachetii sau bate din axa. Simeringurile si distributia sunt facute, sunt perfecte , doar axa asta imi da batai de cap, dar am gasit-o la un super pret de la un baiat de nota 10++.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.