Jump to content

BMW e46 Valvetronic


Liviu George

Recommended Posts

Am fost azi la Florin cu masina. I-a facut o scurta verificare inainte de operatie si a tras concluzia, da, da scanteie pe cil 1, bujia e buna, bobina da, deci nu lucreaza bine aici (acolo aveam missfire). Hai sa schimbam vanosul si poate e doar din el. A schimbat vanosul, ii da cheie si nimic, facea la fel. Hai sa schimbam si axa cu tot cu suport, cu tot cu levierele ei si hai sa schimbam si culbutorii ca aveam o bataie la rece. Schimbam totul, ii da cheie..baaaaam, mergea perfect motorul..Zic eu stai sa nu ne buburam asa repede :))) Si cand sa inceapa sa ii puna plasticele..dezastru...A inceput sa faca la fel masina, sa mearga in 3, dar spre surprinderea mea si a lui, s-a schimbat cilindrul, acum nu mai lucreaza cilindrul 2. Pana la urma dupa ce am forjat o si-a revenit, acum am mers cu ea vreo 50 de km si a mers, are o oscilatie pe turometru vizibila, dar merge in 4 si trege bine . Faza e ca si pana acum cand era cald mergea motorul bine. Florin a zis ca " Nu stiu ce sa zic, poate nu e nici axa asta buna" Am dat-o dupa un motor care mergea perfect, uzura nu se vede, dar la fel e si a mea dp masina, nu prezinta uzura. Mi-a verificat Florin si bobinele,a tras si de fire pe la injectoare, si la solenoizi s-a uitat, vacuum face. Ce naiba sa ii mai fac ? :(((

 

A verificat si axele cu came, nu-s uzate nici alea. Bujiile lucreaza bine si sunt arse bine, dar sunt d alea ieftine la 12 lei bucata cred. Oricum nu vad cum s-ar schimba faptul cum functioneaza o bujie daca motorul este in limp mode pt ca atunci cand e in limp mode merge perfect, nu vibreaza absolut nimic, nu oscileaza nimic. Sa fie oare si axa asta dusa ? :(

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat bobinele intre ele de cateva ori, am luat si 2 noi sa vad cum se comporta si nimic. S-a mutat miss fire ul pe alt cilindru dupa operatiunea asta.

 

bobine si bujii noi (incearca NGK chiar daca sunt mai scumpe)

 

Am fost azi la Florin cu masina. I-a facut o scurta verificare inainte de operatie si a tras concluzia, da, da scanteie pe cil 1, bujia e buna, bobina da, deci nu lucreaza bine aici (acolo aveam missfire). Hai sa schimbam vanosul si poate e doar din el. A schimbat vanosul, ii da cheie si nimic, facea la fel. Hai sa schimbam si axa cu tot cu suport, cu tot cu levierele ei si hai sa schimbam si culbutorii ca aveam o bataie la rece. Schimbam totul, ii da cheie..baaaaam, mergea perfect motorul..Zic eu stai sa nu ne buburam asa repede :))) Si cand sa inceapa sa ii puna plasticele..dezastru...A inceput sa faca la fel masina, sa mearga in 3, dar spre surprinderea mea si a lui, s-a schimbat cilindrul, acum nu mai lucreaza cilindrul 2. Pana la urma dupa ce am forjat o si-a revenit, acum am mers cu ea vreo 50 de km si a mers, are o oscilatie pe turometru vizibila, dar merge in 4 si trege bine . Faza e ca si pana acum cand era cald mergea motorul bine. Florin a zis ca " Nu stiu ce sa zic, poate nu e nici axa asta buna" Am dat-o dupa un motor care mergea perfect, uzura nu se vede, dar la fel e si a mea dp masina, nu prezinta uzura. Mi-a verificat Florin si bobinele,a tras si de fire pe la injectoare, si la solenoizi s-a uitat, vacuum face. Ce naiba sa ii mai fac ? :(((

 

A verificat si axele cu came, nu-s uzate nici alea. Bujiile lucreaza bine si sunt arse bine, dar sunt d alea ieftine la 12 lei bucata cred. Oricum nu vad cum s-ar schimba faptul cum functioneaza o bujie daca motorul este in limp mode pt ca atunci cand e in limp mode merge perfect, nu vibreaza absolut nimic, nu oscileaza nimic. Sa fie oare si axa asta dusa ? :(

 

vb cu Florin sa-ti anuleze valvetronicul si vezi cum merge masina. (dupa ar trebui sa merga ok motorul, ca un 2.0 normal)

daca merge ok masina cu valvetronicul anulat , e o problema la ansamblul vvt

daca problemele persista....vvt e ok si sunt alte problema in motor.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

bobine si bujii noi (incearca NGK chiar daca sunt mai scumpe)

 

 

 

vb cu Florin sa-ti anuleze valvetronicul si vezi cum merge masina. (dupa ar trebui sa merga ok motorul, ca un 2.0 normal)

daca merge ok masina cu valvetronicul anulat , e o problema la ansamblul vvt

daca problemele persista....vvt e ok si sunt alte problema in motor.

Cu el anulat (limp mode) am mentionat ca merge bine motorul.

UPDATE: Am pornit astazi masina si a mers bine, doar un tacanit vreo 5 minute (cred ca de la tachetii de pe evacuare, pe aia nu i-a mai schimbat, doar admisia). O sa vad ce face zille urmatoare. Sper sa fi fost cum a zis el ca mai face asa pana se aseaza axa bine..

Link to comment
Share on other sites

daaaa, siiiiiigur, pânĂŁ se așeazĂŁ axa bine, asta e cea mai tare. intrebare simplĂŁ, nu cumva dupĂŁ un drum mai lung așa, tipsul de la evacuare e super incins ? Nu cumva mașina se ĂŽncĂŁlzește excesiv de repede ?

 

care ar fi legatura ?

 

de cat timp ai vvt ?

Link to comment
Share on other sites

am avut vvt 4 ani cca 100.000 km, acum am alta marca fara vvt fara vanos.

 

cand am avut catalizatorul infundat pe langa misfire cu cutoff in mod random pe cilindri , aveam și acest simptom: evacuarea fierbinte și motorul se incalzea foarte repede.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am avut vvt 4 ani cca 100.000 km, acum am alta marca fara vvt fara vanos.

 

cand am avut catalizatorul infundat pe langa misfire cu cutoff in mod random pe cilindri , aveam și acest simptom: evacuarea fierbinte și motorul se incalzea foarte repede.

 

zici tu bine acolo, dar nu cred sa fie si in cazul de fata.

Link to comment
Share on other sites

am avut vvt 4 ani cca 100.000 km, acum am alta marca fara vvt fara vanos.

 

cand am avut catalizatorul infundat pe langa misfire cu cutoff in mod random pe cilindri , aveam și acest simptom: evacuarea fierbinte și motorul se incalzea foarte repede.

Tin sa subliniez ceva, eu cu mufa scoasa de la debitmetru, solenoizi etc nu mai am mersul asta prost, deci nu e problema de ceva infundat sau de aer fals sau de benzina proasta sau mai stiu eu ce. Toate duc catre sistemul valvetronic, el e cu probleme..acum sa vedem ce anume de la el :)) Azi a mers bine, sa vedem pe parcurs ce si cum.

Edited by Liviu George
Link to comment
Share on other sites

la cat am pătimit și eu cu n42 ul, am fost nevoit să învăț tot felul de lucruri despre acesta.

 

după problema mea cu catalizatorul , pentru că pusesem bujii beru, deloc ieftine , undeva la 50 de lei bucata (dar contrafacute), a inceput sa mearga prost. le-am inlocuit cu ngk si totul a revenit la normal .

 

 

L.E. și la mine tot așa au debutat problemele cu catalizatorul, mers mai prost, putere putin scazută, cand mergea fara VVT (cu valvele deschise la maxim ) se ameliora situația . Este și logic pt ca daca ceva obstructioneaza evacuarea e mai usor pt gaze sa iasa cand valvele se deschid la maxim decat cand au lift de 3 mm și mai e și evacuarea infundată ...

 

L.e. 2 ca sa izolezi valvetronicul, lasa mufa de la debitmetru și de la solenoizi dar scoate mufa de la excentric (aia de langa busonul de ulei)

Edited by torvalds
Link to comment
Share on other sites

la cat am pătimit și eu cu n42 ul, am fost nevoit să învăț tot felul de lucruri despre acesta.

 

 

L.E. și la mine tot așa au debutat problemele cu catalizatorul, mers mai prost, putere putin scazută, cand mergea fara VVT (cu valvele deschise la maxim ) se ameliora situația . Este și logic pt ca daca ceva obstructioneaza evacuarea e mai usor pt gaze sa iasa cand valvele se deschid la maxim decat cand au lift de 3 mm și mai e și evacuarea infundată ...

 

L.e. 2 ca sa izolezi valvetronicul, lasa mufa de la debitmetru și de la solenoizi dar scoate mufa de la excentric (aia de langa busonul de ulei)

 

da, scoti mufa de la senzorul excentric si decuplezi motorasul vvt dupa ce "l-ai dat la maxim pe deschis"

 

@torvalds tu nu i-ai anulat si motorasul vvt ?

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

la cat am pĂŁtimit și eu cu n42 ul, am fost nevoit sĂŁ ĂŽnvĂŁț tot felul de lucruri despre acesta.

 

dupĂŁ problema mea cu catalizatorul , pentru cĂŁ pusesem bujii beru, deloc ieftine , undeva la 50 de lei bucata (dar contrafacute), a inceput sa mearga prost. le-am inlocuit cu ngk si totul a revenit la normal .

 

 

L.E. și la mine tot așa au debutat problemele cu catalizatorul, mers mai prost, putere putin scazutĂŁ, cand mergea fara VVT (cu valvele deschise la maxim ) se ameliora situația . Este și logic pt ca daca ceva obstructioneaza evacuarea e mai usor pt gaze sa iasa cand valvele se deschid la maxim decat cand au lift de 3 mm și mai e și evacuarea infundatĂŁ ...

 

L.e. 2 ca sa izolezi valvetronicul, lasa mufa de la debitmetru și de la solenoizi dar scoate mufa de la excentric (aia de langa busonul de ulei)

La fel de bine merge motorul si daca scot acea mufa. Chiar daca ii scoti mufa aia sau mufele pe care le-am numit eu, motorul tot in limp mode merge. Daca scot mufa de la motoras mi se aprinde EML ul in bord si merge si mai prost.

Link to comment
Share on other sites

Problema asta am avut-o și eu... Mers ĂŽn trei pistoane, cu debitmetrul anulat mergea rotund dar nu se ĂŽnfingea. Singura eroare: missfire cilindru 2 și câteodatĂŁ missfire multiplu.

DupĂŁ ce am schimbat: bujii, bobine, furtun epurator și carter, motoraș vvt am vorbit cu Florin din Chitila și am mers la el și am schimbat axa de la vvt și colbutorii și acum merge ca ĂŽn povesti!

Link to comment
Share on other sites

Problema asta am avut-o și eu... Mers ĂŽn trei pistoane, cu debitmetrul anulat mergea rotund dar nu se ĂŽnfingea. Singura eroare: missfire cilindru 2 și câteodatĂŁ missfire multiplu.

DupĂŁ ce am schimbat: bujii, bobine, furtun epurator și carter, motoraș vvt am vorbit cu Florin din Chitila și am mers la el și am schimbat axa de la vvt și colbutorii și acum merge ca ĂŽn povesti!

Iti bateau culbutorii sau te referi la culbutorii de la axa vvt ? Azi a mers toata ziua bine masina,doar cu mici oscilatii insesizabile.. sper ca s-a rezolvat pana la urma si nu a fost una din zilele alea in care mergea bine :)) Ca si inainte avea zile( cam rar, dar mai avea) in care mergea bine. Mai am insa o mica tacaneala vreo 5-10 minute cand e motorul rece, cred ca un culbutor pe evacuare unde nu i-a schimbat :( Dar am vorbit cu el si daca o sa fie bine cu problema aia cu mersul in 3, facem si culbutorii aia.

Link to comment
Share on other sites

A doua zi in care masina a pornit bine, waw :))) Are mici oscilatii uneori, dar merge in 4, merge bine. Consumul pe 60 de km de bucuresti cu bataie de joc, gen 1,2,3 schimbate in 5-6 mii e de 13 , a scazut drastic dupa inlocuire vanos si axa. Mai am doar tacanitul ala la pornire care azi a durat 1-2 minute, probabil cum am zis un culbutor pe evacuare care urmeaza schimbat tot de Florin in viitor (2-3 saptamani probabil )

Acele mici oscilatii probabil sunt din bujii, bobine sau din valva pcv pe care o suspectam si cu mersul ala in 3. Oscileaza intre 697 si 710 maxim, asta a fost cea mai mare oscilatie observata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.