Jump to content

Oglinda crapata F10


AFL

Recommended Posts

Salut

Tocmai ce mi au furat oglinzile si am cumparat altele. In afara de oglinzi mi a rupt si mufa din stanga.

Am cumparat oglinzi cu incalzire si anti-orbire asa cum le aveam. M am dus in targ la Vitan sa le marchez cu nr meu si tot acolo mi au montat baietii aia si mufa lipsa.

Toate bune pana aici...m.am dus apoi sa spal masina. Cand ieseam din spalatorie cu spatele, surpriza ! Oglinda dreapta a crapat pe verticala...

M am dus sa verific si am constatat ca era calda ! Prea calda pt ce temp era afara. Alta surpriza, stanga nu incalzea.

Stie cineva principiul de functionare? Se incalzesc cand si cat de tare ?

In carte scrie sec ca se incalzesc cat motorul functioneaza.

 

Nu stiu acum care are o problema...stanga ca nu incalzea deloc sau dreapta ca era un pic cam prea calda...

Link to comment
Share on other sites

 

Nu stiu acum care are o problema...stanga ca nu incalzea deloc sau dreapta ca era un pic cam prea calda...

Stanga e cu problema. La stanga m-as asigura ca fuctioneaza. Probabil de aceea se incalzeste mai mult dreapta, cu toate ca pot sa gresesc - uita-te sa vezi daca ai sigurante pentru fiecare oglinda.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Pornesc automat din cate stiu, in functie de temperatura exterioara sau diversi senzori (cel de ploaie de ex).

 

Spune-mi te rog, legat de mufa, pt ca si eu trebuie sa o inlocuiesc pe cea de pe stanga in urma unui furt... unde anume in Vitan ai gasit mufa si care a fost costul pt ea.

Merci !

Link to comment
Share on other sites

Eu vorbesc despre verificarea sigurantei sau a sigurantelor.. nu daca pornesc automat; evident ca da din moment ce nu exista comutator dedicat. :blink:

 

Asa cum am spus mai sus, daca e o singura siguranta este posibil ca tot curentul pentru ambele oglinzi sa fie dat celei mai calde pentru ca cealalta e defecta. Mai exista si varianta oglinda cu siguranta prea mica (ca valoare) si de aici rezulta incalzirea excesiva.

 

(De unde stii RaYn3 ca porneste cu dezaburirea parbrizului? Acestea sunt oglizi exterioare, de ce sa fie dezaburite cu parbrizul!? Daca la mine pun recircularea mi se aburesc toate geamurile!)

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

O sa-mi pun o siguranta mai mica la far, să intre curent mai mult, ca sa lumineze mai tare :laugh: :LMAO:

 

Ai grija @ALF, aici o sa primesti niste raspunsuri, ce depașesc legile fizicii.

 

Cauta un electrician si vezi daca iti ajunge curent la mufa de la incalzitorul oglinzii.

 

Acelea sunt niste incalzitoare puse pe o bandă care se lipeste pe oglindă și se incălzesc la 38-40 grade, cand sunt alimentate la 12 v, ( așa sunt concepute de fabricant), au si un termistor de temperatură, atat si nimic mai mult.

 

La vechile modele de BMW, ex. E46, incalzirea oglinzilor merge incontinu cand este pornit motorul, la noile modele porneste incalzirea oglinzilor de la o anumită temperatură, sau cand pornești dezaburirea.

Nu are treaba ca siguranța e mai mică si se incalzeste oglinda mai tare decat ar trebui. Aceasta este o aberatie, o siguranță pusă pe un consumator, cand este mai mică, aceea sigurantă se incalzeste și in timp va ceda, se va arde, exact cum nu are treabă nici faptul cș dacă este ars un incălzitor, intră curent mai mult pe celălalt incălzitor, total fals, pe circuitul fiecărui incălzitor este pus un termistor, care regează temperatura de incălzire.

Edited by radu95
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O sa-mi pun o siguranta mai mica la far, sĂŁ intre curent mai mult, ca sa lumineze mai tare :laugh: :LMAO:

 

Ai grija @ALF, aici o sa primesti niste raspunsuri, ce depașesc legile fizicii.

 

Cauta un electrician si vezi daca iti ajunge curent la mufa de la incalzitorul oglinzii.

 

Acelea sunt niste incalzitoare puse pe o bandĂŁ care se lipeste pe oglindĂŁ și se incĂŁlzesc la 38-40 grade, cand sunt alimentate la 12 v, ( așa sunt concepute de fabricant), au si un termistor de temperaturĂŁ, atat si nimic mai mult.

 

La vechile modele de BMW, ex. E46, incalzirea oglinzilor merge incontinu cand este pornit motorul, la noile modele porneste incalzirea oglinzilor de la o anumitĂŁ temperaturĂŁ, sau cand pornești dezaburirea.

Nu are treaba ca siguranța e mai micĂŁ si se incalzeste oglinda mai tare decat ar trebui. Aceasta este o aberatie, o siguranțĂŁ pusĂŁ pe un consumator, cand este mai micĂŁ, aceea sigurantĂŁ se incalzeste și in timp va ceda, se va arde, exact cum nu are treabĂŁ nici faptul cș dacĂŁ este ars un incĂŁlzitor, intrĂŁ curent mai mult pe celĂŁlalt incĂŁlzitor, total fals, pe circuitul fiecĂŁrui incĂŁlzitor este pus un termistor, care regeazĂŁ temperatura de incĂŁlzire.

 

=)) Si-a editat postul intre timp sau poate vreun moderator...la ce ineptii scrisese acolo =))

ar trebui sa se ia de mana cu win60, amandoi reinventeaza fizica si bmw-urile =))))

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@BMW Style, vad ca insisti cu flame-ul peste tot si pomenesti de "prietenul" tau, WIN60, desi el nu a postat pe topicul asta.

 

E clar ca ai nevoie de o pauza... 10 zile deocamdata, dar daca mai continui, vacanta aia mare vine mai devreme la tine

Link to comment
Share on other sites

radu95, observ ca si tu intre timp cand ma vezi ca postez te iei de persoana si mai putin de problema din topic.

 

Poate ar fi bine explici pana la capat cum vezi tu situatia colegului nu a mea (cand stii atat de multe..) ce face/rol are un termistor (indeosebi acolo in oglinda) si apoi discutam (daca mai este cazul) despre rezistente electrice. Eu stiu exact ce face un termistor si nu ii gasesc locul/rostul acolo.

 

Eu raman la parerea mea ca oglinzile sunt incalzite de rezistente electrice!

 

La mine in nici un caz nu se incalzesc la 30-40 grade. Dar poate la tine au tranzistori diode si termistori.. sau termite..

 

(intre timp, am inteles de la tine ca un termistor regleaza temperatura.. Eu stiu ca un termistor "citeste" o temperatura prin faptul ca isi modifica el insisi valoarea rezistentei in functie de temperatura! De aceea i se si zice TERM-ISTOR; temperatura- rezistenta (variabila) iar aceasta ESTE INTERPRETATA de alte componente electronice si mai apoi reglata reactia in curent/tensiune etc..) o simpla rezistenta electrica poate dezgheta/dezaburi o oglinda... iar BMW nu este deloc o nava spatiala (asa imi spun in fiecare zi cand urc in masina sau o repar - asta este o auto-ironie nu aluzie ;) )

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat cu oglinda stanga. Firele erau prinse ceva gen "cascadorii rasului" poza

Intre timp am pus mana pe oglinda unei alte masini acelasi f10 si am impresia ca nu e la fel de calda ca DREAPTA mea. Nici stanga nu e asa calda

post-83515-0-89950100-1520186701_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Eu vorbeam de dezaburire si nu de recirculare. Este normal sa ti se abureasca geamurile daca ai setata recircularea. Si da, oglinzile pornesc odata cu activarea butonului pt dezaburire parbriz, nu luneta...asta ca sa nu producem si alte confuzii. Chiar si la fostul E90, functiona la fel.Altfel, daca temp ext este de sub 3gr, incalzirea oglinzilor porneste automat.
Link to comment
Share on other sites

Eu vorbeam de dezaburire si nu de recirculare. Este normal sa ti se abureasca geamurile daca ai setata recircularea. Si da, oglinzile pornesc odata cu activarea butonului pt dezaburire parbriz, nu luneta...asta ca sa nu producem si alte confuzii. Chiar si la fostul E90, functiona la fel.Altfel, daca temp ext este de sub 3gr, incalzirea oglinzilor porneste automat.

Eu mai sus nu am dat decat un exemplu al unei situatii in care daca geamurile ar fi aburite voit sau involuntar sau pentru ca sistemul de gestionare a aerului nu mai merge ATUNCI parbrizul fiind aburit iar dezaburirea nu face fata, nu vad de ce ar trebui sa trebuiasca sa fie pe acelasi circuit/comanda oglinzile EXTERIOARE!?

Tocmai, ca incerc sa elimin confuzia ta nu mea si poate si a altora.. Oglinzile exterioare ca si parbrizul sunt in medii diferite, "tratamentul" la fel!

 

.. Ok, alta situatie, temperatura afara fiind de 5-10 grade afara si ploua relativ mocaneste; crezi ca oglinzile tale exterioare se vor usca sau vor ramane ude/umede permanent daca conduci sa zicem .. cel putin 20 de minute!?

La mine, fara sa te mint te asigur ca NU vor sta ude, se vor usca.

 

Si la mine la fel cum pornesc masina oglinzile incep sa se dezabureasca fara sa conectez alta comanda, doar ventilatorul e mereu setat pe treapta a 2 a.

La fel la mine..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cica pornesc automat cand activezi dezaburirea la luneta sau standard la o anumita temperatura

Cum si webasto-ul electric porneste de la 0 grade in jos pentru un anumit timp sau continuu cand dai clima la maxim

La fel ca si fagurele ala din bord cand dai maxim clima si selectezi fantele frontal, incuietorile la e36 la o anumita temperatura, luneta la e46, diuzele incalzite de la instalatia de spalare parbriz....

Link to comment
Share on other sites

...zeci de specialist, zeci de pareri...incalzirea oglinzilor exterioare functioneaza continu(cand e pornit motorul) indifferent de temperature exterioara, sau daca e pornita clima, dezaburirea fata sau spate.

E gandita astfel pentru ca vara, atunci cand ploua si afara sunt peste 20 grade, sa aveti oglinzile uscate in permanenta...

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat cu oglinda stanga. Firele erau prinse ceva gen "cascadorii rasului" poza

Intre timp am pus mana pe oglinda unei alte masini acelasi f10 si am impresia ca nu e la fel de calda ca DREAPTA mea. Nici stanga nu e asa calda

Oglinda e OE sau aftermarket?

Exista diferente de temperatura intre oglinzile tale (st/dr)?

Temperatura la atingere (impresia ca nu e la fel de calda) nu e tocmai relevanta, depinde de cat timp a funcționat incalzirea si ce temperatura exterioara este

Comparatia o poti face corect cu un termometru, cu citire in acelasi timp si aceleasi conditii. Daca totusi exista diferente, la oglinda drapta ai tensiune mai mare decat la stanga (putin probabil) sau difera rezistentele oglinzilor (poate chiar oglinda in sine)

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

In carte scrie clar ca oglinzile pornesc odata cu motorul. Nu zice nimic de dezaburiere parbriz sau luneta sau alte tampenii.

Totusi ar trebuii sa zica ceva de o anumita temperatura....vara la 40 grade pornesc si oglinzile asa aiurea ? Nu e logic

Nu e logic nici sa dea mai tare in dreapta pt ca stanga nu merge...nu cred ca s asa idioti sa o faca asa...

Cred ca oglinda era defecta nefiind noua.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

-oglinzile, la majoritatea modelelor ... functioneaza/se incalzesc in trepte, functie de temperatura exterioara. inclusiv diuzele de spalare parbriz;

-cel putin la e38, este un modul in portiera fata care e raspunzator de modul/treptele de incalzire;

-daca tensiunea bateriei este sub 11,4V ... nu functioneaza nici diuzele nici oglinzile(ma refer la incalzirea acestora);

-peste 25*C, oglinzile nu se mai incalzesc;

- senzorul de temp. exterioara e dus (indica -30 sau 40*c, nu imi mai amintesc exact)... incalzirea in oglizi functioneaza permanent si la parametrii maximi, idem si diuzele.

- diuzele ... incep sa se incalzeasca de la +3*C si se opresc cand temperatura exterioara urca la +6*C.

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

...zeci de specialist, zeci de pareri...incalzirea oglinzilor exterioare functioneaza continu(cand e pornit motorul) indifferent de temperature exterioara, sau daca e pornita clima, dezaburirea fata sau spate.

E gandita astfel pentru ca vara, atunci cand ploua si afara sunt peste 20 grade, sa aveti oglinzile uscate in permanenta...

 

Gen: Si iarna nu-i ca vara.... hĂŁhĂŁhĂŁ

Ca si cum

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.