Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Cost alimentare masini electrice


lucianWRC

Recommended Posts

Cert este ca puțin nu costa. 

Sa zici ca acum este diferenta mai mare din cauza ca s a dublat prețul motorinei si benzinei, însă înainte era mai ieftin sa conduci un diesel sau benzina in comparație cu una electrică, vorbind strict de consum. 
 

Desi tot i as lua lui nevasta mea un spring daca ar veni relativ in câteva luni. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

De unde scoateti, frate, miturile astea urbane? Asa ceva spune doar cineva care nu s-a informat deloc despre subiect.

Doar la Nissan Leaf gen 1 a fost degradare foarte mare a capacitatii bateriei. In rest, mai toate masinile sunt foarte ok si dupa sute de mii de km si 6-7 ani de zile.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut tesla model 3 nu isi pierde deloc din valoare la revanzare, m-am uitat putin la anunturi cu masini de prin 2020 si am ramas uimit ca nu au scazut din pret. Un model 3 LR SH din 2020 cu vreo 30-40k costa 50-57k, tinand cont ca in 2021 tesla model 3 LR tot cu rabla plus era 42-45k. Practic au crescut in valoare 😛 . Desigur si inflatia a avut un cuvant de spus.

 

Nu stiu daca este momentul oportun pentru achizitia unei electrice.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Acasa incarc cu 0.62 ron / kWh daca incarc noaptea sau daca ma grabesc. 

In rest din panouri. Pun incarcatorul pe minim (6A / 3.7kW aprox) si bag din panouri. 

12 hours ago, mgi said:

Doar la Nissan Leaf gen 1 a fost degradare foarte mare a capacitatii bateriei. In rest, mai toate masinile sunt foarte ok si dupa sute de mii de km si 6-7 ani de zile.

Acum si leaf 1 se folosesc. Se poate pune baterie de leaf 2 si ai range OK. Pe la 350km parca. 

Sunt si in ro niste baieti care fac upgrade-ul de baterie

Link to comment
Share on other sites

e clar ca pentru cei care stau la casa si folosesc masina mai mult prin oras, o electrica e cea mai buna alegere. sincer asa am sa procedez si eu in viitor, daca merge totul bine si ma apuc de construit casa. am sa pun panouri si cand vom schimba masina sotiei vom lua o electrica, deoarece ea merge mai mult prin oras.

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu, Leaf gen 1 si i3 sunt singurele masini la care se poate schimba bateria cu una de capacitate mai mare. Dar ce voiam eu sa spun este ca bateriile sunt fiabile in general la masinile electrice si rezista bine in timp.

Apropos de panouri, pe mine ma scot din sarite incompetentii (sper ca sunt doar incompetenti, si nu fac intentionat) de la noi din energie. Legislatia e facuta impotriva clientului, fie el consumator sau prosumator, iar furnizorii profita la maximum de treaba asta. Mi se pare absolut gretos ce se intampla in domeniu, si cu cateva exceptii nimeni nu pare sa fie deranjat.

Link to comment
Share on other sites

da, e trist cu legislatia. 

Cel mai tare mi se pare un vecin: 

- folosea energie de la Enel. A devenit prosumator si toate erau OK

- a trecut la Hidroelectrica si pentru ca e un nou contract iar prosumator esti prin contract la furnizor nu la distribuitor, practic s-a dezprosumatorizat si acum injecteaza aiurea in retea 😄😄😄 Nu mai e prosumator

 

Si eu astept sa trimita contractul Hidroelectrica dar nu se intampla nimic

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt tot la Hidro, si am ambele contracte. Dar de la sfarsitul lui ianuarie pana acum mi-au trimis doar doua facturi: una pe doua zile din ianuarie, si una pe o zi (!) din februarie. Le-am trimis si cererea de compensare, fara niciun raspuns. Oricum, ma astept sa-mi trimita niste facturi cand incepe iarna, ca pana atunci probabil o sa fiu pe plus cu productia fata de consumul din retea :))

Dar la Hidro e exceptia cu pretul, pentru ca ei isi produc energia. La ceilalti, daca ai trecut de 300 kWh/luna, esti mancat..Si mizeria e ca poti sa fii si prosumator, daca ai tras mai mult de 300 kWh din retea, esti la mila astora.

 

Edit: mi se pare ok sa trebuiasca sa fii prosumator la acelasi furnizor de la care cumperi. Altfel se complicau foarte mult lucrurile..

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Recent am avut un drum de cca. 2000 Km cu un BMW i3 120Ah. Desi este un model invechit fata de masinile electrice de productie curenta, iar calatoria in sine a frizat masochismul, am tras invataminte foarte utile. Drumul a fost 90% autostrada, restul drum national si foarte putin oras.

La subiectul topicului: pe parcursul indicat a rezultat o viteza medie de 82 Km/h si un consum de 14.7 kWh/100km. Statiile de incarcare de putere (pentru a scoate aproape de 50kW incarcare cu i3) Tesla si Ionity functioneaza excelent, dar per kWh platesti intre 0.58 si 0.68 Euro - depinde de locatie. Exista si retele care vand cu 0.8 Euro. In Romania, am incarcat cu 2.50 lei, dar si cu 2.99 lei (bravo OMV/Petrom!) - cca. 0.5 - 0.6 Euro. Avand in vedere aceste variatii de pret, se poate lua in calcul o medie de 0.6 Euro / kWH. Adica in mod "tipic", i3 a costat 8.82 Euro / 100 Km, ceea ce echivaleaza cu cca. 5.8l de combustibil fosil (benzina /motorina). Toate valorile de cost sunt aproximative, pentru ca reprezinta o medie grosiera a preturilor intalnite de-a lungul drumului.

Aparent, e bine. In realitate insa, e prost. La o astfel de viteza medie, chiar si o masina pe benzina ar fi consumat mai putin, iar una Diesel s-ar fi descurcat cu cel mult 4.5l / 100 Km. Mai exista un cost ascuns, dar important: timpul. Viteza redusa si timpii de incarcare inseamna ca drumul dureaza mult. Este timp din viata, dar si cost cu mancarea si cazarea. Noroc ca inca exista hoteluri cu prize mai lente, unde poti incarca semnificativ mai ieftin.

Extrapoland la un model electric modern (ex: BMW i4) si la un ritm de mers similar cu al unui automobil cu motor cu combustie (130 km/h pe autostrada), i4 ar fi consumat cca. 24 kWh/100 Km. La o medie de 0.6 Euro/kWh inseamna 14.4 Euro, care echivaleaza cca. 9.5l/100Km benzina / motorina. 

Concluzia mea: in prezent, masina electrica - fie ea si de ultima generatie este cel mai scump mod de a parcurge un drum lung. Costul este mai mare decat al uneia pe benzina si mult mai mare decat al uneia Diesel. La care se adauga costul greu de cuantificat al timpului irosit. Este evident avantajul unei masini electrice pentru oras si drumuri cu raza scurta, unde se poate beneficia de a incarca ieftin acasa. Pentru cine face insa frecvent drumuri lungi, in contextul actual este o optiune dezavantajoasa.

  • De acord! 9
Link to comment
Share on other sites

F misto scris.

Daca discutam de consum si de necesitatea de a merge si repede, cred ca hibridul este solutia, mai ales daca incarci de la panouri, practic gratis.

Eu scot cu un "plin" de baterie spre 60km prin bucuresti in trafic crescut si spre 70km in trafic bun. Am masina de 10 zile si in acest timp, prin Bucuresti am consumat jumatate de litru de benzina in vreo 200km.

In extraurban, am facut diverse incercari ieri pe drum Bucuresti-Constanta si retur, intr-un total de 455km.

la 130kmh, plecat ieri cu batteria incarcata 84%, consumi 5%. La tavaleala mare de genul 160-180 si zeci de reprize intre 180 si 230 consumi 10%.

550e

Edited by edit
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Perfect de acord. De-asta merg cu un hibrid de 5 ani și de-asta vreau s-o schimb tot cu un hibrid. Am tot făcut calcule și estimari cu electrice, dar singura varianta acceptabila pentru mine ca să am electrica ar fi doua masini. Sau închiriat de mașină pentru concediu, ceea ce nu ma încântă prea tare. 

Țin ochii totuși pe generația de electrice care apare acum: 800v (sau chiar 1000v la BYD), densitate mai mare de energie, motoare mari eficiente. Vreau o electrică, dar poate în câțiva ani.. 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, edit said:

F misto scris.

Daca discutam de consum si de necesitatea de a merge si repede, cred ca hibridul este solutia, mai ales daca incarci de la panouri, practic gratis.

 

Dpmdv , la drum lung un hibrid nu este o solutie buna , diesel ramane unica varianta daca vb de confort si consum in acelasi timp. Autonomia electrica a unui hibrid la drum lung este mult prea mica iar incarcarea la o statie de pe drum , mult prea lenta, iar incarcarea bateriei in mers presupune consum mai mare de combustibil. Eu am incercat si pt mine nu merita ( si nu sunt genul care merge mult dintr-o bucata )

Link to comment
Share on other sites

Eu am mers de la constanta la bucuresti cu hibrid care are motor termic pe benzina de 3 litri pe cruise intre 160 si 180 si peste 20 de reprize cu talpa la podea intre 180 si 230kmh si am consumat 9.8%. Bateria la plecare de la constanta era la 24%. Daca aveam bateria full consumam 8% maxim. 

Am mers de la Bucuresti la Nadlac cu 520xd blana, iar autostrada la 185kmh cruise si am consumat 9.3%.

Iar eu vorbesc din pozitia individului caruia acum juma' de an ii era scarba de hibrid.

 

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

Eu am mers de la constanta la bucuresti cu hibrid care are motor termic pe benzina de 3 litri pe cruise intre 160 si 180 si peste 20 de reprize cu talpa la podea intre 180 si 230kmh si am consumat 9.8%. Bateria la plecare de la constanta era la 24%. Daca aveam bateria full consumam 8% maxim. 

Am mers de la Bucuresti la Nadlac cu 520xd blana, iar autostrada la 185kmh cruise si am consumat 9.3%.

Iar eu vorbesc din pozitia individului caruia acum juma' de an ii era scarba de hibrid.

 

Eu nu sunt adeptul vitezelor peste limita ( doar in cazuri exceptionale si de scurta durata) , pe principiul ca tot acolo ajung dar macar ajung relaxat si poate mai sigur ( nu contest capabilitatile fiecarui sofer ci ma raportez doar la mine ). Desigur ca mergand " blana " cu orice diesel consumul creste destul de mult, de altfel si cu o benzinara e la fel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.