Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Cost alimentare masini electrice


lucianWRC

Recommended Posts

1 hour ago, Ciprian01 said:

Se refera la consum el, ca iti cari bateriile si ajungi la fel ca un non-plugin

Iar discutia asta? 😕 Chiar presupunand ca ajungi la fel ca un non-plugin, daca mergi 80% in oras si restul in afara, media de consum tot o sa fie *mult* mai mica la un plugin.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Cum sa nu fie? Am facut multe ture de 3-4,000 km cu al meu, cu trecut munti si asa mai departe. Zero probleme, zero emotii negative. 

Io n-am zis de vreo problema ! Am facut doar comparatia cu un diesel si cifrele arata ca dieselul este mult mai eficient.... in cazul meu , poate altii conduc altfel.

23 minutes ago, alex230ro said:

Nu ajunge ever pe 0 "real" ma uitam pe ceva clip despre Mazda CX60 acolo zicea ca bufferul ar varia in functie de temperatura exterioara .

0% nu ajunge niciodata , nu te lasa BMS-ul sa strici bateria . ca in bord iti arata 0% e alta poveste.

1 hour ago, edit said:

Accelerezi deteriorarea bateriei daca nu o golesti pana la zero si apoi sa o incarci complet pana la 100%?

I

La Plug in n-are nici o treaba golirea bateriei pana la pragul la care BMS-ul taie alimentarea elctrica din baterie , dar e posibil daca o tii la minim mereu si mai e si frigut afara , sa nu-i faca prea bine.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Extraurban ajungi repede la ZERO, iar la X1 pe autostrada daca mergi pe pilot automat sau cu viteza constanta nu adaugi autonomie..doar daca mergi in Sport si accelerezi sau pe franare. Pe coborarile mai lungi am incarcat si 8-10 km de autonomie. Evident exista optiunea sa pastrezi nivelul bateriei..

As zice ca la Volvo e ceva mai intuitiv modul de selectie. Ai in acelasi meniu:

  • hibrid
  • electric
  • sport
  • pastrarea bateriei/incarcare in mers

La BMW modurile sunt cam ”confusing„ Ai Personal dar la X1 nu il poti configura prea mult, Sport (dar nu stii daca e hibrid sau doar benzina) Eficient (iarasi nu stii ce) Relax (cu masaje si muzica de meditatie) Art (schimba lumina...ca altceva nu m-am prins)...iar ca sa activezi electric cauti prin alta parte...Norocul meu ca nu o conduc prea des...

Link to comment
Share on other sites

On 3/28/2025 at 9:19 AM, Tarabostes said:

Relax (cu masaje si muzica de meditatie) Art (schimba lumina...ca altceva nu m-am prins)...iar ca sa activezi electric cauti prin alta parte...

:offtopic:

Marca asta bmw a implementat modul de condus ART si RELAX? 😢😃😢😃

Nu stiu ce sa fac, sa rad sau sa plang..

Eu i-as fi dat in judecata ca deconecteaza soferul de la procesul numit conducerea unui vehicol cu toate functiile "active".

Eu inteleg ca te poti si "deconecta" dar nu prin folosirea unor stimuli auditivi sau de reactie a masinii!

A sau nu e doar pentru sofer e pentru ceilalti ocupanti..

Bezna mintii.. parerea mea.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bimmer90f30 said:

:offtopic:

Marca asta bmw a implementat modul de condus ART si RELAX? 😢😃😢😃

Nu stiu ce sa fac, sa rad sau sa plang..

Eu i-as fi dat in judecata ca deconecteaza soferul de la procesul numit conducerea unui vehicol cu toate functiile "active".

Eu inteleg ca te poti si "deconecta" dar nu prin folosirea unor stimuli auditivi sau de reactie a masinii!

A sau nu e doar pentru sofer e pentru ceilalti ocupanti..

Bezna mintii.. parerea mea.

Da-i in judecata, sef, vin si eu in sala sa rad. Mai ales la partea in care te-au obligat sa cumperi masina :))

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mgi said:

Da-i in judecata, sef, vin si eu in sala sa rad.

N'ai cum ca nu le dau io satisfactia de a le lua asa masina.

Eu nu cumpar masina sa imi susure in urechi valurile marii cum am auzit (personal) la un Hyunday Tucson Mild Hybrid.. o balega de masina.. scuzati expresia.

Sef, nu o sa le fac "placerea" celor de la bmw.. de a ma "delecta" cu asa functionalitate la limita normalului. Nu mi propun sa am masina sa dorm sau sa adorm in ea. Si asa le fac din ce in ce mai incomode..

Dar sa nu divagam, sa revenim pe subiect.

Link to comment
Share on other sites

Industria auto in general merge intr-o directie gresita, dar asta este parerea mea...ai mei copii (16 si 21 de ani, urmatoarea generatie de consumatori) sunt insa incantati.

 

Ontopic pe costuri de alimentare. Vb ieri cu un prieten care are un EQE..fusese la Timisoara unde facuse rezervare via Booking la un hotel cu charger. Platise 300 lei camera si incarcase peste noapte 85 kw, adica statuse ”aproape gratis”...deci inca mai sunt oportunitati.

In Bucuresti X1 30e merge cu un cost, asa la modul general, de cca 35 lei/100 km. Probabil daca luam X23i ar fi avut cam 11% (poate mai mult) cca 80 de lei... Probabil in regim urban facem cca 600 de km..Hai sa zicem lunar 500 lei benzina versus 220 lei electricitate..  cca 3.350 de lei pe an...probabil mai putin in realitate, nu stau bine la calcule.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Noi imbatranim, lucrurile se "modernizeaza" si lui tata daca ai arat o masina din 2000 o sa se intrebe ce e cu atatea butoane 🙂  in final piata dicteaza . Ca si consum clar iesi mai ok cu o masina electrica in oras .

Arata-i Tesla ca aia are 3 butoane de toate... 😂

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Consumul asta il ai cand te fatai ici colo si incarci dar.... daca te duci din Ro pana-n It , pe autostrada , acel jumate de rezervor nu-ti ajunge nici pana la vama....

Si eu is f multumit de prestatia hibridului 225Xe , dar parca as fi vrut o baterie mai mare ( cam de 3-4 ori mai mare ).

Link to comment
Share on other sites

La drum lung cu 320d xdrive 190 CP faceam 1.000 km cu un plin chiar mergand alert. Imi aduc aminte ca prin Olanda, pe drumuri de campie cu limite de 100 inclusiv pe autostrada si sisteme de monitorizare a vitezei medii, mergeam cu 4.1%...ceea ce nu a vazut niciodata in Romania.

 

LE: corect ar fi ”fac„...nu am vandut masina 🙂 

 

Edited by Tarabostes
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Viper05 said:

vrei sa spui ca masina consuma mai putin la drumuri scurte decat pe autostrada? rly?

Pe electric , categoric . 

6 minutes ago, Tarabostes said:

La drum lung cu 320d xdrive 190 CP faceam 1.000 km cu un plin chiar mergand alert. Imi aduc aminte ca prin Olanda, pe drumuri de campie cu limite de 100 inclusiv pe autostrada si sisteme de monitorizare a vitezei medii, mergeam cu 4.1%...ceea ce nu a vazut niciodata in Romania.

 

LE: corect ar fi ”fac„...nu am vandut masina 🙂 

 

Dieselul e cel mai eficient , econom si comod la drum lung, daca vrei sa mergi si repede( daca mergi cate putin si incetuc ca ai vreme fara termen atunci poate EV ar fi la fel de bun) din A in B .

Link to comment
Share on other sites

Sa ne imaginam ca facem doar .... asta e poveste de adormit copchiii .

Pacat ca nu au implementat motorul electric pe puntea spate sa fie AWD , ca atunci merita atentia ( cuiva ) E f f f mica la interior.

Edited by BaXXon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.