Jump to content

Cost alimentare masini electrice


lucianWRC

Recommended Posts

Uite aici, calculator. Poti sa pui doar 1kw (pe zi sau pe noapte) la tariful pe care il ai, si vezi cat e costul total.

http://www.electricafurnizare.ro/clienti/calculeaza-factura/ . Daca esti client in 'piata concurentiala' poate sa varieze cu cca 10% pretul de baza (cel care e cca 0.19), dar pretul total o sa fie influentat cu maximum 5%.

Link to comment
Share on other sites

In ziarul financiar am citit ca se va ieftini de la 1 iulie in urma unor modificari de calcul. Asta e clar si e confirmata de alte stiri.

 

Pretul de care am zis e cel scris intr-o instintare de la furnizor (ENEL) care va deveni valabila in viitorul contract cu ei deoarece actualul expira in august. Voi vedea cand voi primi factura.

 

Important e sa scada pretul. Nu ca ar fi mare acum.

 

Si da, e in plan sa-mi pun panouri solare. Eoliana ar cam soma pt ca nu bate vantul prea mult la mine.

 

S-ar putea sa ma implic intr-un proiect de panouri solare si cand sunt sigur ca e schema OK, imi pun panouri. Din ce am vazut, cu panouri poate varia foarte mult pretul la aceiasi putere instalata

Link to comment
Share on other sites

Ai un spatiu de 10m2 pentru o ferma de cryptomonede ? :frantics: :frantics: :frantics:

 

Am inteles ca Jaguar I-PACE scoate 2 kW si ceva pe 12V din bateria ei. De acolo invertor si ai 220V...

 

Te duci, incarci moka si iti aduci energia acasa :p

Link to comment
Share on other sites

@bala - din ce vad pe site-ul ANRE pretul e la fel si in Banat, adica 0.5xxx, mici diferente in functie de provider...scaderea anuntata a intrat in vigoare de la 1 Iulie si este de 3.5% Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Scaderea de pret o sa fie undeva la 3.5% din cate inteleg, deci tot undeva la 0.6x lei o sa fie un KWh. Panourile solare evolueaza destul de repede ca tehnologie, si sunt mereu 'pe teava' unele mai performante. Ca sa-ti bag un fitil, Tesla accepta precomenzi pentru acoperisuri si la noi in tara, dar nu se stie cand e livrarea. Si costul e destul de mare, cam 200 eur / mp
Link to comment
Share on other sites

Ai un spatiu de 10m2 pentru o ferma de cryptomonede ? :frantics: :frantics: :frantics:

 

In Romania, de la Timisoara a inceput iluminatul electric public si asfaltul! Clar nu s-or lasa mai prejos cu noile tendinte! :drinks:

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

S-a ieftinit curentul electric. Mult chiar.

 

Mie mi-a scazut pretul acasa de la 0.5 RON/kWh, la 0.185 RON/kWh. De aproape 3 ori !!!!!!!

 

Acum costul pe 100km parcursi e pe la 2.5...3 RON :thumbsup:

 

Undeva sigur esti intr-o eroare. Ai descoperit-o sau te ajut s-o descoperi?

Link to comment
Share on other sites

In Romania, de la Timisoara a inceput iluminatul electric public si asfaltul! Clar nu s-or lasa mai prejos cu noile tendinte! :drinks:

 

Dap, adevarat, dar cred ca Bala a calculat ceva gresit cu energia electrica, presupun entuziasmat de BMW i3... De inteles.

 

Dar in Romania, pretul mediu este peste 0,5 lei/kW si undeva la 0,46 lei/kW probabil platim multi. Pe la 0,36 lei/kW platesc utilizatorii persoane juridice care sunt conectati la reteaua de medie tensiune. Mai jos nu am auzit, indiferent ca nu platesti transport, timbru verde, eco taxe, accize si alte chestii care in medie se aduna pe la 0,25 lei/kW indiferent ca vrei sau nu.

 

Inclin sa cred ca Bala a dat pretul fara acesti 0,25 lei/kW care sunt invariabil platiti de toti.

 

Si ca sa ajut discutia...

 

Acum sigur, energia electrica in sine poate fi mai ieftina (ca si pretul dat de Bala) ea in sine. Dar nu o poti cumpara fara celelalte...

 

AgTfZBo.jpg

 

[...]

Pretul de care am zis e cel scris intr-o instintare de la furnizor (ENEL) care va deveni valabila in viitorul contract cu ei deoarece actualul expira in august. Voi vedea cand voi primi factura.

[...]

 

Pretul e cel brut. E ca si cum ai vorbi de pret de combustibil fara accize si alte taxe. Da, asa e dar nu poti cumpara fara "celelalte taxe". Cred ca te-ai entuziasmat degeaba ca i3 va fi fericit. Tot pe la 0,4x vei plati stai linistit.

Link to comment
Share on other sites

Stai asa. Eu nu am pus la socoteala acel abonament fix pt ca ala oricum il platesti consumi, nu consumi. Ci doar pretul pe kWh. Asa era in instiintare.

 

Adica vin acasa si incarc 20kWh. Ma va costa 20kWh ori ceva. Acel ceva cat e?! Abonamentul oricum il platesc.

 

Uite aici pretul de acum:

 

https://www.enel.ro/enel-energie/en/for-homes/fix-online.html

 

Cum am zis. Am primit doar instiintarea. Factura va clarifica totul. Dar de scazut, scade.

 

L.E. Am cautat hartia dar nu mai e. CRed ca am aruncat-o pe undeva. Pe factura curenta cu toate incluse, iese 0.5RON. Daca scade cum zici la un 0.4RON, tot e bine. Nu ca 0.5RON nu e ok in comparatie cu ce am vazut zilele trecute la motorina :sick:

Link to comment
Share on other sites

Ai comparat pretul asta cu ceva care avea inclus acel 0,25 lei/kW despre care vorbesc eu si e universal indiferent de firma de unde cumperi. Nu il poti exclude intr-o parte si adauga in celalalta.

 

PS linkul tau merge pentru o fractiune de secunda si apoi e acoperit de o intrebare fara buton de renuntare.

 

Iar pretul tau Enel asa o fi, dar nu poti cumpara fara sa platesti celelalte lucruri. Asa ca e cam aiurea sa vorbesti despre el. E un fel de escrocherie. E ca si cum o benzinarie ar afisa pretul: BENZINA 2l per litru! Si cand te duci, adauga toate taxele si ajungi la 6l per litru. Asta e aproape frauda dupa mine.

 

PPS vezi factura de mai sus, unde vezi "celelate" taxe, similare la toate companiile.

 

PPPS Nu e nici pe departe vorba de nimic fix. Toate sunt /kW.

 

Mai pun odata factura (similara la toti din punctul asta de vedere) aici in UM MW. Dar e usor sa imparti la 1.000.

 

 

AgTfZBo.jpg

 

Nu e nimic abonament fix. TOATE sunt raportate la kW (MW).

 

Practic la fiecare 200 lei raportat la kW, platesti alti 248 lei care NU sunt energie electrica, ci distributie/kW, Cogenerare/kW, certificat verde/kW (ca sa poata unii lua i3-uri platim toti) si acciza/kW.

 

Nu e nimic fix.

 

Unde ai vazut tu, pret la combustibil exprimat la pompa fara acciza si taxa?!? Dar toti o platim! Ce sens ar avea sa spunem cat costa de fapt litrul asa, cand nu poti cumpara de fapt fara celelalte taxe?!?

 

Sunt un fel de false advertising.

 

Stiu asta de la niste amici vrajiti de eldorado-ul tampit crypto, care au ajuns doar sa faca calcule de costuri energie electrica. Ajungem imediat sa cheltuim mai multa energie pentru a tine reteaua de bitcoin decat pentru transport pe sosea. Cel mai grav "failure" tehnologic de cand ma stiu eu.

Link to comment
Share on other sites

Inteleg. Insemana ca am fost indus in eroare prin acea hartie. Imi este foarte ciuda ca nu mai am.

 

Insa exista un abonament fix care e aprox 12 RON pe 2 luni. Asta imi pare pe factura. Nu l-am inclus in acei 0.5RON / kWh.

Link to comment
Share on other sites

Eu nici nu am mai adus vorba de acel abonament fix. Vorbeam doar de costurile per kW. Practic adaugi la fiecare kW consumat, peste pretul afisat, inca 0,25 lei.

 

Un fel de tzeapa pe fata, am senzatia pronita de RDS&RCS si de cuvintele care au vrajit pe toti "mai ieftin" doar pentru ca e greu de inteles cum se calculeaza pana la final. Si pentru ca e greu de estimat ce consum au aparatele care le folosesti in mod curent.

 

Iti dai seama daca tu si eu, cu studii superioare, descifram cu greu hatisul costurilor energiei electrice, care sunt sansele ca parintii nostri sa inteleaga altceva mai mult decat "mai ieftin", desi de multe ori e complet fals.

 

Ca "rule of thumb" ca si utilizator casnic, nu prea poti plati kilowatt sub 0,45 lei. Utilizatorii industriali au sansa sa plateasca sub acest pret, in jur de 0,32 lei pentru acelasi kilowatt.

Link to comment
Share on other sites

Sunt niste jeguri, care pun in mod voit niste preturi care sa induca in eroare. Uite de exemplu aici, de pe pagina respectiva. Avem asa:

 

- pret pe zi 0.2 lei

- pret per kWh 0.205 lei

- pret total pe luna pentru un consum de 125 kwh: 71.9 lei

 

Dar daca stam sa calculam:

 

0.2 x 30 zile = 6 lei

0.205 x 125 kwh = 25.625 lei

 

Total = 31.625 lei. Adica nici jumatate din pretul care le rezulta lor. De unde? Din faptul ca ei iti arata pretul brut per kWh, dar el e mai mult decat dublu dupa ce adaugi toate taxele. Ei au o mentiune mai jos, formulata de asemenea ambiguu, cu care cica te-au 'informat'. Si asa fac si RDS si toti ceilalti provideri de energie.

 

post-26959-0-73565800-1530798638_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sunt niste jeguri, care pun in mod voit niste preturi care sa induca in eroare. Uite de exemplu aici, de pe pagina respectiva. Avem asa:

 

- pret pe zi 0.2 lei

- pret per kWh 0.205 lei

- pret total pe luna pentru un consum de 125 kwh: 71.9 lei

 

Dar daca stam sa calculam:

 

0.2 x 30 zile = 6 lei

0.205 x 125 kwh = 25.625 lei

 

Total = 31.625 lei. Adica nici jumatate din pretul care le rezulta lor. De unde? Din faptul ca ei iti arata pretul brut per kWh, dar el e mai mult decat dublu dupa ce adaugi toate taxele. Ei au o mentiune mai jos, formulata de asemenea ambiguu, cu care cica te-au 'informat'. Si asa fac si RDS si toti ceilalti provideri de energie.

 

post-26959-0-73565800-1530798638_thumb.jpg

 

In poza pusa de tine scrie ca toate taxele, inclusiv VAT, sunt incluse in estimare ...

Link to comment
Share on other sites

Cu atat mai mare teapa. Pretul e afisat fara, estimarea e corecta, dar cu un pret cu toate taxele. Daca nu esti atent, chiar poti crede ca ai primit o reducere substantiala per kW. Daca faci calculele, afli ca e tzeapa. Ca pretul ala per kW, e complet irelevant.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cost in Italia 0.5eur/kWh la fast charging si 0.45eur/kWh la incarcator normal type 2 din reteaua Enel X. Pana si la privati in curte gen Ikea, cer bani pt incarcare. Aceiasi Enel X. Desi in Slovenia la Ikea, era gratis pt clienti.

 

Sunt si alte retele de incarcare in Italia dar e spre imposibil sa intri in ele din cauza implementari imbecile (app, card, incarcator).

 

In Ungaria, Austria, Slovenia, Romania e peste tot cam free. La fastchargere ce se mai cere taxa dar e de acces parcare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pe afara exista reteaua IONITY cu incarcatoare de 150kW+ si care suporta si High Voltage (900V)adica pot incarca full power Porsche Taycan sau Audi e-tron.

 

De la 1 februarie, au venit cu o noua grila de preturi unde 1kWh costa 0.79eur !!! :sick: :sick: :sick:

 

Cum bai nene asemenea preturi?

 

Renovatio care are cea mai mare retea din Romania a redus preturile la sub 2ron/kWh. Idem E-ON si care e pe la 1.6ron/kWh.

 

Ceva imi scapa cu acei ionity. Daca altii i-ar urma, la ce consum scot acum pe iarna, un TwinPower Turbo Inline 6-Cylinder Engine suna din nou bine. Si mai ieftin...

Link to comment
Share on other sites

Sunt cativa factori pe care i-as lua in considerare:

- in Germania de exemplu, curentul costa cam 0.3 eur. Deci raportul intre costul la charger si costul casnic e mai bun ca la noi (2.67x fata de 3.5x cat ia renovatio pentru orice in afara de type 2)

- au preturi mai mici pentru b2b, probabil si-au facut calculul sa ia de acolo majoritatea veniturilor

- avand in vedere cine sunt actionarii, nu m-ar mira sa vad tarife preferentiale pentru cumparatorii lor in viitorul apropiat. Si pe alea trebuie sa le subventioneze de undeva

 

Plus ca probabil au facut o investitie considerabila in retea. Ai vazut ce spun, ca garanteaza ca poti sa incarci mereu cu cat suporta masina.

 

Asta e deocamdata: piata mica, costuri mai mari. In timp o sa scada si preturile la masini, si costurile cu alimentarea, pe masura ce apare concurenta si volum

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dupa 6 luni de la depunerea actelor, desi termenul este de vreo 20 de zile, din 19 august cica voi trece in sfarsit la Hidroelectrica.

 

Tarif curent: 0.636ron / kWh

Tarif nou : 0.52 ron / kWh

 

Este pe la 20% reducerea. Asta se traduce intr-o reducere de aprox 150-200ron la fiecare factura :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Cam toti au marit preturile la statii. De la 1.3 la 1.9Ron sau de la 1.99 la 2.49Ron / kWh. 

Mai sunt statii de incarcare gratis dar sunt in scadere. Asta e de bine pentru ca ar stimula investitiile in retea si va creea concurenta. 

Clar merita tot mai mult sa pui panouri si sa-ti produci singur energia. 

Link to comment
Share on other sites

Nu mai este nevoie. 

Au dat Legea Compensarii Cantitative prin care nu mai sunt doua calcule/plati, una pentru consum si una pentru injectie in retea. 

Pana in 2030, se face o medie cu ce ai tras si ce ai injectat din retea si platesti (sau primesti) diferenta. 

Deci pana in 2030 nu merita sa pu baterii. Bine, abia au dat legea. Sa vedem si in cateva luni cum va fi dar per total nu e e nevoie de baterii. 

 

Quote

 

(3) La solicitarea prosumatorilor care produc energie electrică în unități de producere a energiei electrice cu o putere instalată de până în 200 kW și cu care au încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, furnizorii de energie electrică sunt obligați:

a) să realizeze în factura prosumatorilor o compensare cantitativă, respectiv să factureze doar diferența dintre cantitatea de energie consumată și cantitatea de energie produsă și livrată în rețea;

b) să reporteze în facturile prosumatorilor, în situația în care cantitatea de energie produsă și livrată în rețea este mai mare decât cantitatea de energie consumată, diferența dintre cantitatea livrată și cea consumată, prosumatorii putând utiliza cantitatea de energie reportată pe o perioadă de maximum 24 de luni de la data facturării.

 

Link to comment
Share on other sites

Masina a costat 58k eur din care 45000 + 8500 RON primiti de la stat pe baza de Rabla Plus + Rabla Classic.

Era cu 1k eur mai ieftin decat o Tesla Model 3 Performance dar care ar fi venit prin septembrie. Si cum Tesla nu are service pe aproape si nici nu voiam sa astept, am ales Skoda.

Comfort:

suspensii foarte bune

antifonata excelent 

Condus:

tractiune spate,

foarte manevrabila in oras in ciuda dimensiunilor

aderenta foarte buna. Am vazut acum pe zapada cu Conti TS870 / 21"

Spatiu:

este mai mult decat decent atat la picioare cat si portbagaj

Minusuri:

este foarte grea (~2.4t) si se simte asta 

la unele featururi se vede ca nu e premium. De ex pe ceata, mizerie afara mai mor din senzori pana ii cureti. La BMW nu am intalnit asta

Dotari: nu am HUD si surround view. Astea le-as fi vrut dar nu erau pe masina din showroom. Dar a am bateria de 82kWh si motorul de 204cp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.