Jump to content

Turbo Bmw E61 530D - 218 Ps


Recommended Posts

Buna tuturor!!

 

Va scriu in legatura cu o problema legata de un turbo nou ce a fost schimbat de jumatate de an.

 

Masina este un 530D Kombi din 2004 218 Ps, caruia in luna August 2017 i s-a dus turbo(a luat-o pe ulei) si l-am schimbat cu unul reconditionat sau nou cum s-ar spune.

Problema este ca am observat ca imi tot scade nivelul la ulei si tot la 3000-5000 km completam cate 800g ulei(BMW Twin-Power).

M-am uitat pe scut era perfect uscat dupa care m-am uitat la furtune(Turbo-Intercooler; Intercooler-AGR, debitmetru Aer-Turbo) si am observat ca furtunul ce pleaca de la debitmetru de aer la Turbo era plin cu ulei.

Am dat furtunul jos si spre surprinderea mea era tot plin de ulei din jur imprejur si sub turbo. :turned:

Mentionez ca la temperaturi scazute ( intre -10 si -0) turbo fluiera atat la relanti cat si in mers. Dupa ce apa ajunge la 90 de grade nu se mai aude asa de tare dar totusi se aude.

Interesant ca masina trage si nu am lipsa de putere si demaraj iar axul turbo-ului are doar putin joc axial.

 

Cei care cunosc, ce ma sfatuiti?

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

... eu zic ... daca ai trimis-o la reconditionat ... aia nu ti-au schimbat nimic in ea ... sau daca ai luat una reconditionata ... ai luat una bulita ... nu are voie sa aiba joc axul sau sa suiere dupa reconditionare ...

 

... vezi ca e 100$ kitul de reconditionare pe AliExpress ... il cumperi, il schimbi (nu e mare scofala) ... dupa aia gasesti pe unii cu masina de echilibrat si mai dai 50$- 100$ si ai turbo noua...

Edited by Coscho
Link to comment
Share on other sites

Sigur te-ai exprimat corect?

Turbina are joc axial sau radial?

Ca sa ma asigur ca vorbim aceeasi limba: axial=fata-spate, radial=stanga-dreapta/sus-jos.

Ca idee, turbina trebuie sa aiba joc radial de max. 1 mm, iar cel axial nu trebuie sa existe (e circa 0.05 mm, deci nu il poti simti cu mana).

Link to comment
Share on other sites

Sigur te-ai exprimat corect?

Turbina are joc axial sau radial?

Ca sa ma asigur ca vorbim aceeasi limba: axial=fata-spate, radial=stanga-dreapta/sus-jos.

Ca idee, turbina trebuie sa aiba joc radial de max. 1 mm, iar cel axial nu trebuie sa existe (e circa 0.05 mm, deci nu il poti simti cu mana).

 

 

 

 

Salut mase,

 

Ai dreptate e joc radial nu axial....era foarte tarziu cand am scris post-ul.

Turbina nu are joc axial de fel ci doar radial care e normal(1mm cum ai scris si tu).

Si totusi ce e de facut?

Link to comment
Share on other sites

... eu zic ... daca ai trimis-o la reconditionat ... aia nu ti-au schimbat nimic in ea ... sau daca ai luat una reconditionata ... ai luat una bulita ... nu are voie sa aiba joc axul sau sa suiere dupa reconditionare ...

 

... vezi ca e 100$ kitul de reconditionare pe AliExpress ... il cumperi, il schimbi (nu e mare scofala) ... dupa aia gasesti pe unii cu masina de echilibrat si mai dai 50$- 100$ si ai turbo noua...

 

 

 

Salut Coscho,

 

Nu am trimis-o la reconditionat ci am cumparat una gata reconditionata. Am dat turbina mea defecta plus diferenta si am luat alta reconditionata tot Garrett.

Ideea e ca totusi nu cred ca oricine poate sa isi bage nasu la desfacut de turbina, schimbat tot kitul si reasamblat...cel putin eu nu :winkcool:

 

Poate era mai ok un turbo original din schrott. Nu stiu..

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

cand spui "a luat-o pe ulei" te referi ca a inceput sa se accelereze necontrolat din cauza ca uleiul destinat racirii turbinei ajungea in admisie? daca da, cum ai oprit-o? sorry de off-topic.

 

Exact,

 

Am dat jos rapid furtunul ce vine de la intercooler la agr si am bagat o carpa ca sa ''ii tai aerul'' cum s-ar spune. In momentul ala motorul ne mai avand aer sa se accelereze, s-a ''inecat'', s-a oprit.

Link to comment
Share on other sites

felicitari, ai avut multa prezenta de spirit! erai stationat sau in mers? ca am citit undeva o poveste horror, cu un x5 "runaway", in mers, aceeasi problema, dar nu putea s-o mute pe N. si practic a alergat pe interstate pana cand tepii lasati de politie ca in NFS au incetinit-o suficient cat puterea de franare sa invinga tractiunea...

 

 

ti-ai salvat practic motorul, probabil inca niste minute sau chiar zeci de secunde si se facea zob

Link to comment
Share on other sites

... eu zic ... daca ai trimis-o la reconditionat ... aia nu ti-au schimbat nimic in ea ... sau daca ai luat una reconditionata ... ai luat una bulita ... nu are voie sa aiba joc axul sau sa suiere dupa reconditionare ...

 

... vezi ca e 100$ kitul de reconditionare pe AliExpress ... il cumperi, il schimbi (nu e mare scofala) ... dupa aia gasesti pe unii cu masina de echilibrat si mai dai 50$- 100$ si ai turbo noua...

 

ai facut tu operatia de schimbare kit turbo ? aia care nu e mare scofala, ce scule ai folosit ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.