Jump to content

Fum alb


lazarcosmin92

Recommended Posts

Help!!! Am o problema care ma sperie si din acest motiv va cer ajutorul . Al meu e46 136 cp in timp ce mergeam mai turat cu el dintr.o data am observat ca scoate fum alb si miroasa a ulei ars , moment in care am oprit.o intra 5. Am mers imediat la mecanic care s.a uitat la turbina dand tubul jos de la debitmetru si mi.a zs ca nu are jos in acea parte. De circa 3 zile i.am facut revizia cu motul ll-01 5w40, iar am.obserbat ca am mai scos din motor circa 3,8 litri tot de motul. Inainte ii bagam castrol 5w30 si scoteam in jur de 4.5 l la 11mii km . S.a dus turbina sau ce s.a intamplat. Acum masina numai scoate fum insa imi este frica sa o ture mai mult.. help un sfat!!
Link to comment
Share on other sites

CUm ai scos 3.5l de motul daca inainte ai zis ca i-ai bagat Castrol ? Sau i-ai facut iara schimbul de ulei dupa ce a aparut problema asta ?

 

Vezi ca turbina nu este singurul loc pe unde pote sa iti intre uleiul in motor: semiring supape , segmenti , epurator , ....

 

PS: Nu esti singurul care a inceput sa aiba probleme cu motorul dupa ce a trecut pe motul. Motul este un ulei foate bun , asta cand il gasesti original.

Link to comment
Share on other sites

Zilele trecute i.am facut revizia avand in ea ulei motul.. i.am bagat tot motul. Cu 2 schimburi inainte a avut castrol. Am observat acum pe seara cv ulei sau motorina deasupra la injectoare langa epurator.. o sa dau plasticele maine jos sa vad ce este acolo..cu castrol nu consuma ulei cu motul a mai curs din baie 3.7 litri.

 

Si cum as putea depista problema?? Ma gandeam sa dau josturbina sa o trimit la reconditionat.

 

Mecanicul la prima vedere mi.a zs ca nu are joc la ax din partea cu tubul de la debitmetru

Link to comment
Share on other sites

... copy/paste de la un specialist ...

 

"FUMUL ALB:

 

- Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare. Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.-

 

- Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiulasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

 

Alte cauze pentru fum alb:-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiulasa, bloc, schimbare camasa cilindru."

Edited by Coscho
Link to comment
Share on other sites

Am verificat uleiu si culmea este trecut circa 1 deget peste nivelul de maxim. Antigelul este la limita. Am comandat filtru epurator si urmeaza dupa.amiaza sa.l schimb. Am uitat sa precizez ca acum o sapt i.am bagat 200 ml de benzina in 25 l motorina ca am auzit ca ajuta la curatare.. sa aiba legatura treaba asta?

 

Ulei ii bag de la schimb la schimb 4.5 litri . Ca am observat ca daca bag 5 litri trece peste nivel

Link to comment
Share on other sites

:)) ... Am auzit asta cu benzina in motorina de la un sofer de tir foarte batran , ca mai baga 1-2l benzina in motorina iarna sa nu inghete , cred ca a fost sofer pe Roman inainte de 89' ... Ei zic sa lasi practicile astea comuniste ca astazi nu mai este nevoie. Schimbi si filtrul de motorina , cu siguranta benzina a diluat jegul din rezervor si acuma il ai in filtru.

Schimba epuratorul , completeaza cu ulei paana la limita si tine sub observatie. Nu are rost sa bagi 10-40 ... Mai vascos de 5w40 eu zic sa nu ii bagi...

Link to comment
Share on other sites

Rebin cu informatii. Am schimbat filtru epurator cu unul nou febibilsten , dupa care sm plecat cu masina pe strada. Am forjat.o la maxim sa vad cecse intampla dupa ce s.a incalzit un pic si fumul a inceput sa dispara. M.ai scoate un pic cand o pornesc dupa care numai da. Sa fie fost de la epurator?? Sau de la altceva?? Ca ma gandesc ca, daca era de la turbina la cat am forjat.o o lua pe ulei
Link to comment
Share on other sites

Revin din nou. Azi am plecat cu masina si a inceput sa scoata fum iar.. nu exagerat dar vizibil. Am verificat nielul de ulei inainte de pornire si am constat din nou ca este peste limita maxima. Este posibil sa imi intre motorina in ulei sa imi creasca nivelul ?? Ca antigelul e la limita nu am problema. Si am observat ca la primul injector din fata masinii da motorina. Am citit pe forum cum ca un alt detinator a avut un semering intre axul pompei de injectie si distributie si prin acel loc motorina intra in ulei , apoi motorina + uleiul ajungeau in admisie si scotea fum alb. Sa am si eu acelasi semering dus ?? Sau sa numai mearga vreau injector cum trebuie sa fie de la motorina?? Insa masina merge rotund inafara ca mai da cu fum alb
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu zic ca nu e turbina. Daca ai avut epuratorul colmatat acum toata admisia inclusiv intercoolerul sunt pline de ulei. Da galeria de admisie jos, curat-o, curata egr, curata intercooler si mai vorbim.

Daca fumul e albastrui cred ca te paste o segmentare. Ulei mai vascos de 5w40 sa nu-i pui.

 

Personal stiu pe cineva care a stricat un e46 320 d (il cumparase de nou din repr) la 385k km i-a pus nush ce aditiv de ulei, ca asa a crezut el ca e bine si a stricat motorul.

 

 

Si inca o chestie, e posibil ca sa ai racitorul de gaze fisurat, e chestia aia dreptunghiulara care se vede cand deschizi capota sub capacul de la motor. Prin racitor sunt niste conducte mici prin care trece antigel, daca undeva e o fisura mica, ajunge antigelul in admisie si ai fum alb...

Edited by Mircea-Si
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.