Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

+1 OPaul

 

Probabil ca in cativa ani, o masina gen Tesla S cu un range de 1000km va putea fi comparata cu una clasica. O incarci si pleci cu ea.

 

Pe moment. pt oras un I3 e OK. In conditii normale tine o saptamana. Si la o statie de DC, o incarci pana faci cumparaturile. Daca nu, o legi in garaj la retea si intr-o noapte asta e.

Link to comment
Share on other sites

La electrice nu trebuie rovignetă?

 

Ba da.

 

Dar taxa de poluare? energia folosita nu este 100% nepoluanta

 

Nu se plateste. Si energia poate fi si nepoluanta daca vine din surse regenerabile. Sunt statii care ofera energie doar verde. E mai scumpa insa. Depinde de utilizator daca doreste sa plateasca sau nu pt 100% nepoluant.

Link to comment
Share on other sites

Am fost si eu la test drive. Masina e wow! Frana "de motor" este foarte tare, practic frana de serviciu ramane sa fie folosita doar pentru urgente. Foarte ciudat selectorul transmisiei, de ce oare au inversat ordinea consacrata R - N - D cu D - N - R?

 

"Frana de motor" dupa mine este gresita. Ar trebui sa lase masina sa ruleze normal si sa se foloseasca propria inertie sa mai incarce bateria putin. Putin cate putin se aduna de ceva km in plus.

Link to comment
Share on other sites

Nu se poate pune un carlig de remorcare si tragi un generator dupa tine? Esti independent. Poti pleca la drum lung fara probleme.

 

Desi e sarcastica idea, sa stii ca Bala a adresat-o deja mai sus. Si ca sa fie clar, i3 are o asa optiune, de un mic generator, dar Bala nu a dorit-o. Cauta si lumineaza-te.

 

"Frana de motor" dupa mine este gresita. Ar trebui sa lase masina sa ruleze normal si sa se foloseasca propria inertie sa mai incarce bateria putin. Putin cate putin se aduna de ceva km in plus.

 

"Frana de motor" despre care vorbim, e cea care incarca bateriile! Am invatat la fizica asta in generala!

Link to comment
Share on other sites

"Frana de motor" dupa mine este gresita. Ar trebui sa lase masina sa ruleze normal si sa se foloseasca propria inertie sa mai incarce bateria putin. Putin cate putin se aduna de ceva km in plus.

 

Mergi si fa un test-drive. Pedala de acceleratie are un punct "neutru", in care lasa masina sa "curga" din inertie.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Desi e sarcastica idea, sa stii ca Bala a adresat-o deja mai sus. Si ca sa fie clar, i3 are o asa optiune, de un mic generator, dar Bala nu a dorit-o. Cauta si lumineaza-te.

 

 

Incurci pragmatismul cu sarcasmul. Este o idee pur pragmatica.

 

In acelasi timp le dau o doza de respect entuziastilor de gadgeturi si pionerilor care dezvolta tehnologii noi ca pe banii si pe eforturile lor o sa avem un produs ok in viitor.

 

Desi sunt adeptul "green" deocamdata prefer diesel. Nu vad rostul sa arda altcineva combustibil fosil la kilometrii distanta ca eu sa incarc o baterie.

 

Pana atunci ard eu cum si cand vreau combustibil fosil si ma bucur de independenta pe care inca o ofera.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea inteleg de ce se face legatura intre masina electrica si arderea de combustibilii fosili. Sunt doua lucruri complet independente.

 

Clar nu poti fii 100% "verde" daca in masina electrica bagi energie din termocentrala. Dar poti incarca si din surse regenerabile masina. Daca te tine buzunarul. Ai de unde alege.

 

In fine, eu nu am trecut pe electric in oras pt a scapa de poluare. Nu ma consider vreun ecologist.

 

Am ales electric pt ca e placuta acceleratia, raspunsul instantaneu.

 

Si poate cel mai important: linistea din masina. Am scris si la E60 ca apreciez intotdeauna un sistem audio bun si masina bine antifonata. Ma enerveaza zgomotul de motor. Mai ales cel turat. Poate ca un V10 sau un veyron :p suna fain dar in rest nu apreciez deloc asa ceva. Si daca e fain, e fain pt putin timp.

Link to comment
Share on other sites

[...] Dar poti incarca si din surse regenerabile masina. Daca te tine buzunarul. Ai de unde alege. [...]

 

Vezi tu, aici e marea problema... Nu neg motivele enumerate de tine sunt valide, dar sa spui ca poti incarca de trei ori mai scump cu energie regenerabila, e un fel de "furculision". E o fita. Poate o fac 2-3 oameni ca sa se poata lauda, dar masa mare de consumatori nu o va face si ca urmare efortul este zero. Suntem o specie bazata pe hidrocarburi, inca... Si din pacate o specie pentru care idealismele puse in fata motivelor economice, pierd intotdeauna.

 

Incurci pragmatismul cu sarcasmul. Este o idee pur pragmatica.

 

In acelasi timp le dau o doza de respect entuziastilor de gadgeturi si pionerilor care dezvolta tehnologii noi ca pe banii si pe eforturile lor o sa avem un produs ok in viitor.

 

Desi sunt adeptul "green" deocamdata prefer diesel. Nu vad rostul sa arda altcineva combustibil fosil la kilometrii distanta ca eu sa incarc o baterie.

 

Pana atunci ard eu cum si cand vreau combustibil fosil si ma bucur de independenta pe care inca o ofera.

 

Nu, nu incurc nimic. Citeste tot topicul si raspunsul meu. Idea e sarcastica, avand in vedere ca in lista de optionale exista un generator pe combustibil, trebuie doar sa-l comanzi. Ideea e sarcastica avand in vedere ca Bala a raspuns deja pe tema asta si avand in vedere ca daca ar fi vrut ar fi pus acel generator pe masina, nu sa-l traga ca si badea gheorghe cu masina dupa el. Dar nu a vrut.

Link to comment
Share on other sites

am o intrebare stupida... daca pleci iarna pe frig de acasa cu electrica si pe autostrada e un accident si ramai fara curent, iar in aceste conditii convingi un participant la trafic sa te traga la sufa MASINA TA ELECTRICA, SE INCARCA ????? <_>
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da. Se incarca. Si se incarca repede.

 

Eu nu am vazut precizat cu cata putere poate reincarca singura bateria dar sigur e mult pt ca pe monitor ai charge/consum in forma de U iar cu piciorul usor pe frana urca pana in punctul in care te aflii cand ii dai talpa. In oglinda desigur.

 

Deci probabil cu cateva zeci bune de kWh / 100km. Tradus: te trage 10km si poti parcurge vreo 30km in conditii de economie. Estimez. Nu am vazut scris.

 

L.E. Am gasit scris:

 

Regenerative Braking: 70-hp/52-kW (brake light comes on). La un consum de 16kW /100km da, iese raportul cam de 1:3

Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca e destul de greu sa ramai fara curent daca esti atent.

 

Am plecat in weekend la tara de unde nu ma puteam intoarce fara a alimenta undeva. Masina nu avea pe navi trecute incarcatoare pe drum.

 

Apareau mesaje pe navi, incerca variante "economice" etc. Navi professional :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.