Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

la puteri mici (11kW) pot incarca la incarcatoare Tesla "Destination Charger" pt ca sunt cu conector type 2. De fapt Tesla Destination Charger reprezinta incarcatoare normale. Prin conector vine trifazic.

 

http://www.mkobb.com/tesla/Tesla_charging_station_550.jpg

 

Superchargerul scoate DC si nu pot incarca celalalte masini. Doar Tesla pt ca are convertoarele de DC-DC pe masina iar redresarea&filtrarea in supercharger. Prin conector vine DC in loc de AC trifazic

 

Mecanic sunt aceiasi conectori insa circula semnale diferite.

Link to comment
Share on other sites

Da, faci peste 200km cu AC :) AC-ul consuma putin din baterie. Poate scade rangeul cu 10-15km insa consumul bateriei e dat de viteza.

 

Daca mergi sub 90, e simplu sa faci peste 200km. Daca mergi la 110km/h faci probabil 180km. Daca mergi 150km/h faci cam 120km.

 

Nu e asa de greu cu incarcatul pt ca ai aplicatii, harti etc. si setezi masina. Apoi de acolo, vezi doar ce te intereseaza.

 

Faci traseul pe plugshare (cel putin eu asa fac) si ai acolo opririle unde e mai OK sa incari, date despre incarcator etc.

Link to comment
Share on other sites

Bala, esti de apreciat . Eu nu am rabdare sa-mi caut bilete pt o vacanta , dar sa mai planific un traseu in functie de niste incarcatoare si apoi sa circul cu pana la 90km/h .

 

Cred ca masinile electrice nu se vor intalni cu mine in urmatorii cel putin 5 ani.

Probabil ca daca stai intr-un oras mare, la casa si ai ceva facilitati de incarcare ,nu te fatai prea mult prin oras, face ceva sens o masina electrica - in rest nu.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

I3-ul mi se pare o masina fantastica pt oras, insa pt drumuri lungi eu nu m-as descurca cu ea. Sa te bucuri de ea in continuare :drinks:

 

Merci ! :thumbsup:

 

Cred ca masinile electrice nu se vor intalni cu mine in urmatorii cel putin 5 ani.

 

E foarte mare si rapid progresul. Mie imi place ideea de masina electrica mai ales partea tehnica si probabil ca in 5 ani chiar va fi o alternativa decenta la ce e azi pe benzina/diesel.

 

La baterii mai e de lucrat insa cum atat Samsung SDI in Ungaria dar si concurenta lor prin UE construiesc fabrici de baterii ma gandesc ca pretul va scadea. Apoi poti creste densitatea etc. etc.

 

Deja gasesti masini la preturi decente cu baterii cel putin duble fata de I3.

 

Eu personal si maine mi'as cumpara un I3 pentru naveta pana in PIPERA......

 

Sunt curios daca cei de la bavaria dau in test-drive vreunul, sunt curios cum se comporta

 

Da. Eu am fost convins dupa ce am primit de la BanatCar un I3 pt o zi.

Din ce stiu, au I3 pt test drive la orice reprezentanta BMW. Trebuie doar sa te programezi.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca daca stai intr-un oras mare, la casa si ai ceva facilitati de incarcare ,nu te fatai prea mult prin oras, face ceva sens o masina electrica - in rest nu.

 

Tocmai acolo este utilitatea unei astfel de masini. Alimentata peste noapte, folosita preponderent urban.

 

E aiurea sa declari ca "nu face sens" pentru ca tu iei o masina proiectata pentru trafic urban si vrei sa o folosesti la drumuri lungi de vacanta, unde, evident, nu e in mediul ei (autonomie, viteza de croaziera, spatiu interior.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am dus la ei, le-am spus de intentie si m-au rugat sa-i sun eu inainte pt a-mi da I3-ul incarcat. I-am sunat si a doua zi am primit I3-ul.

 

Copii au fost extrem de incantati cand i-am luat cu I3-ul de test de la scoala :p

 

Probabil ca daca stai intr-un oras mare, la casa si ai ceva facilitati de incarcare ,nu te fatai prea mult prin oras, face ceva sens o masina electrica - in rest nu.

 

In Timisoara ai unde sa o incarci insa a devenit usor, usor o mizerie sa te duci in locurile publice.

 

E o firma de taxi doar cu masini electrice care vin si sug de la Kauflat&Lidl in permanenta. Sunt ca niste lipitori. Desi au posibilitatea de a-si monta incarcatoare, vor sa fie totul gratis. Desi fac bani din taxi. Uneori cei de la paza ii mai trimit la plimbare. Stau ei de ei la coada. Nu ai cum sa te duci sa incarci desi poate chiar ai de facut cumparaturi si ti-ar prinde bine niste kwh.

 

Eu foarte rar mai incarc in alta parte. De obicei o las la serviciu la incarcat si o incarc incet (cam cu 8kW) pt ca am timp. O mai pun la sotie la serviciu daca o astept dar asata rar.

Link to comment
Share on other sites

Unii mai rau is complica viata poate si cu femeile... Dar se merita sa stai singur? :D:D

 

+1 :thumbsup:

 

Incarcare wireless? Din bateria de 20.000 mAh incarc prin fir telefonul de 3 ori si ramane. Wireless din aceeasi baterie, incarc telefonul odata.

 

Da.Pt ca pierderea este irelevanta la puterea asta. Nu le-a pasat sa faca ceva eficient.

 

Se poate incarca masina electrica cu pana la 11kW/h. Aici daca ai randament de 30% sigur ia ceva foc.

In realitatea randamentul este de peste 90%. Parca 92% dar nu sunt sigur.

 

ceea ce face Bala acum cu programarea incarcarilor, nu as putea sa fac in veci. Cand plec la drum, nici nu concept sa merg mai putin de 300km si sa fac pauza...si aia de maxim 15 minute. Practic, nici la mare sa nu pot pleca si sa merg cu o viteza indeajunsa cei 220km care ii am de acasa pana pe plaja ar fi teribil.

 

Nici eu nu credeamin urma cu ceva timp. Insa m-am obisnuit. A ajuns sa ma oboseasca drumul lung neintrerupt. Imi pierd rabdarea si vreau sa ma opresc.

 

Poate am imbatranit :p

Link to comment
Share on other sites

 

Da. Eu am fost convins dupa ce am primit de la BanatCar un I3 pt o zi.

Din ce stiu, au I3 pt test drive la orice reprezentanta BMW. Trebuie doar sa te programezi.

Interesant cate test drive-uri au facut in Timisoara de s-a umplut orasul de i3 si de Zoe (cam de prin toamna 2017).

Majoritatea "pe linga" aeroport, la firmele de acolo, toate cu numere rosii. Nu am vazut nici la mama lor acasa atitea pe strada. O cunostinta a primit si el "oferta" tot atunci dar nu s-a putut hotari. Merge in vacanta cu masina si nu e genul sa opreasca des.

 

Ziceai ca proiectezi incarcatoare...lucrezi cumva la AEM?

 

Aici ofertele de leasing ("inchiriere") nu prea sint atractive, gen 2000€ avans si 350€ apoi pe luna, 24 de luni si 10.000km. Pentru masini de oras gasesti deja Fabia TSi la 140€ sau Fiesta Active 85CP la 120€, cu aceleasi conditii (24-36-48 si 10-15.000km/an). Zoe este oferit cu 99€ pe luna, plus 59€ "chiria bateriei", dar nivel de echipare "CHEL" si acumulatorul mic.

Edited by Nordschleife
Link to comment
Share on other sites

Ziceai ca proiectezi incarcatoare...lucrezi cumva la AEM?

 

Nu.

 

Zoe este oferit cu 99€ pe luna, plus 59€ "chiria bateriei", dar nivel de echipare "CHEL" si acumulatorul mic.

 

La Zoe inca se mai inchireaza bateria? In Romania au scos inchirierea si cumperi bateria in acelasi timp cu masina.

Link to comment
Share on other sites

 

La Zoe inca se mai inchireaza bateria? In Romania au scos inchirierea si cumperi bateria in acelasi timp cu masina.

Ar inchiria si volanul sau rotile dacĂŁ ar avea voie, in loc sa le vândĂŁ odatĂŁ cu mașina. Orice, doar sa reducĂŁ rata leasingului.

Se poate cumpara si bateria, dacĂŁ omul dorește. Dar atunci costa mai mult.

 

Chiria diferĂŁ si de km anuali declarați la ĂŽnceperea leasingului. 59€ sint pentru 7500km/an.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ar inchiria si volanul sau rotile dacĂŁ ar avea voie, in loc sa le vândĂŁ odatĂŁ cu mașina. Orice, doar sa reducĂŁ rata leasingului.

Se poate cumpara si bateria, dacĂŁ omul dorește. Dar atunci costa mai mult.

 

Chiria diferĂŁ si de km anuali declarați la ĂŽnceperea leasingului. 59€ sint pentru 7500km/an.

In Franta Renault profita foarte bine de relatiile si lobby-ul pe care il are la nivelul autoritatilor , prin faptul ca toate primariile si autoritatile locale au cumparat si cumpara Zoe/Kangoo electric la greu, cat si de faptul ca se anunta zile negre pentru diesel in orase,au aparut borne de incarcare gratuite/loc de parcare gratis pentru electrice si atunci s-a creat un curent favorabil pentru aceste masini electrice, in special "pour la fabrication et savoir-faire française qui va garder l’emploi et va technologie en France";

Link to comment
Share on other sites

Prima iesire in teren "ostil". Cel mai apropiat incarator era la 140km distanta. La destinatie am ajuns cu bateria goala asa ca trebuia sa incarc.

 

La pensiunea respectiva era trifazic si m-am conectat direct la retea :thumbsup:

 

post-8114-0-63449900-1529299839_thumb.jpg

 

Am fost placut surprins sa vad cate pensiuni au in realitate trifazic. Singura problema e ca nu stie nimeni cat e puterea instalata. Practic setezi incarcatorul cat sa pleci incarcat dar in acelasi timp nici sa rupi instalatia.

 

Pt asa o incarcare e nevoie de un incarcator portabil. Sunt destul de scumpe. De pe la 500 eur in sus. Eu mi-am facut singur unul (se vede in poza).

 

Mai am in trusa de "prim ajutor":

- prelungitor trifazic de 10m

- adaptor trifazic de la priza 16A la priza 32A

- incarcatorul portabil

- incarcatorul monofazic al masinii (pt situatii chiar disperate)

 

Am si eu o intrebare legata de cablul de incarcare Type 2 cel pentru conectarea la statii. Toate sunt cu 3 faze? Cat de importanta este calitatea acestora? Am vazut preturi de la 150 EUR-350 EUR

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.